راهنمای خرید روتختی | ویژگی های روتختی مناسب و بادوام

راهنمای خرید روتختی | ویژگی های روتختی مناسب و بادوام

امروزه برای هر اتاق خواب متناسب با سلیقه افراد و سبک های مختلف سرویس خواب هایی متنوع و زیبا طراحی و تولید شده است تا تمامی افراد بتوانند چیدمان مورد نظر خود را داتشه باشند. سرویس خواب علاوه بر زیبایی باید استاندارد های لازم مانند ارتفاع را داشته باشد.

راهنمای خرید روتختی

 

مشخصات مهم سرویس خواب

سرویس خواب یکی از اجزای مهم در اتاق می باشد که شامل تخت خواب، پاتختی، میزآرایش، آینه، صندلی و کمد می باشد. البته در برخی سرویس خوا ممکن است اقلام موجود در آن سرویس متناسب با سرویس دو نفره و یا سرویس خواب جوان و نوجوان متفاوت باشد. انتخاب سرویس خواب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشان دهنده سبک، علاقه و روحییات درونی شما است. سرویس خواب ها در طرح های مختلف و اندازه های متنوع در مدل های ساده، گرد، دو طبقه و تخت تاشو تولید می شوند تا تمامی افراد بتوانند تخت و سرویس دلخواه خود را انتخاب نمایند.

راهنمای انتخاب روتختی

 

اولین قدم برای دکوراسیون اتاق خواب خرید سرویس خواب است اما قدم بعدی که به کامل شدن و زیبایی بیشتر آن کمک می کند خرید روتختی مناسب آن است. همانطور که می دانید تخت خواب از اصلی ترین اجزاء در سرویس خواب به شمار می آید که تزیین و زیبایی آن علاوه بر اینکه چشمگیر است بر زیبایی کل دکوراسیون اتاق تأثیر میگذارد. به همین دلیل در راهنمای خرید روتختی به شما کمک میکنیم تا بتوانید روتختی مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمای خرید روتختی

 

تمامی افراد هنگام خرید روتختی ابتدا به طرح روی آن توجه می کنند. این یک امر طبیعی است اما نکات دیگری مانند جنس، سایز مناسب با انواع تخت خواب، رنگ و تعداد روتختی نیز اهمیت دارد و باید به آن ها توجه شود. از طرفی دیگر خرید روتختی جزو آن دسته از خریدهایی نیست که به صورت مداوم مثلاً ماهانه انجام شود به همین دلیل قبل از خرید آن باید به نکاتی ساده اما کاربردی توجه شود. قبل از اقدام به خرید روتختی به راهنمای خرید روتختی مراجعه نمایید تا بتوانید طبق نیازتان روتختی مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید. یکی از متنوع ترین روتختی ها روتختی عروس است که با توجه به راهنمای خرید روتختی عروس می توانید جنس، رنگ و طرح مناسب را خریداری نمایید.

راهنمای انتخاب روتختی
راهنمای خرید روتختی دونفره

 

• جنس روتختی

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید روتختی توجه به جنس آن است تا روتختی مناسب با فصل، گرم یا سرد بودن محل زندگی، میزان حساسیت پوست و یا دمای بدن خود اننتخاب نمایید.

راهنمای خرید روتختی با جنس خوب

 

روتختی کتان: کتان نوعی فیبر طبیعی است که از گیاه کتان تهیه می شود و از زمان های قدیم تا به امروز مورد پسند بسیاری از افراد بوده است. پارچه کتان نرمی و لطافت خاصی دارد و برای افرادی که در آب و هوای  گرم زندگی می کنند مناسب است. روتختی های کیفیت و دوام بالایی دارند اما به دلیلی طبیعی بودن زود چروک می شوند و نسبت به پارچه ها و رتختی های دیگر قیمت بالاتری دارند.

راهنمای خرید روتختی کتان

 

روتختی ابریشم: یکی دیگر از پارچه های مناسب برای روتختی ابریشم است که از یک فیبر طبیعی است که از کرم ابریشم تهیه می شود. روتختی های ابریشمی بسیار نرم و لطیف هستند و مانند یک عایق هستند و برای تمام فصول سال مناسب هستند اما اگر شما در مناطقی که خیلی گرم هستند زندگی می کنید و یا بدن شما در هنگام خواب دائماً تعریق دارد روتختی ابریشم برای شما مناسب نیست زیرا ابریشم رطوبت را به خود جذب می کند و باعث می شود به مرور زمان جنس و رنگ آن آسیب ببیند. روتختی ابریشمی الیاف حساسی دارد و بهتر است برای شستشو آن را به خشکشویی تحویل دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. نگهداری روتختی ابریشمی کمی سخت است و دارای قیمت بالایی می باشد.

راهنمای خرید روتختی ابریشم

 

روتختی پنبه: پارچه های پنبه ای از پنبه تهیه می شوند و بافت ساده ای دارند. پارچه پنبه ای نرم و سبک هستند و به راحتی هوا در بین تار و پود آن ها جریان پیدا می کند و پوست شما را دچار حساسیت نمی کند. روتختی با پارچه پنبه ای بسیار بادوام هستند و شست و شوی آن ها راحت است. پارچه پنبه ای در صورتیکه صد در صد پنبه باشد بهترین انتخاب برای طراحی روتختی است.

راهنمای خرید روتختی عروس

 

روتختی مخمل: پارچه مخمل از ابریشم، پنبه و کتان تولید می شود و طراحی و ساخت آن بسیار دشوار است به همین دلیل جزو پارچه و روتختی های لوکس به حساب می آید و هزینه خریداری آن گران است و نگهداری آن کمی دشوار می باشد.

بیشتر 

روتختی نخی: پارچه های نخی یا صد در صد نخ هستند و یا ترکیبی از نخ و پنبه هستند که بسیار نرم و لطیف بوده و برای تمامی افراد مناسب می باشد.

راهنمای خرید روتختی نخی

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ برای روتختی

روتختی ترکیبی: در تهیه انواع پارچه ها از الیاف مصنوعی مانند پلی استر هم استفاده می شود و در برخی دیگر از بامبو و یا ریون استفاده می شود. پارچه های ترکیبی از ترکیب پنبه با یکی از الیاف های مصنوعی یا طبیعی طراحی و تولید می شوند. این پارچه ها نرم و لطیف هستند و ماندگاری بالایی دارند. همچنین ضد چروک بوده و از نظر اقتصادی به صرفه می باشند.

راهنمای انتخاب روتختی دو نفره

برای مشاهده انواع تخت خواب تاشو در دکوچید کلیک کنید.


• سایز روتختی

درست است که روتختی باعث زیبایی بیشتر و کامل شدن تخت خواب می شود اما اگر سایز آن به درستی انتخاب نشود زیبایی کل چیدکان را از بین می برد. در راهنمای خرید روتختی سایز نیز یکی از مهمترین المان ها است که باید به آن توجه شود تا روتختی مناسب سایز تشک انتخاب شود. برای تخت خواب دو نفره که اغلب در سایز 160*200 ساخته می شوند روتختی مناسب آن سایز 200*220 می باشد تا اطراف تشک را به راحتی پوشش دهد.

راهنمای انتخاب روتختی سایز دو نفره

 

تخت خواب نوجوان در سایز های تک نفره و یک و نیم نفره تولید می شوند که به  صورت استاندارد سایز آن ها 90*200 و 120*200 می باشد. سایز مناسب روتختی نوجوان 160*220 می باشد که سطح رویی و اطراف تشک را به خوبی می پوشاند و زیبایی تخت را دو چندان می کند.

راهنمای خرید روتختی جوان
راهنمای روتختی نوجوان

تخت خواب های نوزادی در سایز های متنوعی تولید میشوند که اصولاً مناسب دوران نوزادی و کودکی می شوند. سایز تخت خواب نوزادی 70*130 و یا 80*180 می باشد که روتختی مناسب تخت نوزاد سایز 100* 150 می باشد که کاملاً تشک نوزاد را در بر میگیرد. برای خرید روتختی نوزاد به راهنمای خرید روتختی نوزاد توجه نمایید تا بتوانید روتختی متناسب با فرزندتان را انتخاب نمایید تا علاوه بر سایز کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد تا به پوست او آسیبی وارد نکند.

راهنمای خرید روتختی نوزاد
راهنمای خرید روتختی نوزاد

 

• رنگ روتختی

به دلیل اینکه روتختی روی تمامی دکوراسیون ها تأثیرگذار است باید در انتخاب رنگ آن توجه نمایید. یکی از نکات اشاره شده در تمامی راهنمای خرید روتختی دو نفره موجود این است که با توجه به سلیقه هر دو نفر روتختی انتخاب شود و توجه نمایید که اتاق خواب شما محلی برای آرامش و استراحت است پس بهتر است روتخی با رنگ و طرح آرام و لطیف انتخاب شود. روتختی کرم رنگ ، نسکافه ای و بژ محیطی آرام را به همراه می آورد.

راهنمای انتخاب روتختی دونفره زیبا
راهنمای خرید روتختی دونفره

بیشتر بخوانید : سایز استاندارد روتختی

اگر میخواهید در اتاق خوابتان انرژی و هیجان جریان داشته باشد از روتختی با رنگبندی های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و رنگ های این چنین استفاده نمایید. روتختی دختران نوجوان بهتر است رنگ های هیجان انگیز مانند بنفش باشد تا اعتماد به نفس آن ها را نیز افزایش دهند. همچنین اگر شما اتاق خواب مدرن دارید می توانید روتختی خود را در رنگ های سفید، مشکی، طوسی و یا رنگ های پاستلی انتخاب نمایید. اما توجه نمایید قبل از انتخاب رنگ روتختی به دکوراسیون اتاق خواب، رنگ سرویس خواب و سبک انتخاب خود توجه نمایید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

راهنمای خرید روتختی نوجوان
راهنمای خرید روتختی تک نفره

 

• نکات کلیدی در انتخاب روتختی

با توجه به راهنمای خرید روتختی و نکاتی که به آن ها اشاره شده است شما میتوانید روتختی مناسب خود را خریداری نمایید. توجه نمایید قبل از خریداری روتختی نکات زیر را مطالعه کرده و به آن ها دقت نمایید.

   • توجه به سبک و دکوراسیون منزل

   • توجه به سایز تخت خواب

   • سایز روتختی

   • طرح دارد باشد یا ساده ( توجه نمایید روتختی طرح دار ممکن است به زودی شما را خسته کند و یا دیگر طبق مد و سبک شما نباشد پس بهتر است تا می توانید از روتختی ساده با طرح های کم و زیبا استفاده نمایید)

   • توجه به تکه های روتختی ( روتختی دو نفره شامل 6 تکه و روتختی یک نفره 4 تکه می باشد)

   • جنس پارچه

   • نوع پارچه

   • مرغوبیت و کیفیت

راهنمای خرید روتختی یک نفره
راهنمای خرید روتختی با کیفیت

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: