بهترین جای میز تلویزیون در منزل + نکات مهم فنگ شویی

بهترین جای میز تلویزیون در منزل + نکات مهم فنگ شویی

به دلیل اینکه محل قرارگیری تلویزیون می تواند باعث کسب آرامش و جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر شود باید فضایی دلنشین داشته باشیم. با قرار دادن یک میز تلویزیون جذاب در بهترین نقطه در منزل می توانید زمان مفید و جذابی را همراه خانواده سپری کنید. علاوه بر محل قرار گیری میزتلویزیون سایز انتخابی تلویزیون شما باید مورد توجه قرار گیرد تا دارای متناسب با محیط شما باشد. به دلیل اینکه تمامی افراد خانواده بنا به نیاز و سلیقه خود از تلویزیون استفاده میکنند بنابراین محل قرارگیری تلویزیون باید به صورتی انتخاب شود که امکان استفاده از آن در ساعت‌های متفاوت برای همه اعضای خانواده فراهم باشد.

بهترین جای تلویزیون در خانه
جای میز تلویزیون در منزل

جای تلویزیون در دکوراسیون کجاست؟

انتخاب محل مناسب برای قرارگیری تلویزیون و متناسب با دکوراسیون و ابعاد خانه نیاز به کمی سلیقه و توجه به نکاتی ساده دارد. انتخاب جای مناسب میز تلویزیون در منزل در دکوراسیون و چیدمان منزل شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود.  بهترین مکان برای قراردادن میز تلویزیون در اتاق نشیمن می باشد. اتاق نشیمن ممکن است بزرگترین و راحت ترین اتاق در منزل باشد. شما باید بتوانید از این فضا به صورتی بهره مند شوید که لحظات دلنشینی را همراه اعضای خانواده و مهمانان خود با شادمانی سپری کنید.

جای تلویزیون
بهترین جای تلویزیون در خانه

جایگاه تلویزیون در پذیرایی

برخی افراد فضای پذیرایی را برای قراردادن میز تلویزیون خود انتخاب می نمایند. برای انتخاب جایگاه تلویزیون در پذیرایی باید به نکاتی توجه نمود. به طور کلی نکات زیر را برای انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی رعایت کنید :

• رعایت ارتفاع مناسب و استاندارد از سطح زمین تاثیر مهمی روی سلامتی دارد. اگر تلویزیون بالاتر از حد معمول باشد، در طولانی‌مدت باعث گردن ‌درد و آرتروز گردن می‌شود. ارتفاع قرارگیری تلویزیون باید به اندازه‌ای باشد که خط دید تماشاگر، درست وسط صفحه نمایش دستگاه بیفتد. ارتفاع یک فرد نشسته روی کاناپه، به‌طور متوسط ۱۰۵ سانتی‌متر است.

• تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند.

• فاصله‌ی مبلمان تا تلویزیون، باید طوری باشد که به چشم‌ها آسیبی نرسد. در حالت استاندارد، فاصله تماشاگر تا صفحه نمایش، باید دوونیم برابر قطر صفحه نمایش باشد.

مقاله مرتبط : تزیین میز تلویزیون

جای تلویزیون در پذیرایی
جایگاه تلویزیون در پذیرایی

جای تلویزیون در اتاق خواب

اگر شما تنها قبل از خواب کمی زمان برای مشاهده برنامه مورد علاقه خود دارید می توانید جای تلویزیون در اتاق خواب خود را مشخص نمایید تا قبل از خواب و یا قبل از خروچ از منزل بتوانید از آن استفاده نمایید. در هنگام قرار دادن میزتلویزیون در اتاق خواب باید به زاویه قرارگیری میز در  اتاق توجه نمایید. بهتر است میز تلویزیون در قسمت رو به رویی و پایینی تخت خواب قرار گیرد تا در ساده ترین حالت شما بتوانید به راحتی آن را روشن یا خاموش نمایید پس برای سهولت و تناسب در چیدمان اتاق خود از قراردادن میز تلویزیون در گوشه های اتاق خودداری نمایید.

تلویزیون در اتاق خواب
تلویزیون در اتاق خواب کوچک
تلویزیون اتاق خواب کودک

قرار دادن تلویزیون جلوی پنجره

یکی از اشتباهات رایج گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره  و پشت به پنجره است. زمانی که میز تلویزیون پشت به پنجره قرار گیرد نور تاببیده شده از پنجره سایه ای بر روی تلویزیون ایجاد می کند که سبب می شود شما نمایشگر را تار ببینید و با گذشت شما باعث اذیت شدن  و آسیب رسیدن به چشمان شما می شود. در صورتی که به دلیل نبود فضای کافی مجبور به قرار دادن میز تلویزیون در جلوی پنجره هستین از پرده هایی با پارچه ضخیم استفاده نمایید تا مانع از عبور نور شوید.

بیشتر بخوانید : جای تلویزیون در پذیزایی مستطیل

جای تلویزیون در فنگ شویی

در فنگ شویی تلویزیون کجاست؟ طبق اصول فنگ شویی قراردادن تلویزیون در اتاق خواب مناسب نیست زیرا انرژی مثبت موجود در اتاق خواب را کاهش می دهد. انتخاب بهترین جای تلویزیون در فنگ شویی باعث افزایش انرژی مثبت در فضا و در نهایت در رفتار و سلامت شما می شود از این رو بهترین مکان برای قراردادن میزتلویزیون در قوانین فنگ شویی، گوشه ای دنج از اتاق پذیرایی است. می توانید با استفاده از مبل و نشیمن های راحتی در پذیرایی، اکسسوری و لوازم دکوری زیبا در محل قرارگیری میز محیطی زیبا و امن برای گذراندن اوقات خود فراهم نمایید.

جای تلویزیون در خانه

بیشتر بخوانید : جای تلویزیون در پذیرایی مربع

نکات مهم در مورد جای میز تلویزیون در منزل

هنگام انتخاب محل مناسب قرارگیری تلویزیون عواملی چون نور مناسب، امکان چیدن نشیمن مناسب برای تماشای تلویزیون و حتی ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون و …را مدنظر قرار دهید.

 • بهترین حالت برای تماشا، زاویه مستقیم است. بنابراین بهتر است مبلمان را روبه‌روی تلویزیون بچینید تا فضایی راحت و صمیمی ایجاد شود. در نشیمن‌های مستطیلی، بهترین جا برای قرارگیری این وسیله، عرض اتاق است چون فضای مناسبی برای تماشا فراهم می‌شود.

• تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند.

• بهتر است تلویزیون در فضاهای پر رفت‌وآمد مثل نزدیک در ورودی یا در آشپزخانه نباشد تا وقت تماشا، آرامش بیشتری داشته باشید و اعضای خانواده بتوانند به‌راحتی رفت‌وآمد کنند.

بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید میز تلویزیون

میز تلویزیون

 

• تلویزیون باید از منبع نور فاصله داشته باشد، بنابراین تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید چون پنجره ضد نور است و باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم می‌شود.

میز تلویزیون

 

• در هنگام خرید میز تلویزیون به ابعاد آن ها و جای میز تلویزیون در فضای منزل توجه نمایید.

جای میز تلویزیون در پذیرایی

 

• مهم‌ترین مورد این است که تلویزیون در انتهای نقطه کانونی فضای خانه شما قرار گیرد و اهمیت این  موضوع زمانی مشخص می‌شود که وقتی شما اطراف تلویزیون را می‌چینید و چیدمان مخصوص خود را پیاده‌سازی می‌کنید همه توجه‌ها به سمت تلویزیون کشیده می‌شود و حواس همه به آن سمت معطوف خواهد شد و عدم وجود تعادل در این منطقه یک حس نامطلوب و انرژی منفی را در پی خواهد داشت.

جای تلویزیون در خانه

 

• زمانی که قصد انتخاب جای تلویزیون را دارید خوب دقت کنید که نور خورشید مستقیماً داخل صفحه تلویزیون نتابد، در این صورت تمام‌ روز وقتی مشغول تماشای تلویزیون هستید نور خورشید که در صفحه تلویزیون منعکس می‌شود چشم شما را اذیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

جای میز تلویزیون

 

• برای این‌ که مکان مناسب برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن و اتاق خواب را بیابید باید علاوه بر محل قرارگیری تلویزیون اطراف را نیز به‌ درستی تجزیه‌ و تحلیل نمایید تا دکوراسیون و چیدمان شما زیبایی خود را حفظ نماید.

تی وی ست
میز تلویزیون ساده
میز lcd
میز ال سی دی در اتاق نشیمن
میز تلویزیون در نشیمن
میز تلویزیون مدرن
این مطلب را به اشتراک بگذارید: