دکوراسیون اتاق خواب مشترک | 20 مدل شیک اتاق خواب مشترک

دکوراسیون اتاق خواب مشترک | 20 مدل شیک اتاق خواب مشترک

اگر کودکان شما اتاق خواب مشترک دارند انتخاب چیدمان و دکوراسیون اتاق آن ها مهمترین گزینه است تا هر دوی آن ها دراتاق خود احساس آرامش و استقلال داشته باشند. تمامی افراد سلیقه و نظرات خاص خود را دارند به همین دلیل زمانیکه دو فرزند از یک اتاق استفاده می کنند لازم است به نیاز و سلیقه آن ها نیز توجه شود تا محیط اتاق خود را دوست داشته باشند.

مدل دکوراسیون اتاق خواب مشترک

 

برای دکوراسیون و انتخاب چیدمان اتاق خواب علاوه بر سبک مد نظر، رنگ، اندازه اتاق، طرح ، لوازم دکوری و ... در ابتدا باید توجه نمایید که اتاق مشترک برای فرزندانی از یک جنس است و یا خیر؟  اگربه تمام نکات مهم قبل از شروع دکوراسیون اتاق خواب مشترک توجه نمایید می توانید اتاق را به نحوی آماده کنید که علاوه بر استفاده بهینه از فضا بتوانید اتاقی مورد علاقه برای فرزندان ایجاد نمایید. در ادامه به سبک ها و دکوراسیون های مختلف برای فرزندان دختر و پسر اشاره شده است.

طراحی اتاق خواب مشترک
چیدمان اتاق خواب مشترک

• دکوراسیون اتاق خواب مشترک خواهر و خواهر

اگر شما دو فرزند دختر دارید و می خواهید برای آن ها اتاق خواب مشترک آماده کنید، می توانید چیدمان اتاق خواب های مختلفی را انتخاب نمایید. اتاق خواب دختران همیشه دارای رنگ های روشن و دخترانه و جذاب است. اگر فضای کافی در اتاق را دارید می توانید از دو تخت خواب تک نفره با تاج و طرحی یکسان و زیبا استفاده نمایید و آن را در دو طرف اتاق و در موازات هم قرار دهید. همچنین می توانید از یک میز آرایش که طرح آن متناسب با طرح تخت باشد برای آن ها استفاده نمایید. اگر فضای کافی در اتاق را دارید برای هر یک از فرزندان میز تحریر، کمد لباس و یا آینه تهیه نمایید اما در صورت جلوگیری از شلوغی اتاق می توانید از یک کمد لباس بزرگ و جادار و یک میز تحریر و آینه برای کامل نم.دن اتاق خوابشان استفاده نمایید. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره را میتوان با رنگ صورتی، قرمزو رنگ های پاستلی و استفاده از اکسسوری های زیبا و ظریف کامل نمود.


برای مشاهده مدل های مختلف میز تحریر دخترانه در دکوچید کلیک کنید.


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره
طراحی اتاق خواب مشترک دخترانه
چیدمان اتاق خواب مشترک خواهران
سرویس خواب اتاق مشترک دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب مشترک دو خواهر

 

• دکوراسیون اتاق خواب مشترک خواهر و برادر

شاید یکی از دشوارترین چیدمان ها مختص به دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر نوجوان باشد. این یک امر طبیعی است که دختران و پسران دارای سلیقه ها و نظرات متفاوتی هستند که در انتخاب های آن ها تأثیرگذار است. اگر دختر و پسر شما کودک هستند می توانید یک اتاق با سرویس خواب تک نفره رنگارنگ برای آن ها اسنتخاب نمایید تا در کنار هم از اتاق لذت ببرند. اما برای اتاق خواب دختر و پسر نوجوان می توانید از تخت خواب تک نفره اسپرت با طرحی ساده برای آن ها انتخاب نمایید. همچنین می توانید یک تخت خواب دو طبقه برای آن ها در نظر بگیرید. تخت خواب دو طبقه به دلیل اینکه جای کمتری از شما می گیرد این امکان را به شما می دهد که برای هر یک از فرزندانتان کمد لباس مجزا تهیه کنید. همچنین با طراحی خلاقانه می توان قسمت زیرین تخت خواب و پله منبری تخت خواب را تماماً به صورت کشو تعبیه کرد تا فضای کافی برای مرتب سازی و قراردادن لوازم مختلف برای آن ها وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر نوجوان
چیدمان اتاق خواب مشترک دختر و پسر
دکوراسیون اتاق خواب مشترک برادر و خواهر

 

یکی از راه هایی که باعث زیبایی بیشتر اتاق خواب مشترک خواهر و برادر می شود این است که اگر از تخت  خواب های تک نفره و مجزا استفاده می کنید می توانید دیوار های اطراف هر یک را طبق سلیقه و رنگ مورد علاقه آن ها طراحی و نقاشی کنید و از میز و لوازم مجزا برای هر یک استفاده کنید تا حس کنند هر یک در فضایی مشترک محدوده خاص خود را دارند که متعلق به آن ها است.

طراحی دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر
اتاق خواب مشترک دختر و پسر

 

• دکوراسیون اتاق خواب مشترک برادر و برادر

اتاق خواب پسران اغلب شلوغ و پر هیاهو است. برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک برادر و برادر می توانید از تخت خواب دو طبقه استفاده نمایید. همچنین یکی از گزینه های مناسب برای اتاق خواب پسران تخت خواب تاشو و کمجا است. تخت خواب تاشو متناسب با فضای اتاق خواب شما طراحی می شوند و تخت آن ها دارای جک های باز و بسته  شونده قفل دار است. همچنین در کنار تخت خواب تاشو می توانید میز تحریر و کمد لباس های مجزا برای هر یک از پسران را تعبیه نمایید. یکی از مزیت های تخت خواب تاشو برای اتاق مشترک پسران این است که در زمانی که به تخت برای استراحت نیازی نداشتند تخت به راحتی بسته می شود و می توانند از فضای اتاق به صورت کامل برای بازی و گذراندن اوقات خود بهره مند شوند. اگر اتاق خواب فضای کافی برای قرار دادن دو تخت به صورت مجزا را دارد می توانید از تخت خواب های جداگانه با رنگ هایی مانند آبی یا قهوه ای استفاده نمایید. برای اتاق خواب پسران استفاده از رنگ هایی مانند آبی، نارنجی، قهوه ای و سبز بهترین گزینه برای دکوراسیون و چیدمان است.

دکوراسیون اتاق خواب مشترک برادر و برادر
چیدمان اتاق خواب مشترک دو برادر
دکوراسیون اتاق خواب مشترک پسران نوجوان
تخت خواب دو طبقه برای پسران
طراحی اتاق خواب مشترک پسران
طراحی تخت تاشو دراتاق خواب مشترک پسران

 

• دکوراسیون اتاق خواب مشترک کودک و والدین

اگر شما اتاق جداگانه ای برا ی کودک خود در اختیار نداری به راحتی می توانید فضای اتاقتان را تقسیم نمایید. در ابتدا می توانید یک تخت خواب کودک و کمد لباس در گوشه اتاق قراردهید و آن ها را با استفاده از پرده یا پارتیشن از فضایی که تخت خواب دو نفره خودتان در آن قرار گرفته است جدا نمایید. تخت خواب های کودک از زمان زمان نوزادی تا نوجوانی قابلیت تغییر و استفاده را دارند. یکی دیگر از راه های دکوراسیون اتاق طراحی اتاق خواب مشترک است. فقط کافی است با یک تیم خلاق جهت طراحی و قرار دهی سرویس خواب شما و فرزندتان صحبت نمایید. می توان تخت خواب، کمد و تمام قسمتی که برای کودک لازم است را به صورتی طراحی و تولید نمود تا مانند یک اتاق مجزا و جادار به نظر برسد. برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بهتر است از تخت خواب دو نفره جک دار استفاده شود تا بتوانید لوازم مختلف را مرتب سازی نمایید.

مدل دکوراسیون اتاق خواب مشترک
طراحی اتاق مشترک والدین و فرزند

 

یکی از راه های جذاب در مدل دکوراسیون اتاق خواب مشترک این است که یک دیوار اتاق را طبق سلیقه و علایق کودکتان رنگ آمیزی نمایید و لوازم بازی و سرویس خواب کودک را در آن قسمت قرار دهید. این کار باعث می شود اتاق و فضای خواب شما کاملاً جداگانه به نظر برسد.

طراحی اتاق خواب مشترک والدین

 

اگر فضای کافی برای قراردادن لوازم را ندارید و در اتاق شما کمد های مختلف جای نمیگیرد پیشنهاد می شود از یک کمد درب ریلی جادار متناسب با ابعاد فضایی که در اختیار دارید سفارش دهید. با تفکیک فضاهای داخل کمد می توانید تمامی وسایل خود و فرزندتان را مرتب سازی کنید. همچنین درب ریلی کمد دیگر فضایی از بیرون جهت باز و بسته شدن درب را اشغال نمی کند و می توانید آن را در یک گوشه اتاق قرار دهید.

کمدلباس برای اتاق مشترک
کمد درب ریلی

 

در ادامه چندین چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب های مشترک را مشاهده نمایید.

طراحی اتاق مشترک پسرانه
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه دونفره
دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر
طراحی اتاق خواب مشترک
مدل دکوراسیون اتاق خواب مشترک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: