راهنمای خرید میز تحریر استاندارد + ۷ مدل میز تحریر

راهنمای خرید میز تحریر استاندارد + ۷ مدل میز تحریر

داشتن یک میز تحریر استاندارد می تواند بر تمرکز حین انجام کارها و سلامت بدن شما تأثیر گذار باشد. میزتحریر ها در انواع مختلف مانند میز تحریر های تاشو، میز تحریرکودکان، میزتحریر اداری، میز تحریر کلاسیک و مدل های متفاوت دیگر طراحی و تولید می شوند. میز تحریرها با توجه به مدل های مختلف دارای ویژگی های متفاوتی هستند که در ادامه با اشاره به نکاتی ساده اما مهم می توانید خرید میز تحریر متناسب با محیط و نیاز خود را انجام بدهید. میز تحریر ها می توانند حتی در محیط های کوچک هم قرار بگیرند و فضای دلنشینی را در اختیار شما قرار دهند.

 

خرید میز تحریر
میز تحریر

نکات مهم هنگام خرید میز تحریر

برای خرید یک میز تحریر نکاتی مانند جنس میز، ارتفاع، استقامت، داشتن کشو و ... قابل توجه است. همچنین برای داشتن محیطی زیبا باید به سبک اتاق خواب و یا اتاق کارخود و میز تحریر مناسب آن دقت نمایید تا بتوانید انتخابی درست جهت زیبایی محیط خود داشته باشید. میز تحریر یکی از ساده ترین لوازم در منازل و محیط کار می باشد اما اگر به درستی انتخاب نشود و در محل درست قرار نگیرد می تواند آسیب جدی به شما وارد کند.

راهنمای خرید میزتحریر

میز تحریر

ویژگی های یک میز تحریر خوب و استاندارد

از ویژگی های میز تحریر داشتن فضای مناسب و کافی برای قرار دادن لوازم التحریر، کتاب و لوازم دیگر است. برخی میز تحریرها دارای کتابخانه کوچکی می باشند تا بتوانید به راحتی به کتاب و مجلات خود دسترسی داشته باشید. در بیشتر مدل های میز تحریر کشو و کمد هایی با عمق و ارتفاع مناسب جهت قرار دادن لوازم التحریر و وسایل مختلف طراحی می شود. اگر قصد خرید میز تحریر استاندارد برای کودکان را دارید بر روی لینک کلیک کنید.

انواع میز تحریر

میزتحریر و کتابخانه

خرید میز تحریر

ابعاد استاندارد میز تحریر

میز تحریر در ابتدا باید دارای ابعاد استاندارد باشد تا در حین مطالعه و استفاده از میز تحریر به سلامتی بدن شما آسیبی وارد نشود. یکی از مواردی که باید به آن توجه شود عرض میز تحریر است. برخی میز های تحریر که رایانه هم روی آن قرار میگیرد به دلیل اینکه چند منظوره هستند باید دارای عرض بیشتری باشند. طول میز های استاندارد مابین 70 تا 150 سانتی متر می باشد و عرض آن ها متناسب با محل قرارگیری می تواند دارای عرض 60 تا 80 سانتی متر باشد.

راهنمای خرید میزتحریر
انواع میز تحریر

میز تحریری که در عکس قبل مشاهده کردید یکی از میز تحریر های تولید شده در مجموعه دکوچید می باشد که با توجه به طراحی ساده و مدرن آن دارای ابعاد استاندارد می باشد. ارتفاع این میز تحریر ها کاملاً استاندارد می باشد که همانطور که در عکس پیداست نسبت به صندلی متناسب است و هنگام استفاده از میز بدن شما در حالت راحتی قرار میگیرد تا آسیبی به سلامت شما وارد نشود.

ارتفاع استاندارد میز تحریر

ارتفاع استاندارد میز تحریر یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. می توان ارتفاع را با صندلی مورد استفاده تنظیم نمود اما اگر یک میز تحریر با ارتفاع استاندارد داشته باشید دیگر نگران سلامتی خود نخواهید بود و خستگی شما درحین کار و مطالعه کمتر خواهد شد.

ارتفاع استاندارد میز تحریر

ارتفاع استاندارد میز تحریر، ارتفاعی است که متناسب با سن افراد و با قد افراد متناسب باشد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • ۳-۴ سال ۴۶ سانتی متر؛
  • ۴-۶ سال ۵۳ سانتی متر؛
  • ۶-۸ سال ۵۹ سانتی متر؛
  • ۸-۱۱ سال ۶۴ سانتی متر؛
  • ۱۱-۱۴ سال ۷۱ سانتی متر؛
  • افراد بالای ۱۴ سال ۷۶ سانتی متر؛

اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما از حالت استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن اذیت می شود و به مرور زمان می تواند به سلامتی شما لطمه وارد شود. اگر هم از حالت استاندارد بلندتر باشد باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود.

میزتحریر
خرید میز تحریر

 

انواع میز تحریر
میزتحریر
میز تحریرکودک

چه جنسی برای میز تحریر مناسب است؟

تولید میز تحریر هایی با کیفیت و استاندارد نیاز به طراحی هوشمندانه و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب دارد. در هنگام خرید میز تحریر باید استحکام و مقاومت آن را در نظر بگیرید. برای کودکان بهتر است میز تحریر هایی خریداری شود که علاوه بر زیبایی و طرح های فانتزی از مقاومت بالایی برخوردار باشند چون ممکن است برای کودک به عنوان اسباب بازی تلقی شود و حین استفاده دچار مشکل شود و به کودک آسیب وارد نماید. جنس میز تحریر های تولید شده در مجموعه دکوچید و موجود در بازار از نئوپان و MDF می باشد که با ورق های ملامینه ضد خش روکش شده اند و از اتصالات الیت برای مقاومت بیشتر میز استفاده می شود. این ورق ها دارای با دوام و زیبا در طرح های متنوع هستند که به دلیل مقاومت آن ها در برابر رطوبت و خش بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در عکس زیر میز تحریر جادار دکوچید را مشاهده می نمایید که با یراق آلات الیت و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده است.

میزتحریر دکوچید
میزتحریر چوبی
میزتحریر
میزتحریر کودک
میزتحریر

 

فضای لازم برای گذاشتن میز تحریر چه مقدار است؟

با توجه به کاربرد و محل استفاده از میز تحریر می توانید فضای کافی را به میز تحریر خود اختصاص دهید. به عنوان مثال در اتاق خواب با توجه به محیط می توانید میز تحریری انتخاب نمایید که دارای عرض کمتری باشد تا بتوانید به راحتی آن را در اتاق خود قرار دهید تا در زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب شما تأثیر گذار باشد.

میزتحریر
میزتحریر مدرن

 

در برخی محیط ها مانند دفتر کار و ادارات می توان از میز هایی با عرض های بیشتر و استاندارد استفاده نمود تا فضای کافی برای استفاده را داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که میز تحریر را به گونه ای قرار دهید که نزدیک کتابخانه باشد و یا میز های تحریری را انتخاب نمایید که در کنار و یا بالای آن ها فضایی جهت قرار دادن کتاب و مجلات تعبیه شده باشد.

میزتحریر
میزتحریر و کتابخانه
میزتحریر مدرن
میزتحریر

۷ مدل میز تحریر استاندارد

میز تحریر استاندارد باید دارای ابعاد و ارتفاع استاندارد باشد. همچنین باید متناسب با سن افراد و محل قرار گیری آن انتخاب شود تا علاوه بر کاربرد، زیبایی محیط را به همراه داشته باشد. در برخی محیط برای زیبایی و داشتن میزتحریر بیشتر می توانید میز هایی با طرح L انتخاب نمایید که با توجه به طول زیادی که دارند فضای کمتری را اشغال می کنند اما فضای کافی جهت کار و مطالعه را در اختیار شما قرار می دهند.

میز تحریر مدرن

 

برای میز هایی که بخواهید از آن ها به عنوان میز کامپیوتر استفاده کنید مدل هایی جادار تولید می شود که با اینکه محیط را کمتر اشغال میکند فضای بسیاری را در اختیارتان قرار می دهد. اما برای محیط های کاری وانجام امور اداری می توانید میزهایی با طراحی های ساده را انتخاب نمایید که بسیار کاربردی هستند.

میز تحریر چوبی
میز تحریر
راهنمای انتخاب میز تحریر

دکوچید این امکان را به شما می دهد تا ایده ذهنی خود از میز تحریر دلخواهتان را سفارش دهید تا در طرح، ابعاد، رنگبندی و با مواد اولیه دلخواهتان به صورت 3D طراحی و تولید شود. همچنین می توانید میز تحریر را همراه سرویس خواب خود سفارش دهید تا مطابق دکوراسیون اتاق شما تولید شود.

خرید میز تحریر
میز تحریر ساده
انواع میز تحریر
این مطلب را به اشتراک بگذارید: