چیدمان اتاق خواب 9 متری + 17 ایده جذاب

چیدمان اتاق خواب 9 متری + 17 ایده جذاب

چیدمان اتاق خواب 9 متری با توجه به شرایط استفاده و امکانات موجود می‌تواند بسیار متنوع باشد. از طرفی به‌دلیل محدودیت این فضا لازم است بهترین چیدمان کاربردی برای آن اعمال شود تا ضمن استفاده کامل از این فضا، راحتی و زیبایی آن نیز تضمین شود.

در این مقاله از دکوچید شما را با دکوراسیون داخلی و دیزاین اتاق 9 متری مناسب برای دختران و پسران آشنا می‌کنیم و از تکنیک‌ها و روش‌هایی برای کاهش فضای پرتی و غیر قابل استفاده با شما گفتگو خواهیم کرد.

اتاق خواب 9 متری
اتاق 9 متری

چیدمان اتاق خواب 9 متری برای دختران، پسران و نوجوان!

دیزاین اتاق خواب به‌ویژه برای کودک و نوجوان از نقطه نظر تاثیری که بر روحیات آنها باقی می‌گذارد بسیار مهم و حیاتی است. از طرفی آراستگی و زیبایی اتاق خواب به‌ویژه زمانی که نوجوان دختر یا پسر در آن اقامت دارد تا حدی دشوار بوده و چیدمان اصولی این فضا می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند. قرار گرفتن لوازم در جای خود به ترتیب که هم استفاده از آن آسان باشد و هم بتوان نظم را به‌راحتی در آن برقرار کرد نیازمند وجود لوازم مورد نیاز و جاگذاری صحیح آنهاست. به این ترتیب چیدمان اتاق خواب 9 متری مستلزم داشتن ایده و طرحی مناسب و قوی برای انجام این کار است.

اتاق 9 متری برای دو نفر

از موارد مهمی که در دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید مد نظر قرار دهیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

 استفاده از سرویس خواب متناسب با فضای در دسترس : اتاق 9 متری ممکن است در اولین نگاه قدری کوچک به‌نظر رسیده و دیزاین صحیح لوازم در آن دشوار باشد. اما در صورتی که تخت خواب و لوازم مصرفی در آن با ابعاد مناسب و هماهنگ با فضای موجود انتخاب شوند این مشکل به‌راحتی قابل حل است.

استفاده حداکثری از فضاهای موجود : پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی کامل از فضا در چیدمان اتاق خواب 9 متری، از دیوارها و فضای کناری تخت، شلف و قفسه و طبقه‌های بیشتر در حد امکان استفاده شود. همچنین استفاده از تخت دو طبقه یا نمونه‌های تاشو تخت در دیزاین اتاق خواب 9 متری کاملا ایده‌آل است.

انتخاب دکوراسیون با رنگ روشن : پرده، کفپوش و کاغذ دیواری از اجزای دکوراتیو هر اتاق هستند که در صورت انتخاب رنگ مناسب برای آنها فضا روشن و دلباز جلوه کرده و بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه با انتخاب این رنگ‌ها فضای شادتری خواهیم داشت که برای نوجوانان بسیار مناسب‌ است. رنگ‌های خنثی تمام این ویژگی‌ها را داشته و علاوه بر آن با انواع دکوراسیون قابل تطبیق هستند و می‌توانند گزینه مناسبی برای این منظور باشند.

حذف تزئینات و اکسسوری‌های اضافه : اگر از اتاق خواب کوچکی استفاده می‌کنید و مایلید در آن احساس آرامش و راحتی کنید، بهتر است تا حد امکان از کاربرد لوازم تزئینی و جزئیات نمایشی در آن پرهیز کنید. زیرا این وسایل نه‌تنها بخشی از فضای محدود شما را اشغال می‌کنند بلکه می‌توانند باعث کلافگی شده و دسترسی آسان به لوازم اصلی و کاربردی موجود در اتاق خواب را نیز با مشکل روبرو کنند. همچنین استفاده از سبک های دکوراسیون قدیمی مانند سبک کلاسیک که مستلزم کاربرد لوازم سنگین و حجیم است در چیدمان اتاق خواب 9 متری چندان مناسب نیست. گچبری‌های دیوار و سقف‌، پرده‌ها و لوسترهای بزرگ و مواردی نظیر آن از جمله مواردی هستند که اتاق خواب را دلگیر و خسته کننده جلوه می‌دهند. بهتر است در این فضا اد=ز سادگی و حذف تزئینات اضافه بیشترین استفاده را ببریم.

چیدمان اتاق 9 متری

دیزاین داخلی اتاق خواب ۹ متری

برای دیزاین داخلی اتاق خواب 9 متری به موارد زیر توجه داشته باشید:

کاربرد تخت خواب مناسب : تخت خواب، بزرگترین و جاگیرترین قسمت از لوازم سرویس خواب است که می‌تواند فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال کند. بهتر است برای استفاده بهتر از این فضا تخت خوابی با سبک مدرن و در کمال سادگی انتخاب کرده و از قرار دادن رختخواب‌های سنگین و اضافه روی آن پرهیز کنید.

تخت خواب مناسب

استفاده از کمدهای دیواری : کمد دیواری با درب کشویی گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک است که صرفه‌جویی زیادی در فضای موجود کرده و بیشترین کارایی را در این محیط دارد. همچنین می‌توان در دیزاین اتاق خواب 9 متری از شلف و طبقه‌های نصب شده روی دیوارها به‌عنوان محلی مناسب برای قرار دادن کتاب و لوازم اضافه استفاده کرد بدون آنکه سطح اتاق را اشغال کنند.

کمدهای دیواری

کاربرد لوستر و تزئینات ساده و حداقلی : اکسسوری ها زدر فضاهای کوچک کلافه کننده بوده و بخشی از فضای موجود را به خود اختصاص می‌دهند. به‌ویژه اگر حجیم یا دارای رنگ‌های تند و درخشان باشند. پیشنهاد می‌شود این تزئینات را در ساده‌ترین شکل و به کمترین میزان استفاده کنید.

تزئینات ساده اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با فضای 9 متری نیاز به مهارت و سلیقه خاصی دارد تا هم زیبا و کاربردی باشد و هم از فضای آن بیشترین استفاده صورت گیرد. کاربرد رنگ‌های خنثی و روشن برای دیوارها و پرده‌ها و استفاده از کمد و میز آرایش ساده و جمع و جور یکی از این موارد است که نقش عمده‌ای در موفقیت شما برای چیدمان اتاق خواب 9 متری ایفا می‌کند. با توجه به روحیه حساس و لطیف دخترانه پیشنهاد می‌کنیم از اکسسوری‌های ظریف و زیبا با تم دخترانه نیز در این فضا غافل نشوید.

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری دخترانه
دیزاین اتاق خواب 9 متری دخترانه
چیدمان اتاق خواب 9 متری دخترانه
اتاق خواب دخترانه 9 متری

بیشتر بخوانید : چیدمان اتاق خواب 12 متری

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه

برای پسران نوجوان فضای اتاق خواب موقعیتی است تا علاوه بر استراحت و مطالعه از دوستان خود نیز پذیرایی کنند. اگر مایلید از فضای 9 متری اتاق خواب پسرانه بیشترین استفاده صورت گیرد، بهتر است آن را با لوازم سنگین و حجیم پرنکنید و با در نظر گرفتن کمد و طبقه‌های دیواری جای مناسبی برای لوازم و خرده‌ریزهای پسرانه هم فراهم شود. در این مورد نیز برای دیزاین اتاق خواب 9 متری اکسسوری‌های جذاب اما کم حجم می‌توانند ضمن تامین رضایت پسران محیط را شاد و جذاب‌تر کنند.

اتاق خواب 9 متری پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری نوجوان

اگر نوجوانی در خانه دارید و یک اتاق خواب 9 متری برای خواب و استراحت او در نظر گرفته‌اید، بهتر است برای چیدمان این فضا حس خلاقیت خود را به کار انداخته و بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشید. همه تکنیک‌های استفاده بهتر از دیوارها و طبقه‌بندی‌های کنار تخت، کاربرد تزئینات کمتر و رنگ‌های روشن و خنثی، استفاده از تخت خواب با ابعاد مناسب و قرار دادن آن در فضای کناری اتاق و مواردی نظیر آن نیز در این مورد صدق می‌کند. به‌علاوه اگر از اتاق خواب برای دوقلوها یا دو فرزند نوجوان خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از تخت دو طبقه یا تخت‌هایی که در دیوار جاسازی می‌شوند و نمونه‌های تاشو نیز برای این منظور استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری نوجوان
چیدمان اتاق خواب 9 متری نوجوان

در نهایت به‌کارگیری کمدهای دیواری با درب کشویی و به‌کارگیری فضای زیرین تخت خواب هم می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

چیدمان اتاق خواب 9 متری به بهترین شکل و با بالاترین راندمان استفاده را می‌توان بخشی از هنر دکوراسیون و دیزاین به شمار آورد که این روزها و با توجه به زندگی آپارتمان‌نشینی و محدودیت فضاهای در دسترس طرفداران زیادی دارد.

کاربرد لوازم کمجا و چندمنظوره و استفاده بهینه از فضاهای موجود بخش مهمی از این هنر را تشکیل می‌دهد. همچنین به کارگیری هر بخش از طبقات دیواری و شلف و کمد هم در این مورد تاثیرگذار است.

در نهایت می‌توانید از نظرات کاربردی و مفید کارشناس دکوراسیون و خلاقیت‌های طرح شده در سایت‌های دکوراتیو در این زمینه نیز استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: