جای تلویزیون در پذیرایی مربع (کوچک + بزرگ)

جای تلویزیون در پذیرایی مربع (کوچک + بزرگ)

جای تلویزیون در پذیرایی مربع به عوامل مختلفی مانند ابعاد اتاق پذیرایی، جای پنجره و چیدمان لوازم بستگی دارد. امروزه تلویزیون به یکی از لوازم ضروری در هر خانه تبدیل شده است.
برخی از افراد از آن برای اطلاع از اخبار روز دنیا و برخی دیگر برای سرگرمی یا آموزش استفاده می‌کنند. قرار گرفتن تلویزیون در جی مناسب باعث می‌شود این وسیله پرکاربرد به عنوان نقطه‌ای کانونی در فضای داخلی خانه خودنمایی کند و استفاده از آن راحت‌تر باشد.

تلویزیون در پذیرایی مربع
تلویزیون در فضای مربعی

در این مطلب از دکوچید با ما همراه شوید تا محل قرار گرفتن تلویزیون در پذیرایی‌ مربع بزرگ و کوچک را بررسی نماییم.

جای تلویزیون در پذیرایی مربع بزرگ

چیدمان پذیرایی‌های مربع در ابعاد بزرگ معمولا با چالش همراه است. جای تلویزیون به ابعاد و شکل مبلمان بستگی دارد. اما به‌طور کلی بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون، نقطه کانونی یکی از دیوار‌ها است. انتخاب این مکان به همه افراد خانواده امکان تماشای تلویزیون را می‌دهد.

از طرفی دیواری که برای این کار در نظر گرفته می‌شود نباید مقابل پنجره باشد زیرا تابش مستقیم نور به تلویزیون از کیفیت و وضوح تصویر می‌کاهد. یکی دیگر از مواردی که در انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مربع باید به آن توجه شود، فاصله تا محل قرار گرفتن مبلمان است. اگر ابعاد پذیرایی زیاد است می‌توانیم مبلمان خود در فاصله استاندارد از تلویزیون قرار داده و پشت مبل‌ها را وسایل دکوری یا میز ناهارخوری قرار دهیم.

از قرار دادن تلویزیون در کنار شومینه یا هر وسیله گرمایی دیگر باید خودداری کنیم. به این ترتیب دیواری را انتخاب می‌کنیم که نور مستقیم به آن نتابد و در معرض گرما نیز نباشد.
همچنین جای قرار دادن تلویزیون نباید محل عبور افراد خانواده باشد. محل قرار گرفتن تلویزیون و زاویه آن نسبت به آشپزخانه نیز باید به‌گونه‌ای باشد که از این بخش خانه تماشای تلویزیون ممکن باشد. زیرا بسیاری از خانواده‌ها مدت زمان زیادی از فرصت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند.

بیشتر بخوایند : بهترین جای میز تلویزیون در منزل

تلویزیون در پذیرایی مربع بزرگ
تلویزیون در فضای مربعی بزرگ

جای تلویزیون در پذیرایی مربع کوچک

نحوه قرار دادن تلویزیون در پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که امکان استفاده از آن در هر نقطه از پذیرایی وجود داشته باشد. در پذیرایی مربع کوچک بهترین مکان، نقطه مرکزی یکی از دیوار‌ها است. قرار دادن تلویزیون در این بخش از خانه موجب بزرگ‌تر نشان داده شدن فضای اتاق می‌شود.

در خانه‌های کوچک که محدودیت فضا وجود دارد، بهتر است تلویزیون روی دیوار نصب شود تا فضای کم‌تری اشغال کند. اندازه تلویزیون نیز باید با ابعاد اتاق پذیرایی تناسب داشته باشد. تلویزیون بزرگ فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. 

دیواری که انتخاب می‌کنیم باید روبه‌روی پنجره نباشد تا در طول روز نوری به صفحه تلویزیون نتابد. این مورد در خانه‌های کوچک به دلیل کم بودن فاصله پنجره از دیوار مقابل آن بیشتر نمود می‌کند.  جای تلویزیون در پذیرایی مربع به منبع برقی که بتواند برق تلویزیون و لوازم جانبی آن را تامین کند نیز باید نزدیک باشد.

اما قرار دادن تلویزیون در ضلعی که پنجره قرار دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد. زیرا نمای پرده که یکی از مهم‌ترین وسایل زینتی پذیرایی است از بین می‌رود.

همان‌طور که می‌دانیم فاصله بیننده تا صفحه نمایش تلویزیون باید حداقل سه برابر اندازه قطر تلویزیون باشد. در مواردی که ابعاد اتاق پذیرایی مربع خیلی کوچک است، می‌توان تلویزیون را در یکی از کنج‌های اتاق قرار داد تا مبل‌ها در کنج مقابل آن به‌صورت ال چیده شوند. در چنین حالتی تلویزیون در بیشترین فاصله از محل نشستن افراد خانواده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل

تلویزیون در پذیرایی مربع کوچک
تلویزیون در فضای مربعی کوچک

این روز‌ها که بیشتر خانواده‌ها در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، محل قرار گرفتن وسایل برای رسیدن به بهترین شرایط اهمیت زیادی پیدا کرده است. چیدمان مناسب موجب می‌شود فضای داخلی خانه زیباتر، کاربردی‌تر و راحت‌تر به نظر برسد.
در این بین جای تلویزیون در پذیرایی مربع از مهم‌ترین نکات در چیدمان منزل است. امروزه تلویزیون به یکی از پرکاربرد‌ترین لوازم خانه تبدیل شده است قرار گرفتن آن در محل مناسب، موجب استفاده راحت همه افراد خانواده از آن می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: