کف پوش مناسب برای اتاق خواب

کف پوش مناسب برای اتاق خواب

استفاده از کفپوش و انتخاب پوشش کف در اتاق خواب و برای سرویس خواب بسیار مهم است. انتخاب کفپوش به عواملی مانند کاربرد فضا، کیفیت، میزان بودجه در نظر گرفته شده، زیبایی و هماهنگی با اجزای دکوراسیون و بسیاری عوامل دیگر ارتباط دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا مقایسه و شناخت چند مدل کفپوش را بیان کرده تا حداقل شناختی نسبت به پوشش کف اتاق خواب پیدا کنیم.

محل قرار گیری کفپوش

اولین نکته در خرید و انتخاب کفپوش، محل استفاده و قرار گیری این کفپوش میباشد. در انتخاب کف پوش، دقت داشته باشید که برای هر قسمت از خانه، چه کفپوشی مناسب تر است. در قسمت هایی از خانه مثل نشیمن و پذیرایی، از کفپوشهایی با دوام و مقاوم استفاده کنید. در حمام از کف پوشهای عایق آب باید استفاده شود. برای کف آشپزخانه باید از کف پوشهای ضد لک استفاده کنیم و یا کفپوشهایی که سریع بتوان چربی و مواد غذایی ریخته شده بر روی آن را سریعا پاک نمود. در مورد اتاق خواب، از پوشش فرش و قالیچه و کف پوشهای گرم استفاده کنید. کف پوش های سخت از قبیل سنگ یا سرامیک صداهای آزار دهنده محیط را افزایش میدهند. وجود مبلمان میتواند این صداها را کمتر کند. کف پوشهای چوبی از این نظر مناسب تر هستند ولی وجود پله های چوبی و کف پوشهای ارتجاعی، هنگام راه رفتن بر روی آنها ایجاد صدا خواهد کرد. این مشکل نیز با استفاده از فرش و قالیچه قابل رفع است. در اتاق نشیمن یا اتاق خواب برای نرم شدن سطح کف پوشهای چوبی و سنگی و ایجاد فضایی گرم و مناسب برای نشستن از قالیچه های زیبا و در اتاق خواب از موکت نیز میتوانید استفاده کنید. برای اتاق خواب هایی که در طبقات بالا هستند، بهتر است از موکت به عنوان کف پوش استفاده شود، زیرا هم صدا را جذب میکند و هم فضایی دنج بوجود می آورد. در اتاق کودک، استفاده از فرش و قالیچه و موکت، باعث میشود که افتادن وسایل کودک بدون سر و صدا باشد. برخی از فرشها از نوع بافته شده هستند که تقریبا غیر قابل جذب بوده و ریختن مایعات بر روی آن را میتوان به سرعت پاک کرد.

محل قرار گیری کفپوش

جنس کفپوش اتاق خواب

اکثر انواع کفپوش ها برای اتاق خواب مناسب هستند. بهترین کفپوش برای اتاق خواب بستگی به چیزی دارد که شما به دنبال آن هستید. ایده های کفپوش زیر لزوماً به ترتیب بهترین ها رتبه بندی نمی شوند. درعوض، هر نوع کفپوش نیازهای متفاوتی دارد.

1. فرش

اگر فرش بهترین کفپوش برای اتاق خواب نیست، مطمئناً نرم ترین کفپوش است!

فرش یک انتخاب فوق العاده برای کفپوش اتاق خواب است زیرا می تواند چیزی را ارائه دهد که هیچ طبقه دیگری بدون کمک نمی تواند ارائه دهد: راحتی و گرما!

انتخاب شما از سبک فرش مهم است

همه انواع فرش را نباید جزو بهترین کفپوش ها برای اتاق خواب به حساب آورد. 3 عامل اصلی وجود دارد که بر عملکرد یک فرش تأثیر می گذارد: ارتفاع پرز فرش، سبک پرز فرش، و ماده (معروف به الیاف) که برای ساخت آن استفاده شده است (به بخش بعدی مراجعه کنید.

ارتفاع پرز تعیین کننده طول هر رشته فرش است. به طور کلی، یک پرز بلندتر از یک فرش پرز کوتاه (که بادوام تر است) راحت تر خواهد بود. اما از آنجایی که اتاق‌خواب‌ها معمولاً کمترین ترافیک را مشاهده می‌کنند، می‌توانید با یک فرش پرز عمیق بدون نگرانی در مورد پاره شدن آن به مرور زمان از آن دور شوید.

سبک پرز فرش نیز یک مسئله است به طور خاص، انتخاب بین موکت پرز بریده در مقابل فرش پرز حلقه. فرش‌های پرز بریده معمولاً راحت‌تر هستند، زیرا تارها در زیر پا احساس بالشتکی دارند، در حالی که فرش‌های حلقه معمولاً بادوام‌تر هستند. به این ترتیب، فرش های پرز بریده معمولاً در مورد گزینه های کفپوش اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای فرش به عنوان کفپوش اتاق خواب

 

فرش راحت ترین متریال در اطراف است، و سبک و گزینه های رنگی که می توانید پیدا کنید تقریباً بی پایان هستند! به علاوه، گرم و عالی برای حیوانات خانگی، کودکان و بزرگسالان است!

بیشتر بخوانید : فرش مناسب برای اتاق خواب

کفپوش اتاق فرش

2. چوب

خیلی ها چوب سخت را بهترین کفپوش می دانند. بدیهی است که چوب نرمی مشابه فرش را ندارد، اگرچه کمی فنری دارد ولی برای کفپوش اتاق خواب شگفت انگیز به نظر می رسد.

آیا کفپوش چوبی (جامد) و چوب مهندسی شده یکسان هستند؟

قبل از بیان مورد چوب سخت برای بهترین کفپوش برای تاج اتاق خواب، باید توجه داشته باشیم که 2 نوع مختلف وجود دارد: چوب سخت و چوب سخت مهندسی شده.

چوب سخت یک گزینه سنتی است و دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: تخته های ضخیم کفپوش چوبی.

بنابراین چوب سخت مهندسی شده چیست؟ بهترین کفپوش چوبی مهندسی شده از روکشی از چوب سخت واقعی در بالای هسته تخته سه لا ساخته شده است. این بدان معنی است که نسبت به چوب سخت جامد پایدارتر است (یعنی در برابر رطوبت و تغییرات محیطی مقاوم تر است). و درست شبیه چیز واقعی به نظر می رسد زیرا چیز واقعی است!

و در حالی که لزوماً بهترین کفپوش برای اتاق خواب نیست، این روزها حتی می توانید کفپوش های چوبی ضد آب نیز پیدا کنید.

مزایای چوب سخت به عنوان کفپوش اتاق خواب

در مورد کفپوش چوبی اتاق خواب چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد!

طرح‌های کف چوبی بسیار گسترده هستند، از کف‌پوش‌های چوبی ساده و در عین حال شیک گرفته تا طرح‌های پیچیده و مجلل پارکت. به طور مشابه، رنگ های کف چوبی بهترین ظاهر طبیعی را نشان می دهند. دلیلی وجود دارد که بازار کفپوش های چوبی تقلبی بسیار بزرگ است: کفپوش های چوبی درخشان به نظر می رسند!

بنابراین، اگر می‌خواهید کفپوش اتاق خواب معمولی داشته باشید، چوب سخت یک انتخاب عالی است.

و در حالی که چوب سخت به اندازه فرش راحت نیست، اما در مقایسه با کف‌هایی مانند لمینت یا کاشی، کمی جذابیت را ارائه می‌دهد.

کفپوش چوبی

 

3. کفپوش وینیل پلانک (LVP/LVT)

پلانک وینیل لوکس یک نوع درجه یک کفپوش PVC ضد آب (معروف به وینیل) است که می تواند هر نوع کفپوش چوبی را تقلید کند.

بهترین مارک های کفپوش تخته وینیل در حالی که کاملا مصنوعی هستند، محصولاتی را درست می کنند که ظاهر و احساسی مانند چوب های سخت اصیل دارند. تخته وینیل همچنین می تواند در ظاهر کاشی (به عنوان مثال LVT) باشد که همه انواع کاشی را تقلید می کند.

برخی از برندها ترکیب خطوط LVP و LVT خود را متمایز می کنند، اما به طور کلی، آنها یک نوع کف هستند و هر دو می توانند از بهترین کفپوش ها برای اتاق خواب باشند.

مزایای پلانک وینیل به عنوان کفپوش اتاق خواب

اگر چیزی می‌خواهید که در کل امتیاز خوبی داشته باشد، بهترین کفپوش برای اتاق خواب شما ممکن است تخته وینیل باشد.

همه آن گزینه های سبک فانتزی را که چوب سخت ارائه می دهد به خاطر دارید؟ خوب، تخته وینیل می تواند همه آنها را با قیمت بسیار مناسب تری ارائه دهد.

اکنون، LVP می‌تواند در مورد راحتی کمی فداکاری کند (ممکن است مانند چوب سخت نباشد)، اما یک کفپوش وینیل خوب می‌تواند این ضعف را تقویت کند و قیمت اکثر گزینه‌ها کمتر از 1 دلار در متر مربع است. از طرف دیگر، استفاده از یک نوع فنری تر از تخته وینیل مانند کفپوش WPC نیز می تواند کمک کننده باشد.

بهتر از همه، تخته وینیل به حداقل نگهداری نیاز دارد و می تواند برای چندین دهه خوب به نظر برسد. LVP خوب همچنین از نظر رطوبت و تغییرات محیطی بسیار بخشنده است (به خصوص اگر به درستی نصب شده باشد)، بنابراین برای افراد پرمشغله و خانواده ها عالی است.

کفپوش وینیل پلانک

رنگ کفپوش اتاق خواب

یکی از مواردی که باید در طراحی ظاهر اتاق خواب خود در نظر بگیرید این است که سبک ها و رنگ ها چگونه می توانند بر شما تأثیر بگذارند.

افسانه های زیادی در مورد روانشناسی رنگ ها وجود دارد، اما چند دانه حقیقت نیز وجود دارد. به عنوان مثال، کفپوش و دکور سفید اتاق خواب با احساس «پاکیزگی» و «طراوت» همراه است، در حالی که دکوراسیون سیاه اغلب به عنوان «قدرتمند» و «اسرارآمیز» تلقی می شود.

آیا کفپوش اتاق خواب راحت می خواهید؟

وقتی صحبت از کفپوش اتاق خواب به میان می آید، بحثی بزرگتر از انتخاب اینکه بر راحتی یا سبک تأکید کنید وجود ندارد. و بهترین نمایش آن تصمیم گیری بین فرش یا چوب سخت در اتاق خواب است.

ما هر دو گزینه را در زیر بررسی خواهیم کرد، اما مهم است که شروع کنید به فکر کردن در مورد اینکه کدام گزینه - راحتی یا سبک - بیشتر در شما طنین انداز است. اما نگران نباشید، ما همچنین توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید این دو نقطه را در سراسر این راهنما متعادل کنید!

در نهایت، چرا می خواهید کف اتاق خواب خود را تغییر دهید؟

فهمیدن اینکه چرا می خواهید کفپوش اتاق خواب خود را تغییر دهید، بخش مهمی از پازل است.

آیا کف قدیمی فرسوده و فرسوده شده است؟ آیا از سبک راضی نیستید؟ آیا سطح سرد و نابخشودنی است؟ از خود بپرسید چه چیزی را در مورد کفپوش قدیمی خود دوست ندارید تا بفهمید در کفپوش اتاق خواب جدید خود به دنبال چه چیزی باشید!

کفپوش اتاق خواب فرش

معایب و مزایای کفپوش

از مزایای کف پوشها میتوان زیبایی و قیمت مناسب و راحتی در تمیز کردن را نام برد. عدم جذب آب در مدلهای ضدآب، اجرای راحت، بزرگ کردن فضا و مقاوم بودن در برابر ضربه و اسیدها و روغن های خوراکی را میتوان از دیگر مزایای کف پوشها دانست. بوجود آمدن خش در مرور زمان، صدا دار بودن را میتوان از معایب کفپوش ها دانست. همچنین اگر یک قسمت از این کف پوش دچار صدمه شود، تمام آن قسمت باید تعویض شود و این یکی دیگر از معایب کف پوش ها میباشد. برداشتن و تغییر کف پوشها سخت بوده و ممکن است به زمین نصب شده بر روی آن صدمه بزند.

استفاده از فوم در زیر پارکت و لمینیت باعث کاهش صدا خواهد شد. ولی اکثر لمینت ها و پارکت های چوبی آب را جذب کرده و در جایی مثل آشپزخانه توصیه نمیشود. اگر از سنگ های طبیعی و مرمر استفاده میکنید، حتما باید خوب آب بندی و به درستی عایق شوند تا مانع از نفوذ آب به زیر سطح آن گردد. موکت ها و کفپوش های چوب پنبه ای عایق صدا هستند و در اتاق خواب بسیار پرکاربرد هستند. کف پوش های چوب پنبه ای، ظاهری شبیه لمینیت دارند و دارای حالت ارتجاعی هستند که وقتی برای مدت طولانی روی آن قرار میگیرید، میتوانید حالت آن را درک کنید. در مورد سرامیک هم مشکل بزرگش، سنگین بودن و وزن زیاد آن است و باعث ایجاد ضخامت در کف اتاق خواهد شد.

معایب و مزایای کفپوش

امید است این مقاله شناختی هرچند کوتاه نسبت به پوشش کف اتاق خواب و در زیر سرویس خواب و دیگر فضاهای منزل، به شما خوانندگان محترم داده باشد. لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص مقالات و دیگر موضوعات در قسمت ارسال نظر اعلام کنید. دکوچید را در اینستاگرام دنبال کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: