آشنایی با دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک شیک و کاربردی

آشنایی با دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک شیک و کاربردی

فرش های اصیل و پرنقش و نگار که معمولا دست بافت هستند، تخت خواب و مبلمان های کلاسیک و استیل که از چوب های مرغوب منبت کاری شده ساخته شده اند، دسته ها و پشتی بلندی دارند و یا مجموعه ای از اکسسوری های با ارزش از جنس فلز یا چوب با رنگ های اشرافی طلایی و نقره ای که به خوبی حکاکی شده اند. پرده های سنگین و شکوهمند از جنس مخمل و ترمه. دیوارهایی که با کاغذ دیواری های نقش دار پوشیده شده اند و وجود کچ بری های اصیل با نقوش سنتی به همراه یک حس شکوه و گرمی که از این گونه فضاها به بیننده دست میدهد. معمولا مواردی که ذکر شد اولین المان هایی از فضا هستند که بعد از شنیدن واژه ی طراحی داخلی کلاسیک به ذهن خطور میکند.

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب
 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب مشترک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک ایرانی

سبک کلاسیک، و طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک با استفاده از المان های سنتی و با اصالت ، مهربانی و صمیمت خانه های اصیل و اشرافی قدیمی و خاطره انگیز و همچنین کاخ های باشکوه تاریخی را یادآوری میکند. این سبک  و ترکیب شدن آن با فضاهای داخلی ایرانی، احساس گرمی، شکوهمندی و اصالت را به افراد میبخشد و با سلیقه ی ما ایرانی ها بسیار همخوانی دارد.

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

 

اصول بکار رفته در معماری کلاسیک عموما از اصول معماری کلاسیک و کهن یونان، معماری روم (زمان ویتروویس) و اصول معماری رنسانس ایتالیا الهام گرفته شده است. شاخه های فرعی سبک کلاسیک شامل سبک های معماری مثل سبک معاصر و نئوکلاسیک است که در حال حاضر هرکدام یک سبک مستقل هستند. تقارن، چیدمان منطقی و نظم دقیق اصول اولیه ی معماری و طراحی دکوراسیون کلاسیک هستند که زیبایی آن را تعریف میکنند. به طور خلاصه میتوان گفت معماری کلاسیک باستان (و حتی در دوره ی معاصر) یک شیوه ی معماری و ساخت بنا و طراحی داخلی بر اساس اصول ریاضیات و اشکال و قالب های هندسی دقیق و منظم و متقارن است.

 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک
دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

 

ویژگی‌های اصلی سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک

1- تقارن

2- ایجاد و استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق

3- وجود ستون­‌های متعدد

 4- فراوانی آینه

5- مجسمه‌­های برنزی

 6- گلدان

7- استفاده از پرده های سرتاسری

8- استفاده از متریال طبیعی و رنگ های طبیعی

 9- استفاده از اکسسوری های متعدد و پر نقش در فضا

10- استفاده از پارچه­‌هایی که در رنگ و نقش متنوع هستند.

طراحی اتاق خواب کلاسیک
 دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

همچنین از نظر رنگ، بکار گیری رنگ های کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره‌ ای، زیتونی و قرمز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب  کلاسیک رایج تر و پر استفاده ترین رنگ ها هستند. از نظر استفاده از اکسسوری ها و وسایل زینتی نیز میتوان به این نکات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک ساده اشاره نمود:استفاده از آینه های بزرگ و منبت کاری شده، استفاده از چراغ خواب یا آباژورهایی به سبک کلاسیک، عدم الزام به استفاده از میز کنار تخت در سبک کلاسیک استفاده از کاغذ دیواری ‌های طرح دار و شلوغ، استفاده از شمع های بزرگ و کوچک با جا شمعی ‌های کلاسیک، استفاده از کوسن ‌های بزرگ،  روتختی با پارچه های چین دار، شلوغ و با رنگ‌ های کرم، طلایی و قهوه‌­ای و ...

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک
 دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک ساده

مهم‌ترین ویژگی در طراحی به سبک کلاسیک، تقارن است. وجود نظم، تقارن و تعادل در این سبک نمایانگر آرمان های امپراطوری های روم و یونان باستان است. از کوچک ترین اجزا تا بزرگ ‌ترین آن‌ها میبینیم که نظم و تقارن به خوبی رعایت شده و به چشم می آیند و همه چیز گویای این است که سبک کلاسیک در تضاد کامل با بی‌نظمی است. ایجاد و استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق خواب یکی دیگر از عناصر اصلی و اساس سبک کلاسیک است. در این سبک ممکن است شومینه ای ببینید که با آینه های منقوش و تزیین شده در بالای آن، و یک دست میز و صندلی کلاسیک که در دو طرف آن قرار دارد، نقطه ی کانونی اتاق خواب شما را تشکیل داده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در سبک طراحی اتاق خواب کلاسیک وجود ستون های متعدد است. این سبک دقیقا سبک یونان و روم باستان است. با استفاده از خطوط عمودی در فضاهای داخلی بر روی دیوارها و پرده‌ ها به جلوه های بصری این سبک کمک بسیاری میکند.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک ساده
 دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب ساده
 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

 

تعداد زیاد آینه های استفاده شده در فضا، مجسمه‌ های برنزی شکوهمند، گلدان ها، استفاده از پرده ‌های بزرگ و سرتاسری المانهای اصلی فضاهای معماری کلاسیک هستند. استفاده از رنگ های طبیعی و متریال طبیعی در فضا برای ایجاد سبک کلاسیک بسیار مهم است. همچنین استفاده از تزیینات متعدد و پر نقش در فضا، به طوری که در تضاد با سبک دکوراسیون مینیمال و سبک مدرن باشد. استفاده از پارچه های متنوع در رنگ و طرح نیز اهمیت ویژه‌ ای دارد. اگر به درستی از آنها در طراحی دکوراسیون کلاسیک استفاده شود، بهترین نتیجه را در پی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید : سرویس چوب عروس

 دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب
 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

 

 از آنجایی که در سبک ‌های کلاسیک، معمولا از کاغذ دیواری ‌هایی که دارای طرح های شلوغ و نقش دار هستند، استفاده میشود. بنابراین بهتر است بر روی اینگونه از کاغذ دیواری ها از قاب عکس استفاده نکنید.در غیر این صورت اگر انتخاب شما برای کاغذ دیواری، کاغذهایی با طرح ها و رنگ های ساده تر هستند، همانطور که سبک کلاسیک به شما اجازه میدهد، میتوانید از قابها آینه ها و سایر دیوارکوب ها، به تعداد دلخواه استفاده کنید.  پیشنهاد میشود برای داشتن هارمونی بهتر، از تابلوهایی با نقاشی ‌ها و تصاویر کلاسیک استفاده کنید که هماهنگی ایجاد شود و از تابلوهایی با طرح‌ های مینیمال و ساده استفاده نکنید.استفاده از شمع های بزرگ و کوچک با جا شمعی های کلاسیک، یکی دیگر از انتخاب های شما برای داشتن اتاقی زیبا با حس از گرمی، صمیمیت و آرامش است.

 دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب ساده
 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک ساده

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک دخترانه

علاوه بر تمام المان ها و شاخصه های اصلی سبک طراحی دکوارسیون اتاق خواب، که به آنها اشاره کردیم. می توانید با به کارگیری تعدادی اکسسوری دخترانه، فضای اتاق را کاملا تبدیل به یک اتاق دخترانه با همان صمیمیت و گرمی خاص سبک کلاسیک کنید. در خصوص استفاده از رنگ ها محدودیتی ندارید چراکه تمامی رنگ های پلت رنگی سبک کلاسیک، برای یک طراحی دخترانه مناسب هستند.

اتاق خواب کلاسیک دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک دخترانه
اتاق کلاسیک
اتاق دخترانه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک پسرانه

همچنین اگر در حال طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک پسرانه هستید و این سبک انتخابی شماست، باید توجه داشته باشید که حتما بخشی از اکسسوری هایی که انتخاب میکنید مناسب روحیات پسرانه باشد. مخصوصا در انتخاب رنگ مناسب سبک کلاسیک باید نهایت دقت و هوشمندی را به خرج دهید تا فضا به یک فضای دخترانه یا خانوادگی مطلق، تبدیل نشود.

اتاق پسرانه سفید
اتاق خواب کلاسیک پسرانه
اتاق کلاسیک پسرانه
اتاق پسرانه

نورپردازی در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

روشنایی اتاق خواب نه تنها در زیبایی اتاق تاثیر چشم گیری دارد، بلکه ارتباط مستقیمی با روحیات، سلامت جسمانی و حتی قدرت بینایی دارد. استفاده از نور خیلی کم یا به شدت زیاد می تواند به چشم آسیب برساند. پس سعی در متعادل نگه داشتن نورپردازی اتاق خواب یکی از ارکان اصلی طراحی دکوراسیون است. اگر در اتاق به اندازه کافی پنجره وجود دارد، می‌­توانید در طول روز بخش قابل توجهی از نور را از طریق طبیعی تامین کنید، در غیر این صورت استفاده از نور مصنوعی اجتناب ناپذیر است. برای داشتن اتاق خوابی با سبک کلاسیک می‌ توانید از وسایل روشنایی مثل چراغ های دیوارکوب و چراغ خواب ‌هایی که دارای رنگ طلایی و نقره‌ای هستند، استفاده کنید.

 دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک
نورپردازی اتاق خواب کلاسیک

 

رنگ در دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

در بسیاری از مواقع تنها از روی رنگ های استفاده شده در یک فضا، میتوانیم پی به سبک طراحی آن ببریم و یا حس خود را از حضور در آن فضا بر اساس احساسی که از رنگ ها به دست می آوریم، توصیف کنیم. به همین دلیل رنگ از اصلی ترین و مهمترین عناصر در طراحی و معماری داخلی است. رنگ ها علاوه بر زیباتر نمودن فضا، احساسات را انتقال میدهند. اگر قصد داریم دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را اجرا کنیم، پس می بایست از اصول رنگ اتاق خواب کلاسیک نیز پیروی کنیم تا همان حس شکوه و راحتی و صمیمیتی که از سبک طراحی کلاسیک انتظار داریم را در افراد ایجاد کنیم. رنگ هایی مانند رنگ کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره‌ ای، زیتونی و قرمز از پرکاربردترین رنگ ‌ها در طراحی داخلی به سبک کلاسیک هستند. همچنین رنگ هایی در طیف زرد، آبی، سبز، قهوه‌ ای و ترکیب آن‌ها با رنگ ‌های خاکستری و قرمز مایل به صورتی که جلوه ای مات دارند، به عنوان رنگ اتاق خواب کلاسیک یکی دیگر از انتخاب های محبوب و پر تکرار طراحان در طراحی و معماری به سبک کلاسیک است.

رنگ سرویس خواب کلاسیک
رنگ اتاق خواب کلاسیک

 

رنگ سفید پرکاربردترین رنگ اتاق خواب کلاسیک برای ترکیب با رنگ طلایی در این سبک است. زمانی که از ترکیب طلایی و سفید استفاده میکنید، به راحتی میتوانید هر رنگی را البته در استفاده از رنگ سفید باید به اندازه کافی مهارت داشته باشید، به این دلیل که ممکن است  شما را از سبک کلاسیک دور کرده و سبک نئوکلاسیک و مدرن را هدایت کند. همچنین استفاده از متریال چرم در عناصر تزئینی اتاق خواب کلاسیک می‌تواند شما را به سبک کلاسیک اصیل نزدیک‌تر کند. پالت رنگ رنگ اتاق خواب کلاسیک که اغلب طراحان از آن برای سبک کلاسیک استفاده می ‌کنند، معمولاً از طبیعت الهام گرفته شده است و باعث زیبایی و آرامش خاصی در بیننده می­‌شود.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب مینیمال

رنگ دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک
رنگ اتاق خواب کلاسیک

سقف اتاق خواب کلاسیک

سقف بصری ترین فضای یک اتاق را اشغال می کند. این یک سطح گسترده است که بدون وقفه کار می کند، به جز یک فن یا وسایل روشنایی. این امر ضروری است که سقفی را انتخاب کنید که اتاق را زیباتر کند.در ادامه با چند مدل سقف اتاق خواب کلاسیک آشنا می شویم.

سقف اتاق خواب کلاسیک
سقف کلاسیک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: