نحوه نصب درب ریلی کمد | آموزش قدم به قدم همراه با تصویر

نحوه نصب درب ریلی کمد | آموزش قدم به قدم همراه با تصویر

کمد های درب ریلی امروزه یکی از پر طرفدارترین کمد ها برای تمامی فضاها از جمله اتاق خواب ها به شمار می آیند که با توجه به فضایی که در اختیار دارید می توانید کمد جادار با فضاهای تفکیک شده برای مرتب سازی و چیدمان لوازم خود سفارش دهید تا همیشه اتاق و محیطی زیبا و مرتب داشته باشید. امروزه به دلیل اینکه اتاق خواب ها فضای کمی دارند برای اینکه بتوان تمامی لوازم را کنار هم چیدمان کرد باید از وسایلی استفاده شود که فضای کمتری از اتاق را اشغال میکنند.

کمد درب ریلی

 

یکی از مزیت های کمد درب ریلی جادار بودن فضای داخل آن است. اغلب کمد های درب ریلی دارای رگال آویز لباس، کشو، طبقات و اکسسوری های مختلف هستند که باعث زیبایی و جادار بودن کمد می شود. یکی دیگر از مزیت های آن درب ریلی آن است که باعث می شود هنگام اسشتفاده از کمد و باز و بسته کردن درب ها فضایی از اطراف  اشغال نشود و درب روی طول کمد باز و بسته می شود. همین موضوع باعث می شود بتوانید در هر فضایی از درب ریلی استاده نمایید و نگران فضای اطراف آن نباشید و همچنین قیمت کمد ریلی با توجه به امکاناتی که دارد مناسب است.

کمد درب ریلی جادار

 

علاوه بر اندازه گیری، مواد اولیه مرغوب، تولید با کیفیت و نصب دقیق انتخاب ریل در زمان نصب درب ریلی کمد دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به پیشرفت صنایع ریل هایی در مدل های مختلف در سایز، کیفیت و طرح های متفاوت برای استفاده در تمامی مدل های درب ریلی طراحی و تولید می شوند.

نصب درب ریلی کمد

 

راهنمای نصب درب ریلی کمد

قبل از نصب ریل و درب ها یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود اندازه گیری دقیق چهارچوب کمد و درب ها است که ریل مناسب با آن خریداری شود تا درب به صورت کامل باز و بسته شود در غیر اینصورت ممکن است نتوانید درب را به راحتی روی ریل باز و بسته نمایید و نتوانید به قسمت های مختلف کمد دسترسی داشته باشید. کمد های درب ریلی ممکن است با توجه به متراژ آن ها چهار درب، سه درب یا دو درب داشته باشند که بر اساس تعداد درب ها متراژ ریل ها متفاوت خواهد شد چرا که باید درب ها روی یک ریل و کنار هم حرکت کنند.

روش نصب درب ریلی کمد دیواری

 

• انتخاب ریل مناسب

ریل ها با توجه به ضخامت درب انتخاب می شوند. برخی درب ها دوبل کار شده و برخی ساده هستند که ضخامت بین 4 تا 6 سانتی متر برای آن ها مناسب است. قبل از نحوه نصب درب ریلی کمد دیواری سعی نمایید با توجه بسیار ریل مناسب و متراژ مناسب را انتخاب و خریداری نمایید تا بعد از نصب مشکلی پیش نیاید. ریل ها با استفاده از پیچ به کلاف و قسمت زیرین کمد پیشچ می شود.

طریقه نصب درب ریلی کمد

 

• نصب قرقره و یراق آلات

بعد از نصب ریل ها در جای مناسب نوبت نصب قرقره ها و سایر یراق آلات است. برای قرار دادن درب ریلی روی ریل باید قرقره ها و یراق ها را به درب وصل کرد. قرقره ها برای تحمل وزن درب هستند پی نیاز است قبل از نصب درب ریلی کمد دیواری قرقره ای مناسب وزن آن تهیه نمایید. توجه نمایید برای نصب درب ریلی کمد دیواری که سه درب دارد از پمپ آرام بند استفاده می شود که درب به آرامی بسته شود و دیگر در هنگام باز و بسته شدن ایجاد صدا نمی کند. برای نصب کمد تک درب تنها نیاز است از ریل بالا استفاده کنید و برای بخش پایینی چهارچوب از یراق های راهنما وساده تر استفاده می شود. یراق راهنما به باز و بسته شدن درب کمد میکند .

نحوه تنظیم درب ریلی کمد

 

• انتخاب و نصب غلطک درب کمد ریلی

برای حرکت دارد و بالا و پایین بردن درب های کمد از غلطک استفاده می شود که میتوانید به کمک آن فاصله بین درب و زمین را تنظیم نمایید تا درب به راحتی باز و بسته شود و به زمین نخورد. برای بالا ماندن درب کمد دیواری باید ارتفاع غلطک را به درستی تنظیم نمایید. روش نصب غلطک درب ریلی کمد دیواری متفاوت است. برخی مدل ریل ها به گونه ای طراحی شده اند که یک پیچ برای تنظیم ارتفاع دارند که با تنظیم آن غلطک روی ریل به دستی جا می افتد. برخی دیگر دارای یک سوئیچ کوچک برای رگلاژ کردن غلطک هستن که آن را روی پروفیل و پایه اصلی قفل می کد.

روش نصب غلطک درب ریلی کمد دیواری

برای بلند کردن درب تنها نیاز است پیچ تنظیم را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید درب ها درون پروفیل و ریل قرار می گیرد و صدای کلیک شنیده می شود که درست تنظیم شده است. دقت نمایید قسمت دیگر درب را به همین صورت تنظیم نمایید تا درب به راحتی و آرامی حرکت کند. در صورت نیاز برای جدا کردن درب ها نیاز است تا پیش را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب جدا شود و به بیرون بیاید. نحوه تنظیم درب ریلی کمد در اغلب ریل و کمد ها یکسان است. طریقه نصب درب ریلی کمد باید به درستی اجرا شود تا درب علاوه بر اینکه به راحتی باز و بسته شود در سر جای خود قرار گرفته باشد و لق نزد. اگر نصب به درستی صورت بگیرد بعد از مدتی می توانید مجدد آن را رگلاژ و چک نمایید.

بیشتر بخوانید : مرتب کردن کمد لباس

نحوه نصب درب ریلی کمد

• نصب دستگیره

کمد های درب ریلی برای باز و بسته شدن حتما نیاز به دستگیره دارند چون فضایی دیگری برای جای دست و باز کردن آن ها وجود ندارد. در برخی مدل ها دستگیره ها داخل درب تعبیه می شوند و یا مدل های مختلف دستیگره روی دو طرف درب نصب می شود.در هنگام نصب درب ریلی کمد دیواری اگر از اتصالات و یراق آلات با کیفیت استفاده نشود بعد از گذشت مدتی به کمد آسیب وارد کرده و باید مجدد زیل ها تعویض شود.

نحوه تنظیم درب ریلی کمد
این مطلب را به اشتراک بگذارید: