راهنمای انتخاب میز تلویزیون + نکات مهم در خرید میز تلویزیون

راهنمای انتخاب میز تلویزیون + نکات مهم در خرید میز تلویزیون

در اغلب منازل از میز تلویزیون برای قرارگیری تلویزیون در جای مناسب خود استفاده می شود و برخی هم تلویزیون خود را به دیوار نصب می کنند. اما بیشتر افراد به دلیل زیبایی بیشتر دکوراسیون خود ترجیح می دهند که از میز تلویزیون استفاده نمایند. به دلیل تناسب  در دکوراسیون لازم است به یکسری نکات مهم در حین خرید میز تلویزیون توجه نمود که در ادامه مطالب به آن اشاره خواهد شد.

میزتلویزیون

انواع سبک های میز تلویزیون

در حال حاضر متناسب با محیط و سبک زندگی میز تلویزیون های متنوعی طراحی می شوند که باعث زیبایی دکوراسیون هم می شوند. در ادامه به انواع سبک میز ها متناسب با کاربرد و متناسب با محیط قرار گیری آن ها اشاره شده است. در تصویر زیر میز تلویزیون تولید شده در مجموعه دکوچید را مشاهده می نمایید که متناسب با سبک ها و سلیقه های مختلف می تواند انتخاب شود.

راهنمای خرید میز تلویزیون

سبک امروزی

یکی از ساده ترین و پر طرفدارترین طرح های امروزی میز تلویزیون هایی به سبک امروزی است که با طراحی ساده و زیبا برای تمامی سلیقه ها و دکوراسیون ها مناسب می باشد. سبک مینیمال یکی از جذابترین سبک های امروزی است که در عین زیبایی با طراحی خاص خود بسیار محبوب و پر فروش می باشد.

انواع میز تلویزیون
میز تلویزیون


 

سبک مدرن

این سبک بسیار به سبک امروزی شباهت دارد. سبک مدرن با توجه به تغییرات روزانه و ورود تلویزیون های بزرگ و جدید تغییر می کند و به روز می شود. در این سبک میز تلویزیون از برش های تیز و خلاقانه، طراحی خطی و صاف و خطوط موازی استفاده می شود که بسیار متنوع هستند که با طراحی ساده خود برای تمامی سایز تلویزیون ها قابل تغییر و سفارش هستند.


برای مطالعه مقاله جای تلویزیون در فنگ شویی کلیک کنید. 


انواع میز تلویزیون
میز ال سی دی

سبک کلاسیک

در انتخاب میز تلویزیون های کلاسیک بیشتر باید به سبک دکوراسیون و رنگبندی محیط توجه نمایید تا بتوانید طرح دلخواهتان را پیدا کنید. سبک کلاسیک بسیار ساده می باشد که می توان متناسب با لوازم دیگر منزل در رنگ متناسب آن را انتخاب نمود.

میزتلویزیون
میز تلویزیون کلاسیک

سبک سنتی

طراحی سنتی میز تلویزیون ها از دکوراسیون و سبک سنتی در زمان های قدیم الهام می گیرد که با توجه به وزن و سنگینی در طرحی که دارد سنگینی و دکور خاصی را به منزل می دهد که برای افرادی که قصد دارند دکور سنتی را زنده نگه دارند بسیار توصیه می شود. میز تلویزیون ها در سبک سنتی بیشتر شبیه به کنسول های امروزی و کابینتی تولید می شوند که با رنگبندی قوی و خاصی که دارند برای تمامی دکور و سلیقه ها مناسب نمی باشند.

میز تلویزیون سنتی
میز ال سی دی
راهنمای خرید میز تلویزیون

 

سبک روستایی

استفاده از سبک روستایی در دکوراسیون منزل می تواند این حس را به شما بدهد که در یک جنگل زیبا با زیبایی و بوی خوب چوب زندگی می کنید. این میز تلویزیون ها برای افرادی که به زندگی روستایی و روستیک علاقه دارند مناسب می باشد. در طراحی میز تلویزیون های سبک روستایی از چوب و فلز استفاده می شود که استفاده از چوب های جلا خورده در طراحی آرامش خاصی را به محیط می دهد.


مقاله تزیین میز تلویزیون را در دکوچید مطالعه کنید.


انواع میز تلویزیون
میز تلویزیون
راهنمای انتخاب میز تلویزیون

 

مدل های متنوع میز تلویزیون باعث می شود شما بتوانید با توجه به راهنمای خرید میز تلویزیون، میز دلخواه خود را انتخاب نمایید. در ادامه برخی مدل های موجود در بازار را مشاهده نمایید.

مدل پازلی

میز تلویزیون های پازلی این قابلیت را دارند که با تغییر محل قرارگیری طول میز تغییر کند و متناسب با فضایی که دارید آن را باز کنید. می توانید میز ال سی دی پازلی دکوچید را مشاهده نمایید که مطابق فضای منزل شما قابلیت جا به جایی دارد.

میز تلویزیون پازلی


مدل قفسه ای

میز تلویزیون های قفسه ای در اطراف خود دارای طبقات بدون درب می باشد تا بتوانید لوازم جانبی و دکوری های مختلف را درون آن چیدمان نمایید.

میز تلویزیون قفسه ای
انتخاب بهترین میز تلویزیون

 

مدل کابینتی

مدل های کابینتی دارای کمد ها و طبقاتی با درب و بدون درب در اطراف خود می باشد که به دلیل جادار بودن لوازم مختلف را در خود جای داده و باعث زیبایی فضا می شود.

میز تلویزیون کابینتی

 

مدل با پایه

 میز های پایه دار ارتفاع متفاوتی دارند که هنگام انتخاب باید به اسقامت آن ها توجه نمایید که اغلب این مدل ها در طرح های ساده و مینیمال تولید می شوند.

راهنمای خرید میز تلویزیون
میز ال سی دی دکوچید

 

در صورت داشتن فضای کافی میتوانید میز تلویزیون خود را طبق سلیقه، ابعاد، رنگبندی، مواد اولیه و طرح دلخواه خود سفارش دهید تا با طراحی خلاقانه بتوانید محیطی زیبا برای مشاهده تلویزیون و گذراندن اوقات فراغت در اختیار داشته باشید. در زیر تی وی ست های سفارشی که در مجموعه دکوچید تولید شده اند را مشاهده نمایید که طبق نیاز مشتری به صورت 3D طراحی و تولید شده است.

تی وی ست
میز تلویزیون

 

انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون

در هنگام خرید میز تلویزیون باید با توجه به تلویزیون خود میز را انتخاب نمایید. در حین خرید باید به ارتفاع، طول و عرض میز تلویزیون توجه نمایید. در ابتدا وزن تلویزیون خود را بسنجید و میزی را انتخاب نمایید که تحمل وزن LCD یا LED شما را داشته باشد.

طول و عرض میز تلویزیون

 

برای  زیبایی بصری و داشتن امنیت تلویزیون بهتر است میز تلویزیون شما از هر طرف 10 سانتی متر بزرگتر از LCD  شما باشد. پس با توجه به طول LCD میز متناسب با آن را انتخاب نمایید.

برای تلویزیون هایی تا سایز 55 اینچ میز با ابعاد 140 سانتی متر ، برای تلویزیون هایی تا سایز 60 اینچ میز با ابعاد 160 سانتی متر و برای تلویزیون های بزرگتر از سایز 60 اینچ میز با ابعاد 180 سانتی متر مناسب می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که میز تلویزیون ها دارای ارتفاع یکسانی هستند اما در بعضی مدل ها به دلیل داشتن پایه ارتفاع بیشتر می شود که قبل از خرید باید از استحکام آن مطمئن شوید.

میز تلویزیون استاندارد
عمق میز تلویزیون

 

انتخاب بهترین جنس میز تلویزیون

میز های LCD  وLED  با توجه به کاربرد و سبک آن ها از جنس ها  و مواد اولیه متفاوتی تولید می شوند. بیشتر میز ها از انواع چوب و مصنوعات چوبی، شیشه و فلز تولید می شوند.

میز های چوبی که از زمان های قدیم تا امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از انواع چوب درختان در رنگ ها و مدل های متنوع تولید می شوند. به دلیل تنوع در جنس و رنگبندی چوب باعث جذابیت خاص این نوع میز ها می شود که حس خاص و طبیعی بودن را به همراه می آورد.

انتخاب میز تلویزیون با کیفیت

 

در برخی مدل های تولید شده در سبک های مدرن و امروزی از مصنوعات چوبی مانند نئوپان و MDF استفاده می شود که به دلیل تنوع در طرح و  رنگ این مصنوعات امروزه بسیار پر کاربرد هستند.

راهنمای خرید میز تلویزیون

 

در سال های گذشته میز تلویزیون های شیشه ای به بازار ارائه شدند. بعد از مدتی به دلیل امکان شکسته شدن، سنگین بودن و ورود میز های چوبی با طرح و رنگ های متنوع به بازار، محبوبیت این مدل میز های شیشه ای به مرور از میان رفت و امروزه در برخی دکوراسیون ها از میز های شیشه ای استفاده می شود.

میز تلویزیون شیشه ای

 

میز تلویزیون های فلزی به دلیل نبود تنوع در طرح و مدل های تولیدی مورد توجه قرار نگرفتند و بعد از مدتی با تولید میز های چوبی و شیشه ای با تنوع بالا میز های فلزی از میان رفتند و در برخی سبک های مدرن و امروزی در مدل ها از فلز همراه چوب و مصنوعات چوبی استفاده می شود.

میز تلویزیون فلزی

 

انتخاب بهترین رنگ میز تلویزیون

اولین نکته در انتخاب رنگ مناسب برای میز تلویزیون ، سبک و رنگ کلی اتاق نشیمن و اتاق شما است. اگر رنگ اصلی خانه شما سفید است از میز تلویزیون هایی با رنگ سفید، سفید استخوانی، فیلی و یا حتی رنگ نقره ای استفاده نمایید. می توانی رنگ میز تلویزیون را با رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری که پشت آن قرار گرفته است هماهنگ نمایید تا باعث جذابیت آن قسمت شود به عنوان مثال می توانید رنگ بژ یا طلایی را با دیوارهای کرم یا سفید رنگ انتخاب نمایید. یکی دیگر از رنگ هایی که برای دکوراسیون مدرن از آن استفاده می نمایند رنگ مشکی است که می توان آن را با رنگ های دیگر مانند سفید و نقره ای همراه دیگر لوازم موجود در منزل هماهنگ نمایید.

بهترین رنگ میز تلویزیون

 

بهترین رنگ میز تلویزیون باید متناسب با لوازم منزل و رنگ دیوار انتخاب شود. برخی رنگ های دیگر مانند رنگ فندقی و گردویی رنگ هایی هستند که برای اکثر دکوراسیون ها و خانه های امروزی انتخاب می شوند.

رنگ مناسب برای میز تلویزیون
میز ال سی دی
بهترین رنگ میز تلویزیون

نکات مهم در خرید میز تلویزیون

  • توجه نمایید میز انتخابی شما متناسب با سبک و دکوراسیون منزل شما باشد.
  • قبل از خرید به محل قرارگیری میز تلویزیون توجه نمایید تا میزی با ابعاد و سایز متناسب خریداری کنید.
  • می توانید از میز تلویزیون های MDF  و نئوپان استفاده نمایید که علاوه بر طرح های زیبا و متنوع، وزن کمتری دارند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.
  • در صورت نیاز می توانید میز تلویزیونی را انتخاب نمایید که دارای کشو و فضایی برای قرار دادن لوازم مختلف صوتی و تصویری و اکسسوری ها و دکوری ها جهت زیبایی محیط باشد.
  • بهترین مکان برای خرید میز تلویزیون را انتخاب نمایید تا از کیفیت و مقاومت میز اطمینان داشته باشید.

 

نکات مهم در خرید میز تلویزیون
انواع میز تلویزیون
بهترین مکان برای خرید میز تلویزیون
انتخاب بهترین میز تلویزیون
راهنمای انتخاب میز تلویزیون
این مطلب را به اشتراک بگذارید: