جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل + (بزرگ + کوچک + بدون پنجره)

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل + (بزرگ + کوچک + بدون پنجره)

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل به دلیل ابعاد مختلف دیوار‌ها می‌تواند با چالش همراه باشد. محل قرار گرفتن تلویزیون در اتاق پذیرایی باید به‌گونه‌ای تعیین شود که برای همه قابل دید باشد. از طرفی اگر عرض پذیرایی کم باشد، مانعی برای عبور و جابه‌جایی در خانه ایجاد نکند.

البته در خانه‌های مختلف شرایط اتاق پذیرایی و ابعاد آن بسیار متفاوت بوده و می‌توان با قرار دادن تلویزیون در نقطه کانونی و چیدن مبل‌ها در اطراف آن، دکوراسیونی راحت و زیبا را رقم زد. در این مقاله با ما همراه شوید تا محل مناسب قرار گرفتن تلویزیون در پذیرایی مستطیل و ال را مورد بررسی قرار دهیم.

تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل
چیدمان پذیرایی مستطیل دراز

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ

معمولا خانه‌های بزرگ پتانسیل بالایی برای چیدمان لوازم خانه دارند. پذیرایی مستطیل اگر به‌خوبی و با سلیقه چیده شود، تمام وسایل از مبلمان گرفته تا تلویزیون و سایر اکسسوری‌ها در جای مناسب قرار می‌گیرند. اگر هنگام چیدمان به مواردی همچون نورپردازی، اندازه تلویزیون، ابعاد دیوار‌ها و نوع مبلمان توجه کافی شود، می‌توان فضایی راحت و زیبا برای تماشای تلویزیون داشته باشیم.    

اصولا دیوار روبه‌روی مبلمان، بهترین گزینه برای قرار دادن تلویزیون است. البته بهتر است نخست دیوار مناسب تلویزیون را تعیین کرده و مبل‌ها را با توجه به جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل قرار دهیم.   

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ
تلویزیون در پذیرایی مستطیل بزرگ

بیشتر بخوانید : بهترین جای تلویزیون در منزل

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل کوچک

در خانه‌هایی که پذیرایی کوچکی دارند، فضای زیادی برای جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل وجود ندارد. اگر عرض اتاق پذیرایی کم باشد، امکان قرار دادن تلویزیون در دیوار‌های طولی وجود ندارد. زیرا فاصله تلویزیون تا مبل‌ها کم شده و در درازمدت آسیب جدی به چشم‌ افراد خانواده وارد می‌شود. در چنین شرایطی قرار دادن تلویزیون در طول پذیرایی، بخشی از آن را غیر قابل تردد می‌کند. در چنین موقعیتی بهتر است تلویزیون در یکی از کنج‌ها یا دیواری که طول کمتری دارد قرار گیرد. استفاده از زیرتلویزیونی دیواری نیز گزینه‌ای مناسب برای جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل است.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل کوچک
تلویزیون در پذیرایی مستطیل کوچک

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل بدون پنجره

در مواردی نقشه ساختمان به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که نور پذیرایی از طریق پنجره آشپز‌خانه یا راهرو تامین می‌گردد. بنابراین یکی از دیوار‌ها ورودی آشپزخانه یا راهرو منتهی به اتاق‌ها است که جای قرار دادت تلویزیون نیست. بنابراین جای تلویزیون می‌تواند یکی از سه دیوار دیگر باشد. معمولا دیواری که در انتهای پذیرایی قرار دارد، مناسب‌ترین دیوار برای قرار دادن تلویزیون است. این کار باعث می‌شود تلویزیون در مرکز توجه قرار گرفته و چیدمان مبل‌ها و سایر وسایل پذیرایی با توجه به آن انجام شود.

اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، میز‌ تلویزیون دیواری برای جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل بدون پنجره ایده هوشمندانه‌ای است. اما در خانه‌هایی با متراژ بالا که پذیرایی بزرگی دارند، می‌توان میز بزرگی برای جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل در نظر گرفت.

جای تلویزیون در اتاق بدون پنجره
تلویزیون در اتاق بدون پنجره

بیشتر بخوانید : جای تلویزیون در پذیرایی مربع

جای تلویزیون در پذیرایی ال

بهترین جای تلویزیون در پذیرایی مستطیلی که فرم ال دارد، دیواری است که انتهای قسمت بزرگ اتاق قرار دارد. قرار دادن تلویزیون در چنین حالتی باعث می‌شود این وسیله پرکاربرد در مرکز توجه قرار گرفته و همه افراد بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. در چنین حالتی اگر پنجره‌ای روبه روی تلویزیون قرار نداشته باشد، می‌توانیم چیدمانی منحصربه‌فرد و دکوراسیونی لوکس و خاص داشته باشیم. 

جای تلویزیون در خانه ال شکل

این روز‌ها اغلب خانواده‌ها اهمیت زیادی به نحوه چیدمان لوازم منزل خود می‌دهند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند دکوراسیون خانه علاوه بر زیبایی کاربردی نیز باشد. بهترین جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل مکانی است که از همه نقاط قابل مشاهده باشد، فاصله استاندارد با مبل‌ها رعایت شده و نور مستقیمی از جانب پنجره یا شومینه به صفحه تلویزیون نتابد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل با مشکل مواجهید، بهتر است با مطالعه مقالاتی در این خصوص، اطلاعات خود را افزایش دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: