استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب

از گروهی از افراد بپرسید که رنگ مورد علاقه آنها چیست و به احتمال زیاد، اکثریت به آبی پاسخ خواهند داد. نظرسنجی‌ها در سرتاسر جهان موافق هستند که  آبی محبوب‌ترین رنگ است. این رنگ حتی بیشتر ستاره‌ای در اتاق خواب است، به لطف جو ذاتاً آرامش ‌بخش و آرامی که به افراد کمک می‌کند احساس آرامش بیشتری داشته باشند و سریع‌تر به خواب بروند. در ادامه این مطلب با دکوچید همراه باشید تا با مدل های مختلف استفاده رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.

1. آبی عالی برای دیوارهای اتاق خواب

رنگ آبی با رنگ متوسط کمی خاکستری تقریباً آرامش بخش ترین رنگی است که می توانید برای اتاق خواب انتخاب کنید. 

آبی برای دیوار اتاق خواب

2. آبی و سبز را ترکیب کنید

یکی از محبوب ترین رنگ ها برای ست کردن با رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب رنگ سبز است. هر دو رنگ‌های خنک و آرامی دارند و به دلیل اینکه روی چرخ رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند، کاملاً مکمل یکدیگر هستند، بنابراین هیچ ترسی از درگیری وجود ندارد. در اینجا، یک آبی با تن وسط در پشت تخت سبز دوست ‌داشتنی است.
 

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ اتاق خواب 

3.  برای کنتراست بالا، آبی را با نارنجی هماهنگ کنید

گاهی اوقات، شما می توانید از بازی امن با دکوراسیون خود خسته شوید. و معمولاً این جایی است که رنگ وارد می‌شود. تطبیق دیوارهای فیروزه‌ای روشن با آبی‌های مکمل چرخه رنگ چطور؟ نارنجی پر جنب و جوش کنتراست داغی را با خنکی آبی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

4. یک قدم زیر مشکی روی دیوارهای اتاق خواب شما

دیوارهای مشکی اتاق خواب زمانی غیرقابل تصور بودند، اما اکنون بسیار شیک هستند. اگر می‌خواهید این روند را برای رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب امتحان کنید، با آبی سرمه‌ای آنقدر به سمت رنگ تیره بروید که در نور مناسب تقریباً مشکی به نظر می‌رسد.

ترکیب رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب با سرمه ای

5. کاغذ دیواری گلدار آبی در اتاق خواب

کاغذ دیواری گلدار ظاهری کلاسیک دارد، اما گل‌های امروزی هیچ شباهتی به طرح‌های شلوغ و در مقیاس کوچک ندارند که مادربزرگ شما دوست داشت.

کاغذ دیواری آبی

6. رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب با طرح های رنگی مشابه

می خواهید با رنگ های زیادی تزئین کنید، اما می ترسید این کار را اشتباه انجام دهید؟ پس سه رنگ مشابه را انتخاب کنید اینها رنگ هایی هستند که روی چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند، مانند رنگ آبی، بنفش و سبز در این اتاق خواب زیبا و رنگارنگ مطمئناً نتایج عالی خواهید داشت.

ترکیب رنگ های مشابه

 

7. آرمش با آبی کم رنگ

سهولت رنگ سفید را می خواهید اما فقدان رنگ را نه؟ در این صورت با ملایم ترین آبی کمرنگ نمی توانید اشتباه کنید. آن را با مبلمان و روتختی سفید هماهنگ کنید و طراحی شما با آرامش کامل است.

آرمش با آبی کم رنگ

8. آبی و قهوه ای در اتاق خواب

آبی و قهوه ای یکی دیگر از ترکیب رنگ های کلاسیک است. مردانه است و در عین حال برای زنان جذاب است. این پیچیده است اما نه پرمدعا، سنتی اما خفه کننده نیست. 
 

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب با قهوه ای

9. پاستل های آبی

آبی پاستلی، مخصوصاً در رنگ‌های آبی و سبز استفاده شده  بسیار آرامش بخش است و برای چشم و روح راحت است. برای اینکه اتاق خواب خود را حتی بیشتر به فضایی دلپذیر تبدیل کنید، مانند این اتاق خود را با یک دسته گل تازه تزیین کنید.

آبی پاستلی


10. آبی و سفید یک پالت دکوراسیون کلاسیک است

یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی در اتاق خواب یا هر اتاقی از خانه، آبی و سفید است. در این اتاق خواب تاج تخت به عنوان نقطه کانونی اتاق عمل می کند.

دکوراسیون کلاسیک اتاق


 

آبی کلاسیک در سرویس خواب  و اتاق خواب

وقتی در خانه ها صحبت از اتاق هایی با رنگ آبی می شود، شاید هیچ فضایی مناسب تر از اتاق خواب نباشد. رنگ آبی یادآور آسمان و دریاست و می تواند فضای لطیف و آرامش بخشی را ایجاد کند. اتاق خواب ها چون محیطی برای استراحت هستند با رنگ آبی می توان آرامش و زیبایی خاصی را در آن ها ایجاد نمود. می توان به چند طریق از رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده نمود.

سرویس خواب با رنگ سال 2020

 

استفاده از تخت خواب با رنگ آبی

تخت خواب و تاج آن می تواند یک نقطه کانونی در اتاق خواب شما ایجاد کند که توجه زیادی را به خود جلب میکند. استفاده از تخت خوابی با تاج و بدنه آبی رنگ، زیبایی خاصی را به اتاق خواب شما می دهد. می توان با استفاده از روتختی های طرح دار و ساده، کوسن، شال تخت و ...  در عین سادگی به زیبایی تخت خود را دکور کنید و اتاق خواب خاصی داشته باشید. می توان از رنگ های گرم مانند رنگ چوب برای انتخاب پاتختی ، تابلو و ... استفاده کرد تا تعادل و حس آرامش و گرمای اتاق خواب حفظ شود.

تخت خواب آبی رنگ
سرویس خواب با رنگ آبی

 

می توان قسمتی از دیوار اتاق خواب را رنگ آبی زد مانند دیوار پشت تخت خواب تا بتوانید با استفاده از رنگ هایی مانند سفید، طلایی و .... آن را زیباتر کنید. همچنین می توان از کاغذ دیواری با طرح هایی با رنگ آبی استفاده نمود که با رنگ هایی مانند سفید یا طلایی ادغام شده باشند.

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ برای سرویس خواب

کاغذ دیواری آبی

دیوار با رنگ آبی

 

استفاده از فرش آبی در اتاق خواب

اگر از فرش آبی رنگ در اتاق خود استفاده کرده اید، تزئین بقیه اتاق در سایه های خنثی می تواند به تعادل نگاه هر فضایی، از جمله اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری کمک کند. رنگ های سفید، خامه ای، خاکستری یا بژ همه به خوبی مانند دیوارها کار می کنند که می تواند در طرح و رنگ فرش ترکیب شوند. در صورتیکه از فرش آبی استفاده نموده اید و نمیخواهید اتاق خوابی کاملا آبی رنگ داشته باشید برای روتختی، پرده، سرویس خواب، اکسسوری ها و ... از رنگ های خنثی مانند سفید یا رنگ هایی واضح و روشن تراستفاده نمایید.

فرش با طرح و رنگ آبی

 

لوازم جانبی ( اکسسوری ها )

پیشنهاد ما استفاده از لوازم جانبی آبی رنگ در کنار دکوراسیون و چیدمان ساده است. می توان از اکسسوری ها با رنگ آبی به صورت ساده و محدود در چیدمان و دکوراسیون استفاده نمود که قطعا یکی از زیباترین و خاص ترین سبک دکور می باشد که می تواند بسیار چشم نواز باشد و توجه همه را به خود جلب کند. می توانن از یک صندلی تک با پارچه آبی رنگ در یک گوشه از اتاق استفاده نمود. انواع تابلو، آباژور، قاب عکس، کوسن، گلدان، ساعت، پرده، قالیچه و .... تماما به چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب و منزل شما کمک شایانی خواهند کرد تا هر روز با دیدن آن لذت ببرید.

لوازم دکوری آبی رنگ

دکوری سال 2020

این مطلب را به اشتراک بگذارید: