سایز استاندارد روتختی برای تخت خواب یک نفره و دو نفره

سایز استاندارد روتختی برای تخت خواب یک نفره و دو نفره

همانطور که روتختی کامل کننده تخت خواب و زیبایی بخش آن است در برخی موارد در صورتیکه روتختی به درستی انتخاب نشود می تواند تأثیر منفی در دکوراسیون اتاق شما بگذارد. تخت خواب ها و تشک ها در ارتفاع و اندازه های استاندارد تولید می شوند اما مهمترین نکته در هنگام خرید روتختی ارتفاع و سایز دقیق تشک شما است تا زمانیکه روتختی روی تخت پهن می شود کاملاً تخت و تشک را پوشش دهد. برخی تشک ها به دلیل تنوع در طبی یا فنری بودن ممکن است ارتفاع متفاوتی داشته باشند پس توجه نمایید که روتختی مناسب ابعاد تشک باشد. سایز استاندارد روتختی برای تخت خواب ها و تشک ها با سایز های مختلف متفاوت است که باید در هنگام خرید به اندازه هر یک از آن ها توجه نمایید.

سایزاستاندارد روتختی
 اندازه استاندارد روتختی یک نفره

 

سایز استاندارد روتختی دو نفره چقدر است؟

تخت خواب های دو نفره در عرض 160،140 و 180 سانتی متر طراحی و تولید می شوند که به دلیل تنوع در طرح و رنگ آن ها و فضایی که در اختیار دارید می توانید تخت مناسب خود را خریداری نمایید. تشک های دو نفره در سایز های مختلفی تولید می شوند که مناسب تخت باشند. اغلب تخت خواب ها و تشک ها در ابعاد 160*200 سانتی متر تولید می شوند. سایز استاندارد روتختی دو نفره باید به گونه ای باشد که کاملاً تمام قسمت های رویی تخت و تشک و کناره های آن را پوشش دهد و با درست قرار گرفتن باعث زیبایی بیشتر آن شود.

 سایز استاندارد روتختی دونفره
سایز استاندارد روتختی دونفره

 

• اندازه استاندارد روتختی یک نفره

تخت خواب یک نفره از زمان کودکی تا بزرگسالی مناسبترین تخت برای تمامی سنین است. عرض تخت خواب تک نفره 90 سانتی متر و طول آن 200 سانتی متر می باشد که سایز استاندارد آن است. از آنجا که روتختی برای تمام تخت خواب ها نیاز است امروزه با تنوع بسیار و در مدل های مختلف مناسب برای تمام سنین و سلیقه ها تولید می شوند. اندازه استاندارد روتختی تک نفره 160*220 سانتی متر است که کاملاً متناسب با تشک تک نفره می باشد. ابعاد روتختی تک نفره برای تمامی تخت خواب های تک نفره دخترانه و پسرانه یکسان است همچنین  اندازه استاندارد روتختی نوجوان برای انواع تخت خواب های یک نفره قابل استفاده است که شما می توانید طبق سلیقه و طرح مورد علاقه خود و فرزندانتان آن را انتخاب نمایید.

 سایز استاندارد روتختی یک نفره
اندازه استاندارد روتختی یک نفره

 

• اندازه استاندارد روتختی یک و نیم نفره

برخی افراد در هنگام خواب به فضای بیشتری نیاز دارند تا به راحتی بتوانند استراحت نمایند به همین دلیل برای این افراد تخت خواب یک و نیم نفره با عرض 120 سانتی متر طراحی و تولید می شود. تشک مناسب برای این تخت خواب تشک هایی با عرض 120و همین سایز است که به درستی روی تخت قرار بگیرد. تخت خواب های یک و نیم نفره برای نوجوانان گزینه بسیار مناسبی است که باید در هنگام خرید به سایز استاندارد روتختی نوجوان نیز توجه شود تا زیبایی تخت را کامل نماید. برای زیبایی بیشتر این تخت خواب ها بهتر است روتختی انتخاب نمایید که لحاف آن از اطراف به سمت پایین آویزان شود که باعث زیبایی آن نیز باشد. اندازه استاندارد روتختی یکی و نیم نفره 180*220 سانتی متر است که به درستی روی تشک و اطراف آن را پوشش می دهد.

 اندازه استاندارد روتختی نوجوان
 سایز استاندارد روتختی نوجوان

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید روتختی

• اندازه استاندارد روتختی دو نفره

همانطور که گفته شد تخت خواب های دو نفره در عرض های مختلف طراحی و تولید می شوند. به دلیل گستردگی و تنوع در مدل ها و طرح های سرویسخواب های دو نفره، زوجین می توانند تخت خواب مناسب اتاق خود را طبق سلیقه و طرح دلخواه خود خریداری نمایند. سایز استاندارد تخت خواب و تشک دو نفره عرض 160 سانتی متر است. سایز استاندارد روتختی دونفره 200*220 سانتی متر است. برخی افراد متناسب با نیاز و فضای اتاق خوابشان تخت خواب های دو نفره با عرض 180 سانتی متر را انتخاب می نمایند که از تخت های دیگر کمی بزرگتر است. سایز استاندارد روتختی دو نفره برای این تخت خواب ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر سطح رویی تشک، کناره ها را پوشش دهد به همین دلیل روتختی مناسب آن باید در سایز 220*240 باشد تا بتواند زیبایی تخت خواب را کامل نماید. اگر شما علاقه مند هستید که روتختی از کناره های تخت آویزان تر باشد و یا روی زمین کشیده شود از حالت استاندارد خارج می شود و می توانید سایز دلخواهتان را سفارش دهید تا مناسب تختخواب شما دوخته شود اما متناسب با سایز استاندارد روتختی نمی باشد و ممکن است برای تخت خواب های دیگر مورد استفاده نباشد.

سایز استاندارد روتختی دونفره
سایز استاندارد روتختی
 سایز استاندارد روتختی دونفره

 

• اندازه استاندارد روتختی نوزاد

تخت خواب نوزادی در ابعاد 70*135 سانتی متر طراحی و تولید میشوند که بعد ها با گذر زمان میتوان در ابعاد آن ها تغییرات ایجاد نمود تا برای کودک و نوجوان نیز مناسب باشد. برخی تخت های نوزاد در ابعاد 80*180 سانتی متر تولید می شوند که تشک آن نیز به همین سایز است. این تخت خواب ها اصولاً در قسمت پایینی دارای کمد هستند که بیشتر برای کودک و نوجوان قابل استفاده است و به همین دلیل سایز آن ها متفاوت است. اما سایز استاندارد روتختی نوزاد 100*150 سانتی است که کل تشک را پوشش می دهد و با طرح های خاص باعث زیبایی بیشتر سرویس خواب نوزاد می شوند.

 سایز استاندارد روتختی نوزاد
 سایز استاندارد روتختی نوزاد
این مطلب را به اشتراک بگذارید: