17 مدل دکوراسیون اتاق کودک (دخترانه + پسرانه)

17 مدل دکوراسیون اتاق کودک (دخترانه + پسرانه)

طراحی دکوراسیون اتاق کودک فرصتی برای والدین است تا فضایی منحصربه‌فرد و جذاب برای کودک خود ایجاد کنند. این فضا می‌تواند با توجه به شخصیت و علایق کودک طراحی شود و به او در رشد استعداد‌هایش کمک کند.

از آنجا که کودک بیشتر وقت خود را در اتاق شخصی می‌گذراند، این مکان باید فضایی امن، راحت و جذاب برای او باشد.

در این مطلب دکوچید طراحی و دیزاین اتاق کودک را در شرایط متفاوت بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره
چیدمان اتاق کودک

جدیدترین دکوراسیون اتاق کودک

جدیدترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید با توجه به سلیقه و شخصیت او انجام شود. در این طراحی استفاده از رنگ‌های شاد و پرانرژی ایده‌ای هوشمندانه برای ایجاد محیطی شاد و هیجان‌انگیز است که موجب شکوفایی خلاقیت در کودک می‌شود.
در نمونه‌های جدید دکوراسیون اتاق کودک، رنگ‌های خنثی مانند سفید و طوسی نیز به‌چشم می‌خورد. این رنگ‌های آرام‌بخش در کنار دنیای شاد کودکانه، محیطی متعادل و آرام‌بخش مهیا می‌کنند.

طراحی اتاق کودک
جدیدترین دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک پسر

پسر‌ها دنیای شاد و پیچیده‌ای دارند به همین دلیل طراحی دکوراسیون اتاق کودک اگر پسر باشد باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود. برای پسران خردسال بهتر است از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های تند و شاد استفاده کنیم. در سنین بالاتر بهتر است علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی کودک، از ایده‌های نو و مواردی متناسب با شخصیت و علایق او کمک گرفت.
علاوه بر رنگ‌ها، لوازم و اکسسوری‌هایی که در دکوراسیون اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز اهمیت زیادی برای کودک و رشد توانایی‌های او دارد.

دکوراسیون اتاق کودک پسر
چیدمان اتاق کودک پسر
طراحی اتاق کودک پسر

دکوراسیون اتاق کودک دختر

دنیای زیبا و هیجان‌انگیز دختر بچه‌ها با وجود اتاقی زیبا و پر از رنگ‌های شاد تکمیل می‌شود. اغلب دختر‌ها تمایل زیادی به داشتن فضای خصوصی دارند. توجه به جزئیات از خصوصیات اصلی بیشتر دختربچه‌ها است. به همین دلیل بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق کودک به این نکته توجه بیشتری شود.
در نظر گرفتن بخشی از فضای اتاق برای بازی با دوستان و هم‌سالان، از اولویت‌هایی است که در اتاق دختربچه‌ها باید به آن توجه کرد.

دکوراسیون اتاق کودک دختر
چیدمان اتاق کودک دختر
طراحی اتاق کودک دختر

دکوراسیون اتاق کودک با تخت دو طبقه

اگر فضای کافی برای قرار دادن دو تخت خواب در اتاق وجود نداشته باشد، بهترین راه برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده از تخت دو طبقه است. این روز‌ها مدل‌های مختلفی از این نوع تخت‌خواب را مشاهده می‌کنیم که برخی از آن‌ها با ایده‌های خلاقانه و بسیار زیبا طراحی شده‌اند.
این نوع تخت حجم کمتری از فضای اتاق را اشغال کرده و فضای بیشتر برای بازی بچه‌ها باقی می‌گذارد .از فضای باقی مانده می‌توان برای قرار دادن میز تحریر، دراور لباس و... نیز استفاده نمود.

دکوراسیون اتاق کودک با تخت دو طبقه
چیدمان اتاق کودک با تخت دو طبقه
طراحی اتاق کودک با تخت دو طبقه

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

یکی از چالش‌های خانواده‌ها، طراحی دکوراسیون اتاق کودک برای دو نفر است. دیزاین و تجهیز اتاق‌های دونفره نیازمند در نظر گرفتن فاکتور‌های بیشتری است. اگر بچه‌ها از یک جنس باشند، طراحی اتاق و انتخاب لوازم آسان‌تر خواهد بود.

فضای اتاق باید برای هر دو کودک جذاب و راحت باشد. بنابراین هنگام خرید لوازم و انتخاب رنگ‌ها، باید علاقه‌مندی‌ها و سلیقه هر دو کودک در نظر گرفته شود. تقسیم فضا نیز باید به‌صورت مساوی انجام شود. بخشی از اتاق نیز به لوازم مشترک اختصاص داده شود.

دکوراسیون اتاق خواب کودک دو نفره
چیدمان اتاق خواب کودک دو نفره
طراحی اتاق خواب کودک دو نفره

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری

طراحی دکوراسیون اتاق کودک در فضای کم به دقت زیادی نیاز دارد. استفاده از فضاهای عمودی، راه حل مناسبی برای داشتن فضاهای مفید و سامان دادن به لوازم است. استفاده از کمد‌های عمودی و تخت‌های دوطبقه، ایده خوبی برای استفاده بیشتر از حجم اتاق است.

استفاده از رنگ‌های روشن نیز در بزرگ‌تر نشان دادن فضا و دلبازی اتاق نقش مؤثری دارد.

دکوراسیون اتاق کودک 6 متری

این روز‌ها اغلب خانواده‌ها اهمیت زیادی به اتاق کودک و رنگ‌ها و لوازم موجود در آن می‌دهند. وجود فضایی امن و راحت تاثیر زیادی در شکوفایی استعداد‌ فرزندان دارد. کیفیت خواب و استراحت کودکان نیز اثر مثبتی بر سلامت جسم و روان آن‌ها می‌گذارد.
بنابراین اگر اطلاعات زیادی در مورد نحوه چیدمان اتاق کودک و انتخاب لوازم آن ندارید، بهتر است با افرادی که در این زمینه فعالیت داشته و با مطالب روز آشنا هستند مشورت کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: