ارتفاع تشک تخت | آشنایی با ارتفاع مناسب تشک تخت

ارتفاع تشک تخت | آشنایی با ارتفاع مناسب تشک تخت

تمامی افراد فرم بدنی مختص خود را دارند و همانطور که نشستن در فرم بدن تأثیر گذار است زمانی که شما در حال استراحت و خواب هستید نیز بدن شما فرم خاص خود را باید حفظ کند تا به سلامتی آن آسیبی وارد نشود. تشک تخت خواب باید از سایز استاندارد برخوردار باشد و مطابق سایز تخت باشد که به درستی در جای خود قرار گیرد. در زمان خوابیدن روی تخت خواب بهترین گزینه این است که ابتدا روی لب تخت بنشینید و سپس به سمتی که راحت هستید دراز بکشید. اما توجه نمایید که تخت خواب و تشک شما از ارتفاع مناسبی برخوردار باشند.

ارتفاع مناسب تشک تخت

 

چرا ارتفاع تشک تخت خواب مهم است؟

ارتفاع در تشک های مختلف مانند طبی، فنری متصل، فنری منفصل و ... متفاوت است. برخی افراد به ارتفاع تخت و تشک توجهی نمی کنند اما باید بدانید که یکی از مهمترین نکات هنگام خرید تخت و تشک، ارتفاع آن ها است. ارتفاع تخت خواب ها باید به صورتی باشد که مناسب قد شما باشد تا شما به راحتی روی تخت بنشینید و بلند شوید. ارتفاع تشک ها به ارتفاع تخت اضافه می شود و با یک تست راحت می توانید دریابید که ارتفاع کلی استاندارد است یا خیر. برای تست ارتفاع مناسب تخت خواب به روی لبه تخت خواب خود بنشینید. اگر پاهایتان به صورت صاف قرار گرفت و کف پاها کاملاً به سطح زمین برخورد کند و پاها و بدن شما به صورت زاویه 90درجه قرار گیرد ارتفاع تشک شما مناسب است. اما اگر زانو های شما خم شده باشد یا از سطح تخت بالاتر باشد و بدن شما به سمت پایین قرار گیرد ارتفاع تشک شما مناسب نیست و حالت استاندارد را ندارد.

ارتفاع استاندارد تشک تخت

 

ارتفاع استاندارد تشک تخت

تشک تخت خواب زمانیکه روی تخت قرار میگیرد باید به صورتی باشد که از سطح تخت بالاتر بیاید و ارتفاع آن کم نباشد. همچنین جنس داخلی تشک در ارتفاع آن تأثیر گذار است. ارتفاع استاندارد تشک تخت خواب در هر مدل متفاوت است اما بین تشک های مخصوص نوزادان تا بزرگسالان ارتفاع استاندارد بین 12 تا 30 سانتی متر تعریف شده است که برخی افراد بزرگسال متناسب با نیاز خود و نوع سرویس خواب خود می توانند تشک هایی سفارشی با ارتفاع 40 سانتی متر را انتخاب نمایند.

ارتفاع تشک تخت خواب
بهترین ارتفاع تشک تخت
ارتفاع مناسب تشک تخت کودک

 

ارتفاع مناسب تشک تخت

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ارتفاع تشک باید چقدر باشد؟ برای جواب این سوال به ادامه مطلب توجه نمایید تا بتوانید تشک مناسب تخت خواب خود را انتخاب کنید. تخت خواب ها با توجه به نیاز افراد و فضای اتاق خواب ها در سایزهای متعددی طراحی و تولید می شوند و اولین نکته در زمان خرید تشک ابعاد استاندارد آن است که به درستی روی تخت قرار گیرد. برای داشتن خوابی راحت همراه با حفظ ایمنی و سلامتی بدنی باید بهترین ارتفاع تشک تخت را در نظر بگیرید.

در هنگام خرید یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود نرمی و سفتی تشک است که هنگام استفاده از تشک در ارتفاع آن تأثیر می گذارد به همین دلیل است که تشک های نرم هنگام استفاده فشرده شده و ارتفاع آن ها کم می شود پس توجه نمایید ارتفاع تشک شما از سطح تخت خواب کمتر نشود.

برای مشاهده انواع و قیمت تخت خواب یک نفره در دکوچید کلیک کنید. 

ارتفاع استاندارد تشک تخت
ارتفاع استاندارد تشک تخت خواب

 

• ارتفاع تشک یک نفره

تشک های تک نفره متناسب با نوع آن ها دارای ارتفاع متفاوتی می باشند. برخی تشک ها بسته به فنر های درون آن ها دارای ارتفاع مختلف هستند اما ارتفاع آن ها اصولاً بین 18 الی 40 سانتی متر است. اگر تخت خواب شما دارای باکس است توجه نمایید که ارتفاع تخت از حالت استاندارد بیشتر نشود تا بتوانید به راحتی از روی تخت بلند شوید و ایمنی بدنتان حفظ شده و آسیبی به آن وارد نشود.

ارتفاع تشک یک نفره
ارتفاع استاندارد تشک تک نفره

 

• ارتفاع تشک دو نفره

تشک های دو نفره به دلیل اینکه ابعاد بزرگتری دارند باید کاملاً استاندارد باشد. ممکن است افرادی که از آن تشک استفاده می کنند وزن های متفاوتی داشته باشند که در هنگام خوابیدن روی تخت سطح تخت به داخل فشرده شده و ارتفاع تغییر می کند. اما ارتفاع تشک دو نفره در حالت استاندارد بین 20 الی 40 سانتی متر است و متناسب با نرمی تخت، فنر ها، طبی بودن و موارد دیگر ارتفاع آن تغییر می کند. اگر شما از تخت خواب دو نفره تاشو استفاده می نمایید توجه نمایید که قاب تخت خواب کم جا شما ارتفاع کافی برای قرار گیری تشک در هنگام بسته بودن درون آن را داشته باشد تا تشک کیفیت خود را از دست ندهد.

ارتفاع تشک دو نفره
ارتفاع استاندارد تشک تخت خواب
ارتفاع و سایز استاندارد تشک دو نفره
تشک تخت تاشو

 

• ارتفاع تشک تخت نوجوان

تشک کودکان و نوجوانان باید از ارتفاع و کیفیت استاندارد برخوردار باشد تا بر رشد بدن و سلامتی آن ها آسیبی وارد نکند و به راحتی بتوانند از تخت خود بالا بروند. ارتفاع تشک تخت نوجوان حدود 20 سانتی متر است و اگر از این مقدار کمتر باشد نشانه سفت بودن اسفنج های تشک است که ممکن است حس راحتی را فراهم نکند. همچنین توجه نمایید ارتفاع تشک نوجوانان بیشتر از این نباشد تا هنگام خواب و در صورت افتادن آن ها از روی تخت ارتفاع بین زمین تا لبه تخت کم باشد تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

ارتفاع تشک تخت نوجوان
ارتفاع استاندارد تشک نوجوان

 

• ارتفاع تشک تخت نوزاد

برای خرید تشک نوزاد به دلیل حساسیت آن ها باید تشکی کاملاً استاندارد خریداری نمایید. پس به تمامی نکات ایمنی آن ها توجه نمایید. شما باید برای نوزاد خود تشکی با ارتفاع کمتر از 20 سانت خریداری نمایید چون در صورتی که تشک آن ارتفاع بالاتری داشته باشد احتمال سقوط نوزاد و نا امن بودن تخت افزایش می یابد. به دلیل اینکه کودکان وزن زیادی ندارن از تشک های سفت و ضخیم برای آن ها استفاده نکنید و تشکی با ارتفاع 15 الی 19 سانتی متر برای آن ها تهیه نمایید.

ارتفاع تشک تخت نوزاد
ارتفاع استاندارد تشک تخت نوزاد
تشک نوزاد
ارتفاع تشک نوزاد

 

• ارتفاع تشک طبی فنری

تشک های طبی فنری دارای نرمی متفاوتی هستند و به دلیل اینکه کاربری طبی و درمانی دارند بهتر است نرمی آن ها بین 3 تا 5 درجه باشد. اما توجه نمایید ارتفاع تشک طبی فنری باید 25 سانتی متر باشد تا هنگام خوابیدن روی آن ارتفاع کمی کاهش یافته و تشک فرم بدن را بگیرد و به ارتفاع مناسب می رسد.

ارتفاع تشک طبی فنری
ارتفاع استاندارد تشک طبی فنری

 

• ارتفاع تشک فنری

تشک های فنری به دلیل داشتن فنر داخل اسفنج آن ها و تنوع در مدل های موجود در بازار دارای ارتفاع متغیری هستند که درجه نرمی هر یک متفاوت است که به همین دلیل ارتفاع آن ها هنگام نشستن و برخاستن از روی تشک تغییر می کند. به طور کلی ارتفاع تشک فنری 20 سانتی متر می باشد که حالت استاندارد آن است که هنگام قرار دادن آن روی تخت ارتفاع مطلوب و مناسبی را فراهم می کنند.

ارتفاع استاندارد تشک فنری
ارتفاع تشک فنری

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: