چگونه عمر تشک خود را بیشتر کنیم؟ + روش های نگهداری از تشک

چگونه عمر تشک خود را بیشتر کنیم؟ + روش های نگهداری از تشک

تشک علاوه بر تکمیل نمودن تخت خواب در خواب راحت و سلامتی بدن شما تأثیر مستقیم می گذارد. پس در حین خرید تشک به نکاتی که باعث انتخاب صحیح شما می شود توجه نمایید و از تشک هایی که قبلاً خریداری کرده اید به روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره شده است محافظت نمایید.

روش های نگهداری از تشک خوشخواب:

نگهداری از تشک خوشخواب بسیار آسان است تنها نیاز است به نکات زیر توجه کنید.

روی تشک را جارو برقی بکشید: با یک سری مناسب چند وقت یکبار می توانید روی تشک را جارو بکشید.

تشک تخت خواب

 

تشک را چند وقت یکبار بچرخانید: هر ۶ ماه یکبار تشک را بچرخانید تا با نشست و برخواست روی آن فرم خود را از دست ندهد.

نگهداری از تشک

 

در تشک جریان هوا ایجاد کنید: در صورتی که سفری در پیش دارید و یا هر چند وقت یک بار، دور تشک و روی تشک را خالی کنید تا هوا جریان داشته و از بوی نا مطبوع جلوگیری شود.

تشک مناسب تخت خواب

 

• با جوش شیرین تشک را تمیز کنید: با جوش شیرین و یا شامپو فرش تشک را تمیز کنید و در تماس با آب قرار ندهید.

افزایش طول عمر تشک

 

• تشک را با دقت جا به جا کنید: در صورتی که نیاز است تشک را جابجا کنید، حتما روی یک سطح صاف قرار دهید تا آسیبی به فرم تشک وارد نشود.

• از ورود هرگونه حشرات موزی به منزلتان جلوگیری کنید: همانطور که میدانید حشراتی مانند ساس زمانی که لانه کنند خلاص شدن از این حشرات کار بسیار دشواری است. پس بنابراین می توانید از پوشش هایی بر روی تشک خود استفاده کنید که مخصوص جلوگیری از ورود ساس ها به تشک شما شده و از خرید مجدد تشک در امان خواهید بود.

نگهداری از تشک

 

اجازه دهید در معرض تابش آفتاب باشد: برای از بین رفتن رطوبت ایجاد شده روی تشک ها، مخصوصاً تشک های مخصوص دیسک کمر بهتر است هر چند وقت یکبار در معرض تابش آفتاب قرار دهید تا آلودگی های روی آن از بین برود.

محافظت از تشک

برای مشاهده انواع سرویس خواب در دکوچید کلیک کنید. 

راهکار های افزایش طول عمر تشک:

از ورود گرد و خاک به فوم و فنر تشک جلوگیری کنید. برای این امر می توانید تشک را جارو برقی بکشید و یا از رویه برای تشک استفاده نمایید تا در صورت لزوم آن را بشورید. تا از آلرژی ها و ایجاد حساسیت نیز جلوگیری کنید. برای این منظور از سری جداگانه ای برای جارو برقی استفاده کنید تا آلودگی که بر روی سری جارو برقی شما است به تشک انتقال داده نشود.

تشک تخت خواب

 

از کاور ها و یا محافظ های تشک استفاده کنید تا چند وقت یکبار کاور را شسته و از آلوده شدن تشک جلوگیری کنید. همچنین این امر از ورود گرد و خاک به کاور نیز جلوگیری می کند.

تشک تخت خواب
افزایش طول عمر تشک

 

به فرزندان اجازه ندهید روی تشک خوشخواب بپرند زیرا این امر موجب خرابی فوم و فنرها می شود.

نگهداری از تشک
نگهداری از تشک

 

حتماً در خرید خوشخواب به این نکته توجه داشته باشید که خوشخوابی متناسب با ابعاد تخت خریداری کنید و به عنوان مثال از خرید تشک با ابعاد 160 برای تخت با ابعاد 180 اجتناب کنید زیرا این موضوع باعث می شود تشک روی تخت حرکت کند و باعث سابیده شدن محافظ تخت می شود.

نگهداری از تشک تخت خواب

 

توصیه می شود تشک خوشخواب را نشویید زیرا این امر باعث خرابی می شود و در صورتی که ناچار به شستشو بودید حتما با فروشنده تشک تخت خود مشورت کنید.

تشک تخت خواب

مقاله مرتبط : ارتفاع تشک تخت

در صورتی که تشک را از روی تخت برداشته تا جابجا کنید حتما تشک را روی یک سطح صاف قرار دهید.

به جهت میکروب زدایی حتما چند وقت یکبار تشک را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا میکروب زدایی شود.

تشک تخت خواب

 

از مرطوب ماندن تشک خوشخواب جلوگیری کنید زیرا علاوه بر خراب شدن تشک باعث می شود تشک بوی نم بگیرد.

در صورتی که زیپ یا دکمه کاور تشک دچار خرابی شد حتما آن را تعمییر کنید زیرا در شستشو دچار دردسر خواهید شد.

محافظت از تشک

 

از خشبو کننده های شیمیایی روی تشک خود نزنید زیرا باعث خرابی تشک شده و در صورتی که با بدن شما مستقیم در ارتباط باشد ممکن است حساسیت ایجاد کند.


در بلاگ دکوچید بیشتر بخوانید: چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگ نشان دهیم؟


عمر مفید تشک تخت خواب چند سال است؟

به طور کلی عمر تشک 5 الی 10 سال است ، البته زمان گارانتی تشک نیز نشانه ای از میزان عمر تشک است.

تشک مناسب

زمان مناسب تعویض تشک خواب:

در صورتی که هرگونه از علائم زیر را مشاهده کردید می توانید تشک خود را تعویض کنید.

رنگ تشک تغییر کند: شاید این مورد برای شما امر مهمی نباشد و با استفاده از یک کاور پوشیده شود ولی در برخی موارد برای حفظ بهداشت می توانید تشک را تعویض کنید.

روی تشک لکه هایی به وجود بیاید: لکه هایی ممکن است بر روی تشک ایجاد شود مانند لکه خون یا ادرار و... که این موضوع به خاطر عدم استفاده از کاور برای محافظت از تشک است و معمولا این موارد از شرایط گارانتی نیست.

محافظت از تشک

فنر تخت بیرون زده و یا خراب شده باشد: در تشک های فنری با توجه به کیفیت مواد به کار برده شده و یا استفاده نادرست می تواند این فنرها دچار خرابی شود حتی اگر طول عمر آنها تموم نشده باشد بنابراین تشک حتماً نیاز به تعویض دارد.

محافظ تشک

فرو رفتن تشک: ممکن است این فرو رفتگی به علت جابجایی بیش از حد تشک باشد و یا در صورتی که فرد در یک نقطه از تشک بیشتر خوابیده و باعث فرورفتگی شود و در صورتی که تشک به این حالت در آید باعث کمر درد و آسیب به سلامتی شما می شود و حتماً باید تشک تعویض شود.

افزایش طول عمر تشک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: