11 راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

11 راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک

فضاهای کوچک دنج و کارآمد هستند، اما اغلب احساس می‌کنید تنگ هستند و سازماندهی آنها دشوار است. خوشبختانه راه های زیادی برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک وجود دارد. در اینجا 15 ایده و ترفند هوشمندانه برای اتاق کوچک وجود دارد که می تواند به راحتی در هر اتاق کوچکی گنجانده شود.

1. یک طرح رنگ روشن انتخاب کنید

رنگ‌های تیره در اتاق‌های کوچک غیر قابل استفاده هستند. همانطور که پیشنهاد شد، پالت‌های رنگ روشن‌تر، توهم یک منطقه بزرگ‌تر را ایجاد می‌کنند. طرح های رنگی تیره، اگرچه مد روز و طراحی پسند هستند، اما بهتر است در مناطق بزرگتر استفاده شوند. هنگامی که از طرح‌های رنگی تیره در اتاق‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود، می‌تواند احساس خفگی ایجاد کند که گویی دیوارها در حال نزدیک شدن به اتاقی هستند که از قبل فضایی چالش‌برانگیز است.

 بزرگتر نشان دادن خانه کوچک با رنگ روشن

2. مبلمان پایه دار انتخاب کنید

انتخاب مبلمان با پایه، فضای کوچکی را باز می کند و یک راهکار مناسب برای بزرگتر نشان دادن خانه کوچک می باشد. در مقایسه با مبلمان بزرگی که مستقیماً روی زمین قرار می‌گیرند بدون اینکه پایه ها نمایان شوند، که می‌تواند برای یک فضای کوچک خیلی بزرگ و حجیم به نظر برسد، مبلمانی که پایه های بلند را نشان می‌دهند، چشم را به سمت بالا می‌کشند و توهم نور و فضای بیشتری را در یک اتاق کوچک ایجاد می‌کنند و در نهایت بزرگتر نشان دادن خانه می شود.

 بزرگتر نشان دادن خانه کوچک با مبل پایه دار

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

3. استفاده از پنچره

از پنجره‌هایی که حجیم، سنگین و آراسته هستند دوری کنید. آنها ممکن است زیبا به نظر برسند اما پرده ها، قرنیزها و پرده های ساخته شده از مواد سنگین نور طبیعی بیش از حد را تحت تأثیر قرار می دهند. از پنجره در یک اتاق کوچک برای آوردن نور به هر گوشه استفاده کنید. در کنار دیوارهای رنگ روشن، نور خورشید اتاق را بزرگتر نشان می دهد. پرده های باریک، پرده های توری بسیار شفاف یا سایه های بامبو را در نظر بگیرید. پرده‌های باریک در هنگام بسته بودن حریم خصوصی را فراهم می‌کنند و سایه‌های بامبو در حالت بسته، نیمه خصوصی را ارائه می‌دهند (اما همچنین به نور خورشید اجازه می‌دهند تا مواد بافته شده را فیلتر کند).

بزرگ نشان دادن خانه با پنجره

4. بزرگتر نشان دادن خانه با استفاده از آینه

جادوی خود را با آینه انجام دهید. آنها یک وسیله جانبی ایده آل برای بزرگتر نشان دادن اتاق هستند. آینه ها را می توان روی درهای کشویی کمد یا به عنوان پوششی برای کل دیوار (ترجیحا نزدیک پنجره) نصب کرد. آینه ها دو هدف مفید دارند: اول، تصاویر، لوازم جانبی، آویزهای دیواری، تخت خواب و نور لامپ ها یا نورهای توکار به داخل اتاق منعکس می شوند. دوم اینکه، در طول روز که نور طبیعی خورشید از طریق پنجره به داخل می ریزد، از آینه ها منعکس می شود و اتاق را روشن تر و سبک تر می کند.

استفاده از آینه در اتاق برای بزرگ تر نشان دادن فضا

5. استفاده از قفسه های باز

اقلام با رنگ های مشابه را در قفسه های باز نگهداری کنید. این کمک می کند تا یک اتاق کوچک به جای درهم ریختگی منظم و مرتب به نظر برسد. همچنین کمک می کند تا اقلام را در قفسه های باز باز کنید و از آنها برای نمایش و همچنین ذخیره سازی استفاده کنید و در بزرگتر نشان دادن خانه کوچک موثر است.

قفسه های باز

6. رنگ دیوار راه راه

راه راه ها (هم عمودی و هم افقی) می توانند توهم فضای بیشتری را ایجاد کنند. راه راه های عمودی به کشیدن چشم به سمت بالا کمک می کنند و راه راه های افقی به عریض تر به نظر رسیدن اتاق کمک می کند. مطمئن شوید که رنگ هایی را انتخاب کنید که با بقیه روکش ها و پارچه های شما در اتاق همخوانی داشته باشد.

بزرگتر نشان دادن خانه کوچک با رنگ راه راه

7. بزرگتر نشان دادن خانه با استفاده از سقف

با نصب یک نوار قالب کوچک، حدود 30 سانتی متر پایین از سقف در سراسر اتاق، تصور کنید که اتاق کوچکتان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که هست. سقف بالای قالب را با رنگی متفاوت از قسمت دیوار زیر قالب بزنید. پیشنهاد استفاده از رنگ روشن تر را در نظر داشته باشید. در این مورد، سقف می تواند سفید یا کرم باشد و دیوارها یک پاستل دوست داشتنی مانند زرد کم رنگ یا آبی باشد.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

8. از بهم ریختگی جلوگیری کنید

یادگیری نحوه بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک با درهم ریختگی شروع می شود. بهم ریختگی بیش از حد بر متر مربع غلبه می کند و اتاق را کوچکتر نشان می دهد. برایاین کار با کاهش تعداد لوازم تزیینی، گل‌ها، گیاهان و گل‌های مصنوعی، یا هر چیز دیگری که به نمایش در می‌آیند و هیچ هدفی نداردانجام دهید. کاهش بی نظمی تاثیر مثبتی بر اندازه بصری اتاق دارد.

بهم ریختگی اتاق خواب

9. کفپوش رنگ روشن

همانند طرح‌های رنگی، انتخاب یک کفپوش با رنگ روشن می‌تواند توهم فضای بزرگ ‌تری را ایجاد کند. اگر امکان تعویض کفپوش های چوبی تیره یا فرش را ندارید، از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا تا آنجا که ممکن است منطقه را بپوشانید. چه از فرش های سطحی استفاده می کنید یا می توانید کفپوش های جدید را نصب کنید، رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ دیوار باشند تا در بزرگتر نشان دادن خانه کوچک موفق باشید.

کفپوش رنگ روشن

10. میز شفاف

مبلمان شفاف مانند میز عسلی شیشه ای را انتخاب کنید. مبلمان شفاف به ایجاد احساس بازتر در اتاق کوچک کمک می کند و در عین حال سطح مفید و عنصر طراحی منحصر به فرد را نشان می دهد. این یک نکته عالی برای بزرگتر نشان دادن خانه و اتاق نشیمن کوچک است.

میز شفاف

11. اثاثه یا لوازم داخلی ساده

برای اینکه چگونه یک اتاق نشیمن کوچک را بزرگتر نشان دهید، به جای تکه هایی با الگوهای شلوغ، روکش های ساده و تک رنگ را انتخاب کنید. این به فضای کوچک کمک می‌کند بازتر و کمتر آشفته‌تر احساس شود. اثاثه یا لوازم داخلی ساده خطوط تمیز قطعات مبلمان را نیز حفظ می کند و باعث می شود اتاقی مرتب و منظم به نظر برسد.

استفاده از وسایل ساده
این مطلب را به اشتراک بگذارید: