دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز + تصاویر

دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز + تصاویر

در اتاق خواب یک دانش آموز چه وسایلی وجود دارد؟ تخت خواب، کمد لباس، میز تحریر، کیف مدرسه و غیره. اینها اولین چیز هایی است که پس از شنیدن نام اتاق خواب دانش آموز به ذهن میرسد. امروزه اکثر وقت بچه ها در وقت فراغت و پس تعطیل شدن مدرسه، در اتاق خواب خودشان میگذرد. وجود سرگرمی ها و بازیها و همچنین انجام تکالیف باعث میشود که آنها کمتر از اتاق خود خارج شده و بیشترین وقت خود را درون اتاق خواب بگذرانند. در این مقاله سعی شده است به بررسی دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز بپردازیم.

چیدمان اتاق خواب دانش آموز
دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز

نور در اتاق خواب

اصلی ترین و مهمترین مسئله برای دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز، نور است. نور طبیعی، بهترین گزینه برای رشد و سلامتی بچه ها است. نور طبیعی را باید به صورت حداکثری در اتاق خواب بچه ها استفاده کرد و وجود این نور بسیار لازم و حیاتی است. البته میتوان از نورهای مصنوعی و دکوری و یا از یک چراغ مطالعه در اتاق خواب و بر روی میز تحریر، برای بهبود نور استفاده کرد.

نور در اتاق خواب دانش آموز

استفاده از دیوارها

دیوارهای اتاق خواب، محل مناسبی برای بیان احساس و دیدگاه های نوجوانان است. از آنها میتوان به عنوان محل آویز وسائل، محل نصب تابلو و یا نصب تخته وایت برد استفاده کرد. دیوارها را با رنگ های روشن و شاد و یا با استفاده از کاغذ دیواری های مدرن و زیبا پوشش دهید.

تزیین دیوار اتاق خواب دانش آموز
دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز دیوار

پوشش کف اتاق خواب

بهتر است برای پوشش کف اتاق خواب یک دانش آموز از کف پوش های نرم خصوصا فرش، قالیچه و یا موکت استفاده شود. استفاده از پوشش های گرم با رنگ های شاد باعث شادابی و نشاط در روحیه دانش آموز می گردد. علاوه بر آن، با این پوشش، مانع از لیز خوردن و سرد شدن کف پاها خواهد شد.

پوشش کف اتاق خواب

تزئین با نوارهای رنگی

با استفاده از نوارهای رنگی میتوان دست به کارهای خلاقانه و زیبایی زد. استفاده از نوارهای رنگی در دکور اتاق دانش آموز باعث ایجاد رنگ های متنوع و شاد خواهد شد.

تزئین با نوارهای رنگی

سامان دهی سیم ها

با استفاده از بست و یا نوارهای رنگی میتوان به بسیاری از سیم های آویزان و ریخته شده در اتاق خواب سامان داد. با این روش، سیم ها دچار قطعی و یا خرابی زودرس نخواهد شد. امروزه وسایل فانتزی زیادی برای بستن سیم ها و جمع کردن سیم به بازار عرضه شده است.

سامان دهی سیم ها

سرویس خواب اتاق یک دانش آموز

مهمترین بخش در دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز  داشتن یک سرویس خواب کامل برای استراحت و سلامتی دانش آموز و همچنین زیبایی اتاق خواب میباشد.

تخت خواب

تخت خواب یک دانش آموز باید راحت، نرم و جادار باشد. استفاده از تشک مناسب بر روی تخت خواب بسیار مهم است. تخت خواب یک نفره و تخت خواب یک و نیم نفره بهترین و مناسب ترین تخت خواب برای یک دانش آموز میباشد. باید سعی شود که تخت خواب کشو دار باشد تا بتوان حداکثر بهره و استفاده را از فضای زیر آن برد.

سرویس خواب اتاق یک دانش آموز

کمد لباس

کمد لباس جز جدا نشدنی اتاق خواب های ایرانی است. نیاز به چیدن لباس ها و دسترسی راحت به آنها باعث گردیده است که کمد لباس از ضروری ترین وسائل اتاق خواب گردد. با استفاده از آویز های رنگارنگ میتوانید به بهتر شدن چیدمان کمد کمک کنید. آموزش تا کردن و قرار دادن لباسها در کمد مسئله مهمی است که از طرف بچه ها مورد بی توجهی قرار میگیرد.

کمد لباس دانش آموز

دراور

دراور ها در کنار کمد لباس برای دانش آموزان بسیار مهم است. چرا که بسیاری از وسایل خود را که نیاز به اتو شدن ندارد را میتوانند در دراور قرار دهند. دراور ها کمک زیادی در تکمیل چیدمان لباس برای نوجوانان دارند. چرا که بیشتر لباسها و وسایل نوجوانان را در خود جای میدهند.

چیدمان اتاق دانش آموزان

 

میز تحریر

میز تحریر جز جدانشدنی از دکوراسیون اتاق خواب دانش آموز است. دانش آموزان پس از فراغت از درس و بازگشت به منزل، نیاز به محلی برای نوشتن درس و مطالعه دارند. استفاده از میز تحریر برای بچه های دانش آموز بسیار لازم است. سطح و وسعت آن بسته به نیاز کودک شما تعیین میگردد. سعی کنید میز های تحریر را با سلیقه بچه ها تزیین و زیبا سازی کنید.

دکوراسیون اتاق دانش آموز

کتابخانه

کتابخانه شخصی محل مناسبی برای قرار دادن جزوات، کتاب ها، کتب های غیر درسی و غیره میباشد. استفاده از کتابخانه در چیدمان اتاق خواب دانش آموز باعث زیبایی اتاق خواب دانش آموز میشود و فرایند تمیز کاری و سازماندهی اتاق را کامل خواهد کرد. چند نمونه از کتابخانه های تولیدی در دکوچید را ببینید.

کتابخانه اتاق دانش اموز
این مطلب را به اشتراک بگذارید: