کلوزت روم چیست؟ + نکات طراحی

کلوزت روم چیست؟ + نکات طراحی

وجود یک فضای ذخیره سازی لوازم مختلف برای هر خانم و آقایی جذاب است. کلوزت روم بهترین پیشنهاد برای این افراد است. یک اتاق جادار با تعدادی کمد لباس، دراور، جاکفشی و طبقات برای لوازم مختلف اجزای تشکیل دهنده کلوزت است که میتوانید آن را طبق سلیقه، طرح و جزئیات دلخواه خود سفارش دهید تا منحصراً برای شما طراحی و تولید شود و باعث زیبایی بیشتر خانه شما شود. اگر منزل شما لوکس و مدرن است یک کلوزت در آن نیاز دارید تا بتوانید یک اتاق جداگانه را به وسایل خود اختصاص دهید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و تولید کلوزت یا کلوزت روم با شماره 02173019000 تماس بگیرید.
 

کمد

کاربرد کلوزت

با داشتن یک کلوزت روم شما می توانید لوازم مختلف خود را مانند لباس، کیف، کفش، اکسسوری ها و ... به درستی و به تفکیک از یکدیگر در فضاهای مختص خودشان کاملا مرتب و منظم چیدمان نمایید. کلوزت باعث می شود شما به راحتی به لوازم مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و زمان کمتری صرف پیدا کردن آن ها کنید و هنگام برداشتن یک وسیله کل کمد شما به هم ریخته نمی شود. 
 

کلوزت چیست
کاربرد کلوزت


نکات مهم طراحی کلوزت روم

کلوزت باعث می شود شما از فضایی که دارید به صورت مفید و بهینه استفاده نمایید و با طراحی خاص میتوانید زیبایی آن را دو چندان کنید. از این رو برای جادار بودن و فضاهای مورد نیاز همراه با ظاهری چشم نواز قبل از سفارش کلوزت نیاز است به نکاتی توجه نمایید. 

بیشتر بخوانید : مدل کمد لباس
 

متراژ و ابعاد


قدم اول برای طراحی کلوزت این است که با توجه به فضای خانه خود اتاقی مناسب انتخاب کنید که متراژ آن برای یک کمد بزرگ مناسب باشد تا تمام لوازم شما به خوبی در آن جای گیرد. اگر شما یک اتاق با دیوارهایی دارید که کمی قناص است و یا دارای فرورفتگی است می توانید از آن برای کلوزت روم استفاده نمایید و با مشاوره با طراحان برای آن قسمت ها فضاهایی طراحی شود که بتوان لوازمی را در آن قرار داد تا آن قسمت بسیار کاربردی شود.  
 

طراحی کلوزت روم ابعاد
طراحی کمد

وسایل و تجهیزات

امروزه برای ایجاد فضاهای تفکیک شده در کلوزت و دسترسی راحتتر به وسایل مختلف اکسسوری هایی طراحی و تولید شده است که میتوانید آن ها را در طرح اضافه کنید. به عنوان مثال برای لباس هایی که باید آویزان شوند و در قسمت بالایی کمد قرار دارند می توانید از رگال آسانسوری استفاده نمایی که به راحتی به سمت پایین کشیده می شود و بعد از برداشتن لباس مجدد در سر جای خود قرار می گیرد. شما در کلوزت روم خود به یک میز اتو احتیاج دارید یکی دیگر از تجهیزاتی که در کلوزت می توانید داشته باشید میز اتو است که داخل کمد تعبیه می شود و هر زمان که به آن احتیاج داشتید می توانید آن را به سمت بیرون بکشید و بعد از اتمام کار آن را جمع کرده و به داخل کمد منتقل کنید. همچنین اکسسوری های دیگر مانند گاوصندوق، رگال آویز شال و شلوار، جای جواهرات، آینه و ... قابل استفاده در کلوزت روم است.
 

طراحی کلوزت روم تجهیزات
تجهیزات کمد
فضاهای تفکیک شده


قفسه و کشو

یکی از لوازم هایی که از قدیم برای مرتب سازی وسایل و البسه مورد استفاده قرار میگرفته است دراور با کشوهای جادار بوده است. توجه نمایید که شما در کلوزت خود نیاز به کشو ها و قفسه های زیادی برای لوازم خود نیاز دارید تا لباس ها را در کشو قرار دهید و کیف و کفش های زیبای خود را در قفسه و طبقات چیدمان نمایید. همچنین می توانید در کشو ها از جدا کننده استفاده نمایید تا نظم آن ها هم حفظ شود.
 

طراحی کلوزت روم قفسه
کشو کمد

انتخاب متریال مناسب

شما میتوانید با توجه به طرح، سلیقه و بودجه ای که دارید جنس کلوزم روم خود را از نئوپان با روکش ملامینه ضد خش، MDF، هایگلاس، ممبران یا مواد اولیه دیگر سفارش دهید. همچنین توجه نمایید که از یراق آلات با کیفیت در تولید استفاده شود. دکوچید از بهترین مواد اولیه موجود دربازار و یراق آلات مرغوب مانند اتصالات الیت در تولیدات خود استفاده می کند تا درنهایت محصولی با کیفیت و مقاوم برای شما طراحی کند.
 

طراحی کلوزت روم ام دی اف
کشو کمد

آینه کاری

یک آینه تمام قد برای کلوزت روم از واجبات است. وجود آینه در سایز ها و ابعد مختلف روی دیوار یا روی یک میز برای مشاهده خود بعد از انتخاب لباس بسیار اهمیت دارد و همچنین با انعکاس نور باعث روشنایی و زیبایی بیشتر کلوزت روم شما میشود. همچنین می توانید از یک آینه قدی لامپ دار برای کلوزت روم خود استفاده نمایید که بسیار مدرن و زیباست.

بیشتر بخوانید : مدل کمد دیواری
 

طراحی کلوزت روم با آینه
کمد آینه دار

انتخاب مبلمان

در فضای کلوزت روم برای نشستن، استراحت و یا پوشیدن کفش نیاز به مبلمان برای نشیمن است. همچنین یک مبل زیبا متناسب با دکور و رنگبندی کلوزت روم می تواند به زیبایی آن کمک بسیاری کند. نیازی به چیدمان مبلمان بزرگ در این اتاق نیست انتخاب دو عدد مبل با ابعاد مناسب برای کلوزت روم شما کافی است.
 

مبلمان برای کلوزت
مبلمان اتاق

آویز انواع لباس

کلوزت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید برای لباس هایی با ارتفاع مختلف آویز لباس مناسب را داشته باشید. می توانید برای لباس های بلند فضایی را در نظر بگیرید که ارتفاع بیشتری داشته باشد تا لباس ها به راحتی آویزان شده و چروک نشوند. و برای لباس ها و پیراهن های کوتاه تر فضایی مناسب ارتفاع آن ها در نظر بگیرید.
 

آویز کمد
آویز لباس

  

میز آرایش

در کلوزت روم علاوه بر فضایی برای لباس و وسایل مختلف نیاز به میز آرایش است تا بتوانید به زیبایی خود برسید. در میز آرایش بهتر است با توجه به لوازمی که دارید فضاهای تفکیک شده ای را در نظر بگیرید تا علاوه بر مرتب بودن به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : کلوزت روم دخترانه
 

میز آرایش با کمد لباس
میز آرایش با کمد

جاکفشی

انتخاب کفش مناسب با لباس برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. پس بهتر است در کلوزت روم قسمتی را به جاکفشی اختصاص دهید. با نصب طبقات مختلف و شکوهای ریلی که به بیرون کشیده می شوند می توانید یک جاکفشی جادار و زیبا داشته باشید که علاوه بره چیدمان و مرتب بودن کفش ها از آن ها محافظت شود تا در فضای نامناسب آسیبی نبینند. 
 

کلوزت روم با جاکفشی
جاکفشی و کمد

 

چیدمان دکوراسیون

یکی از راه های چیدمان زیبای کلوزت که باعث زیبایی اتاق هم می شود  چیدمان بر اساس طرح و رنگ لوازم و لباس ها است. همچنین می توان از ابزار ها و لوازمی که در دکوراسیون ها برای چشم نواز شدن و زیبایی بیشتر استفاده می شود انتخاب نمود و آن ها را در جای مناسب خود قرار داد. به عنوان مثال استفاده از عطر هایی زیبا می تواند به زیبایی میز شما کمک کند و می توان از تابلوهایی با طرح های مناسب اتاق کلوزت استفاده نمود و آن ها را در جای مناسب نصب کرد.
 

چیدمان دکوراسیون در کلوزت
دکوراسیون کمد

رنگ بندی

یکی از نکات مهمی که باید در حین انتخاب کلوزت به آن توجه نمود انتخاب رنگ مناسب است. رنگی که انتخاب می شود باید کاملا با چیدمان و سبک انتخابی شما هماهنگی داشته باشد. توجه نمایید اگر اتاق کوچکی را برای کلوزت روم انتخاب کرده اید رنگ روشن مانند سفید را برای کلوزت خود انتخاب نمایید تا فضا بزرگ تر به چشم آید. اگر رنگ تیره را انتخاب میکنید فضای شما کمی وچک و بسته به چشم می آید. انتخاب رنگ طلایی و یا رنگ هایی که از چوب الهام گرفته شده اند باعث لوکس بودن و زیبایی بیشتر دکوراسیون شما می شود. 
 

رنگ بندی کلوزت روم
رنگ بندی کمد

 

نورپردازی مناسب

یکی دیگر از عناصر مهم برای زیبایی هر فضایی نورپردازی آن است که باعث می شود جلوه خاصی به آن می دهد. اتاق کلوزت اصولا نور طبیعی کمی از پنجره دریافت می کند به همین دلیل برای داشتن نور کافی در اتاق لازم است تا به درستی نورپردازی شود. علاوه بر استفاده از آباژور و لوستر های زیبا می توانید از نورهای مخفی در طبقات و یا در کمد ها استفاده نمایید تا حین انتخاب وسیله خود نور کافی داشته باشید. توجه نمایید که تمام نقاط که به نور بیشتری نیاز دارند به درستی نورپردازی شوند.
 

نورپردازی کلوزت روم
نورپردازی اتاق

انتخاب دستگیره کمد کلوزت روم

دستگیره ها از عواملی هستند که به زیبایی بیشتر دکوراسیون و کمد شما کمک می کنند اما با توجه به سبکی که قرار است در کلوزت روم پیاده سازی شود دستگیره های مناسب را خریداری نمایید. می توانید از دستگیره های زینتی و طرح دار برای جلوه بیشتر استفاده نمایید. دستگیره ها در تنوع طرح و رنگی متنوعی در بازار یافت می شوند که میتوانید به راحتی مدل مد نظر خود را انتخاب کنید. اگر شما طرح مدرن را برای کلوزت خود انتخاب کرده اید می توانید از دستگیره های مخفی استفاده نمایید. به این صورت که سطح تمام درب ها و کشو ها صاف است اما دستگیره مخفی در آن تعبیه شده است. و یا می توان با استفاده از دستگاه های CNC فضایی را راب باز و بسته کردن درب کمد و کشوها ایجاد نمود.
 

دستگیره کمد کلوزت روم
دستگیره کمد

 

جنس کلوزت روم

برای کلوزت خود می توانید با توجه بودجه و طرح مد نظرتون متریال مختلفی را انتخاب نمایید. میتوانید از نئوپان با روکش ملامینه ضد خش و یا MDF طرح دلخواهتان را سفارش دهید. با توجه به تنوعی که امروزه برای تولید کلوزت در بازار است می توانید از طرح های ممبران، هایگلاس های متنوع یا روکش های مختلف انتخاب نمایید. همچنین اتصالات باعث حفظ بیشتر کیفیت و مقاومت محصولات می شوند که با مشاوره با طراحان دکوچید می توانید با اطمینان کامل مواد اولیه و جزییات مد نظر خود را سفارش دهید.
 

جنس کلوزت روم
جنس کمد

 

ایجاد مکان مناسب برای نشستن

همانطور که گفته شد برای نشستن و استراحت در کلوزت روم خود و یا پوشیدن کفش می توانید از مبلمان های مناسب با طرح و رنگ کلوزت خود استفاده نمایید. همچنین می توان یک قسمتی را به عنوان نشیمن در یک گوشه اتاق و یا زیر پنجره طراحی کرد و قسمت زیرین آن را باکس های درب دار قرار داد و با قرار دادن تشک هایی کوچک روی نشیمن بتوانید از آن به راحتی استفاده نمایید. 
 

مکان مناسب برای نشستن


انواع کلوزت روم

انواع کلوزت ها بر اساس سبک، رنگ، مواد اولیه استفاده شده و ابعاد و ... متفاوت است و هر فرد می تواند طبق سلیقه و نیاز خود کلوزت روم مخصوص خود را سفارش دهید. به عنوان مثال برخی کلوزت ها از ترکبیب شیشه و مواد اولیه مختلف و برخی دیگر از ترکیب فلز و MDF هستند. همچنین با توجه به لوازم مختلفی که میخواهید در اتاق لباس خود قرار دهید می توانید طرح و دکوراسیون آن را تغییر دهید. برای جزئیات بیشتر و راهنمایی دقیق تر در خصوص کلوزت مد نظر خود می توانید با طراحان دکوچید جهت مشاوره بیشتر در ارتباط باشید. 

کلوزت روم کوچک سفید

کلوزت روم کوچک

داشتن یک کلوزت روم کوچک یا بزرگ متناسب با فضای منزل می تواند در مرتب سازی لوازم مختلف و حفظ نظم آن به شدت تاًثیرگذار باشد. آپارتمان های کوچک با داشتن یک کلوزت روم کوچک می تواند تمام لوازم شما را در خود جای دهد. همچنین شما می توانید به راحتی به تمام لوازم خود دسترسی داشته باشید. کلوزت ها می توانند در ابعاد و اندازه های مختلف با اشکال متفاوت تولید شوند.

کلوزت روم در اتاق خواب

کلوزت روم کوچک ایرانی

در خانه های ایرانی داشتن یک کلوزت روم که دارای رگال آویز لباس، دراور، کشو، طبقات و فضای باکس برای قراردادن لوازم مختلف باشد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. شاید بگویید در خانه های کوچک داشتن یک کمد جادار محال است اما باید بدانید دکوچید به شما در داشتن یک کلوزت کوچک اما جادار و کاربردی کمک میکند. فقط کافی است طبق فضای منزل و طرح دلخواهتان با طراحان دکوچید در تماس باشید با با مشاوره دقیق بتوانید کلوزت زیبا و جاداری را طبق ابعاد، مواد اولیه، رنگ و جزییات دلخواهتان سفارش دهید.

کلوزت روم کوچک ایرانی

مدل کلوزت روم کوچک

میتوانید کوچکترین اتاق خوابتان را برای کلوزت روم اختصاص دهید و داخل آن را طبق لوازمی که دارید به درستی تفکیک کنید تا هر کدام در جای خود قرار گیرند. یکی از مزایای کلوزت روم ها دسترسی راحت به لوازم مختلف است. شاید به ظاهر شما یک اتاق کوچک را برای کلوزت روم خود انتخاب کرده باشید اما با طراحی هوشمندانه و خلاقانه می توانید از یک کلوزت روم کوچک یک کمد بزرگ بسازید که بسیار زیبا و کاربردی باشد.

مدل کلوزت روم دخترانه

در کلوزت روم ها به دلیل اینکه تا بالا سقف قفسه زده می شود می توانید از اکسسوری های مختلف مانند رگال آسانسوری برای دسترسی راحت به لباس ها و لوازم استفاده نمایید. همچنین میتوانید از کشو هایی شبکه بندی شده برای جواهرات و یا ساعت و از رگال آویز سال و شلوار برای مرتب سازی آن ها استفاده نمایید.

جدیدترین مدل کلوزت روم

اصلا نگران اتاق هایی که در ساخت آن ها قناصی ایجاد شده است نباشید زیرا این اتاق ها برای داشتن یک کلوزت روم بهترین گزینه هستن که با طراحی خاص می توانید از هر قسمت آن به خوبی استفاده کنید. اگر اتاق شما فضای کمی دارد می توانید فقط یک سمت دیوار را به صورت کامل کمد و طبقات با عمق بیشتر زده شود و قسمتی برای رفت و آمد در آنجا خالی بماند. اما اگر اتاق شما فضای کافی را دارد می توانید کلوزت ها را در دو طرف بزنید تا فضای بیشتری داشته باشید و فقط قسمت وسط را برای رفت و آمد و بیرون کشیدن کشوها در نظر بگیرید.

برخی اتاق ها فضای کافی را دارند و می توانید درون آن ها از یک جزیره برای قرار دادن لوازم مختلف و یا یک نشیمن برای مواقع ضروری و نشستن استفاده نمایید . اما کلوزت روم کوچک را می توانید به گونه ای طراحی نمایید که در آن یک میزآرایش و آینه و یا نشیمن زیبا تعبیه کرد.

جدیدترین مدل کلوزت روم

کلوزت روم کوچک در اتاق خواب

اگر شما اتاقی جداگانه برای کلوزت و به عنوان اتاق لباس ندارید می توانید در کنار اتاق خواب خود یک کلوزت روم کوچک داشته باشید. لازم است قسمتی از اتاق مانند یک کنج با فرورفتگی را انتخاب نمایید. در کلوزت هایی که دراتاق خواب است بهتر است از قسمت های باریک و بلند تا سقف استفاده کنید تا لوازمی که به آن ها خیلی نیاز ندارید در قسمت های بالایی قرار دهید. اما توجه نمایید کلوزت رومی که در اتاق خواب قرار گیرد باید همیشه مرتب باشد تا زیبایی اتاق را دو چندان کند. همچنین توجه نمایید سبک چیدمان و مدل کلوزت شما با چیدمان اتاق خوابتان همخوانی داشته باشد تا چشم نواز باشد.

کلوزت روم رنگ تیره

با توجه به دکوراسیون  خود میتوانید کلوزت روم مدرن یا کلاسیک دلخواهتان را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از کلوزت های درب دار با درب شیشه ای استفاده نمایید تا زیبایی آن بیشتر شود.

کلوزت روم درب شیشه ای
کلوزت روم درب شیشه ای
این مطلب را به اشتراک بگذارید: