فنگ شویی میز کار | افزایش انرژی با فنگ شویی چیدمان میز کار

فنگ شویی میز کار | افزایش انرژی با فنگ شویی چیدمان میز کار

برای داشتن یک اتاق کار زیبا اصلی ترین نکته داشتن میزکار و صندلی زیبا و استاندارد است. در هر فضایی برای چیدمان بهتر لوازم باید به نکات ساده ای توجه شود تا هر وسیله در قسمت صحیح قرار گیرند. فنگ شویی اصولی را در اختیار ما قرار میدهد تا بتوانیم بر اساس آن چیدمان های خاص و زیبا داشته باشیم و باعث به جریان افتادن انرژی های مثبت در اتاق کار شویم. یکی از اصولی که باید قبل از انتخاب و چیدمان اتاق کار به آن توجه شود فنگ شویی میز کار جهت بالابردن انرژی هنگام کار است که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره شده است.

فنگ شویی چیدکان میز کار

 

فنگ شویی میز کار

در اصول فنگ شویی برای میز کار به نکاتی اشاره شده است که با وجود سادگی بسیار کاربردی هستند. میز کار پایه و اساس شما برای انجام هر چه بهتره کارهایتان است و می تواند بر موفقیت شما تأثیر گذار باشد. قوانین فنگ شویی نحوه قرارگیری و چیدمان اصولی انواع میز ها را به شما آموزش می دهد تا با توجه و رعایت آن ها بتوانید میز کار خود را در خانه یا محل کار به بهترین شکل انتخاب کرده و آن را در جای درست و مناسب قرار دهید. در ادامه به اصولی که نیاز است به آن ها توجه شود اشاره شده است.

مقاله مرتبط : فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی میز کار
فنگ شویی میز دفتر کار

 

• جانمایی میز کار در فنگ شویی

محل قرار گیری میز در دفتر کار بسیار اهمیت دارد. از نظر فنگ شویی بهترین قسمت برای قرار دادن میز کار در اتاق مقابل درب ورودی است تا بتوانید با تمامی اتاق کنترل داشته باشید. از این رو این منطقه رو بروی درب اتاق را "موقعیت کنترل" نام گذاری کرده اند. به دلیل اینکه انرژی با رفت و آمد افراد از درب به اتاق منتقل می شود که در معاشرت و رفتار شما بسیار تأثیر گذار است.

محل قرار گیری میز کار در دفتر کار

 

بهتر است میز را مقابل دیوار قرار ندهید بلکه میز به صورتی باشد که هنگام نشستن، دیوار اتاق پشت سر شما قرار گیرد و فضای کافی بین صندلی و دیوار برای نشستن و برخاستن شما باشد. همچنین  پیشنهاد می شود پنجره اتاق در پشت سر شما نباشد همچنین اگر پنجره در مقابل شما باشد دائماً ممکن است توجه شما به بیرون جلب شود پس بهترین گزینه این است که به گونه ای چیدمان نمایید که پنجره در قسمت کناری میز قرار گیرد. همچنین میز خود را در قسمتی قرار دهید که نور کافی داشته باشد. نور طبیعی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در فنگشویی است اما اگر نور کافی ندارید می توانید از نورهای مصنوعی در سمت چپ و بالای میز خود استفاده نمایید.

قرار دادن میز کار در فنگ شویی
فنگ شویی میز کار
جانمایی میز کار در دفتر کار
چیدمان میزکار

 

• جهت میز کار در فنگ شویی

بهترین جهت برای قرار دادن میز کار در اتاق به صورت اریب است که میز صاف قرار نگیرد و کمی به راست یا چپ مایل باشد. اما اگر فضای کافی ندارید و میز به صورت مستقیم رو بروی درب قرار میگیرد بهتر است زاویه ای را انتخاب نمایید که با هر بار باز و بسته شدن درب حواس شما به فضای بیرون پرت نشود.

جهت قرارگیری میز کار در دفتر کار
جهت قرار دادن میز کار
جهت قرار دادن میز کار در فنگ شویی

 

• سطح رویی میز کار در فنگ شویی

علاوه بر انتخاب میز مناسب و قرارگیری در جای خود نقشه فنگ شویی میز کار و چیدمان سطح رویی میز کار از مواردی است که بسیار حائز اهمیت است. تمامی المان های میز کار شما نشانه ای از علاقه های درونی و نیاز شما به موفقیتتان است. تمامی این المان ها را با نقشه ای به اسم نقشه باگوآ در فنگ شویی تحلیل و مشخص کرده اند. اما قبل از اشاره به آن ها توجه نمایید میز کار شما همیشه خلوت و مرتب باشد و هر وسیله در جای درست خود قرار گرفته باشد.

جیدمان روی میز کار در فنگ شویی
نقشه فنگ شویی میز کار

 

ثروت و موفقیت:  هر عناصری که شما موفقیت و ثروت را یادآوری می کند باید در قسمت بالای میز گوشه سمت چپ قرار گیرد. این عناصر می تواند شامل گل و گیاه و یا لوازم ارزشمندی باشد که به آن ها علاقه دارید.

شهرت و معروفیت: این المان ها می تواند شامل کارت شرکت، مدارک و هر چیزی که علاقه دارید به آن برسید می باشد و باید در قسمت مرکزی و بالای میز قرار گیرد.

عشق و روابط: بهترین گزینه برای آن یک قاب عکس از افرادی است که به آن ها علاقه دارید  مانند یک عکس زیبا از همسر یا فرزند که باید در قسمت بالایی میز گوشه سمت راست قرار گیرد.

خانواده: خانواده از امن ترین جوامعی است که همه با فکر و تماشای آن احساس آرامش دارند به همین دلیل می توانید یک عکس دسته جمعی و خانوادگی خود را در سمت چپ قسمت میانی میز قرار دهید.

سلامتی: نشستن طولانی مودت پشت میز ممکن است به سلامتی شما آسیب بزند اما با تمیز و مرتب نگه داشتن قسمت میانی میز باعث شوید که سلامتی شما بهبود یابد.

خلاقیت و ابتکار: در این قسمت هر عناصری که خلاقیت شما را به وجد می آورد استفاده کرده و آن را در سمت راست میز قسمت میانی قرار دهید.

دانش و خود آگاهی: کتاب، لوازم التحریر و هر عنصری که شما را برای کسب دانش و یادداشت نکات مهم کمک می نماید را در گوشه پایینی میز سمت چپ قرار دهید.

شغل و اهداف: اهداف خود و نوشته های انگیزشی مورد علاقه خود را در قسمت جلوی میز و مرکز دید خود قرار دهید.

ابزار مفید: در گوشه پایینی میز سمت راست می توانید دفترچه تلفن، راهنما و یا نمونه های کار خود را قرار دهید.


جهت آشنایی با فنگ شویی محل کار در دکوچید کلیک کنید. 


فنگ شویی چیدمان میز کار
فنگ شویی چیدمان روی میز کار

 

• رنگ میز کار در فنگ شویی

رنگ میز کار در فنگ شویی بسیار تأثیر گذار است. برای میز کار رنگ قهوه ای یکدست برای تمامی افراد مناسب است اما ابتدا به سلیقه و علایق خود توجه نمایید. به عنوان مثال برای نشان دادن استقامت رنگ های قهوه ای، زرد یا نارنجی بهترین گزینه است و یا برای رشد کاری و فعالیت رنگ سبز و آبی مناسب است. همچنین برای افزایش انگیزه و اشتیاق رنگ قرمز مناسبترین است.

رنگ میز کار در فنگ شویی
رنگ میز کار در فنگ شویی دفتر کار
میز سبز در فنگ شویی
رنگ میز کار در فنگ شویی

 

• جنس میز کار در فنگ شویی

میز های کار اغلب از جنس چوب و فلز و یا ترکیب هر دوی آن ها هستند که نشانه استقامت، رشد، افزایش انگیزه و بهبود هستند. اما میز شیشه ای به دلیل شکننده بودن برای اتاق کار و فنگشویی مناسب نیستند. امروزه میز هایی که از مصنوعات چوبی طراحی و تولید می شوند برای فنگشویی مناسب است اما بهتر است با نکاتی که به آن ها اشاره شد انرژی مثبت آن ها را بیشتر نمایید.

جنس میز کار در فنگ شویی
جنس میزکار در فنگشویی

 

• شکل میز کار در فنگ شویی

شکل میز شما باید به گونه ای باشد که متناسب با اتاق شما باشد. میز مستطیلی انرژی زمینی را گسترش می دهد و برای جریان داشتن انرژی که باعث رشد می شود بهتر است قسمت جلویی میز باز باشد. اما میز های مربعی انرژی را کاهش می دهند و برای اتاق کار مناسب نیستند. میز های گرد هم دارای انرژی های خاص و خوب هستند که برای برخی فضاها در دکوراسیون های خاص بسیار مناسب هستند.

شکل میز کار در فنگ شویی
شکل میز کار در فنگ شویی
میز گرد در فنگشویی اتاق کار
میز دفتر کار

 

فنگ شویی میز تحریر

میز تحریر مورد استفاده بسیاری از دانشجویان و افرادی که در خانه کار میکنند می باشد. برای فنگ شویی میز مطالعه تمامی نکاتی که در میز کار به آن اشاره شده است تأثیر گذار خواهد بود. بهترین فرم میز تحریر در فنگ شویی میز تحریر ال شکل است که بهترین موقعیت قراردادن آن در یک گوشه اتاق که روبروی درب باشد و یا به آن اشراف داشته باشد است. همچنین بهتر است در قسمت جلویی میز تحریر خود مبلمان و وسایل دیگری قرار ندهید تا انرژی های مثبت به راحتی در جریان باشند.


برای دیدن انواع مختلف مدل میز تحریر کتابخانه دار در دکوچید کلیک کنید.


فنگ شویی میز تحریر
میز تحریر ال
میز تحریر در فنگ شویی

 

برای رنگ میز تحریر در فنگ شویی می توان از رنگ های متنوع تری استفاده نمود.  به عنوان مثال رنگ قهوه ای نشان دهنده زمین و احساس راحتی است، رنگ مشکی تمرکز و فکر باز را رواح می دهد، رنگ سفید و خاکستری ممکن است انرژی برخی افراد را کاهش دهند اما باعث افزایش نظم و تمرکز می شوند. رنگ سبز نیز خلاقیت و زندگی را به همراه می آورد. به دلیل اینکه قسمت بالا و چپ میز منبع ثروت د فنگ شویی می باشد سعی نمایید آن قسمت از میز را  با نورهای طبیعی یا مصنوعی روشن نگه دارید. سعی نمایید میز تحریر خود را همیشه تمیز و مرتب کنید و از عناصری که خلاقیت و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند مانند گل و گیاه، عکس خانوادگی، کتاب و ... بر روی سطح میز استفاده کرده و آن ها را طبق نقشه باگوآ در فنگ شویی که به آن اشاره شد در جای مناسب خود قرار دهید.

چیدمان میز تحریر در فنگ شویی
میز تحریر مدرن
چیدمان میز تحریر در دفتر کار
میز تحریر مدرن در فنگشویی
چیدمان میز تحریر ساده
این مطلب را به اشتراک بگذارید: