اصول فنگ شویی اتاق کار + نکات کلیدی فنگ شویی محل کار

اصول فنگ شویی اتاق کار + نکات کلیدی فنگ شویی محل کار

برای داشتن محیطی زیبا و متناسب با سلیقه خود می بایست در ابتدا محیطی که میخواهید آن را دکور نمایید در نظر بگیرید سپس طبق آن با در نظر گرفتن فنگ شویی لوازم مختلف را در جای درست خود قرار دهید.

فنگ شویی اتاق کار

 

فنگ شویی اتاق کار برای موفقیت در کار

امروزه دسترسی راحت به سیستم های کامپیوتری و افزایش بستر اینترنتی باعث شده تا افراد بیشتری در محیط منزل خود به کار خود مشغول باشند. به همین دلیل داشتن یک اتاق کار مناسب و راحت در خانه باعث افزایش موفقیت در کار می شود. برای داشتن محیط مناسب کار در منزل بهتر است به اصول فنگ شویی محل کار توجه نمایید تا بتوانید محیطی آرام و دلنشین داشته باشید .

مقاله مرتبط : فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی دفتر کار

 

 هدف اصلی از توجه و رعایت اصول فنگ شویی ایجاد حس هماهنگی و موفقیت در بین محیط کار و منزل است که با توجه به برخی نکات ساده می توانید از بروز اختلال در کار خود جلوگیری نمایید تا بتوانید در منزل با خیالی آسوده به کار خود بپردازید.

مقاله مرتبط : دکوراسیون اتاق کار

فنگ شویی اتاق کار برای موفقیت در کار
دفتر کار

 

فنگ شویی در اتاق کار خانگی

رعایت نکات فنگ شویی در اتاق کار ارتباط مستقیم بر موفقیت و انجام درست کارهای شما دارد. به دلیل اینکه در خانه حس راحتی و غیر رسمی حاکم است پس بهتر است با توجه به نکات فنگ شویی محیط کار مناسبی را برای خود ایجاد نمایید. اتاق کار را می توانید طبق سلیقه، رنگبندی و نیاز خود بسته به ابعاد اتاقتان دکور نمایید و در آن به اصولی که در ادامه به آن ها اشاره شده است توجه نمایید.

اتاق کار در منزل
مبلمان اتاق کار

فنگ شویی ثروت در محل کارفنگ شویی ثروت در محل کار

شاید برایتان جذاب و جالب باشد که بدانید با استفاده از قوانین و اصول فنگ شویی در محل کار بتوانید به جذب ثروت نیز برسید. از ان جا که امرار معاش و رسیدن به اهداف مادی از طریق کسب درآمد بیشتر میسر می شود، بیشتر افراد به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند و دانستن نکاتی که افراد را به این هدف نزدیک کند، بسیار مهم است. در حال حاضر علم فنگ شویی برای جذب ثروت به حدی پیشرفت کرده است که کمپانی های بزرگی همچون Dell ، HP، IBM و ... نیز به فنگ شویی ثروت در محل کار روی آورده اند و از طریق آن به اهداف خود نزدیک شده اند. 

قوانین و اصول فنگ شویی ثروت در محل کار عبارتند از : 

  • مرتب کردن محل کار : به صورت روزانه و مداوم بایستی محل کار خود را مرتب و از هرگونه غبار تمیز کنید. 
  • حذف وسایل اضافه : هر وسیله ای که فکر می کنید استفاده ای از آن نمی کنید را از محل کار خود دور کنید. 
  • تعمیر وسایل خراب : وجود وسایل خراب باعث گرفتن انرژی مثبت محیط می شود. به همین دلیل هرچه زودتر بایستی وسایل خراب را تعمیر کنید. 
  • لبه های تیز : به لبه های تیز محیط کار توجه داشته باشید. یکی از اصول فنگ شویی ثروت، به این موضوع پرداخته است و می گوید که لبه های تیز را بایستی به نحوی پوشش داد تا حس بُرندگی آن از بین برود. به عنوان مثال می توان لبه های تیز  را با استفاده از کریستال های برش خورده تزئین نمود. 
  • ننشستن روبروی دیوار : تا حد ممکن بهتر است جلوی دیوار ننشینید و در صورتی که مجبور هستید می توانید دیوار را با مناظر طبیعی تزئین کنید. 
  • موقعیت میز نسبت به درب ورودی : موقعیت میز کار از مواردی است که به فنگ شویی ثروت در محل کار بر آن تاکید شده استو موقعیت میز نباید دقیقا روبروی درب و همچنین نباید پشت به درب باشد. 
  • استفاده از گیاهان متناسب با قوانین فنگ شویی ثروت
  • استفاده از رنگ های مناسب جذب ثروت 
  • استفاده از نور طبیعی برای جذب ثروت 

7 نکته مهم فنگ شویی دفتر کار

اتاق کار خانگی باید به گونه ای چیدمان شود که هنگام وارد شدن به آن کاملاً حس نمایید که از محیط خانه خود خارج شده و برای انجام کار های خود به محل کارتان رفته اید. با ایجاد تعادل در محیط می توانید احساسات مثبت و انرژی خوب را در محیط پراکنده نمایید تا بدون هر گونه خستگی و انرژی منفی به کارخود بپردازید.

تعادل در فنگ شویی اتاق کار
دفتر کار در خانه
چیدمان و فنگ شویی محل کار

در ادامه به برخی نکات ساده اما طلایی برای رعایت اصول فنگ شویی در دفتر کار اشاره شده است که به شما در انتخاب دکوراسیون و چیدمان اتاقتان کمک می کند.

 

• نور طبیعی برای اتاق کار

در قدم اول سعی نمایید اتاقی را برای کار خود انتخاب نمایید که دارای پنجره باشد. نور در تمامی فضاها باعث ایجاد انرژی می شود. انعکاس نور طبیعی در اتاق و جریان داشتن هوای آزاد در محیط باعث جریان انرژی مثبت در اتاقتان می شود. در صورتیکه نور کافی در اتاقتان منعکس نمی شود می توانید از نورهای مصنوعی و مخفی نور لازم برای اتاق را تأمین نمایید.

فنگ شویی در اتاق کار
دفتر کار
فنگ شویی اتاق کار مدرن
فنگ شویی دفتر کار

 

• معجزه وجود گل و گیاه

با توجه به اصول فنگ شویی استفاده از گل و گیاهان برای اتاق خواب مناسب نیست اما در اتاق کار به دلیل وجود سیستم های الکتریکی مانند کامپیوتر ها و جریان انرژی منفی درون آن ها توصیه می شود از گل و گیاهان آپارتمانی مناسب و مورد علاقه خود استفاده نمایید تا انرژی های منفی از محیط کارتان دور شود.

گل و گیاه در اتاق کار
تزیین دفتر کار با گیاهان

 

•وجود تعادل در اتاق کار

داشتن تعادل در تمامی فضاها باعث ایجاد حس امنیت و راحتی می شود. یکی از اصلی ترین و حساس ترین نکات در فنگ شویی اتاق کار حفظ تعادل است. تعادل بین لوازم اداری، محیط و دکوراسیون اتاق باعث جریان بیشتر انرژی خوب در محیط می شود.

فنگ شویی دفتر کار
دفتر کار مدرن و زیبا
چیدمان اتاق کار
تزیین و فنگ شویی اتاق کار

برای مشاهده انواع کتابخانه کلیک کنید. 

• توجه به موقعیت میز کار

برای داشتن تسلط و آگاه بودن از ورود و خروج افراد به اتاق کارتان و با توجه به اصول فنگ شویی میز کارتان را رو به روی درب ورودی اتاق قرار دهید. توجه نمایید اگر میز به گونه ای قرار گیرد که پشت به درب ورودی باشد و یا پشت آن پنجره قرار گیرد از ورود و جریان داشتن انرژی جلوگیری می شود. پس توجه نمایید میزی متناسب با ابعاد اتاق کار انتخاب نمایید تا بتوانید آن را در محل مناسب خود قرار دهید.

 

آموزش فنگ شویی دفتر کار
میز کار در محیط کار

 

• وجود ورودی جداگانه برای اتاق کار

برای داشتن محیط کاری جداگانه بهتر است محیط و ورودی اتاق کار با مابقی اتاق های منزل جدا باشد. اتاق کار در طول روز نیاز به انرژی فراوان دارد اما اتاق خواب در طول شبانه روز انرژی ملایم و آرام تری برای استراحت دارد پس نیاز است تا اتاق کار از اتاق خواب دور باشد و یا محیطی جداگانه و مجزا داشته باشد. می توانید اتاقی را انتخاب نمایید تا انتهای یک راهرو باشد و یا اتاقی را انتخاب نمایید که در گوشه ای باشد و دارای درب ورودی جداگانه باشد و به اتاق ها و فضاهای دیگر راه و درب نداشته باشد.

محیط اداری در منزل
اتاق کار زیبا

 

• استفاده از تابلوهای هنری

برای کسب آرامش و ایجاد روحیه برای ادامه کار می توانید از تابلوهای دیواری با طرح منظره، کوه، دریا و طرح های زیبای دلخواه خود استفاده نمایید. داشتن تابلوهایی با این طرح ها به اتاقتان انرژی مثبت می دهد و به انگیزه و موفقیت شما در کارتان کمک می کند.

تابلو مناسب اتاق کار
دکوراسیون دفتر کار

برای مشاهده انواع میز تحریر کلیک کنید.

• تاثیر رنگ در فنگ شویی محل کار

می دانیم که رنگ ها در هر فضایی بسیار تأثیرگذار هستند و روی رفتار و انرژی افراد تأثیر مستقیم دارند. به همین دلیل در هر فضا از جمله اتاق کار باید رنگ اصولی و درست انتخاب شود. در اصول فنگ شویی استفاده از رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا همانگونه که انتخاب رنگ درست و مناسب فضا، انرژی مثبت را منعکس می کند انتخاب رنگ نامناسب باعث جریان داشتن انرژی منفی در اتاق می شود.

اتاق کار زیبا

 

اگر به رنگ قرمز علاقه دارید سعی نمایید بیشتر برای لوازمی مثل مبلمان خاص و تک و لوازم کوچک از این رنگ استفاده نمایید زیرا رنگ قرمز تمرکز را کاهش می دهد اما تأثیر بسیاری روی افراد می گذارد. رنگ زرد به دلیل اینکه نماد نور و خورشید است باعث می شود شما منطقی و درست تصمیم بگیرید. رنگ سبز به دلیل اینکه رنگ طبیعت است باعث رشد و موفقیت بیشتر می شود.

رنگ زرد در دفتر کار
دیوار زرد برای دفتر کار
دیوار سبز در اتاق کار

 رنگ آبی همیشه و در تمامی محیط ها نشانه آرامش است و برای داشتن آرامش و محیطی ملایم می توانید این رنگ را انتخاب نمایید. اگر دوست دارید محیط کار شما هیجان انگیز و دوست داشتنی باشد می توانید از رنگ صورتی ملایم استفاده نمایید. در نهایت در بیشتر محیط های اداری از مبلمان و دکوراسیون با رنگ قهوه ای استفاده می شود زیرا این رنگ حس امنیت را در محیط پراکنده می نماید.

دفتر کار صورتی
فنگشویی محل کار

مطالب مرتبط : اصول فنگ شویی اتاق خواب

این مطلب را به اشتراک بگذارید: