بزرگ نشان دادن اتاق کوچک به کمک وسایل و ترکیب رنگ ها

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک به کمک وسایل و ترکیب رنگ ها

همیشه تغییرات در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب های کوچک به دلیل محدودیت در فضا چالش برانگیز است. برخی اتاق خواب ها به دلیل کوچک بودن شلوغ و آشفته به چشم می آیند که با استفاده از یکسری ترفندهای ساده می توان اتاق خواب خود را بزرگتر نشان داد. همچنین هنگام تغییرات در دکوراسیون باید به آرامش و زیبایی اتاق خواب خود توجه نمایید تا تغییرات به صورت عکس انجام نشود.

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک

 

چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگ نشان دهیم؟

امروزه بیشتر اتاق خواب ها در آپارتمان ها کوچک هستند اما با استفاده از ترفند های ساده می توان اتاق خواب را بزرگتر نمایش داد تا با وارد شدن به اتاق حس محیطی باز و بزرگ به شما القاء شود. در ادامه به برخی نکات ساده جهت بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک اشاره شده است که در عین سادگی بسیار مفید و کابردی است.


در بلاگ دکوچید بیشتر بخوانید:چگونه عمر تشک خود را بیشتر کنیم؟


انتخاب رنگ های روشن برای اتاق خواب

 رنگ دیوارهای اتاق خواب یکی از مهمترین عوامل تاًثیر گذار در دلباز و بزرگ نشان داده شدن اتاق خواب است. رنگ های روشن باعث انعکاس نور های طبیعی و مصنوعی در اتاق می شود. انتخاب رنگ های ساده و روشن برای اتاق خواب باعث بزرگ دیده شدن اتاق می شود اما در اتاق هایی که نور طبیعی ندارند انتخاب رنگ های تیره فضا را محدود و بسته می کند . به راحتی می توانید با انتخاب رنگ های روشن همراه رنگ هایی که باعث تکمیل شدن آن می شود باعث بزرگ نشان دادن اتاق خواب خود شوید.

چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگ نشان دهیم
چگونه اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهیم

 

پرده های بلند

یکی از بهترین عناصر موجود در اتاق خواب ها پنجره ها می باشند که باعث انعکاس نور طبیعی در اتاق خواب می شوند. انتخاب پرده های بلند و مناسب اتاق می تواند تاًثیر مستقیم در بزرگ نشان دادن اتاق خواب شود. به دلیل اسنکه چشم ها امتداد طول پرده را دنبال کنند پرده های بلند که از سقف تا روی زمین نصب می شوند باعث بزرگ نشان داده شدن فضا می شود. همچنین به دلیل اینکه فضا های هماهنگ و یکپارچه دید گسترده تری را در بر میگیرند بهتر است رنگ های استفاده شده در دیوار برای رنگ پرده ها هم انتخاب شود تا اتاق خواب یکدست و ساده تر به نظر بیاید.

تزیین اتاق خواب کوچک
پرده بلند
پرده اتاق خواب
پرده اتاق خواب بلند
پرده

بیشتر بخوانید : بزرگتر نشان دادن خانه


استفاده از کمد دیواری سرتاسری و جادار

برخی اتاق خواب ها به دلیل کمبود فضا برای نگه داری و مرتب سازی لوازم مختلف شلوغ و نا مرتب هستند. با داشتن کمد هایی جادار و متناسب در اتاق خواب می توانید دراور چوبی و میز های کوچک را از اتاق خارج کرده و تمام البسه و لوازم مختلف را در کمد دیواری جادار نگهداری نمایید. با حذف برخی لوازم از اتاق خواب و جایگزین کردن لوازم دیگر می توانید از فضای اتاق خواب جهت بزرگ نمایی اتاق استفاده نمایید. برخی کمد ها با داشتن درب های ریلی فضای اضافی از اتاق شما جهت باز و بسته شدن درب اشغال نمی کنند و با داشتن کشو و طبقات بسیار باعث مرتب سازی و چیدمان بهتر لوازم می شوند. کمد درب ریلی دکوچید در سایز ها و رنگ های متنوع برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب می باشند. همچنین می توانید کمد هایی با ابعاد و رنگ دلخواه خود متناسب با اتاق خوابتان سفارش دهید تا طبق سلیقه شما تولید شود. همچنین کمد های درب ریلی دکوچید با داشتن آینه بلند روی درب باعث انعکاس نور و زیبایی فضا می شود.

برای مشاهده انواع کمد لباس در دکوچید کلیک کنید. 

کمد دیواری

آینه های دیواری

آینه ها می توانند در هر فضایی باعث بزرگ نمایی شوند. آینه ها نور ها را به داخل اتاق جذب می کنند و روشنایی باعث بهتر دیده شدن و جلوه بخشی به فضا می شود. بهتر است آینه ها رو به روی پنجره ها نصب شوند تا با انعکاس نور به داخل اتاق فضایی آرامش بخش را ایجاد نماید. می تواند از نور های مصنوعی در طرح های ساده در کنار و بالای آینه استفاده نمود تا در طول شبانه روز در ساعاتی که نور طبیعی وجود ندارد فضا روشن و بزرگ نمایش داده شود. توجه داشته باشید انتخاب آینه هایی با طراحی و قاب ساده با ارتفاع بلندتر می تواند تاًثیرگذارتر باشد.

آینه بلند
آینه قدی اتاق خواب
آیینه بلند
آینه لامپ دار

بیشتر بخوانید : چیدمان اتاق خواب 9 متری

چه رنگی اتاق خواب را بزرگ نشان می دهد؟

همیشه باید به این نکته توجه شود که هر چه رنگ اتاق خواب روشن تر باشد فضای شما را بزرگتر و درخشان تر نمایش می دهد. انتخاب رنگ های ساده و روشن باعث انعکاس نور های طبیعی و مصنوعی شده و باعث بزرگ جلوه دادن فضای کوچک اتاق می شود. ایجاد هماهنگی بین رنگ های انتخاب شده برای دیوار ها و عناصر اتاق خواب باعث زیبایی بیشتر اتاق و درخشندگی می شود. تونالیته های رنگ  های ملایمی مانند سفید، آبی و سبز باعث بزرگ نشان دادن اتاق خواب می شوند که بهتر است از لوازم و اکسسوری هایی مشابه همین رنگ ها در انتخاب اکسسوری و لوازم مختلف برای دکوراسیون استفاده شود.

بزرگ نشان دادن اتاق خواب
بزرگ جلوه دادن فضای کوچک اتاق

 

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک به کمک وسایل

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در دکوراسیون اتاق خواب انتخاب لوازم مختلف با ابعاد استاندارد و متناسب اتاق است. در برخی مواقع لازم است برخی لوازم را از اتاق حذف نمود تا اتاق  خلوت تر و دلباز تر شود.

انتخاب سرویس خواب با سایز استاندارد

با انتخاب تخت خواب و سرویس خواب هایی با سایز های مناسب و استاندارد باعث ایجاد حس تناسب در اتاق خواب می شود. تخت خواب های پایه دار که از زمین جدا هستند به دلیل فضای خالی که بین تخت و زمین ایجاد می شود باعث خلوت و باز دیده شدن اتاق می شود.

چگونه اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهیم
بزرگ نشان دادن اتاق خواب
اتاق خواب بزرگ

 

انتخاب فرش مناسب

داشتن یک قالیچه یا فرش در ابعاد متناسب با اتاق خواب همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای چیدمان اتاق می باشد. قالیچه ها به دلیل گرمابخشی و زیبایی در تمامی فصل ها برای اتاق خواب لازم هستند. بهترین نوع قالیچه برای اتاق خواب قالیچه و فرش هایی تخت است که به دلیل سادگی باعث می شوند مابقی لوازم اتاق هم به چشم بیایند و باعث ایجاد تناسب می شود. بهتر است جهت بازگشت نور از طرح هایی ساده و رنگ هایی متناسب با رنگ دیوار های اتاق خواب انتخاب شود.

فرش اتاق خواب
فرش اتاق خواب
مدل های فرش اتاق خواب

 

در اتاق خواب تا جایی که امکان دارد لوازم برقی مانند تلویزیون و میز تلویزیون را خذف نمایید تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و اتاق خلوت تر باشد. هر چه فضای زمینی اتاق کمتر اشغال شود و از لوازم مورد نیاز با ابعاد مناسب استفاده شود اتاق جادار تر به نظر میرسد.

اتاق خواب زیبا

خرید و قیمت میز تلویزیون در دکوچید

 

استفاده از تابلو

تا جایی که امکان دارد از تابلوهایی با سایز و طرح های ساده و کوچک استفاده نمایید و یا می توانید از یک تابلو برجسته و زیبا در بالای تخت استفاده نمایید اما سعی کنید تخت انتخابی شما فاقد تاج باشد و یا تاج آن ساده و کوتاه باشد.

تابلو دیواری
تابلو بزرگ
تابلو
تابلو دیواری

 

استفاده از روتختی

روتختی کامل کننده سرویس خواب است که رنگ آن در انعکاس نور و بزرگ نمایی اتاق تاًثیرگذار است. انتخاب روتختی هایی با طرح های ساده و یا یکدست همراه با رنگ هایی روشن مانند سفید و آبی می تواند اتاق خواب شما را بزرگ و درخشان جلوه دهد.

روتختی
روتختی
روتختی سفید
روتختی ساده

 

مبلمان چند منظوره

امروزه برای اتاق جوانان و نوجوانان می توان از تخت خواب های مدرن استفاده کرد. این تخت خواب ها با طراحی ساده خود فضای کمی را اشغال می کنند. تخت خواب برنا که در مجموعه دکوچید طراحی شده است دارای باکس های درب دار و جادار، کتابخانه و کشو با عمق و ارتفاع مناسب می باشد که بسیاریاز لوازم شما را مرتب سازی میکند و دیگر نیازی به داشتن کتابخانه ای بزرگ در اتاق کوچک نیست. با انتخاب این تخت خواب ها اتاق خواب شما خلوت شده و دلباز تر می شود و می توانید محیطی آرامش بخش داشته باشید.

مبلمان منزل
تخت خواب جادار
تخت خواب تاشو

 

تخت دو طبقه

برای خانواده هایی که دو فرزند از یک اتاق خواب استفاده می نمایند بهتر است از تخت خواب های دو طبقه استفاده شود تا فضای اتاق با قرار دادن دو تخت خواب اشغال نشود. تخت خواب های دو طبقه تولید شده در مجموعه دکوچید طبق درخواست و سلیقه مشتریان در سایز، طرح، رنگبندی و مواد اولیه دلخواهشان طراحی و تولید شده است که در برخی تولیدات کتابخانه و میز تحریر هم تعبیه شده است تا از فضا به صورت خلاقانه و بهینه استفاده شود و اتاق خواب با فضای خالی که دارد بزرگتر نمایش داده شود.

تخت دو طبقه
تخت دو طبقه نوجوان
چگونه اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهیم
این مطلب را به اشتراک بگذارید: