تخت خواب چوبی بهتره یا فلزی + معایب و مزایا

تخت خواب چوبی بهتره یا فلزی + معایب و مزایا

پایه یک خواب خوب و راحت خرید تخت خواب است که علاوه بر استحکام آن باید به زیبایی و جنس آن هم توجه شود. اولین سوال پیش آمده در هنگام خرید انتخاب تخت خواب چوبی یا فلزی است. هر کدام از مدل های چوبی یا فلزی در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند و هر یک ویژگی خاص خود را دارند. نمیتوان گفت که دقیق کدام مدل انتخاب شود اما میتوانید طبق جزییات و مشخصه های مد نظر خود تخت خواب مناسب خود را خریداری نمایید.
 

تخت خواب چوبی
تخت خواب فلزی


تخت خواب چوبی

در بین انواع تخت خواب یک نفره و تخت خواب دو نفره از جنس های مختلف، تخت چوبی طرفداران زیادی دارد. چوب از دل طبیعت برگرفته می شود و قطعا از آن در تولید لوازم مختلف به دلیل داشتن انرژی های خوب و زیبایی چشم نوازی که دارد بسیار استفاده می شود و محصولی منحصر به فرد تولید می شود. 
 

مزایای تخت خواب چوبی


چوب ماده ای نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی می توان آن را با طرح ها و نقش های مختلف تزیین کرد. چوب دوام و مقاومت بالایی دارد و در تولید مبلمان، کمد، سرویس خواب چوبی از آن استفاده می شود. همچنین این نرمی و انعطاف پذیری بالا منجر به تولید طرح هایی زیبا مناسب تمام سلیقه ها و سنین می باشد. حتی می توان با توجه به سبک های مختلف تولیدات مانند سبک کلاسیک یا مدرن چوب را به راحتی نقش و طرح زد تا زیبایی بصری آن دو چندان شود. همچنین تخت خواب چوبی در فضاهایی که رطوبت بالایی دارند بسیار مقاوم است. تخت خواب های چوبی هیچگاه صدای جیر جیر نمی دهند. 
یکی از موارد دیگر مزایای تخت خواب چوبی این است که چوب ها در رنگ ها و طرح های مختلفی هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند و می توانید متناسب با محصول مورد نیاز خود آن را انتخاب نمایید.
 

مزایای تخت خواب چوبی


 بیشتر بخوانید : تخت خواب چه رنگی بخرم

معایب تخت خواب چوبی

در هر محصولی در کنار مزایایی که دارد معایبی هم به چشم می آید. یکی از معایب تخت خواب چوبی وزن سنگین است. همین امر باعث می شود که محصولی که از چوب تولید شده به راحتی جا به جا نشود و برای افرادی که در حال اسباب کشی و جا به جایی منزل هستند مشکل ساز می شود.
تخت خواب چوبی در برابر خط و خش و شکستگی و حشرات مقاومت کمی دارد و اگر فشار زیادی به آن وارد شود آسیب می بیند. همچنین تولید محصولات چوبی به دلیل طرح و نقش دادن به آن زمان بر است و علاوه بر زمان با توجه به حساسیت بالایی که دارد هزینه آن نسبت به جنس های دیگر بیشتر است. تختخواب های چوبی اگر در معرض رطوبت زیادی قرار گیرند دچار پوسیدگی می شوند.
 

معایب تخت خواب چوبی

تخت خواب فلزی 


یکی از جنس های سرویس خواب که از زمان قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است تخت خواب فلزی است. این جنس تخت خواب در مدل ها و طرح های مختلفی تولید می شود. که با توجه به ویژگی آن می توان به تفاوت بین تخت خواب چوبی و فلزی در هنگام انتخاب توجه بیشتری نمود. در بدنه و پایه ها و کفی تخت های فلزی از فلز یا استیل یا ترکیب آن ها استفاده می شود که در ادامه به مزایا و معایب آن ها اشاره شده است.

بیشتر بخوانید : ابعاد استاندارد تخت خواب
 

مزایای تخت خواب فلزی

سرویس خواب فلزی نسبت به تخت چوبی مقاومت بالایی دارد و در برابر حشرات، شکستگی و خط و خش مقاوم تر است. فلز در مقایسه با چوب و با توجه به طرح آن وزن کمتری دارد و در تخت های چوبی نیاز است تا لبه ها چند لایه باشد تا مقاوم تر شود اما تخت فلزی به دلیل مقاومت بیشتری که دارد کمتر استفاده شده و سبک تر است در نهایت جا به جایی آن آسانتر است. تخت خواب های فلزی فضای کمتری را اشغال می کنن و به دلیل طرح هایی که دارند ظریف تر هستند. به همین دلیل اگر به فلز علاقه دارید و فضای کوچکی دارید می توانید از تخت خواب های فلزی استفاده کنید که فضای کمتری از فضای شما را اشغال کند.
 

تخت خواب فلزی

 

معایب تخت خواب فلزی

از اصلی ترین معایب تخت خواب فلزی ایجاد سر و صدای آن است. تخت خواب فلزی بعد از مدتی به دلیل استفاده طولانی مدت، وزن بالا و بی کیفیت بودن فلز آن باعث می شود تخت مقاومت خود را از دست بدهد و در هنگام جا به جایی آن سر و صدا ایجاد نماید. یکی از معایب تخت خواب های فلزی این است که اگر از فلز با کیفیت خوب استفاده نشده باشد قیمت کمتری دارد اما استحکام آن کمتر است. تخت فلزی اگر در معرض رطوبت قرار گیرد ممکن است دچار زنگ زدگی شود. یکی دیگر از معایبی که تخت فلزی دارد این است که طرح و رنگ متفاوتی ندارد و اغلب طرح های آن ساده است. همچنین محصولاتی که از فلز تهیه می شوند با محیط زیست سازگاری ندارند. 
 

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که به آن ها اشاره شد انتخاب تخت خواب چوبی یا فلزی متناسب با نیاز شما متفاوت است. در ابتدا باید به سبک دکوراسیون منزل خود و چیدمانی که دارید توجه نمایید تا بتوانید دکوری یکسان و زیبا داشته باشید. نکته بعدی که باید به آن توجه شود رنگبندی است که مد نظر دارید. اگر شما تخت خواب هایی با رنگ و طرح خاص نیاز دارید بهتر است قبل از خرید خود کمی فکر کنید. همچنین شما می توانید با توجه به محل زندگی خود و شرایط آب و هوایی تخت دلخواهتان را انتخاب نمایید. می توان به این نکته اشاره کرد که تخت خواب های چوبی در تمامی دوران در دکوراسیون جایگاه خاصی داشتند و از نظر زیبایی چشم نواز تر هستند. در نتیجه با توجه به موارد فوق تخت خواب چوبی یا فلزی مد نظرتان را انتخاب کنید.  
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: