33 مدل کمد لباس + ویژگی ­های کمد لباس مناسب

33 مدل کمد لباس + ویژگی ­های کمد لباس مناسب

پرکاربردترین وسیله در اتاق خواب شما، بعد از تخت، کمد لباس شما است. ژاکت های دستباف، کفش های گران قیمت، شلوار جین پاره، کمربندهای چرمی کلاسیک، پیراهن های آستین بلند، شلوارهای کار و تمام لوازم جانبی که از فروشگاه مد مورد علاقه تان خریده اید را در خود جای می دهد. با توجه به استفاده مکرر از آن و باری که تحمل می کند، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که طراحی کمد لباس شما متناسب با نیازها و نیازهای شما است. اگر دوست دارید با مدل های کمد لباس آشنا شوید این مقاله از دکوچید را مطالعه کنید.

1. مدل کمد درب لولایی

این مدل کمد لباس معمولی است که از قدیم الایام وجود داشته است که اکثر خانه ها از آن استفاده می کنند. در این نوع کمد درب لولایی، کرکره یا درب با لولاهای محکم به کمد وصل می شود و از این رو به آن کمد درب لولایی می گویند. بزرگترین مزیت این کمد این است که کرکره‌های آن‌ها می‌توانند با زاویه 90 درجه به بیرون باز می شوند.

مدل کمد درب لولایی
مدل کمد لباس درب لولایی سفید
کمد لباس درب لولایی
کمد لباس درب لولایی مشکی

2. مدل کمد لباس آزاد

این کمدها برای کسانی که اغلب چیدمان کلی خانه خود را تغییر می دهند یا به دلیل زندگی کاری یا مسافرت به طور مکرر کل خانه را جابجا می کنند، انتخاب مناسبی هستند. با کمدهای ایستاده، فضای ذخیره سازی نه تنها در داخل کمد، بلکه بالای آن نیز قرار دارد. بله، اگر سقف بلندی در اتاق خواب خود دارید، این کمدها می توانند فضای ذخیره سازی اضافی بالای سقف آن را در اختیار شما قرار دهند و به شما کمک کنند تا بهترین استفاده را از فضای عمودی در اتاق خواب خود داشته باشید. این کمدها همچنین از نظر انتخاب رنگ، پوشش و انواع درب انعطاف پذیری زیادی را به شما ارائه می دهند. و همچنین، اگر اتاق خواب شما نمی تواند یک کمد لباس بزرگ را در خود جای دهد، خوب است که از راه حل ساده یک کمد لباس آزاد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ برای کمد دیواری

3. مدل کمد درب ریلی

این طراحی کمد لباس معاصر است که اکثر نخبگان مدرن آن را انتخاب می کنند. دارای درهای ریلی است که از این طرف به سمت دیگر در امتداد مسیرهای فلزی ثابت شده در بالا و پایین کمد می لغزند و برای نگه داشتن درهای خود به لولاها متکی نیست. همانطور که درهای آنها به صورت افقی می لغزند، آنها بزرگترین مزیت صرفه جویی در فضا را با اشغال نکردن اتاق روبروی خود ارائه می دهند. علاوه بر این، این کمد درب ریلی همچنین مانع از جریان ترافیک در اتاق نمی شود. بنابراین، این طرح کمد لباس در فضاهای کوچک و محدود به خوبی کار می کند. به دلیل این ماهیت کشویی، می تواند اتاق های بزرگی را که نیاز به کمد لباس طولانی دارند نیز سرویس دهد. یکی از معایب این طرح این است که یک طرف کمد لباس را پنهان می کند و امکان نمایش کامل محتویات در یک زمان را نمی دهد. در صورتی که می خواهید با نحوه نصب درب ریلی کمد آشنا شوید کلیک کنید.

عکس کمد درب ریلی
کمد درب ریلی
مدل کمد ریلی

4. مدل کمد لباس سفارشی

آیا اتاق خواب شما گوشه و کناری دارد؟ آیا می خواهید آنها را به فضاهای کاربردی تبدیل کنید؟ سپس به سراغ کمدهای سفارشی بروید! آنها می توانند حتی تنگ ترین گوشه اتاق خواب شما را به فضایی بسیار کاربردی برای لوازم و وسایل شما تبدیل کنند. آنها همچنین زمانی که نمی خواهید حتی با یک عامل در طراحی کمد لباس خود، چه تعداد قفسه های داخل کمد لباس و چه ظاهر بیرونی آن، به خطر بیفتید، گزینه بسیار خوبی هستند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید که کمد لباس‌های شما چیزی بیش از ذخیره کردن لوازم جانبی شما انجام دهد در چنین مواردی نیز کمدهای سفارشی بهترین عملکرد را دارند! 

کمد لباس با میز تحریر
مدل کمد لباس سفارشی
کمد لباس سفارشی

 

نکات مربوط به محل قرار گیری کمد

با توجه به نیاز شما کمد ها می توانند در فضاهای مختلفی قرار گیرند.  کمد لباس را میتوان در اتاق خواب کنار سرویس خواب قرار داد و یا می توان یک اتاق را جداگانه با چندین کمد چیدمان کرد. اولین نکته که هنگام خرید کمد باید به آن توجه شود محل قرار گیری آن است تا کمدی را خریداری نمایید که مطابق فضایی که در دسترس دارید باشد تا کمد به درستی در جای خود قرار گیرد.  اگر  کمد انتخابی شما مناسب با محلی که میخواهید کمد را در آن بگذارید نباشد دکوراسیون  و چیدمان شما را دچار آسیب کرده و زیبایی اتاق را کاهش می دهد.

ویژگی های کمد لباس مناسب
کمد لباس مناسب
کمد جادار

 

ویژگی ­های کمد لباس مناسب

کمد های لباس دارای ویژگی های متعددی هستند که هر یک از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما با شناسایی محیط و نیاز خود می توانید کمدی را خریداری کنید که مطابق خواسته شما باشد. قبل از اقدام برای خرید کمد بهتر است به نکاتی ساده توجه نمایید. در ادامه مطلب به ویژگی های کمد لباس مناسب اشاره شده است.

ویژگی های کمد لباس مناسب

 

• نوع کمد لباس

کمدهای لباس در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. امروزه با توجه به سبک چیدمان و دکوراسیون داخلی منازل کمدهای لباس در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند تا برای تمامی سبک های منزل مناسب باشند. پس بهترین گزینه برای ایجاد محیطی زیبا انتخاب کمد مناسب با محیط است تا زیبایی محیط را بیشتر کند. کمد ها بر اساس تعداد کشو، طبقه بندی، آویز لباس، درب دار و  بدون درب بودن، باکس دار و ... به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

نوع کمد لباس

 

کمد لباس درب ریلی یکی از انواع کمد هایی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است که درب آن به  صورت ریلی باز می شود و فضایی را از بیرون اشغال نمی کند. برخی کمد ها که از زمان های قدیم طراحی و تولید می شدند کمد لباس درب لولایی هستند که داخل آن ها دارای آویز لباس می باشد و یا در قسمت پایینی آن ها کشو طراحی شده است.

کمد لباس درب ریلی
کمد درب ریلی
کمد لباس جادار

 

کلوزت روم ها یکی از انواع کمد لباس ها هستند که در واقع کمد های بدون درب هستند که دارای قسمت های مختلفی برای مرتب سازی لوازم مختلف می باشند. شما می توانید یک اتاق را تماماً کلوزت قرار دهید و یا برای یک قسمت از اتاق خواب خود کلوزتی مناسب را طراحی و سفارش دهید.

کلوزت
closet

 

• اندازه و ابعاد کمد لباس

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن کمد یکی از نکات مهمی است که بر ابعاد کمد تأثیر گذار است. کمد ها در سایز ها و ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می شوند که بر اساس کاراییی و کاربرد هر کدام اندازه و ابعاد آن ها مقاوت است. اغلب کمد ها دارای ارتفاع 180 تا 200 سانتی متر هستند. اما طول و عرض کمد ها بر اساس نوع آن ها متغییر است. به عنوان مثال کمد تک درب در ابعاد 60*60 و کمد دو درب در طول 120 و عرض 60 سانتی متر تولید می شوند. شما در صورت نیاز می توانید کمد دلخواه خود را متناسب با ابعاد و اندازه فضای منزلتان به صورت سفارشی، با طرح متناسب با سلیقه خود به مجموعه دکوچید سفارش دهید تا به صورت منحصر به فرد برای منزل شما طراحی و تولید شود.

اندازه استاندارد کمد لباس
اندازه کمد لباس
طراحی کمد لباس

 

• جنس کمد لباس

کمد های لباس ازجنس های مختلفی تولید می شوند. از زمان های قدیم جنس کمد لباس ها از فلز یا چوب بوده است اما امروزه با استفاده از طراحی های مدرن  و گوناگون از نئوپان با روکش ملامینه، MDF، ترکیب چوب و فلز برای تولید کمد لباس استفاده می شود.

کمد لباس چوبی
جنس کمد لباس

 

• کیفیت کمد لباس

حفظ کیفیت در تمامی تولیدات از نکات مهم است زیرا کیفیت علاوه بر زیبایی ظاهری کمد در کاربرد آن نیز تأثیر گذار است. مواد اولیه مورد استفاده برای تولید کمد مانند جنس کمد، اتصالات، یراق ها، ریل کشوها، نحوه تولید، نصب و ... تماماً جزء مواردی هستند که بر کیفیت کمد لباس اثر مستقیم می گذارند. توجه نمایید کمد لباس با بهترین مواد اولیه و بهترین روش ها تولید شده باشد تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کمد لباس اگر با کیفیت باشد تا چندین سال کاربردی است و این کیفیت بر زیبایی چیدمان محیط اطراف آن نیز اثر گذار است.

کیفیت کمد لباس
کمد لباس با کیفیت

 

• رنگ کمد لباس

به دلیل استفاده از ورق های ملامینه مختلف و MDF کمد لباس ها در رنگبندی مختلف تولید می شوند که با تمامی سلیقه ها و چیدمان ها سازگار باشند. اغلب افراد رنگ سفید،صدفی،شیری، گردویی و فندقی را به دلیل هماهنگی با تمام رنگبندی و دکوراسیون ها برای رنگ کمد لباس خود انتخاب می کنند. همچنین افرادی که چیدمان آن ها و سرویس خوابشان رنگ تیره است می توانند از رنگ مشکی ساده و یا ترکیب رنگ سفید و مشکی برای اتاق خود استفاده نمایند.

رنگ کمد لباس
رنگ کمد لباس مناسب

 

• ظرفیت کمد لباس

کمد لباس یکی از وسایلی است که هر روزه به سراغ آن می رویم و تمامی افراد لوازم خود را درون آن قرار می دهند. قبل از خرید ظرفیت کمد لباس را بر اساس البسه، کیف، کفش و تمامی  لوازمی که دارید بسنجید. باید بدانید که کمد انخابی شما فضای کافی برای نگهداری لوازم شما را دارد یا خیر ؟ همچنین باید ظرفیت داخل کمد به گونه ای با استفاده از کشو،طبقه و آویز لباس تفکیک شده باشد که هر وسیله در جای خود قرار گیرد تا دسترسی به آن ها نیز راحت باشد.

ظرفیت کمد لباس
کمد لباس جادار
این مطلب را به اشتراک بگذارید: