10 راهکار استفاده بهینه از زیرپله در منزل

10 راهکار استفاده بهینه از زیرپله در منزل

در محلهایی از اتاق خواب و خانه، فضاهایی وجود دارند که کمتر از آنها استفاده میشود. علت آن هم ممکن است کوچک بودن آن فضا و یا عدم دسترسی کافی به آن بخش از  خانه باشد. یکی از این فضاها در خانه، زیر پله ها هستند. زیر پله ها، معمولا محلهایی با سقف شیبدار و کوتاه هستند که عبور از آنها اندکی سخت خواهد بود. در این مقاله به بررسی استفاده از زیرپله خواهیم پرداخت. برای طراحی این بخش از خانه نیاز به ارائه ایده خواهد بود تا توسط نیروهای زبده یک ساختار مفید و زیبا طراحی و ساخته شود.

طراحی گلخانه در زیرپله

یکی از روشهای دکوراسیون زیر پله ها، ساخت و تهیه یک گلخانه زیبا و دنج در این محل میباشد. شما میتوانید با قرار دادن گلها و گیاهان و همچنین درختچه های کوچک و مینیاتوری در داخل این مکان، آن را به یک باغ زیبا تبدیل کنید. قفسه بندی منظم و زیبا در این تصویر، یک گلخانه شیک و سبز را بوجود آورده است.

طراحی گلخانه در زیرپله

کتابخانه در زیر پله

یکی دیگر از راهکارهای استفاده از زیر پله، ساخت و طراحی یک کتابخانه زیبا و سیک است. تقسیم بندی صحیح و درست و طراحی زیبا برای ساخت کتابخانه باعث خواهد شد که بتوان به فضایی جالب و دنج دسترسی داشته باشید و کتاب های خود را در این کتابخانه چیدمان کنید. همچنین با استفاده از انواع وسایل دکوری و تزیینی مثل مجسمه و قاب عکس های کوچک، یک کتابخانه و دکوری زیبا را طراحی و ساخته اید.

طراحی کتابخانه در زیر پله
کتابخانه زیر پله

بار زیر پله

ایده بعدی، طراحی و ساخت یک میز بار چوبی زیبا و شیک است. ساخت قفسه های زیبا و کابینت های درب دار باعث میشود فضای بسیاری برای چیدمان ظروف و لیوان ها بوجود آید. با این میز میتوان یک مهمانی خوب را مدیریت کرد.

استفاده از زیرپله بار

کمد زیر پله

با خرید دراور و کمد کوچک  با کشوهای غیر هم سایز باعث میگردد محلی دنج برای نگهداری و حفظ وسائل بوجود آید. این کشوها میتوانند به صورت مخفی هم کار شوند. بسته به ایده طراح، یک ساختار زیبا را میتوان بوجود آورد.

کمد زیر پله
مدل کمد زیر پله
طرح کمد زیر راه پله

میز تحریر در زیرپله

ایده بعدی، طراحی و پیاده سازی یک اتاق کار و یا یک میز تحریر کوچک است تا بتوان لپ تاپ و دستگاههای کامپیوتر و یا لوازم التحریر را بر روی آن قرار داده و از این فضا بهترین استفاده را نمود. قرار دادن یک صندلی و یک میز تحریر ساده کوچک علاوه بر پرنمودن فضاهای خالی، یک چیدمان عالی و کارائی مناسب را به همراه دارد.

میز تحریر در زیرپله
طراحی زیرپله با میزتحریر

جاکفشی زیر پله

یکی از بهترین استفاده های بهینه از زیرپله قرار دادن جاکفشی در این بخش است.

طراحی جاکفشی زیر پله

آشپزخانه زیر پله

آشپزخانه زیر پله
کابینت زیر پله
آشپزخانه زیر راه پله
مدل کابینت آشپزخانه زیر پله

میز تلویزیون زیر پله

میز تلویزیون زیر پله
تلویزیون زیر راه پله
این مطلب را به اشتراک بگذارید: