تشک طبی یا تشک فنری؟

تشک طبی یا تشک فنری؟

راحتی مهمترین عاملی است که مردم در هنگام خرید تشک خواب به آن فکر می کنند. البته در شرایط فعلی قیمت تشک و هزینه ای که باید برای خواب راحت پرداخت کرد نیز جز عواملی است که در خرید تشک و انتخاب آن تاثیرگذار است. طراحان تشک خواب در حال کار بر روی گزینه های جدیدی هستند تا آسودگی و راحتی بیشتری را در تشک های خواب بوجود آورند. تشک های آبی، تشک های طبی، تشک های فنری، تشک های هوا و بسیاری مدلهای دیگر از این دست، نشان از تلاش تولیدکنندگان در جهت جذب بیشتر مردم می باشد. مهندسان ناسا به تازگی فومی را کشف کرده اند که در حال حاضر در تشکهای طبی استفاده می شود. برای انتخاب آسانتر و راحتتر یک تشک خواب به مقایسه میان تشک فنری و تشک طبی میپردازیم.


برای مشاهده قیمت تخت خواب و خرید کلیک کنید.


تشک فنری

قیمت تشک فنری

تشک های فنری از فنرهای پیچیده شده در پارچه و با روکش های پارچه ای ساخته شده اند. تولید این تشک ها بسیار آسان است. قیمت تشک فنری نسبتا ارزان تر و مناسبتر از بقیه مدلهای تشک است. وزن تشکهای فنری زیاد است و حمل آنها کمی مشکل است. این تشک با توجه به استحکام زیاد، دارای فنرهایی است که قالب بدن در آن جا شده و باعث نرمی و راحتی و آرامش به هنگام خواب خواهدشد. این تشـــک ها، فشار ناشی از ناهماهنگی بدن را در سطح خود کاهش داده و درد کمر را کمتر خواهد کرد. تشـــک فنـــری طول عمر کمتری دارند و باید پس از مدتی برای جلوگیری از خرابی و از دست دادن حالت ارتجاعی آن، تشک بر روی تخت خواب پشت و رو شود.

بیشتر بخوانید : چگونه عمر تشک خود را بیشتر کنیم؟ 

 

تشک طبی

تشک طبی

بیشتر بخوانید : ارتفاع تشک تخت

تشک های طبی بسیار زود در بین مردم محبوب شدند. تولید کنندگان برای بهتر شدن آن اقدام به طراحی و ساخت فوم های ژله ای کردند که باعث جــذب بیشتر گــرما در این نوع تشک ها می گردید. فــوم های ژلـــه ای به کار رفته در تشک طبی اصل، باعث می شود که قالب بدن در سطح تشـک قرار گیرد و باعــث کم کردن فشار بر روی بدن می شود. تشک طبی وزن بدن را به طور یکنواخت برای توازن کامل و عدم فشار بر روی نواحی حساس کمر، شانه و همچنین گردن، پخش کرده و باعث خواب آرام شبانه می شود. بر خلاف تشک های فنری، تشک های طبی شکل خود را بدون هیچ تغییری حفظ می کنند. اگرچه بسیاری به فوم های نرم در تشک طبی می اندیشند، اما فــوم های محکم باعث تقویت عضلات کمر و حفظ ساختار اندام در هنگام خواب می شود. اکثر تشک های طبی دارای 10 تا 20 سال ضمانت هستند که نشان از اعتماد تولیدکنندگان از محصول خود دارد. امروزه انتخاب تشـــکهای طبی و فنری به عنوان تشـــکهای راحـت برای تخت خواب آسان گردیده و بسیاری از فروشگاهها و مراکز خرید اینترنتی تشک طبی و یا تشک فنری را در دستور کار خود دارند.
برای مشاوره جهت خرید اینترنتی تشک با شماره ۷۳۰۱۹۰۰۰ تماس گرفته و یا به صفحه اینستاگرام دکوچید مراجعه فرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: