دکوراسیون اتاق خواب بنفش + 21 مدل جذاب

دکوراسیون اتاق خواب بنفش + 21 مدل جذاب

استفاده از رنگ بنفش در چیدمان اتاق خواب، می‌تواند یک ایده شگفت‌انگیز باشد. رنگ بنفش یک رنگ حساس بوده که همین نکته باعث شده بسیاری از افراد علاقه زیادی به این رنگ داشته باشند. رنگ بنفش برای طراحی اتاق خواب بنفش، هم برای پسران و هم برای دختران می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. همچنین این رنگ احساس آرامش و شادابی زیادی را به بیننده القا می‌کند.

ایده طراحی و دکوراسیون اتاق خواب بنفش 

ایده‌های زیادی برای استفاده خلاقانه و جذاب از رنگ بنفش برای دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد؛ توجه کنید که رنگ ها تاثیر خیلی زیادی در زیبایی ظاهر اتاق خواب شما دارند، پس انتخاب خلاقه بهترین رنگ با توجه به روحیات شما می‌تواند تاثیر مستقیمی در سلامت روان و آرامش روحی شما داشته باشد. برای دکوراسیون اتاق خواب بنفش می‌توانید با رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب یا استفاده از کاغذ دیواری‌های فانتزی شروع کنید. در ادامه می‌توانید با استفاده از سرویس خواب با تم بنفش و خرید میز تحریر، فرش یا موکت، انواع عروسک‌ها و اکسسوری های جذاب مانند دیوار کوب، ساعت، قاب، چراغ خواب و غیره؛ دکوراسیون جذابی از تم بنفش خلق کنید. 

طراحی اتاق خواب بنفش

مکمل رنگ بنفش در اتاق خواب

توجه کنید که استفاده زیادی از رنگ بنفش می‌تواند تاثیر بدی، هم در زیبایی دیزاین اتاق خواب بنفش، و هم در اعصاب و روان شما داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از کسل کننده شدن تم اتاق خواب بنفش، شما می‌توانید از رنگ های دیگری که مکمل رنگ بنفش در اتاق خواب هستند؛ استفاده کنید.

اتاق خواب بنفش یاسی

تم اتاق خواب بنفش یاسی چون یک تم با رنگ ملایم و لطیف است؛ برای اتاق کودکان و نوزادان بسیار مناسب است. همچنین رنگ یاسی باعث ایجاد آرامش در کودکان می‌شود.

اتاق خواب بنفش یاسی
اتاق بنفش یاسی

اتاق خواب بنفش پاستیلی 

رنگ اتاق خواب بنفش پاستیلی نیز به این دلیل که دارای تم رنگی ملایم و با لطافت است، ایده مناسبی برای کودکان خواهد بود.

اتاق خواب بنفش پاستیلی
دکوراسیون اتاق بنفش پاستیلی

اتاق خواب بنفش و سفید

اتاق خواب بنفش و سفید گزینه‌ی جذابی برای سنین نوجوانی است. رنگ سفید باعث ایجاد روحیه پاک و بنفش باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در نوجوانان می‌شود.

اتاق خواب بنفش و سفید
دکوراسیون اتاق خواب بنفش و سفید

اتاق خواب بنفش و قهوه‌ای

استفاده از رنگ قهوه‌ای در تم اتاق خواب بنفش، می‌تواند یک انتخاب جسورانه باشد. اگر فضای اتاق خواب شما دارای کتابخانه یا میزکار است، استفاده از این تم گزینه خوبی برای شماست.

اتاق خواب بنفش و قهوه‌ای
دکوراسیون اتاق بنفش قهوه ای

اتاق خواب بنفش و صورتی

استفاده از رنگ صورتی در کنار بنفش، برای دختران که عاشق رنگ های فانتزی و کیوت هستند؛ گزینه خاص و مناسبی خواهد بود. 

اتاق خواب بنفش و صورتی

اتاق خواب بنفش و طوسی

اتاق خواب طوسی و بنفش برای افرادی که به تواضع در رنگ‌بندی اتاق خود حساس هستند؛ مناسب است. طوسی چون نزدیک به رنگ سفید است، باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شود.

اتاق خواب بنفش و طوسی
اتاق بنفش و طوسی

اتاق خواب بنفش و زرد

اگر به استفاده از رنگ های شاد، جذاب و جیغ اهمیت می‌دهید، تم اتاق خواب بنفش و زرد یک انتخاب عالی برای شماست.

اتاق خواب بنفش و زرد
دکوراسیون اتاق بنفش و زرد

اتاق خواب بنفش و طلایی

ترکیب رنگ بنفش و طلایی، یک انتخاب بسیار شیک برای اتاق خواب است. رنگ طلایی چون یک رنگ سلطنتی است، باعث گران نشان دادن تم اتاق شما می‌شود.

اتاق خواب بنفش و طلایی
اتاق بنفش طلایی

اتاق خواب بنفش و سبز

اگر به طبیعت و گل و گیاه اهمیت زیادی می‌دهید، استفاده از رنگ بنفش و سبز برای شما بسیار مناسب است. می‌توانید با استفاده از چند گلدان و گل چیدمان اتاق خواب بنفش خود را زیباتر کنید.

اتاق خواب بنفش و سبز
اتاق بنفش و سبز

اتاق خواب بنفش و مشکی

اگر به رنگ های زیادی؛ علاقه چندانی ندارید؛ استفاده از رنگ مشکی در تم اتاق خواب بنفش شما گزینه خوبی برای شماست. مشکی یک رنگ مرموز و سنگین بوده و برای کسانی که حوصله چندانی برای شلوغی اتاق ندارند ، مناسب است.

اتاق خواب بنفش و مشکی

اتاق خواب با نور بنفش

طراحی و چیدمان اتاق خواب تنها محدود به لوازم و دکور نیست، شما می‌توانید با استفاده از انواع لامپ، ریسه، چراغ خواب یک تم جذاب اتاق خواب با نور بنفش داشته باشید. رقص نور می‌تواند تاثیر زیادی در جذابیت اتاق خواب شما، متفاوت بودن و خاص بودن آن داشته باشد؛ پس از اتاق خواب با نور بنفش غافل نشوید. 

اتاق خواب با نور بنفش

اتاق خواب بنفش عروس

دکوراسیون و چیدمان رنگ اتاق خواب بنفش برای اتاق عروس نیز، انتخاب خوبی است. بنفش چون یک رنگ شاداب و محرک است؛ برای اتاق خواب عروس که فضای شاد و خوشحالی را به‌همراه دارد، بسیار مناسب خواهد بود. همچنین استفاده از لوازم زیبا در چیدمان اتاق مانند پرده مخمل و یا روتختی ساتن، می‌توانید زیبایی دکوراسیون اتاق خواب بنفش عروس را دوچندان کنید.

اتاق خواب بنفش عروس

روانشناسی رنگ بنفش در اتاق خواب‌ 

روانشناسی رنگ ها تاثیر قدرتمندی در روحیه افراد حتی واکنش‌های فیزیکی آن دارد. بنابراین استفاده از رنگ مناسب برای سلامت جسمی و روحی_روانی شما بسیار مهم است. همانطور که میدانید رنگ بنفش در انتهای رنگ طیف آبی قرار دارد. طبق بررسی روانشناسی رنگ ها، رنگ بنفش از آن دسته رنگ هاست که در تقویت آرامش روح و افزایش تمرکز، تاثیر مستقیم و شایانی دارد. در ادامه مطابق با گفته علم روانشناسی رنگ، رنگ بنفش برای اتاق خواب باعث افزایش انگیزه به زندگی، در افراد مختلف می‌شود، که ‌می‌تواند در درمان روح افسرده به افراد کمک چشمگیری کند. لازم به ذکر است که بدانید رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی و لوکس بوده که استفاده از آن برای اتاق خواب می‌تواند تا حد زیادی، باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما شود.

آیا رنگ بنفش برای اتاق خواب مناسب است؟

با توجه به توضیحات ذکر شده و دانستن اطلاعات مفید درباره تاثیرات رنگ بنفش در سلامتی جسمی و روحی، باید گفت که بله! رنگ بنفش یکی از مناسب‌ترین رنگ ها برای انتخاب و استفاده تم و دکور اتاق خواب است. این رنگ به خاطر داشتن احساس شجاعت و اعتمادبه‌نفس، می‌تواند در پیشرفت روحی و شخصیتی شما نقش پررنگی داشته باشد. بنابراین داشتن اتاق بنفش شمارا فردی جسور و شجاع نشان می‌دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: