چیدمان اتاق خواب 12 متری

چیدمان اتاق خواب 12 متری

چیدمان اتاق خواب 12 متری از جمله مواردی است که بسیاری از مشتریان و علاقه‌مندان به هنر دکوراسیون در مورد آن پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند. این سایز از اتاق خواب کاملا معمول و متداول بوده و به همین جهت نیز ایده‌های جالب و جذاب بسیاری در زمینه طراحی و دکوراسیون آن مطرح می‌شود. البته این ایده‌ها بسته به اینکه اتاق برای زوج تدارک دیده شود یا استفاده به‌عنوان اتاق خواب دختران یا پسرانه مد نظر و هدف آن باشد متفاوت خواهد بود.

با ما در مطالعه این مقاله از دکوچید که درباره چیدمان اتاق خواب 12 متری نوشته شده همراه شوید تا هر یک از این موارد را بررسی کنیم.

اتاق 12 متری
دکوراسیون اتاق ۱۲ متری

چیدمان اتاق خواب 12 متری: از انتخاب تخت تا اجرای دکوراسیون!

چیدمان و دیزاین اتاق خواب از موارد مهم و کلیدی است که نقش زیادی در زیبایی و راحتی محیط خواب ما ایفا می‌کند. این موضوع با جزئیات و نکات بسیاری همراه است که تنها در صورت مراعات آنها می‌توان انتظار تدارک اتاق خوابی آراسته، زیبا و امروزی را داشت.

از مهم‌ترین این نکات می‌توان به مواردی نظیر خرید تخت خواب دو نفره اشاره کرد. این مورد باید با در نظر گرفتن ابعاد اتاق خواب و فررم آن صورت گرفته و در آن اندازه تخت خواب دو نفره نیز در نظر گرفته شود. همچنین شکل هندسی اتاق و محل قرار گرفتن پنجره‌ها یا منبع نور نیز در این مورد تاثیرگذار بوده و باید به‌دقت مورد توجه قرار گیرد. شکل و سبک تخت خوابی که برای استفاده در چیدمان اتاق خواب 12 متری تهیه می‌کنیم از این جهت که در فضای اتاق به شکل مناسبی قرار بگیرد بسیار اهمیت دارد.

در کنار همه این موارد نباید از قیمت تخت خواب دو نفره نیز غافل ماند، موضوعی که بی‌شک بر تهیه مقدمات اجرای دکوراسیون این بخش از خانه موثر است. این قیمت با توجه به ویژگی‌های به‌کار رفته در تولید تخت خواب، برند سازنده و سایر مشخصاتی تعیین می‌شود که تخت خواب دو نفره می‌تواند داشته باشد.

چیدمان اتاق 12 متری
دکوراسیون اتاق خواب 3 * 4

اصول مهم برای اجرای دکوراسیون اتاق 12 متری

ایده‌های متنوعی برای چیدمان اتاق خواب 12 متری وجود دارد که می‌توان با توجه به موقعیت و نوع استفاده از اتاق خواب آنها را پیاده کرد. اما در همه حال لازم است اصول کلیدی در این مورد رعایت شود تا بهترین نتایج به دست آید.

یکی از موارد مهم انتخاب تخت خوابی متناسب با اندازه اتاق خواب است. اگر از این اتاق برای تخت یک نفره استفاده می‌کنید، قدرت مانور زیادی برای جاسازی چنین تخت خوابی خواهید داشت. اما در صورتی که قصد جاسازی تخت خواب دو نفره در چیدمان اتاق خواب 12 متری را دارید، انتخاب مکان مناسب برای جاگیری آن بسیار مهم است. پیشنهاد می‌شود تخت خواب را در یکی از گوشه‌های اتاق خواب قرار دهید تا از فضای باقیمانده بهتر استفاده شده و ضمن سهولت در رفت و آمد در اتاق، فضا بزرگتر و دلبازتر جلوه کرده و شلوغ دیده نشود.

استفاده از شلف و طبقه‌هایی در کنار تخت خواب هم از مواردی است که با جا دادن لوازم اضافه مانع از شلوغی محیط شده و به آراسته و منظم شدن چیدمان اتاق خواب 12 متری کمک زیادی می‌کند.

مورد بعد استفاده از پرده‌های بلند برای پوشاندن پنجره‌هاست که سهم زیادی در بزرگ نشان دادن این محیط ایفا می کند. همچنین انتخاب رنگ روشن، استفاده از کاغذ دیواری و کفپوش مناسب و حذف اکسسوری‌های شلوغ با رنگ‌های تند نیز از دیگر مواردی است که باید در چیدمان اتاق خواب 12 متری در نظر گرفته شود.

چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری ساده
عکس اتاق ۱۲ متری

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری زوج

انتخاب چیدمان مناسب برای اتاق خواب 12 متری باید با نگاهی دقیق و هوشمندانه صورت گیرد. برای مثال اینکه چه فرد یا افرادی قرار است از این اتاق استفاده کنند در انتخاب شیوه چیدمان آن بسیار موثر است. فضایی که زوج‌ها از آن برای خواب از آن استفاده می‌کنند با فضای اتاق خواب افراد مجرد متفاوت بوده و نیازمند دقت به جزئیاتی است که ویه زوج‌ها بوده و نباید از آنها غافل شد. برای مثال در کنار استفاده از میز آرایشی و دراور در این چیدمان، باید فضای خاصی برای قرارگیری لوازم شخصی و مشترک زوج‌ها نیز در نظر گرفته شود.

همچنین نورپردازی خاص برای ایجاد فضایی رمانتیک از جمله نورمخفی و انواع دیمر دیجیتال و خاص ال ای دی و مانند آن در این اتاق خواب از موارد مهم و ضروری است که نباید از آن غافل ماند.

در کنار این موارد، استفاده بجا از اکسسوری‌هایی با تم عاشقانه، کاربرد سیستم‌های صوتی و تصویری مدرن برای تماشای فیلم و مواردی نظیر آن نیز می‌تواند سهم مهمی در تکمیل این فضا و کامل کردن چیدمان اتاق خواب 12 متری برای زوج‌ها ایفا کند.

اتاق خواب 12 متری زوج
اتاق خواب 12 متری زن و شوهر

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری دخترانه

دختران روحیات لطیفی دارند و انتخاب دیزاین مناسب برای اتاق خواب آنها مستلزم استفاده از لوازم و تزئینات خاصی است که با این روحیه سازگاری داشته باشد. با در نظر داشتن این نکته در دکوراسیون اتاق خواب 12 متری دخترانه و با توجه به سن و شخصیت دخترانه لازم است از پوشش دیوارها و کفپوش‌ها تا آویزهای دکوراتیو و نورپردازی این اتاق با توجه خاصی انتخاب و اجرا شود. انتخاب رنگ‌های شاد و سازگار با روحیات دخترانه و نیز استفاده از طرح‌های جذاب در کنار کاربرد اکسسوری‌ها و تزئینات اضافه هماهنگ با محیط بخشی از این انتخاب هوشمندانه است.

به‌علاوه لازم است از دختران نوجوان در مورد اجرای این چیدمان نظرخواهی شده و کمک گرفته شود تا رضایت بیشتری از نتیجه کار به‌دنبال داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری دخترانه
چیدمان اتاق خواب 12 متری دخترانه
اتاق خواب 12 متری دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری پسرانه

اغلب پسران روحیه هیجانی و شخصیت پرشوری دارند که می‌تواند الگویی برای چیدمان اتاق خواب آنها باشد. بر این اساس می‌توان ضمن مشورت با آنها از مواردی نظیر پوسترها و تصاویر بازی‌ها و ورزش‌های هیجانی در فضای اتاق خواب آنها استفاده کرد. همچنین تهیه سرویس خواب پسرانه با ابعاد و رنگ مناسب، نصب پرده‌ها و شیدهای جذاب و انتخاب اکسسوری‌های متناسب با روحیه پسرانه در این محیط مفید و موثر است. بدیهی است تهیه تخت خواب جادار و راحت و استفاده از کمد دیواری مناسب نیز به تکمیل این اتاق خواب 12 متری پسرانه کمک زیادی می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری پسرانه
چیدمان اتاق خواب 12 متری پسرانه
اتاق خواب 12 متری پسرانه
این مطلب را به اشتراک بگذارید: