چه وسایلی برای اتاق دخترم بگیرم؟

چه وسایلی برای اتاق دخترم بگیرم؟

برای اینکه یک اتاق خواب دخترانه جذاب طراحی کنید، در وهله اول باید از وسایل اتاق خواب دخترانه مناسب استفاده نمایید. وسایلی که می‌توانند برای اتاق خواب دخترانه شما ضروری باشند و از آن مهم‌تر نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختران ایفا می‌کنند. تنوع در وسایل اتاق خواب دخترانه زیاد است و می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، هر یک از این وسایل را انتخاب کنید؛ اما اگر هدف شما این است که دکوراسیون داخلی منحصر به فرد برای اتاق خواب دختران طراحی کنید، کافیست که از تمامی وسایل ذکر شده در ادامه مقاله برای طراحی اتاق خواب استفاده کنید. بنابراین اگر نمی‌دانید که چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است، این مقاله را مطالعه کنید.

تخت خواب یک نفره

تخت خواب یک نفره دخترانه یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید برای اتاق خواب دختران مورد استفاده قرار دهید. برای خرید تخت خواب یک نفره، می‌توانید از سلیقه دختران نیز کمک بگیرید و بر اساس رنگ دلخواه آن‌ها، یک تخت خواب مناسب را تهیه کنید. ظاهر تخت خواب‌های یک نفره دخترانه باید متناسب با سایر وسایل موجود در اتاق خواب باشد. توصیه ما این است که تخت خواب‌های دخترانه را با اندازه استاندارد تهیه کنید تا در بزرگسالی نیاز مجدد به خرید تخت خواب بزرگسال نداشته باشید.

وسایل اتاق خواب دخترانه تخت خواب
چیدمان وسایل اتاق خواب دخترانه

وسایل اتاق خواب دخترانه پاتختی

پاتختی یکی دیگر از وسایل اتاق خواب دخترانه است که احتمالا باید در کنار تخت خواب دخترانه از آن استفاده کنید. پاتختی‌های متنوعی در بازار موجود هستند که اکثر آن‌ها دارای کشو هستند تا بتوان وسایل بیشتری را در آن‌ها قرار داد. می‌توانید برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، روی پاتختی یک آباژور یا چراغ خواب نیز مورد استفاده قرار دهید.

چیدمان وسایل اتاق خواب دخترانه

کمد لباس

دختران معمولا تعداد زیادی لباس دارند و برای اینکه بتوانید از بی نظمی اتاق خواب دختران جلوگیری کنید، باید از کمد لباس استفاده کنید. قیمت کمد لباس و تخت خواب یک نفره  نسبت به سایر وسایل اتاق خواب دخترانه بیشتر است؛ اما این دو وسیله مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل برای اتاق خواب دختران محسوب می‌شوند. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید تخت خواب و کمد لباس را به صورت ست تهیه کنید.

وسایل اتاق خواب دخترانه کمد لباس
کمد لباس دخترانه

وسایل اتاق خواب دخترانه دراور

دراور یا کشو، یکی دیگر از وسایل مناسب برای اتاق خواب دختران است. اگر می‌خواهید یک اتاق خواب منحصر به فرد برای دختران طراحی کنید و البته به نظم و انضباط اتاق اهمیت می‌دهید، حداقل از 1 دراور با 3 کشو استفاده کنید. دراورها می‌توانند وسایل مختلفی را در خودشان جای دهند و از بی نظمی اتاق جلوگیری کنند. بهتر است که دراورها را مطابق با رنگ تخت خواب یک نفره اتاق انتخاب کنید که روی زیبایی دکوراسیون داخلی تاثیر خوبی داشته باشند.

وسایل اتاق دخترانه دراور
دراور دخترانه

میز آرایش

میز آرایش یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب دختران است. بهتر است که برای میز آرایش یک آینه جذاب نیز در نظر بگیرید. میزهای آرایش مناسب اتاق خواب دختران می‌توانند سایز کوچکی داشته باشند. سایز آن‌ها باید به قدری باشد که دختران بتوانند وسایل آرایشی و بهداشتی خودشان را روی میز قرار دهند. حالا که قرار است برای خرید میز آرایش هزینه صرف کنید و البته میز آرایش نیز بخش زیادی از اتاق خواب دخترانه را اشغال می‌کند، بهتر است که به دنبال میزهای آرایشی باشید که دارای دراور و کشو هستند.

میز آرایش برای اتاق خواب
وسایل اتاق میز آرایش

میز تحریر

میز تحریر یکی دیگر از وسایل اتاق خواب دخترانه است که کاربردهای بسیار زیادی برای نوجوانان و دختران در سنین مدرسه دارد. بهتر است که برای تکمیل دکوراسیون داخلی و ایجاد یک فضای مناسب برای مطالعه و درس خواندن، خرید میز تحریر را در لیست خود قرار بدهید. علاوه بر میز تحریر یک صندلی راحت نیز تهیه کنید تا دختران راحت از این وسیله برای مطالعه، نقاشی کشیدن و یا بازی کردن استفاده کنند.

میز تحریر دخترانه

وسایل اتاق خواب دخترانه کتابخانه

هر چقدر سن دختران بالاتر می‌رود، نیاز آن‌ها به کتاب‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند. پس بد نیست که در اتاق خواب دختران یک کتابخانه هر چند کوچک نیز در نظر بگیرید. کتابخانه‌های دیواری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه محسوب می‌شوند؛ چون فضای کمی را اشغال می‌کنند و در عین حال فضای مناسبی را در اختیار دختران قرار می‌دهند.

وسایل اتاق خواب کتابخانه

شلف دیواری

شلف دیواری یکی از وسایل اتاق خواب دخترانه است که می‌تواند برای تکمیل دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. شلف‌های دیواری می‌توانند برای قرار دادن وسایل تزئینی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، استفاده از آن‌ها می‌تواند دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختران را منحصر به فرد و خاص کند.

قاب عکس

یکی دیگر از وسایلی که می‌تواند برای اتاق خواب دختران استفاده شود و ظاهری زیبا به اتاق خواب آن‌ها بدهد، قاب عکس است. می‌توانید از قاب‌های عکس خانوادگی در اتاق خواب دختران استفاده کنید. ظاهر قاب عکس باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه باشد.

قاب عکس اتاق خواب

صندلی راحتی

یک صندلی راحتی در کنار تخت خواب یک نفره بسیار مهم است. به هر حال ممکن است دختران نیاز به استراحت یا مطالعه داشته باشند و در چنین شرایطی هیچ چیزی بهتر از صندلی راحتی برای آن‌ها نیست. برای اینکه وسایل اتاق خواب دخترانه را تکمیل کنید، باید صندلی راحتی را مطابق با سبک دکوراسیون اتاق خواب دختران انتخاب نمایید.

صندلی راحتی

فرش

فرش یا موکت تافتینگ از جمله وسایل مناسب برای اتاق خواب دختران هستند. حتی اگر کف اتاق خواب دختران کفپوش و پارکت هست، باز هم بهتر است که برای تامین امنیت مورد نیاز دختران از فرش‌های مناسب استفاده کنید. فرش اتاق خواب دختران باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و رنگ‌های سایر وسایل اتاق خواب دخترانه باشد. البته توصیه می‌کنیم که کمی تضاد را میان وسایل اتاق خواب دخترانه و رنگ فرش حفظ کنید. به طور مثال اگر تخت خواب یک نفره با رنگ صورتی تهیه شده است، می‌توانید فرش را با رنگ طوسی بخرید.

فرش اتاق دخترانه

پرده

پرده وسیله‌ای مهم برای کنترل نور در اتاق خواب دختران است. خوشبختانه آنقدر تنوع پرده‌های موجود در بازار زیاد است که می‌توانید مطابق با سلیقه دختران و سبک دکوراسیون اتاق خواب (مدرن و کلاسیک) یکی از این پرده‌ها را انتخاب کنید. حتما به جنس، نحوه باز و بسته شدن پرده‌ها و سایر مشخصات این پرده‌ها توجه داشته باشید.

پرده اتاق دخترانه
این مطلب را به اشتراک بگذارید: