اصول مهم و کاربردی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

اصول مهم و کاربردی دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

فرزندان دو قلو انرژی و زیبایی خاص خود را دارند. برای آماده سازی و دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها می توان با توجه به نکاتی ساده اما کاربردی اتاق خوابی مناسب برای آن ها چیدمان نمود. قبل از شروع دکوراسیون اتاق خواب، در ابتدا به سن فرزندان دوقلو توجه نمایید تا بتوانید متناسب با سن آن ها رنگبندی، سبک و لوازم مورد نیازشان را انتخاب و تهیه نمایید. بعد از انتخاب اتاق خواب مناسب برای دوقلوها می توانید متناسب با فضای اتاق دست به کار شوید.

اتاق دو قلوها با تخت دو طبقه
اتاق خواب دو قلوها با تخت خواب دو طبقه

دکوراسیون اتاق خواب دوقلو کودک

برای دکوراسیون اتا ق خواب نوزادان بعد از مشخص شدن جنسیت او انتخاب سبک و دکوراسیون اتاق آغاز می شود. اما دکوراسیون اتاق خواب کودک دوقلو کمی متفاوت از نوزادان است. برخی کودکان از سنین کم یک اتاق مجزا می خواهند و کاملاً مستقل هستند اما ممکن است به دلیل کمبود اتاق و فضا یک اتاق خواب به دو قلوها اختصاص داشته شود که اصولاً کودکان با وجود خواهر و برادر همسان یا غیرهمسان خود در اتاق احساس امنیت بیشتری دارند و می توانند به راحتی با یکدیگر وقت بگذرانند.

تخت دوقلو
تخت دوقلو نوجوان

• دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها پسرانه

اگر دوقلوهای شما نوزاد هستند با انتخاب اتاق خوابی دنج و آرام سرویس خواب نوزاد مناسب آن ها را انتخاب نمایید. می توانی از رنگ های آبی ملایم همراه با اکسسوری های نارنجی و یا کرم رنگ برای اتاق دوقلوهای نوزاد خود استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دوقلو
تخت دوقلو نوزاد

برای دکوراسیون اتاق خواب کودکان دوقلو بهتر است از آن ها نظرخواهی کنید. با این کار علاوه بر یادآوری مشورت کردن با یکدیگر و مهم بودن نظر آن ها باعث میشود دوقلوها به اتاق خود بیشترعلاقه مند شوند و به راحتی با یکدیگر کنار بیایند. برای چیدمان اتاق خواب مشترک دوقلوها می توانید از تخت خواب های مجزا با طرح و رنگ یکسان استفاده نمایید. همچنین می توانید سرویس خواب هایی با طرح ماشین، کشتی و مدل های موجود در بازار را در صورت علاقه مندی آن ها انتخاب نمایید. برای کامل نمودن دکوراسیون اتاق خواب دو قلوها نظر آن ها را جویا شوید و از لوستر،آباژور، پرده و فرش و المان هایی با طرح فوتبالی و یا شکل حیوانات استفاده نمایید و سعی نمایید رنگ های روشن مانند سفید یا کرم را برای رنگ اتاق آن ها در نظر بگیرید.

تخت خواب برای دوقلوها

در برخی اتاق خواب ها می توان برای حفظ فضای اتاق از تخت خواب دو طبقه استفاده نمود که اغلب پسران به دلیل تخلیه انرژی به آن علاقه مند هستند اما نکته مهم برای اتاق خواب پسران دوقلو امنیت است که بسیاراهمیت دارد پس مطمئن شوید که تخت دو طبقه کاملاً مقاوم باشد و در طبقه بالا حفاظ داشته باشد. پسران بازیگوش هستند سعی نمایی فضایی را برای بازی در اختیار آن ها قرار دهید و از لوازمی که گوشه های تیز دارند در این قسمت استفاده نکنید.

تخت دوقلو کمجا

•  دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها دخترانه

اتاق نوزادان دوقلو دخترانه می تواند بسیار ملیح و لطیف باشد. می توانید دو تخت خواب نوزادی سفید با تاج و تور سفید یا صورتی ملایم را در کنارهم قرار دهید و از یک کمد لباس نوزاد به صورت مشترک برای آن ها استفاده نمایید. برای اتاق نوزادان دوقلو دختر بهتر است از اکسسوری هایی مناسب نوزادان با طرح های زیبا استفاده نمایید.

 دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو
دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دخترانه دوقلو

 

تمامی دختران به رنگ صورتی علاقه مند هستند به همین دلیل می توانید از طیف رنگی صورتی در اتاق خواب آن ها استفاده نمایید. برای دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر رنگ های پاستلی مانند صورتی و بنفش بسیار زیبا می باشد. بهترین انتخاب برای سرویس خواب دختران دوقلو انتخاب دو تخت خواب کودک یکسان با تاج هایی ساده اما زیباست. یکی از زیباترین فضاها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو فضای بازی است زیرا آن ها بیشتر وقت خود را صرف بازی های دخترانه مانند خاله بازی می کنند و به یک فضای مجزا نیاز دارند. برای رویایی کردن اتاق خواب دختران دوقلو خود می توانید از ماه و ستاره های شب نما روی سقف اتاق نصب کنید و از طرح ها و شخصیت های کارتونی مورد علاقه آن ها الهام گرفته و پرده، فرش و لوازم دکوری دیگر را متناسب با طرح و رنگ آن ها انتخاب نمایید.

 دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای کودک
دکوراسیون اتاق خواب دو قلو

 

دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای جوان و نوجوان

اصولاً جوانان و نوجوانان در هر سنی نیاز به فضایی مستقل دارند تا بتوانند زمانی را برای استراحت، مطالعه و گذراندن اوقات فراغت خود در اختیار داشته باشند. برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای جوان و نوجوان بهتراست بزرگترین اتاق خواب خود را به آن ها اختصاص دهید تا تمامی لوازم مورد نیاز آن ها در آن جای گیرد. برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای نوجوان و جوان نظر و سلیقه شخصی آن ها بسیار مهم است تا در آن اتاق آرامش داشته باشند و بتوانند برای آینده خود آماده شوند.

 دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای جوان
دکوراسیون اتاق خواب جوان و نوجوان دوقلو

 

•  دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها پسرانه

اتاق خواب دوقلو پسرانه باید سرشار از انرژی و هیجان باشد. برای رنگ اتاق خواب و لوازم اتاق خواب پسرانه دوقلوها می توانی از رنگ های خاکستری، آبی و نارنجی استفاده کنید. برای بهینه کردن فضا اتاق خواب دوقلوها می توانید از تخت خواب های دو طبقه برای آن ها استفاده نمایید و توجه نمایید تا زیر تخت و پله هایآن به صورت کشودار باشد تا پسران بتوانند لوازم مختلف خود را مرتب کنند. همچنین جوانان و نوجوانان باید فضایی جداگانه برای مطالعه و تحصیل داشته باشند که می توانید یک میز تحریر با سایز بزرگتر اما استاندارد را سفارش دهید تا هر دو فرزندتان بتوانند از آن استفاده کنند. برای جلوگیری  از شلوغی اتاق و مرتب سازی لوازم آن ها بهترین گزینه کتابخانه و قفسه های دیواری برای مرتب سازی کتاب ها و سی دی های آن ها است.


برای مشاهده انواع و قیمت کتابخانه در دکوچید کلیک کنید.


 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان دوقلو
سرویس خواب نوجوان

 

 •  دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها دخترانه

برای دکوراسیون اتاق خواب دختران دو قلو می توانید طرح و رنگ های خاص و مورد علاقه آن ها را پیاده سازی کنید. برای دختران می توانید از تخت خواب های ساده با تاج هایی زیبا در رنگبندی سفید استفاده نمایید و با روتختی و کوسن های طرح دار آن را کامل نمایید. همچنین می توانید هماهنگ با طرح و مدل تخت خواب، میز آرایش و آینه و صندلی نیز سفارش دهید.

یکی از پیشنهادهای ما برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو تخت خواب تاشو است. شما می توانید تخت خواب تاشو را در عرض استاندارد مناسب دختران خود سفارش دهید. همچنین می توانید میز تحریر، کمد و میزآرایش مورد نیاز برای دختران را در کنار تخت کمجا تعبیه کتید. یکی از مزیت های تخت تاشو این است که به راحتی باز و بسته می شود و در طول روز که نمیخواهند بخوابند میتوانند از فضای اتاق برای کارهای دیگر استفاده بهینه کنند.

 دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان دوقلو
 دکوراسیون اتاق خواب دوقلو جوان

 

دکوراسیون اتاق خواب دوقلو دختر و پسر

دکوراسیون اتاق مشترک دوقلوهای دختر و پسر کمی مشکل است و باید به آن توجه ویژه ای شود. هر یک از دختران و پسران دارای سلیقه و روحیات خاص خود هستند. برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها دختر و پسر بهتر است از یک رنگ سفید برای دیوارهای اتاق استفاده شود. می توانید هر سمت از دیوار را رنگ مورد علاقه دختر و پسرتان را بزنید و یا یک دیوار را آبی و دیگری را صورتی کنید. بهتر است از دو تخت خواب مجزا با طرح های ساده استفاده نمایید تا اتاق خواب نمای شلوغی به خود نگیرد. همچنین باید فضاهای جداگانه ای را برای مطالعه و اوقات فراغت آن ها در نظر بگیرید. شما میتوانید از یک طراحی هوشمند و خلاقانه یک اتاق خواب زیبا برای دوقلو های خود بسازید. 

 اتاق خواب دوقلوها دختر و پسر
دکوراسیون اتاق مشترک دوقلو دختر و پسر

 

می توانید تخت خواب هر یک را به صورت سفارشی به گونه ای طراحی کنید که در مجاورت دیوار قرار بگیرند و فضای زیادی را اشغال نکنند. همچنین می توانید از رنگ های مورد علاقه آن ها برای دکوراسیون استفاده نمایید. بهتر است از رنگ های ساده و خنثی مانند سفید، طوسی،کرم برای دیوارها، پرده و فرش استفاده نمایید. قطعاً دختران و پسران در هر سنینی لوازم مورد علاقه، کتاب، لوازم بازی و وسایل مختص به خود را دارند که برای مرتب سازی آن ها بهترین گزینه کتابخانه و یا شلف های دیواری است. اجازه دهید دختر و پسران دوقلو سبک دکوراسیون اتاق خواب خود، سرویس خواب، اکسسوری ها و لوازم مختلف را خودشان انتخاب نمایند و با مشورت با یکدیگر به نتیجه مطلوب برسند تا بتوانند در کنار یکدیگر از اتاق مشترک خود لذت ببرند.

 

دکوراسیون اتاق دوقلو
دیزاین اتاق خواب دوقلو نوجوان
اتاق خواب دوقلوها
این مطلب را به اشتراک بگذارید: