مرتب کردن میز آرایش | گام به گام نظم دهی به میز آرایش

مرتب کردن میز آرایش | گام به گام نظم دهی به میز آرایش

یکی از دغدغه های خانم ها مرتب کردن میز آرایش است. قطعا مرتب شدن میز آرایش تأثیر بسزایی در فضای اتاق دارد. حالا چگونه میز آرایش مرتبی داشته باشیم؟ مرتب بودن میز آرایش باعث دسترسی آسان و سریع تر به لوازم آرایشی می شود. برای رسیدن به یک میز آرایش آراسته و زیبا که سهولت دسترسی به لوازم آرایش را نیز به همراه داشته باشد، راهکار های زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

مرتب کردن میز آرایش

مراحل مرتب کردن میز آرایش

با خرید میز آرایش و یا دراور چوبی با تعداد کشوهای بیشتر و کشوهایی که عمق بیشتری دارند به میز آرایش خود نظم بیشتری می دهید و در صورت کوچک بودن فضای اتاق خود با این ترفند لوازم بیشتری را در فضای کوچک خود جا می دهید. با کشوهای بیشتر می توانید وسایل خود را دسته بندی کرده مانند: جواهرات، لوازم مرتبط با مو، لوازم آرایش، لباس و... هر کدام را در کشویی جداگانه قرار دهید.

مرتب كردن كشو لوازم ارايش
میزآرایش دکوچید

استفاده از میز آرایش های کوچک نیز به شما سبک و طرح های متفاوتی را می دهد. می توانید در صورتی که نیاز به فضای بیشتری دارید از شلف های دیواری استفاده کنید تا میز آرایش مرتب تری نیز داشته باشید. همچنین با بهره گیری از آینه های لامپ دار و لوازم تزئینی بر روی میز آرایش، فضا را به طور ملموسی تحت تأثیر قرار دهید.

چیدمان کشوی میز ارایش
میزآرایش جادار
مرتب کردن کشوهای آرایشی

با استفاده از نظم دهنده ها در داخل کشوهای میز آرایش باعث منظم شدن کشوی لوازم آرایش خود شوید. به این صورت که می توانید وسایل مرتبط با آرایش چشم را با وسایل مرتبط با آرایش لب تفکیک کرده و به مرتب کردن کشوهای آرایشی خود کمک کنید.

میز آرایش شبکه بندی شده
چیدمان کشوی میز ارایش

 

با دقت در کارهای روزمره و توجه به استفاده بیشتر از کدام وسایلتان می توانید وسایلی که بیشتر از آنها استفاده می کنید را در دسترس خود قرار دهید. به عنوان مثال: عطر مورد علاقه خود و یا جعبه لوازم آرایش روزمره را در بخشی جدا قرار دهید، به این صورت کشوهای مرتبی خواهید داشت.

چگونه میز ارایش مرتبی داشته باشیم

 

می توانید از جواهرات خود در زیبا و مرتب جلوه دادن میز آرایش خود استفاده کنید به این صورت که از جعبه های شفاف که داخل آنها قابل رویت هستند استفاده کنید و جواهرات خود را در معرض دید قرار دهید تا هم بتوانید باعث زیبایی میز آرایش شوید، همچنین فراموش نکنید و از آنها استفاده کنید.

نظم دهی به میز آرایش
جعبه جواهر

 

در آخر برای مرتب نشان دادن میز آرایش خود می توانید از گل های طبیعی استفاده کنید تا هم فضای اتاقتان را تلطیف و هم با طراوت آنها حس بسیار مناسبی را به اتاق خود دهید.

میز آرایش

روش های چیدمان کشوی میز آرایش

مرحله اول: ابتدا تمام وسایل روی میز آرایش و داخل کشو ها را خالی کردن و روی یک ملحفه تمیز قرار دهید. سپس با یک دستمال تمیز داخل کشوها را تمیز کرده و در صورت تمایل از کاغذهای مخصوص داخل کشو استفاده کرده تا به طور مستمر نیاز به تمیز کردن نباشد.

مرحله دوم: در این مرحله نیاز هست آینه  و کشوهای میز آرایش را تمیز کنید برای این منظور از یک شیشه پاک کن و روزنامه و یا دستمال مخصوص استفاده کنید.

مرحله سوم: لوازم میز آرایش خود را دسته بندی کنید.

به عنوان مثال:

• لوازم آرایش

• لوازم مرتبط با مو

• لوازم بهداشتی

• لوازم برقی

• عطر، ادکلن و بادی اسپلش

• براش یا قلمو

• اکسسوری ها

• سایر وسایل

 

استند رومیزی
استند رومیزی لوازم آرایش

 

مرحله چهارم: لوازمی که دسته بندی کرده اید را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید.

پیش از دسته بندی تاریخ انقضا لوازم آرایشی و بهداشتی خود را بررسی کنید تا در صورتی که تاریخ آنها گذشته پیش از مرتب کردن کشو های میز آرایش آنها را دور بیندازید.

به عنوان مثال برای دسته بندی کوچکتر همونطور که در بالا اشاره کردیم می توانید لوازم مرتبط با آرایش چشم را با لوازم مرتبط با آرایش لب تفکیک کنید و به همین صورت لوازم خود را تفکیک کرده ، دسته بندی کنید و در نهایت به وسیله نظم دهنده های داخل کشو و جعبه های شفاف روی میز آرایش، وسایلی که تفکیک کرده اید به صورت مرتب چیدمان کنید.

کشو میزآرایش شبکه بندی شده
مرتب كردن كشو لوازم ارايش
مرتب کردن کشوهای آرایشی

 

مرحله پنجم: با توجه به این که خانم ها تعداد زیادی لاک دارند و معمولا طیف های مختلفی از یک رنگ لاک را خریداری می کنند می توانید برای این موضوع لاک ها را به همین ترتیب در یک جعبه کادویی چیده و برای تشخیص رنگ آنها با یک گوش پاک کن روی درب آنها یک نقطه از رنگ لاک را زده تا به راحتی از بالای جعبه بتوانید لاک را پیدا کرده و چیدمان جعبه بهم ریخته نشود.

جعبه لاک

 

مرحله ششم: توصیه ما به شما این است که برای مرتب کردن کشوها و نظم دهی به کشوهای آرایشی به جای قرار دادن لوازم آرایش بر روی میز از کیف های آرایشی استفاده کنید و لوازم آرایشی و بهداشتی خود را داخل این کیف ها به صورت تفکیک شده قرار دهید.

کیف لوازم آرایش

 

مرحله هفتم: در این مرحله شما بایستی لوازم برقی خود را از جعبه هایشان خارج کنید و در صورتی که روی جعبه آنها ضمانت نامه دارند، این جعبه ها را در یک فضای دیگر نگهداری کنید. سپس به چند ظروف استوانه ای نیاز دارید که می توانید این ظروف را خریداری و یا به عنوان مثال از ظروف سس و یا رب استفاده کنید و با تزئین آنها مطابق میز آرایش خود برای نگهداری لوازم برقی بر روی میز آرایش از آنها استفاده کنید.

میز آرایش

 

مرحله هشتم: به جهت مرتب کردن میز آرایش لوازم فلزی کوچک مانند موچین را در داخل کشو گذاشته و یا در یک لیوان به صورت برعکس قرار دهید و یا یکی از قسمت های شبکه بندی شده در کشو ها را به این وسایل اختصاص دهید.

میز آرایش دکوچید

 

مرحله نهم: عطر و ادکلن ها معمولا ظاهری زیبا دارند و می توانید آنها را بر روی میز آرایش خود قرار دهید یکی از علت هایی که باعث میشود عطر و ادکلن را روی میز قرار دهیم شکنندگی آنهاست و ممکن است در داخل کشو شکسته شود پس بهتر است روی میز گذاشته و عطر های زنانه و مردانه را با فاصله قرار دهید تا با یکدیگر اشتباه نشوند.

دکور عطر

 

مرحله دهم: ابتدا لوازم مرتبط با موی خود را مانند کش و کلیپس را بشویید و در یک جعبه در بسته قرار دهید تا از هرگونه آلودگی دور باشند.


در بلاگ دکوچید بیشتر بخوانید: فنگ شویی اتاق خواب و قوانین آن


۱۴ ایده برای نظم دهی به میز آرایش

روش های زیادی برای نظم دهی به میز آرایش و چیدمان کشوهای میز آرایش وجود دارد. در دکوچید از کشوهای شبکه بندی شده در میز آرایش استفاده می شود تا میز آرایش مرتبی داشته باشید و در بالا نکات مهمی در رابطه با مرتب کردن میز آرایش گفته شده که می توانید از آنها استفاده کنید و یا در ادامه ایده های جالبی را در عکس ها مشاهده می کنید که می توانید از این ایده ها نیز برای نظم دهی به میز آرایش استفاده کنید. میز آرایش های تولید شده در مجموعه دکوچید با طراحی ساده و مدرن برای تمامی سلیقه ها مناسب می باشد همچنین می توانید جهت زیبایی دکوراسیون و تکمیل شدن سرویس خواب خود میز آرایش های دکوچید را انتخاب نمایید که با داشتن کشوهای بسیار فضای کافی برای قرار دادن لوازم مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

میز آرایش دکوچید
میز آرایش
میز آرایش مدرن
میز آرایش شبکه بندی شده
میز آرایش کوچک
میز آرایش پایه دار
میز آرایش جادار
نظم دهی به میز آرایش
مرتب کردن کشوهای آرایشی
این مطلب را به اشتراک بگذارید: