34 مدل کابینت مدرن ممبران، ام دی اف، جدید + مزایا و معایب

34 مدل کابینت مدرن ممبران، ام دی اف، جدید + مزایا و معایب

کابینت مدرن یکی از جدیدترین و رایج ترین نوع کابینت است که امروزه طرفدارن زیادی پیدا کرده و در رقابت با کابینت کلاسیک است. کابینت آشپزخانه مدرن را می توانید از جنس و رنگ های مختلفی تهیه نمایید. این مدل کابینت به دلیل سادگی و ظرافتی که دارد می تواند برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب باشد. کابینت مدرن به دلیل طرح و رنگ ساده و یکدستی نما بدون هر گونه طرحی به این نام نامگذاری شده است.

کابینت مدرن چیست؟

سادگی درب ها، دستگیره های مخفی یا ساده، سطح صاف و یکدست و براق، زاویه، اشکال هندسی و رنگ های جدید همگی از مشخصه های کابینت آشپزخانه مدرن است که در کنار هم زیبایی خاصی دارند که به همین دلیل مورد پسند بسیاری از افراد قرار میگیرند. این مدل کابینت ها نسبت به مدل های دیگر فضای کمتری اشغال می کننند و از ترکیب مواد اولیه مختلف با چوب، فلز، شیشه و لمینیت طراحی و تولدی می شوند که بسیار خاص هستند.

بهترین مدل کابینت مدرن
کابینت مدرن اروپایی

کابینت مدرن ام دی اف

کابینت ام دی اف به دلیل طرح و رنگی که دارد بسیار کاربردی است. کابینت آشپزخانه مدرن که از mdf طراحی و تولید شده باشد می تواند در عین سادگی زیبایی خاصی به محیط اطراف و خانه شما ببخشد.

کابینت آشپزخانه ام دی اف
کابینت مدرن ام دی اف

کابینت مدرن جدید

این مدل کابینت ها به صورت مات و براق و در طرح های مختلف به بازار آمده اند. کابینت مدرن جدید به دلیل نظم و تقارنی که در طراحی دارد معروف شده است که با این مدل ها می توان از تمامی فضاها حتی اگر ناقص باشند هم به درستی و بهینه استفاه کرد.

بیشتر بخوانید : کابینت ممبران

کابینت مدرن جدید
کابینت آشپزخانه جدید

کابینت مدرن ترکیبی

در این مدل کابینت ها می توان دو طرح مختلف را ترکیب کرد و یا از مواد اولیه گوناگون برای تولید آن ها استفاده نمود. یکی از مدل های کابینت آشپزخانه مدرن و شیک ترکیب نئوپان یا MDF با فلز یا سنگ است که طرحی زیبا را به وجود می آورد.

کابینت مدرن ترکیبی
کابینت آشپزخانه ترکیبی

کابینت مدرن ال شکل

طراحی به صورت ال شکل باعث می شود در فضاهای کم بتوانید به صورت بهینه و خلاقانه از آن محیط استفاه نمایید. اما باید توجه نمود در آشپزخانه هایی که به این شکل هستند کابینت مدرن می تواند بهترین گزینه باشد تا علاوه بر زیبایی، فضاهایی کاربردی در اختیار داشته باشید.

کابینت آشپزخانه ال شکل
کابینت مدرن ال شکل

کابینت مدرن پله ای

برای زیبایی بیشتر طراحی و زمانی که فضای محدودی دارید می توانید از طرح پله ای برای کابینت دیواری استفاده نمایید. کابینت آشپزخانه مدرن پله ای را میتوانید از ترکیب رنگ و جنس های مختلف مواد اولیه طراحی نمایید تا زیبایی آن چندین برابر شود.

کابینت مدرن پله ای
کابینت آشپزخانه پله ای

کابینت مدرن سفید

سفید یکی از رنگ‌هایی است که با هر وسیله‌ای هماهنگ می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتد. ضمن آن‌که این رنگ سبب می‌شود تا محیط بزرگ‌تر و پرنورتر به‌نظر برسد؛ بنابراین هرگاه در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه دودل بودید، بدون تردید به سراغ رنگ سفید بروید.

کابینت مدرن سفید
کابینت آشپزخانه سفید

کابینت مدرن سفید خاکستری

هرگاه خواستید رنگ کابینت مدرن خود را دورنگ انتخاب کنید به سراغ رنگ سفید- خاکستری بروید. این دو رنگ در کنار هم ضمن داشتن زیبایی فوق‌العاده، آشپزخانه را زیبا، جذاب، پرنور و روشن می‌کند.

کابینت مدرن سفید خاکستری
کابینت آشپزخانه سفید خاکستری

کابینت مدرن سفید طوسی

برای ایجاد حس زیبایی بیشتر در این مدل ها به دلیل سادگی که دارند می توان از ترکیب دو رنگ مانند سفید و طوسی استفاده نمود. اگر شما میخواهید کابینت آشپزخانه مدرن و شیک داشته باشید می توانید از ترکیب این دو رنگ در طراحی استفاده نمایید تا فضایی که دارید بزرگتر هم به چشم آید.

کابینت آشپزخانه سفید طوسی
کابینت مدرن سفید طوسی

کابینت مدرن تیره

اگر شما به رنگ های تیره و فضاهای بسته علاقه مند هستید می توانید از این مدل ها برای طراحی کابینت مدرن در آشپزخنه خود استفاده نمایید. بهتر است آشپزخانه دارای پنجره برای انعکاس نور باشد و دیواره های آن رنگ سفید یا روشن باشد تا روشنایی لازم را داشته باشد.

کابینت مدرن تیره
کابینت آشپزخانه تیره

جزیره کابینت مدرن

استفاده از جزیره در آشپزخانه های بزرگ و کوچک بسیار کاربردی است. طراحی جزیره برای کابینت آشپزخانه مدرن باعث می شود فضایی برای قرار دادن سینک ظرفشویی، لوازم مختلف و یا به عنوان یک میز غذا خوری در اختیار داشته باشید.

جزیره کابینت مدرن
جزیره کابینت آشپزخانه

ویترین کابینت مدرن

استفاده از نماهای مختلف در طراحی و تولید کابینت آشپزخانه مدرن و شیک یکی از راه هایی است که بتوانید سادگی آن را چشم نواز کنید. حتی می توانید برای زیبایی بیشتر لوازم مختلف در این ویترین ها قرار دهید و یا آن ها را نورپردازی کنید.

ویترین کابینت مدرن

دستگیره کابینت مدرن

یکی از نکاتی که نیاز است به آن توجه شود دستگیره است که باعث کامل شد زیبایی و طرح آن می شود. بعد از انتخاب طرح و رنگ کابینت مدرن مد نظر خود حال می توانید دستگیره های دلخواه خود را متناسب با آن انتخاب نمایید.

کابینت مدرن براق

رنگ ها و روکش های براق باعث انعکاس بیشتر نور می شوند به همین دلیل اگر فضای شما محدود است پیشنهاد می شود از کابینت آشپزخانه مدرن به صورت براق استفاده نمایید تا فضا بزرگتر به چشم آید.

کابینت مدرن براق
کابینت آشپزخانه براق

کابینت مدرن با دستگیره

برخی افراد برای دسترسی و باز و بسته کردن راحتتر درب ها از مدل های دستگیره دار استقبال می کنند. برای درب های کابینت مدرن بهتر است دستگیره های ساده و ظریف استفاده شود تا با فرم کلی آن هماهنگ شده  و همخوانی و زیبایی داشته باشد.

کابینت مدرن با دستگیره
کابینت آشپزخانه با دستگیره

کابینت مدرن بدون دستگیره

برای حفظ سادگی و یکدستی سطح رویی کابینت مدرن خود میتوانید درب ها را همراه با دستگیره مخفی و یا مگنت های لمسی سفارش دهید تا بدون نیاز به نصب دستگیره روی درب ها به راحتی باز و بسته شوند.

کابینت آشپزخانه بدون دستگیره
کابینت مدرن بدون دستگیره

کابینت مدرن رنگ چوب

کابینت مدرن رنگ چوب در دو رنگ تیره و روشن وجود دارد. این رنگ از کابینت نمای آشپزخانه را بسیار زیبا و طبیعی می‌کند و برای افرادی که به طبیعت علاقه‌مند هستند انتخاب بسیار مناسبی است. فقط افراد باید توجه نمایند که اگر آشپزخانه آن‌ها کوچک است به سراغ کابینت مدرن رنگ چوب تیره نروند زیرا این کار سبب کوچک‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود.

کابینت مدرن رنگ چوب
کابینت مدرن طوسی و رنگ چوب

کابینت مدرن رنگ بژ

رنگ بژ بسیار زیبا، جذاب و چشم‌نواز است. کاربرد این رنگ در کابینت نمای آشپزخانه را زیبا، جذاب و بزرگ می‌کند.

کابینت مدرن رنگ فیلی

کابینت مدرن فیلی این اواخر بسیار باب شده است. این رنگ کابینت ضمن ست شدن با سایر وسایل، محیط آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌کند. استفاده از کابینت‌های مدرن فیلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک است.
 

کابینت آشپزخانه فیلی
کابینت مدرن رنگ فیلی

مزایای کابینت مدرن

تنوع بالا در طراحی و رنگ کابینت آشپزخانه مدرن و قیمت مقرون به صرفه تر آن باعث شده است که امروزه نسبت به مدل های دیگر مورد استقبال بسیاری از افراد گرفته اند.

مزایای کابینت مدرن

 معایب کابینت مدرن

در صورتیکه از مواد اولیه مرغوب در طراحی و تولید کابینت مدرن استفاده نشود باعث می شود به سرعت تخریب شده و آسیب ببیند. همچینین اگر شما این سبک طراحی را می پسندید توجه نمایید که این محصولات نسبت به حرارت، رطوبت و اشیاء تیز مقاومت کمتری دارند و نیاز است حتما از مواد اولیه و روکش هایی با مقاومت بالا برای آن ها استفاه شود.

 معایب کابینت مدرن

بهترین ترکیب رنگ کابینت مدرن

انتخاب بهترین رنگ کابینت مدرن به سلیقه و ترکیب رنگ سایر وسایل موجود در آشپزخانه بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی انتخاب رنگ‌های روشن و خنثی نظیر سفید، کرمی، شیری و ... بهترین رنگ برای کابینت مدرن هستند. چنانچه فردی هم مایل باشد کابینت خود را دورنگ انتخاب نماید بهتر است رنگ‌های روشن و خنثی را همراه با رنگ‌های شاد برای این کار برگزیند.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

اولین تفاوت میان کابینت کلاسیک و مدرن در متریال به‌کاررفته در ساختار آن است. در طراحی کابینت‌های مدرن، علاوه بر چوب از متریال‌هایی نظیر پلی‌گلاس، های‌گلاس، پی‌وی‌سی و غیره استفاده می‌شود. درحالی‌که کابینت‌های کلاسیک تماماً از چوب ساخته می‌شوند.

تفاوت بعدی میان این دو مدل کابینت در نمای ظاهری آن‌ها است. کابینت‌های مدرن بسیار ساده، بدون دستگیره و فاقد هرگونه تاج و ستون منبت‌کاری هستند. این در حالی است که کابینت‌های کلاسیک دارای درب‌های ابزار خورده و منبت‌کاری شده و تاج‌های بلند هستند. همین عوامل سبب شده است که مراقبت و نگهداری کابینت‌های کلاسیک نسبت به کابینت‌های مدرن دشوارتر باشد.

کابینت‌های کلاسیک معمولاً در رنگ‌های سفید و قهوه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند، اما کابینت‌های مدرن تنوع رنگی بیشتری دارند. به‌علاوه در کابینت‌های کلاسیک قرینه‌سازی به چشم می‌خورد درحالی‌که در کابینت‌های مدرن این‌گونه نیست.

از دیگر تفاوت‌های موجود میان کابینت مدرن و کلاسیک می‌توان به وجود فضای خالی در میان کابینت‌های مدرن، مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌دیدگی و رطوبت و همچنین عدم وجود ویترین‌های شیشه‌ای در این کابینت‌ها اشاره کرد.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و نئوکلاسیک

اولین تفاوت میان این دو مدل کابینت در جنس آن‌ها است. کابینت‌های مدرن معمولاً از جنس چوب هستند و در ساختار آن‌ها متریالی نظیر های‌گلاس، پی‌وی‌سی و ... استفاده می‌شود. درحالی‌که کابینت‌های نئوکلاسیک غالباً از MDF خانم ساخته می‌شوند و روی آن‌ها روکشی از جنس چوب، ممبران، انزو و ... قرار می‌گیرد.

کابینت‌های مدرن معمولاً فاقد دستگیره هستند و یا دستگیره آن‌ها به‌صورت مخفی تعبیه شده است، اما دستگیره‌های کابینت‌های نئوکلاسیک به‌صورت روکار نصب می‌شود.

در طراحی کابینت نئوکلاسیک معمولاً ویترین‌ها و قفسه‌های شیشه‌ای نیز وجود دارد. درصورتی‌که کابینت‌های مدرن فاقد هرگونه ویترین و شیشه هستند و تمامی اجزای آن درون کابینت مخفی شده است. همین عوامل سبب می‌شود که تمیز کردن و مراقبت از کابینت‌های نئوکلاسیک به‌مراتب دشوارتر گردد. البته باید خاطرنشان کرد که لک و کثیفی روی کابینت‌های مدرن بیشتر ماندگار می‌شود.

ازنظر قیمت هم باید عنوان کرد که کابینت‌های مدرن نسبت به کابینت‌های نئوکلاسیک ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر هستند.
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: