راهنمای انتخاب کتابخانه چوبی | ویژگی های یک کتاب خانه خوب

راهنمای انتخاب کتابخانه چوبی | ویژگی های یک کتاب خانه خوب

برای انتخاب بهترین کتابخانه باید به نکاتی توجه نمود در انواع  مختلف ایستاده ، کتابخانه دیواری، همراه میز تحریر، درب دار و ... طراحی و تولید می شوند که انتخاب درست آن علاوه بر تجمیع و مرتب سازی کتاب ها در چیدمان و دکوراسیون منزل شما تأثیر بسیاری دارد. 

راهنمای انتخاب کتابخانه

ویژگی های یک کتابخانه خوب

کتابخانه ها دارای ویژگی های مختلفی هستند. اگرچه این ویژگی ها ساده به نظر می رسند اما می توانند در هنگام خرید کتابخانه مناسب ما را راهنمایی کنند.

راهنمای خرید کتابخانه اداری

 

ارتفاع: یکی از ویژگی کتابخانه ها ارتفاع آن ها است. هر چه ارتفاع بیشتر باشد تعداد طبقات آن برای قراگیری کتاب و مجلات بیشتر می شود و شما فضای بیشتری در اختیار دارید. همچنین با ارتفاع بلند برای ادارات و منازلی که نیاز است دیوار یا یک سمت اتاق تماماً کتابخانه شود مناسب است. اما با ارتفاع کمتر را می توان به صورت پلکانی کنار یکدیگر قرارداد و از سطح رویی آن هم برای قرار دادن لوازم دکوری و کتاب های کوچک استفاده کرد تا کتابخانه زیباتری داشته باشید.

مناسب ترین کتابخانه

 

پهنا: اگر کتابخانه شما بلند و بزرگ باشد می توانید با طبقات قابل برداشت عرض و پهنای هر طبقه را طبق سلیقه و نیاز خود تغییر دهید و یا طبقات را به صورت یکسان و هم عرض قرار دهید.

راهنمای خرید کتابخانه چوبی

عمق: توجه نمایید عمق کتابخانه به سایز کتاب، مجلات، زونکن و لوازم دکوری که می خواهید در آن قرار دهید بستگی دارد. معمولا عمق آن ها 30 سانتی متر می باشد که بسته به مدل تولید شده ممکن است کمی تغییر کند.

راهنمای انتخاب کتابخانه مدرن

طبقات: برخی مدل ها دارای طبقات قابل برداشت می باشند تا بتوانبد به راحتی آن ها را جا به جا کنید و کتاب های بزرگ خود را در آن قرار دهید. در صورتیکه قفسه ها ثابت بودند ارتفاع بین طبقات را اندازه گیری نمایید تا دچار مشکل نشوید.

راهنمای انتخاب کتابخانه چوبی

 

انتخاب کتابخانه برای منزل و محل کار

محل قرارگیری: قبل از مراجعه برای خرید کتابخانه، محلی که قرار است در آن قرار گیرد را بررسی و اندازه گیری نمایید. ممکن است بخواهید آن را در اتاق خواب و یا دفتر کار خود قرار دهید پس علاوه بر نکات دیگر لازم است به دکوراسیون و فضایی که در اختیار دارید توجه نمایید.

راهنمای انتخاب کتابخانه زیبا

 

تعداد و سایز کتاب ها: یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب کتابخانه سایز و تعداد کتاب های شما می باشد. در صورتیکه تعداد زیادی کتاب با ابعاد مختلف دارید بهتر است محصولی را انتخاب نمایید که طبقات زیادی داشته باشد تا بتوانید کتاب های خود را به راحتی تفکیک و مرتب سازی نمایید.

ویژگی های یک کتاب خوب

 

رنگ: انتخاب رنگ مناسب برای کتابخانه ارتباط مستقیم با دکوراسیون و رنگبندی منزل شما دارد. توجه نمایید تم رنگی استفاده شده در محل قرارگیری به چه صورت است سپس رنگ مناسب و دلخواه خود را از بین مدل های مختلف انتخاب نمایید.

ویژگی های یک کتاب خوب برای منزل

معرفی انواع سبک کتابخانه

کتابخانه ها در مدل و سبک های متنوع طراحی و تولید می شوند تا مناسب تمام سلیقه و چیدمان ها باشند.


در بلاگ دکوچید بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جالباسی و جا کفشی


درب دار: در برخی منازل و ادارات برای نگه داری و جلوگیری از آلودگی کتاب ها از کتابخانه های درب دار استفاده می نمایند که می توان از درب های شیشه ای برای زیبایی و نمای بیشتر استفاده کرد. در برخی طرح ها مانند کتابخانه های درب دار دکوچید برای بخشی از طبقات درب تعبیه شده تا برخی لوازم را بتوان در آن قسمت ها قرار داد.

راهنمای خرید کتابخانه
کتابخانه درب دار
کتابخانه با درب شیشه ای

 

ایستاده: این سبک کتابخانه ها دارای ارتفاع و طبقات بیشتری هستند که می توان آن ها را د رهر قسمت از محیط قرار داد.

کتابخانه ایستاده

 

دیواری: برخی منازل و ادارات یک دیوار را به کتابخانه اختصاص می دهند و تمام آن را با ابعاد مختلف طبقه بندی می کنند تا تمامی کتاب ها در آن جای گیرد.

کتابخانه دیواری
کتابخانه دیواری

 

زاویه ای: این مدل برای افرادی که به داشتن کتابخانه علاقه مند هستند اما فضای کافی برای قرار دادن آن را ندارند بسیار مناسب می باشد. در این مدل می توانید یک کنج از دیوار اتاق خود را انتخاب نمایید و کتاب خانه خود را در آن قرار دهید و یا طبقات را روی آن دیوار نصب کنید.

کتابخانه زاویه ای
کتابخانه زاویه ای برای محل کار

 

پلکانی: نوعی کتابخانه مدرن است که میتوانید از یک گوشه تعدادی طبقه روی دیوار نصب کنید و هر چه به سمت بالا می روید اندازه این طبقات را کوچک تر نمایید تا حالت پلکان آن حفظ شود.

کتابخانه ساده برای منزل

 

داربستی: این سبک کتابخانه امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است به صورتیکه قفسه و طبقات بین دو اهرم که از سقف آویزان شده اند نصب می شوند و یا مانند نردبان کتاب ها درون آن ها قرار داده می شوند.

کتابخانه داربستی برای محل کار
کتابخانه نردبانی برای محیط خانه

 

توکار اگر در منزل شما بخشی دچار فرو رفتگی شده و فضای خالی و بدون استفاده را به وجود آورده می توانید از کتابخانه های توکار استفاده نمایید. با مشاوره با طراحان محصولات سفارشی دکوچید می توانید یک محصول جادار برای فضای خالی منزل خود طبق سلیقه، رنگبندی، مواد اولیه و فضای مورد نیازتان سفارش دهید.

کتابخانه توکار
کتابخانه در دیوار
کتابخانه برای منزل

 

معرفی انواع جنس کتابخانه

یکی دیگر از نکاتی که د رهنگام خرید کتابخانه حائز اهمیت است جنس آن می باشد. غالباً کتابخانه ها از جنس چوب، تخته و فلز طراحی و تولید می شوند. کتابخانه های چوبی از زمان های قدیم به دلیل اینکه دارای عنصری طبیعی می باشد بسیار رایج می باشد و انرژی  و زیبایی خاص خود را دارد.

کتابخانه چوبی برای محل کار
کتابخانه چوبی برای منزل و یا محل کار

 

کتابخانه هایی که از تخته تولید می شوند دارای مغز نئوپان و ام دی اف با روکش های متفاوت می باشند. این نوع کتابخانه ها دارای قیمت مناسبتری می باشند و میتوان آن ها را کاملا مانند چوب طراحی و تولید نمود. همچنین توجه نمایید از اتصالات و یراق آلات با کمیفیت استفاده شده باشد با محصولی مقاوم و زیبا خریداری نمایید.

کتابخانه ام دی اف زیبا برای منزل
راهنمای جامع انتخاب کتابخانه

 

نوع فلزی برای دکوراسیون های مدرن بسیار کاربرد دارند و از استحکام بالایی برخوردار هستند که در طرح های مختلف و با ترکیب های زیبا با چوب و ام دی اف طراحی می شوند.

راهنمای انتخاب کتابخانه فلزی برای محیط کار
این مطلب را به اشتراک بگذارید: