میز تلویزیون با چی ست میشود؟

میز تلویزیون با چی ست میشود؟

 هر کاری در دنیا برای رسیدن به هدفی مشخص انجام می گیرید و کار ما هم هدف خاصی را دنبال می کند و آن ایجاد محیطی سرشار از آرامش و دارای جذابیت ، نظم و دلنشینی خاصی است همه ی حاضرین را تحت تأثیر و مجذوب خود کند و از زیبایی و دلنشینی آن لذب ببرند . در این مقاله به بررسی چگونگی ست کردن میز تلویزیون با وسایل خانه در کنار شما هستیم تا اطلاعاتی در مورد قواعد و استانداردهای چیدمان ،‌ سبک ها ، رنگ ها ، نکات و ترفند های کاربردی برای تزئین و دکور وسایل منزل به ویژه میز تلویزیون به عنوان یکی از پردیدترین نقاط هر خانه در اختیار شما عزیزان و علاقمندان به هنر دکوراسیون منزل و چیدمان وسایل آن قرار می دهیم .

میز تلویزیون را با چی ست کنیم

 

میز تلوزیون با چی ست می شود ؟

 در هر جایی مثل خانه نقاطی هستند که بیش از بقیه ی جاها دیده می شوند و مورد توجه حاضرین آن مکان قرار می‌گیرند تلویزیون و میزی که تلوزیون بر روی آن قرار می گیرد یکی از آن نقاط پر تماشای هر  خانه هستند چرا که هم ساکنان و هم مهمانان شما چند ساعت از وقت گرانبهای خود را به تماشای این وسیله ی ارزشمند که در هر خانه ای موجود است و اخبار ، فیلم ها ، برد و باخت های ورزش ، اطلاعات و دانش و … را روزانه و لحظه به لحظه در اختیار ما قرار میدهد گذرانده و برنامه مورد علاقه خود را تماشا می‌کنند .هیچ کسی نیست که چند ساعت پشت سر هم به فرش یا پرده یا کولر منزل نگاه کند که در این صورت می گویند او بهره ای از سلامت عقل نداشته و  بیمار است ،‌ اما به تلویزیون و اطراف آن که نزدیک ترین آن میز تلویزیون است نگاه می کرده و این امریست کاملا طبیعی بنابراین شاید این سوال برای شما پیش آید که میز تلویزیون با چی ست میشود؟ انتخاب نوع جنس ، رنگ ، سبک ، طریقه چیدن و هماهنگی میز با سایر وسایل بسیار در شکل و  ظاهر خانه موثر است و  علاقمندان به طراحی دکوراسیون منزل هیچگاه از آن غافل نمی شوند .

بیشتر بخوانید : جای تلویزیون در پذیزایی مستطیل

رنگ میز تلویزیون با چی ست میشود
 میز تلویزیون با چی ست میشود

 

ست کردن میز تلوزیون با مبلمان

برای ایجاد هماهنگی بین وسایل یک خانه ، کمتر کسی پیدا می شود که دو وسیله ی دور از هم را بخواهد در هماهنگی و یکدستی هم  قرار دهد چرا که تأثیر چندانی ندارد مگر آنگه بخواهد کل وسایل محیط خانه را با هم هماهنگ کند که در اصل رعایت کردن اصولی دکوراسیون زیاد تأثیری ندارد ، اما آن چیزی که مهم است و در ایجاد محیطی سرشار از آرامش و دلنشینی منزل کمک می کند ست کردن وسایل نزدیک و مرتبط به هم است .در این بخش از این مطلب به هماهنگی بین  نزدیک ترین و مرتبط ترین وسایل خانه با یکدیگر یعنی ست کردن میز تلوزیون و مبلمان می پردازیم . در یکی از تحقیقات آماری انجام گرفته در آمریکا بالای ۹۵ درصد مردم دنیا در خانه های خود از تلوزیون استفاده می کنند که بیشتر آنها برای تلوزیون خود از میز استفاده می کنند مگر آنکه بچه ی کوچک داشته باشند و برای حفظ تلوزیون از آسیب های احتمالی آن را به دیوار نصب کنند. حتی اگر نصف این تعداد هم از مبلمان در منزل خود استفاده کنند که قطع خیلی بیشتر است در این صورت ما داریم در مورد ست کردن میز تلوزيون و مبلمان به عنوان پر استفاده ترین وسایل خانه  ی بیش از ۶۰ درصد مردم جهان و دکور منازل آنها بحث می کنیم که این نشان دهنده اهمیت این موضوع در سراسر جهان می باشد . بنابراین برای پاسخ به این سوال که میز تلویزیون را با چی ست کنیم ؟ حال می دانیم که مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است که با دانستن این موضوع به سراغ قواعد و نکات موثر در ست کردن میز تلویزیون با مبلمان خانه می رویم .

میز تلویزیون
رنگ میز تلویزیون با چی ست میشود

 

نکته ی اول در ایجاد هماهنگی بین میز تلویزیون و مبلمان فاصله ی قرارگرفتن آنها از یکدیگر است که متناسب با اندازه ی مکان قرارگیری آنها تعیین می شود چون برای تماشای تلویزیزن قطعا نیاز به نشیمنگاه داریم که بهترین و راحت ترین وسیله مبل است و اگر این فاصله زیاد باشد برای چشمان ما مضر و اگر بسیار نزدیک باشد مضر تر است .

میز ال سی دی

 

نکته دوم  در ست میز تلویزیون با مبل شیوه ی چیدن آنهاست به طوری که هیچگاه تلوزیون و میزش را پشت مبلمان قرار نمی دهند که در این صورت به گردن آسیب وارد شده و کار عاقلانه ای به حساب  نمی آید .  باید در ابتدا مکان مناسب ی را برای تلوزیون و میزش را پیدا کرد و بعد با توجه به آن مبلمان خود را رو به تلوزیون و در زاویه ای مناسب دید قرار داد .

ست میز تلویزیون با مبل

 

ست کردن میز تلوزیون در خانه های کوچک

معمولا خانه های کوچک ، صفا و صمیمیت خاصی دارد که اگر صاحب خانه کمی ذوق و  علاقه به خرج داده و برای چیدن وسایل خانه به شکلی استاندارد به دنبال ایده بگردد ، و پیرو آن ایده ها را عملی کند نتیجه اش خانه ای  می شود که هر کس وارد آن شود حال و انرژی درونی اش در هنگام خروج از خانه با حال اولش بسیار متفاوت خواهد بود ، پس ارزش آن را دارد که برای ایجاد آرامش و حالی خوب برای  خود و اطرافیانتان با ذوقی هنری و اندکی آگاهی از قواعد چیدمان و اصول ست کردن این مهم را فراهم کنید .

میز تلویزیون در خانه کوچک
میز تلویزیون را با چی ست کنیم

 

هر وسیله ای که تصمیم دارید خریداری کنید از نظر اندازه معمولاً متناسب با اندازه فضا و مکانی که محل قرارگیری اش است انتخاب می‌کنید که روال عادی معمولا بدین گونه است که در خانه های کوچک از میز تلویزیون کوچک و در خانه های بزرگ از میز تلویزیون بزرگ استفاده می‌شود اما این روال همیشگی نیست شاید برعکس آن هم اتفاق بیفتد و معمولاً کسانی که در آینده قصد خرید تلوزیون بزرگتری دارند اگر بودجه آنها برسد میز تلویزیون بزرگ تری خریداری می کنند . کسانی که قصد دارند تلویزیون خود را بزرگ تر کنند معمولاً میز تلویزیون بزرگ تری از همان ابتدا تهیه  می کنند و ابن موضوع اختلالی در سیستم دکور خانه ایجاد نمی کند و بزرگی و کوچکی آن تناسب دکور را خراب نمی کند .

ست میز تلویزیون با مبلمان
تزیین میز تلویزیون

 

 برای ست کردن تلوزیون با دیگر وسایل درخانه های کوچک معمولا از اکسسوری های زیبا مانند گلدان، جاشمعی، تابلو و مجسمه هایی ظریف و زیبا متناسب با سایز میز و تلویزیون استفاده می شود و می توان آن ها را روی میز یا کنار آن قرار داد. یکی دیگر از سوالات این است که رنگ میز تلویزیون با چی ست میشود ؟  رنگ میز را می توانید با رنگ میز جلومبلی، مبلمان و لوازم اصلی هماهنگ نمایید تا بتوانید با توجه به اکسسوری ها آن ها را کامل نمایید. برای طراحی دکوراسیون اصولی و دلنشین نیاز به پول آنچنانی و خرج های سنگین نیست و با کمترین هزینه در کناره داشتن ذوق و هنر و اندکی استعداد به راحتی می توان دکوراسیونی متناسب و زیبا برای خود ایجاد کرد.

دکوراسیون میز ال سی دی

 

ست کردن میز تلوزیون با کنسول

بسیاری از افراد وسایل خانه را با دیگر وسایلی که نزدیک آنهاست ست و هماهنگ می کنند و هماهنگی آنها با وسایل دور منطقی به نظر نمی رسد اما در برخی موارد استثنا وجود دارد و اگر از طرز چیدمان فعلی منزل خود خسته شده اید و به دنبال وسیله دیگری هستید تا میز تلویزیون خود را با آن هماهنگ و ست کنید می توانید از میز کنسول استفاده می کنید. در پاسخ به این سوال که میز تلویزیون با چی ست میشود می توان میز کنسول را عنوان کرد که این روش یک چیدمان خاص و زیبا به فضای شما می دهد و می تواند به راحتی میز تلویزیون با میز کنسول و جلومبلی را با یکدیگر ست نمایید.

ست میز تلویزیون با کنسول
ست میز تلویزیون با میز کنسول

 

هنگامی که بحث و گفتگویی در رابطه با میز تلویزیون با چی ست میشود پیش می آید ، بیشتر افراد برای هماهنگی میز تلویزیون با متریال، به هماهنگی با وسایلی مانند مبلمان،میز جلو مبلی و…می پردازند و بیشتر توجه می کنند ؛ به همین دلیل انتخاب میز تلویزیون ست با میز کنسول می تواند انتخاب خاص تر و ویژه تری به نظر برسد.مطمئن باشید این انتخاب و هماهنگی در طراحی دکوراسیون تان به وضوح دیده می شود؛زیرا با توجه به ابعاد و حجمی که دارند غالبا توجه پذیر تر اند و بیشتر از سایر متریال به چشم بیننده می آیند؛پس اگر کمی خلاق باشید با انتخاب ست آن ها،به زیبایی فضا و دکوراسیون خود یک امتیاز مثبت بخشیده اید.

تی وی ست
ست میز تلویزیون با میز جلو مبلی
این مطلب را به اشتراک بگذارید: