تخت خواب چه رنگی بخریم؟

تخت خواب چه رنگی بخریم؟

انتخاب رنگ یکی از نکاتی است که علاوه بر کامل نمودن سبک و چیدمان شما باعث زیبایی بیشتر فضای شما می شود و نشان دهنده سلیقه و علایق شما خواهد بود. رنگ تخت خواب از مواردی است که در هنگام انتخاب آن بهتر است به نکاتی ساده توجه نمایید.رنگ ها تأثیر چشمگیری در دکوراسیون شما دارند که در اتاق خواب اصلی ترین رنگی که میتواند اثرگذاری بیشتری در چیدمان داشته باشد، رنگ تخت خواب و سرویس خواب است.
 

رنگ تخت خواب جدید


تاثیر رنگ تخت خواب بر کیفیت خواب

رنگ تخت خواب روی عواطف، احساسات، آرامش، تصمیمات و عوامل دیگری مانند سبک چیدمان و دکوراسیون شما تأثیرگذار است. شاید بگویید رنگ های استفاده شده در اتاق خواب بر کیفیت خواب و استراحت شما اثری ندارد اما بدانید که رنگ تخت خواب و سرویس خواب و اکسسوری های استفاده شده در اتاق روی روحیات شما کاملاً اثر گذار است. رنگ ها با حالت های درونی شما، ذهن، خلق و خو و روحیه شما ارتباط مستقیم دارند و شما اصلی ترین زمان خود که هنگام خواب و استراحت است را در اتاق خوابتان سپری میکنید پس باید در هنگام انتخاب رنگ تخت خواب و رنگ های استفاده شده در اتاقتان بسیار توجه نمایید.
 

تاثیر رنگ تخت خواب بر کیفیت خواب

بیشتر بخوایند : تخت خواب از کجا بخرم؟

تقسیم بندی انواع رنگ ها (گرم، سرد، خنثی)

رنگ ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند اما طیف گسترده ای دارند که هر کدام در این دسته ها قرار میگیرند. رنگ ها در دسته های سرد، گرم و خنثی معرفی می شوند که در ادامه هر یک از آن ها و ویژگی آن ها را بررسی می کنیم.
در دسته بندی گرم رنگ هایی قرار دارند که حس گرما و شور و نشاط را به همراه دارند. مانند رنگ قرمز، زرد و نارنجی که سراسر هیجان آور هستن و باعث ایجاد حس نشاط در افراد می شود. رنگ های گرم باعث تشدید حس شادی و فعالیت بیشتر سیستم عصبی هستن. اما توجه نمایید که اگر اتاق شما کوچک است این دسته از رنگ ها و استفاده بیش از حد آن ها باعث کوچک شدن فضای اتاقتان می شود. 
 

رنگ گرم تخت خواب
رنگ گرم تخت خواب

رنگ های سرد همراه خود حس آرامش، امنیت، سادگی و لطافت را القاء می کنند. طیف رنگی آبی، سبز فسفری، سفید و بنفش های روشن در این دسته بندی قرار دارند. در انتخاب رنگ تخت خواب دو نفره توجه نمایید که تعادل را در استفاده از رنگ های سرد رعایت نمایید تا محیط شما یکدست نشود. رنگ های سرد به دلیل روشن بودن فضای اتاق شما را بزرگتر نشان می دهند.
 

رنگ سرد تخت خواب
رنگ سرد


رنگ های خنثی ماهیتی دارند که می توانند در کنار رنگ های دیگر قرار گیرند و با آن ها ترکیب شوند و اثر تضادی روی آن ها ندارند و در حقیقت بی طرف هستند. این رنگ ها مانند طوسی، خاکستری، دودی، کرم، بژ و شنی رنگ های خنثی هستند که میتوانید آن ها را به عنوان رنگ تخت خواب خود و یا اکسسوری های دیگر قابل استفاده در اتاق انتخاب نمایید. 
 

رنگ خنثی
رنگ خنثی تخت خواب


رنگ قرمز

قرمز یک رنگ گرم است که نشان دهنده احساسات و گرما بخش در هر فضایی است. این رنگ می تواند شادی و شور را اتاق شما بیاورد اما ممکن است هیجانات شما را زیاد کند. هنگام انتخاب رنگ قرمز برای رنگ تخت خواب یک نفره خود توجه نمایید که آن را با رنگ های دیگر مانند کرم ترکیب کنید تا کمی ملایم شود.
 

رنگ قرمز تخت خواب
تخت خواب قرمز

بیشتر بخوانید : تخت خواب چوبی بهتره یا فلزی

رنگ سبز

سبز یک رنگ آرامش بخش است و می تواند گزینه مناسبی برای رنگ تخت خواب باشد. رنگ سبز حس تعادل و آرامش در محیط را دارد و میتوانید آن را با رنگ های دیگر مانند قرمز یا آبی ترکیب کنید. همچنین این رنگ طراوت و تازگی را به همراه دارد و می تواند شما را امیدوار کند.
 

رنگ تخت خواب سبز
تخت خواب سبز

رنگ قهوه ای 

یکی از رنگ های گرم که مورد پسند بسیاری از افراد به عنوان رنگ تخت خواب و سرویس خواب قرار میگیرد رنگ قهوه ای است. این رنگ الهام گرفته از طبیعت است و حس آرامش و انرژی خوب را منتقل می کند. رنگ قهوه ای را میتوانید به راحتی با لوازم دیگر هماهنگ نمایید و از آن برای مناطق و دکوراسیون های مختلف منزل استفاده نمایید.
 

رنگ تخت خواب قهوه ای
تخت خواب قهوه ای

رنگ سفید

سفید نماد صلح، آرامش و لطافت است اما اگر به عنوان رنگ تخت خواب انتخاب شود کمی بی روح است و لازم است با روتختی و اکسسوری های مختلف با رنگ های تضاد آن به آن روح و انرژی ببخشیم. رنگ سفید نماد پاکی است و به دلیل اینکه رنگ سردی است ممکن است از شور و اشتیاق شما بکاهد. رنگ سفید نور را به خوبی بازتاب می دهد و برای اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب است و فضا را بزرگتر نشان می دهد و اگر تخت خواب خود را سفید انتخاب کنید باعث می شود اتاق شما خلوت و ساده باشد و به صورتی نشان می دهد که فضای زیادی اشغال نکرده است.
 

رنگ تخت خواب سفید
تخت خواب سفید

رنگ آبی

یکی از اصلی ترین رنگ های سرد و بی روح رنگ آبی است. این رنگ نشان دهنده صلح و دوستی و آرامش است و نمایانگر پاکی نیز می باشد. برخی افراد به درستی نمی خوابند و یا خواب آرامی ندارند انتخاب این رنگ برای رنگ تخت خواب به دلیل تشعشع حس آرامش و امنیت در محیط باعث خواب آرام شما می شود. رنگ آبی را می توانید با رنگ های گرم ترکیب کنید تا کمی از سردی ان کاسته شود.
 

رنگ تخت خواب آبی
تخت خواب آبی

رنگ بنفش

یکی از رنگ هایی که از زمان های قدیم تا به امروز مورد پسند بسیاری از بانوان قرار گرفته است رنگ بنفش است. این رنگ نشان دهنده مهربانی ، صمیمیت، قاطعیت و شجاعت است و اگر شما شخصیتی مقاوم و مدیر دارید انتخاب این رنگ برای رنگ تخت خواب می تواند به آرامش شما کمک کند. 
 

رنگ تخت خواب بنفش
تخت خواب بنفش

رنگ زرد

زرد یک رنگ گرم است و بسیار شادی آور است. انتخاب زرد برای رنگ تخت خواب بسیار هیجان انگیز است. از رنگ زرد می توانید برای سرویس خواب نوجوانان و جوانان دختر یا پسر استفاده نمایید و اتاقی زیبا را برای آن ها مهیا سازید. می توانید از رنگ های دیگر مانند سفید، صورتی یا آبی در کنار این رنگ برای کنترل آن استفاده نمایید.
 

تخت خواب زرد
رنگ تخت خواب زرد

رنگ طوسی

این رنگ نماد استقلال، هوش و اعتماد است و با توجه به اینکه رنگ خنثی است میتواند با طیف رنگ های دیگر ترکیب شده و آن ها را کامل نماید. انتخاب طوسی برای رنگ تخت خواب و سرویس خواب می توانید دکوراسیونی ساده و زیبا را فراهم سازد. رنگ طوسی روشن را می توانید با اکسسوری هایی با رنگ های سفید یا طیف رنگی گرم مثل زرد یا قرمز یا رنگ صورتی ترکیب نمایید و در کنار لطافت دکوراسیون خاص خود را داشته باشید.
 

تخت خواب طوسی
رنگ تخت خواب طوسی

رنگ صورتی

رنگ صورتی آرامش بخش است و برای دختران جذابیت زیادی دارد. رنگ صورتی متناسب با کمرنگ یا پررنگ بودن آن میتواند حس آرامش یا نشاط و انرژی را به همراه داشته باشد. انتخاب صورتی برای رنگ تخت خواب دخترانه می تواند دکوراسیون آن ها را زیبا و خاص نماید. 
 

تخت خواب صورتی
رنگ تخت خواب صورتی

رنگ گردویی

این رنگ ترکیبی از رنگ قهوه ای است که از چوب و طبیعت الهام گرفته می شود و می تواند زیبایی خاصی به اتاق شم بدهد. انتخاب این رنگ برای رنگ تخت خواب می تواند باعث ایجاد حس تعادل و زیبایی در اتاق شما شود و میتوانید به راحتی آن را با رنگ های مختلف هماهنگ نمایید.
 

تخت خواب گردویی
رنگ تخت خواب گردویی
این مطلب را به اشتراک بگذارید: