24 چیدمان شیک برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

24 چیدمان شیک برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

دکوراسیون مینیمال یکی از سبک های جدید و امروزی برای چیدمان است که طبق آن می توان تمام لوازم مورد نیاز در اتاق خواب مانند سرویس خواب، کمد، میز، اکسسوری و لوازم دیگر را انتخاب نمود و آن ها را به درستی در کنار یکدیگر قرار داد. مینیمال در لغت به معنای حداقل است و در اصطلاح به محلی که می خواهید از آن سبک استفاده نمایید به معنای استفاده از حداقل ترین ها است. اتاق خواب مینیمال در واقع زیبایی در عین سادگی را نشان می دهد که می توان با انتخاب و قرار دادن ساده ترین اما زیباترین لوازم در اتاق چیدمان و زیبایی آن را خاص و چشم نواز نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال
دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

• دکوراسیون اتاق خواب مینیمال چیست؟

انتخاب ساده ترین لوازم برای اتاق خواب شما را به سمت سبک مینیمالیسم سوق می دهد. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبک مینیمال نیاز است از ساده ترین لوازم مانند سرویس خواب، کمد و میز برای اتاق استافده نمایید که طراحی آن ها ساده و خاص باشد و از رنگ های یکسان و یکدست برای آن ها استفاده شده باشد. یکی از نکات قابل اهمیت در سبک مینیمال این است که به دلیل ظرافت لوازم فضای اضافی از اتاق خواب شما اشغال نمی شود و در برخی مدل ها همان ظرافت زیبایی خاصی را به همراه می آورد. اصلی ترین بخش دکوراسیون اتاق خواب مینیمال سرویس خواب مینیمال و تخت خواب آن است که جزو اصلی ترین لوازم می باشد و دکوراسیون اصلی اتاق را تشکیل می دهد.

دیزاین اتاق خواب مینیمال
عکس اتاق خواب مینیمال

• طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال دخترانه

در طراحی اتاق خواب مینیمال دخترانه بهتر است از یک سرویس خواب با رنگ روشن مانند سفید و یا گردویی استفاده نمایید. همچنین استفاده از یک رنگ و یا طیف آن رنگ در اتاق شما را به سبک مینیمال نزدیک می کند. می توانید دیوارها را به رنگ سفید در بیاورید و از رنگ های طوسی، صورتی، گلبهی و رنگ های پاستلی برای انتخاب روتختی، اکسسوری، فرش، پرده و ... استفاده نمایید. می توانید قاب عکس هایی ساده با طرح و رنگ هایی که برای اتاق خود انتخاب کرده اید را به دیوار نصب کنید.

عکس اتاق خواب دخترانه مینیمال
اتاق دخترانه مینیمال
ایده اتاق دخترانه مینیمال دخترانه
اتاق خواب مینیمال دخترانه

• طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال پسرانه

یکی از اصول داشتن دکوراسیون مینیمال حذف دیوارهای اضافی در چیدمان است. به این معنا که برای جلوگیری از شلوغی اتاق هر وسیله مانند میز یا کمد را در جلوی دیوارها و قسمت های مختلف اتاق قرار ندهید سعی نمایید با استفاده از سرویس خواب چند منظوره اتاق خواب را چیدمان نمایید. پیشنهاد می شود برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبک مینیمال خود و فرزندان خود از تخت خواب چند منظوره انتخاب نمایید و با مشاوره با یک تیم طراحی حرفه ای تمام فضاهای مورد نیاز به عنوان کمد، میز تحریر، کتابخانه و قسمت های دیگر را طبق سلیقه و ایده ذهنی خود در یک رنگ زیبا سفارش دهید تا مختص اتاق شما به صورت مدرن و مینیمال طراحی وبا بهترین کیفیت تولید شود.

اتاق مینیمال پسرانه

اگر فرزند پسر شما به رنگ های پر انرژی و گرم علاقه مند است با استفاده از یک رنگ خنثی به عنوان رنگ اصلی می توانید اتاق خواب پسرانه مینیمال را با رنگ های دیگر ترکیب نمایید و زیبایی آن را چند برابر کنید. همچنین می توانید از رنگ های کرم، قهوه ای، آبی با ترکیب رنگ سفید و هر رنگ مورد علاقه خود اما به صورت محدود و به جا استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب مینیمال پسرانه
اتاق پسرانه مینیمال

• طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال زوج

اتاق خواب زوجین باید کاملا ساده باشد و از هیچ وسیله اضافی در آن استفاده نشود. برای طراحی دکوراسیون مینیمال اتاق زوجین در ابتدا باید رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. می توانید از ترکیب رنگ های سفید، خاکستری، طوسی، نیلی، صورتی، گردویی و هر رنگ دیگری استفاده نمایید. سرویس خواب دو نفره مینیمال باید دارای تاج ساده باشد و اصولاً تاج آن ها شکل مستطیلی دارد. برای سرویس خواب دونفره نیاز است که از دو پاتختی در کنار آن استفاده شود. اگر فضای کافی در خانه را دارید سعی نمایید کمد لباس و میز مطالعه را از اتاق خواب خارج نمایید در غیر این صورت لازم است از ساده ترین طرح ها برای میز و کمد استفاده نمایید. از کمد لباس هایی استفاده نمایید که دستگیره نداشته باشند و روی درب آن ها طرحی زده نشده باشد.

اتاق خواب مینیمال زوج
ایده اتاق خواب مینیمال زوج

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دو قلوها

برای اتاق خواب مینیمال زوج از چراغ خواب مینیمال و ساده مانند چراغ مطالعه های قدیمی استفاده نمایید. همچنین می توانید از آباژور های سقفی که اشکال ساده ای دارند بالای تخت نصب نمایید. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال زوجین بهتر است از یک میز آرایش ساده استفاده نشود که طراحی ظریفی داشته باشد و یک آینه مدرن و زیبا روی آن قرار گیرد و یا از یک آینه قدی با قابی ساده و مینیمال استفاده شده و دی یک گوشه قرار گیرد.

چیدمان اتاق مینیمال زوج

• طراحی دکوراسیون اتاق خواب مینیمال دو نفره

یکی دیگر از اصول طراحی مینیمال رعایت تقارن است. اگر دو نفر در یک اتاق ساکن هستند برای اتاق آن ها از دو تخت خواب با طرحی ساده اما یکسان است استفاده نمایید و هر یک را در یک کنج قرار دهید. سعی نمایید از چیدمان و و رنگ های ساده و خنثی استفاده نمایید تا اتاق شلوغ نباشد. یکی دیگر از گزینه های مناسب برای دکوراسیون مینیمال اتاق خواب دو نفره انتخاب تخت خواب دو طبقه است که می توان از طرحی ساده یک تخت دو طبقه با پله هایی زیبا طراحی وتولید نمود. همچنین برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد اتاق در صورت امکان در یک سمت تخت خواب دو طبقه کتابخانه، میز تحریر و یا میز آرایش را طراحی نمایید.

اتاق خواب مینیمال دو نفره
طراحی اتاق خواب مینیمال دو نفره

از تابلوهایی با طرح های مینیمال استفاده کرده و آن ها را به صورت متقارن نصب نمایید. در سبک مینیمال استفاده از خطوط صاف و موازی یکی دیگر از قوانین است که می توانید از شلف هایی ساده و یک شکل روی دیوار نصب نمایید و به عنوان کتابخانه و قفسه اکسسوری ها از آن بهره مند شوید. برای دکوراسیون مینیمال در اتاق خواب دو نفره بهتر است از یک رنگ خنثی مانند سفید و یا طوسی برای دیوارها، سرویس خواب و به عنوان رنگ اصلی استفاده نمایید و از رنگ های دیگر مورد علاقه خود به صورت کنترل شده برای اکسسوری ها، روتختی، قاب عکس، فرش و پرده استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب مینیمال دو نفره

اتاق کودک مینیمال

راه های زیادی برای ایجاد یک اتاق کودک شیک مینیمالیست وجود دارد. در اینجا چند نمونه از خانه های واقعی آورده شده است.

رنگ اتاق مینیمال

گاهی اوقات در زندگی، بهتر است همه چیز را ساده نگه دارید. چه در یک اتاق و چه در کل خانه شما، یک پالت رنگ مینیمالیستی باعث ایجاد حس آرامش در هر فضایی که برای استفاده از آن انتخاب کنید، می شود. در یک دنیای ایده آل، اتاق خواب ما چیزی شبیه یک پناهگاه است. مکانی برای عقب نشینی در پایان روز که باعث آرامش و خواب آرام شبانه می شود. 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

رنگ اتاق مینیمال
رنگ اتاق خواب مینیمال
رنگ اتاق
این مطلب را به اشتراک بگذارید: