12 ایده برای دکوراسیون اتاق خواب مهمان

12 ایده برای دکوراسیون اتاق خواب مهمان

اگر اتاق خواب مهمان شما به فضایی تبدیل شده است که مبلمان اضافی در آن قرار گرفته است و فضایی برای نگهداری وسایلی که نمی دانید با آنها چه کار کنید، زمان آن رسیده است که اتاق خواب را تازه کنید. در ادامه این مطلب با دکوچید همراه شوید تا با 12 ایده دکوراسیون اتاق مهمان آشنا شوید.

1. به مبلمان قدیمی ظاهری جدید بدهید

اگر اتاق خواب مهمان شما پر از تخت خواب، کمد و دراور نامتناسب است، نیازی به وحشت نیست. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کمی تغییر انجام دهید. یک لایه رنگ تازه یا اضافه کردن یک لکه رنگ متفاوت می تواند آن قطعات را به یک مجموعه مبلمان منطبق تبدیل کند که ظاهری منسجم در اتاق خواب مهمان شما ایجاد می کند. ظاهر را با لوازم جانبی هماهنگی مانند بالش پرتاب، ملافه و فرش کنار هم بکشید.

دکوراسیون اتاق خواب مهمان

2. کاری کنید که مهمانان احساس راحتی کند

اتاق را تازه کنید و نکات شخصی را اضافه کنید تا مهمانان شما احساس راحتی کنند. از گل‌های تازه روی میز خواب، چند تنقلات باقی‌مانده در کنار تخت و حوله‌ها و لوازم آرایشی که فقط برای مهمانان شما هستند، این افزودنی‌های کوچک می‌توانند احساس مهمان‌پذیری بیشتری را در خانه ایجاد کنند.

3. به میهمانان مکانی برای کار بدهید

در حالی که می خواهید فضایی ایجاد کنید که مهمانانتان بتوانند در آن استراحت کنند و شب خوبی را استراحت کنند، ممکن است در حین بازدید نیاز به انجام برخی کارها داشته باشند. اگر اینطور است، در نظر داشته باشید که یک منطقه اداری کوچک در اتاق خواب مهمان خود ایجاد کنید. یک کمد کوچک را به فضای کاری تبدیل کنید یا میز تحریری را انتخاب کنید که ردپای کوچکی دارد. نور فراوان و یک صندلی راحت ارائه دهید تا مهمانان شما بتوانند در حالی که در خانه شما هستند کار خود را به پایان برسانند.

تزیین اتاق خواب مهمان

بیشتر بخوانید : چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است؟

4. یک رنگ تیره انتخاب کنید

برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در اتاق خواب مهمان ساده، رنگی را انتخاب کنید که اتاق را گرما و سبک کند. از رنگ، کاغذ دیواری یا دیوار برجسته، اتاق مهمان فضای مناسبی برای امتحان رنگ هایی است که می خواستید استفاده کنید، اما فضای مناسبی پیدا نکرده اید. فقط مطمئن شوید که رنگ هایی را انتخاب کنید که به مهمانان اجازه می دهد در زمان پایان روز استراحت کنند.

رنگ تیره برای دیوار اتاق

5. اتاق خواب مهمان را امتحان کنید

اگر هرگز شب را در اتاق مهمان خود نگذرانده اید، اکنون وقت آن است. می‌توانید تشک را آزمایش کنید، بدانید که آیا نیاز به اضافه کردن سایه‌های خاموش برای آفتاب صبح زود دارید یا خیر، یا از نزدیک بدانید که آیا اتاق در شب سرد است. هنگامی که از شرایط اتاق مطلع شدید، می توانید هر تغییری را که لازم است ایجاد کنید تا مهمانان شما بهترین تجربه را در هر شب اقامت خود داشته باشند.

دیزاین اتاق خواب مهمان

6. فضای ذخیره سازی زیادی را ارائه دهید

اجازه ندهید مهمانان شما از چمدان زندگی کنند. حتی در یک فضای کوچک، شما می توانید مقدار زیادی فضای ذخیره سازی ارائه دهید. از کنار گذاشتن میزهای خواب و استفاده از کمدهای کوچک در کنار تخت گرفته تا انتخاب تخت خوابی که دارای کشوهایی در امتداد پایه است و حتی قفسه های اضافی روی دیوارها برای قرار دادن همه وسایل آنها وجود دارد، در گزینه های ذخیره سازی خلاقیت به خرج دهید. فضای کمد را با پاک کردن وسایل خود به حداکثر برسانید - یا حداقل همه چیز را به یک قفسه بالاتر منتقل کنید و فضای زیادی برای وسایل مهمانان خود بگذارید.

فضای ذخیره سازی برای اتاق خواب

7. حتی فضاهای کوچک می توانند تأثیر زیادی داشته باشند

اگر فضای کوچکی را به اتاق خواب مهمان تبدیل می‌کنید، چند طرح و جزئیات دقیق می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر کرده و آن را به مکانی عالی برای شرکت تبدیل کند. از انتخاب مبلمان با ردپای کوچکتر، انتخاب یک طرح رنگی ساده و روشن، افزودن تعداد زیادی آینه و کشیدن پرده ها تا سقف، این تغییرات ساده فوراً اتاق را بزرگتر نشان می دهد.

بزرگ نشان داده فضای کوچک

بیشتر بخوانید : بزرگ نشان دادن اتاق کوچک 

 8. گزینه های زیادی برای رختخواب ارائه دهید

اطمینان حاصل کنید که مهمانان شما در شب احساس راحتی می کنند با گذاشتن چند لایه رختخواب اضافی در صورتی که هنگام خواب گرم یا سرد شوند. همچنین فراموش نکنید که انواع بالش ها را با سفتی متفاوت بگذارید. با این موارد اضافه شده، میزبان یا میزبان عالی خواهید بود. در حالی که پتوها و بالش‌های تزئینی به اتاق رنگ و بافت می‌بخشند، اغلب برای خوابیدن راحت نیستند، بنابراین اجازه دهید مهمان‌ها تخت خواب خود را انتخاب کنند.

تخت مهمان

9. یک قسمت نشیمن در اتاق ایجاد کنید

اگر فضای اتاق خود دارید، با ایجاد یک قسمت نشیمن، به مهمانان خود مکانی بدهید تا صندلی را بلند کنند و صندلی داشته باشند. از یک صندلی تزئینی عالی، یک نیمکت دنج، تا مجموعه ای کوچک از میز و صندلی، به مهمان خود مکانی برای استراحت، پیمایش یا خواندن در حالی که با شما می ماند ارائه دهید. این همچنین یک راه عالی برای اضافه کردن مناطق به یک اتاق بزرگ و هدفمندتر کردن طراحی شما است.

10. نور زیادی به اتاق اضافه کنید

مهمان خود را در تاریکی رها نکنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب مهمان با نور طبیعی از پنجره ها، نور اضافه شده از لامپ ها و روشنایی بالای سر پر شده است و فراموش نکنید که یک چراغ شب بگذارید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که تمام آن نور می تواند در شب تاریک شود. پرده های خاموشی یک لمس خوب برای اطمینان از اینکه مهمانان با آفتاب بیدار نخواهند شد.

 

11. تخت را به نقطه کانونی تبدیل کنید

چه در حال کار با یک فضای کوچک یا یک اتاق مهمان بسیار بزرگ باشید، تبدیل تخت به نقطه کانونی باعث می شود اتاق به خوبی طراحی شده و به نظر برسد. از انتخاب یک قاب یا تخت خواب شگفت‌انگیز، افزودن لایه‌های اضافی تخت و روتختی که به اتاق مهمان شما یک هتل پنج ستاره می‌دهد، و تکمیل ظاهر با بالش‌ها و پتوها، مهمانان شما از جزئیات اضافی قدردانی خواهند کرد.

 

12. ظاهری تمیز به اتاق بدهید

اجازه ندهید اتاق مهمان شما درهم و برهم احساس کند. آن را ساده و مطبوع نگه دارید تا مهمانان شما احساس آرامش کنند و مجبور نباشید قبل از آمدن مهمانان ساعت‌ها را در اتاق نظافت کنید. از رنگ‌ها و مبلمان تازه و روشن، دکورهای مناسب و افزودن لمس طبیعت با گیاهان، می‌توانید فضایی آرام را برای مهمانان در خانه خود ایجاد کنید. به علاوه این فضایی خواهد بود که به راحتی می توان قبل و بعد از ورود مهمانان مرتب کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: