طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه و پسرانه

طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه و پسرانه

طراحی اتاق خواب مدرن در سال های اخیر با توجه به تغییر سبک دکوراسیون و جنبه های مثبتی که این سبک از طراحی  به همراه دارد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و موارد مختلفی از طراحی مدرن در ست های سرویس خواب به چشم می خورد. طراحی مدرن معطوف به بزرگ سالان نیست و شما می توانید از این سبک طراحی برای پسرانه و دخترانه  استفاده کنید. برای طراحی داخلی اتاق خواب مدرن باید نکاتی را مد نظر داشته باشید از جمله تخت خواب یک نفره ، کمد لباس، میز تحریر و میز آرایش که در ادامه ی مقاله این نکات را بررسی خواهیم کرد.

تخت خواب یک نفره مدرن

یکی از اصلی ترین بخش ها در منزل که اغلب توجه کمی به طراحی و سبک آن می شود اتاق خواب است، در حالی که اتاق خواب یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها در هر خانه است چرا که محلی برای استراحت و آرامش پس از یک روز سخت کاری به حساب می آید . باید از همه ی جهات راحت و آسوده باشد. به همین دلیل است که باید در هنگام طراحی به سبک دکوراسیون اتاق خواب توجه کنید.یکی از سبک های طراحی اتاق خواب، اتاق خواب دونفره مدرن است.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 سبک مدرن یکی از سبک های دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی اتاق خواب است که در اواسط قرن بیستم رواج پیدا کرده است. در سبک مدرن اساس بر استفاده از زیبایی بدون پیچیدگی است که سبب ایجاد تعریف جدیدی از طراحی شده است. اساس سبک مدرن در طراحی اتاق خواب تاکید بر الگو های معاصر، فرم های مرتبی و جریان یکدستی است که سبب ایجاد راحتی و آرامش در کنار زیبایی و شکیل بودن می شود.

طراحی اتاق مدرن
اتاق مدرن

طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه

طراحی مدرن تنها به اتاق خواب دونفره محدود نمی شود و شما می تواند از این سبک برای طراحی اتاق خواب فرزندانتان نیز استفاده کنید. سبک های طراحی اتاق خواب مدرن بسیار گسترده هستند و شما می توانید به راحتی از انواع وسایل و رنگ های موجود در این سبک، موارد دلخواه را انتخاب کنید. سبک مدرن به دلیل طیف گسترده و انعطاف بالایی که دارد یکی از گزینه های خوب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به شمار می رود، طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه از تم اتاق تا رنگ اتاق صد ها گزینه را برای شما فراهم می کند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی فرزندتان اتاق را طراحی کنید سبک های کلاسیک و سنتی انتخاب مناسبی برای اتاق بچه ها نیستند.

در طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه باید ترکیبی از مبلمان مدرن و وسایل هنری و ظریف و رنگ ها به گونه ای استفاده شوند که در عین شیک و زیبا بودن مکانی  راحت و آرامش بخش را برای کودکان ایجاد کنند. با توجه به اینکه بچه ها اغلب وقت شان را در اتاق خواب سپری می کنند آرام بخش بودن فضا تأثیر مثبتی در روحیه ی بچه ها دارد علاوه بر این با توجه به سن بچه ها می توان میزان وسایل موجود در اتاق را تغییر داد به عنوان مثال بچه های کوچک بیشتر از تخت خواب یک نفره، کمد و میز تحریر به فضا برای بازی نیاز دارند. البته در صورت تمایل برای خرید تخت خواب یک نفره کلیک کنید.

خرید تخت خواب یک نفره

اگر خودتان قصد طراحی اتاق خواب مدرن دخترانه را دارید، می توانید از رنگ مورد علاقه فرزندتان البته در چارچوب رنگ های مناسب در این سبک استفاده کنید بهتر است از بین رنگ های آرامش بخش مثل آبی، سفید، کرم و صورتی کم رنگ یکی را انتخاب کنید ، همچنین می توانید به جای رنگ از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید ؛ کاغذ دیواری های شلوغ با طرح های بزرگ انتخاب مناسبی برای اتاق خواب کودک نیستند. کاغذ دیواری هایی که برای سبک مدرن استفاده می شوند عموماً ساده هستند و زرق و برق ندارند.

طراحی اتاق خواب مدرن پسرانه

یکی از سبک های محبوب برای طراحی اتاق خواب مدرن پسرانه استفاده از رو تختی و بالشت با طرح های زیگزاگی است، این طرح ها تلفیقی از رنگ سفید با رنگ های خنثی مانند طوسی هستند و فضای آرام بخشی را در اتاق ایجاد می کنند. استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی در طراحی اتاق خواب پسرانه سبب تحریک سیستم عصبی می شود در نتیجه بچه ها عموماً پرخاشگر و زودتر عصبی می شوند. ترکیب رنگ آبی در کنار سفید یکی دیگر از انواع طراحی های اتاق مدرن پسرانه است با توجه به اینکه هر دو رنگ آرامش بخش هستند می توان از وسایل و تخت خواب یک نفره ترکیبی از دو رنگ در اتاق استفاده کرد علاوه بر این می توان از تابلوهایی مطابق با سلیقه ی بچه ها در اتاق استفاده کرد و ممنوعیتی در استفاده از تابلو وجود ندارد.  برای مشاهده قیمت تخت خواب یک نفره دکوچید کلیک کنید.

قیمت تخت خواب یک نفره
طراحی اتاق خواب پسرانه مدرن

یکی از رنگ های دیگر که در اتاق خواب پسرانه به کار برده می شود رنگ زرد است رنگ زرد از دسته رنگ های آرامش بخش است و برای رفع افسردگی و اضطراب بهترین گزینه است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب مدرن پسرانه تشنج فضا را کم می کند خصوصاً برای بچه هایی که در سنین مدرسه هستند و از فضای اتاق برای انجام دادن تکالیف استفاده می کنند. توجه داشته باشید که تمامی وسایل به کار رفته در اتاق خواب باید به صورتی باشند که با یکدیگر هارمونی و هم خوانی داشته باشند در غیر این صورت نمی توان سبک طراحی اتاق را مدرن دانست.اگر فرزندتان اهل مطالعه است می توانید از کتابخانه های سبک مدرن نیز در اتاق استفاده کنید. 

اتاق خواب نوجوان پسرانه مدرن
اتاق پسرانه مدرن

در طراحی کف اتاق خواب های مدرن عموماً از کف پوش های چوبی استفاده میشود با توجه به اهمیت فرش در دکوراسیون خانه های ایرانی می توان با رعایت نکاتی که اشاره کردیم از فرش نیز در کف اتاق مدرن استفاده کرد. این مورد در طراحی مدرن ثابت است و نگرانی از بابت استفاده از فرش در اتاق کودکان وجود ندارد.

مدل اتاق خواب پسرانه مدرن
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مدرن

طراحی اتاق خواب مدرن دو نفره

اتاق خواب یکی از ضروری ترین بخش ها در خانه است و همه ی افراد باید در اتاق خواب خود احساس آرامش داشته باشند و از فضای کار و استرس روزانه به دور باشند،سبک مدرن می توان فضایی مناسب را در اتاق خواب ایجاد کند فضایی که به راحتی احساس آرامش را در اتاق ایجاد کند. یکی از سبک های رایج طراحی داخلی اتاق خواب مدرن استفاده از یک تخت کوتاه و دو پاتختی است؛ می توان برای تزئین اتاق از مجسمه استفاده کرد و برای آرامش بیشتر روی پاتختی ها آباژور قرار داد، در سبک مدرن می توان از فرش های متناسب با فضای اتاق نیز استفاده کرد فرش هایی که نه بزرگ و نه کوچک تر از معمول باشند. در سبک مدرن معمولاً از کاغذ دیواری در اتاق خواب استفاده می شود. به طور کلی برای داشتن اتاق مدرن دو نفره باید از المان های ساده و در عین حال شیک استفاده کنید تخت های بزرگ و سلطنتی، استفاده از میز های آرایش و میز کار و کتابخانه های بزرگ و شلوغ اصلاً در سبک مدرن قرار ندارند.

 دکوراسیون اتاق خواب دونفره مدرن
 طراحی اتاق خواب دونفره مدرن
 دکوراسیون اتاق خواب مدرن

یکی از اصلی ترین قسمت ها در طراحی استفاده از تخت خواب مناسب و راحت است، یکی از اساسی ترین راه ها برای ایجاد آرامش و فضایی مناسب در اتاق خواب مدرن استفاده از تخت خواب مناسب است اما نباید از تأثیر سایر وسیله های در اتاق بر آرامش غافل شد. سایر وسایل موجود در اتاق و سبک و شکل ظاهری آن ها و حتی رنگ وسایل بر آرامش اتاق خواب تأثیر زیادی دارند.استفاده از گل و گیاه های آپارتمانی اگر فضای مناسبی در اختیار دارید یکی از ابزار آرامش در سبک مدرن هستند. به عنوان مثال باید به رنگ اتاق خواب یا کاغذ دیواری در زمان طراحی دقت کنید؛ رنگ غالبی که در طراحی داخلی مدرن به کار می رود رنگ سفید است، اما الزامی برای استفاده از این رنگ وجود ندارد و شما می توانید از رنگ های مختلف و کاغذ دیواری های متنوع استفاده کنید چرا که سبک مدرن سبکی انعطاف پذیر است.

اتاق خواب دونفره شیک مدرن
اتاق خواب دونفره لاکچری

استفاده از کمد و کشو های بزرگ و جادار یکی از انتخاب های خوب در اتاق های سبک مدرن هستند چرا که در این سبک باید تا حد توان از قرار دادن وسیله های زیاد در اتاق جلوگیری کرد هر چند که این مسئله به فضایی که در اختیار دارید وابسته است. یکی از اجزای ضروری و جدایی ناپذیر در طراحی داخلی اتاق خواب دونفره استفاده از آینه است شما می توانید از یک آینه قدی در اتاق خواب  استفاده کنید ، آینه هایی قدی را حتی می توان به صورتی کشویی به درب کمد دیواری متصل کرد تا فضای کمتری در اتاق اشغال شود .

طراحی اتاق دو نفره مدرن
تزیین اتاق مدرن دو نفره

رنگ اتاق خواب مدرن

آیا احساس می کنید از نداشتن اتاق خواب مدرن عقب مانده اید؟ خوب، شما می توانید در مورد آن استرس نداشته باشید، زیرا در اینجا چند رنگ مدرن اتاق خواب فوق العاده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این ایده های اتاق خواب به شما کمک می کند تا با روند فعلی به روز بمانید.

سفید بی انتها

چیزی که واقعاً قدیمی نمی شود سفید است. دیوارهای اتاق خواب خود را سفید رنگ کنید و پرده ها، ملحفه ها و مبلمان را نیز سفید رنگ کنید. برای دکور، تخته سر، فرش و روبالشی، می‌توانید رنگ‌های خاکستری، آبی روشن یا حتی کرم را انتخاب کنید.

اتاق رنگ خواب مدرن سفید

رنگ خاکستری

انتخاب رنگ خاکستری کم رنگ برای دیوارها می تواند کل اتاق خواب را مدرن جلوه دهد. می توانید به سراغ دکورهای سفید یا مشکی، روبالشی و ملحفه بروید. مبلمان می تواند در سایه های روشن تر از چوب باشد. این مطمئنا اتاق را بسیار شیک نشان می دهد. شما می توانید یک فرش طرح دار به رنگ طوسی و سفید انتخاب کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن خاکستری

آبی روشن برای آرامش

آیا می خواهید اتاق خواب شما مدرن و در عین حال آرام باشد؟ رنگ آبی روشن را برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب خود انتخاب کنید. شما می توانید رنگ های ساده ای را برای مبلمان، تخت، دکور، پرده، فرش و روبالشی خود انتخاب کنید. سعی کنید بیش از دو ترکیب رنگ را برای آن نگه ندارید، در غیر این صورت ممکن است در این کار زیاده روی کنید. این می تواند برای فضای تجاری عالی باشد.

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن آبی

بنفش پاستلی برای ظاهری رویایی

رنگ های پاستلی گزینه جدید رنگ در ترند هستند. اگر آن را به درستی انجام دهید، اتاق خواب شما را شیک و مدرن می کند. می توانید رنگ بنفش پاستلی را برای دیوارها انتخاب کنید که در تضاد با سفید یا خاکستری است و مبلمان، دکوراسیون و سایر اکسسوری ها را به رنگ خاکستری، بنفش یا سفید انتخاب کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن پاستلی

سقف اتاق خواب مدرن

داشتن طراحی سقف فوق العاده مدرن در اتاق خواب بسیار مفید است و هر شب احساس خوشایندی خواهید داشت که به استراحت راحت شما کمک می کند. اگر می خواهید چیزی را در اتاق خواب یکنواخت خود تغییر دهید.

سقف اتاق خواب مدرن
سقف اتاق خواب
طراحی سقف اتاق خواب مدرن
سقف اتاق خواب مدرن لاکچری

کمد اتاق خواب مدرن

زیبایی اتاق خواب تنها به دلیل تزئین و طراحی آن نیست. کمدها زیبایی به اتاق خواب می دهند. آنها فضای بیشتری را برای نگهداری اقلام بزرگ و کوچک مانند لباس، ملحفه، پرده و غیره به صورت سازمان یافته می دهند.

کمد اتاق خواب مدرن
کمد لباس مدرن
مدل کمد مدرن
کمد اتاق مدرن
این مطلب را به اشتراک بگذارید: