راهنمای خرید دراور لباس + نکات مهم قبل از خرید

راهنمای خرید دراور لباس + نکات مهم قبل از خرید

دراور لباس یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب است که چندین کشو دارد و فضایی را برای نگهداری لباس‌ها و اکسسوری‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. خرید دراور یا کشوی لباس یک راه‌حل عالی برای سروسامان دادن به وسایل شخصی شما است و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. قیمت دراور همچنین با توجه به همه کاره بودن آن بسیار مناسب است و استفاده از آن در کنار کمد لباس، فضای اتاق را کاربردی می‌کند.

اگر شما نیز به دنبال خرید یک دراور شیک و مناسب برای اتاق خواب خود هستید؛ قبل از مراجعه به فروشگاه، راهنمای خرید دراور را که در ادامه به شما ارائه می‌کنیم، مطالعه کنید.

راهنمای خرید دراور

دراور لباس، فقط یک کشوی لباس معمولی نیست و از لوازمی است که در چیدمان و دکوراسیون اتاق شما نقش بسیار پررنگی دارد. علاوه بر این، دراور، یک وسیله کاربردی است که هم می‌توانید از کشوهای آن برای نگهداری لباس‌های خانگی، زیورآلات، کتاب، اسباب بازی یا سایر وسایل جانبی استفاده کنید. هم از فضای روی کشو می‌توانید برای قرار دادن آینه یا وسایل دکوری مانند تابلو و گلدان استفاده کنید و چیدمان اتاق خوابتان را زیباتر کنید. یا حتی از آن می‌توانید به عنوان میز آرایش استفاده کنید.

با توجه به این که دراورها در سبک و متریال مختلفی در بازار موجودند. این امر ممکن است شما را در هنگام انتخاب یک کشوی مناسب دچار سردرگمی کند؛ بنابراین، توجه به نکات خرید دراور بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این مطلب از "راهنمای خرید دراور"، چند نکته کلیدی قبل از خرید را به شما ارائه می‌کنیم. تا تصمیم‌گیری بهتری در زمان خرید دراور لباس داشته باشید.

1. اندازه دراور

اولین نکته مهم در راهنمای خرید دراور، توجه به اندازه و ابعاد کشوی لباس است. برای انتخاب اندازه مناسب کشو، فضای اتاق و ترجیحات خود را در نظر بگیرید. اگر اتاق کوچکی دارید، سعی کنید از مدل‌های ایستاده و بلند با کشوهای عمیق استفاده کنید تا بتوانید وسایل زیادی را داخل آن جای دهید.

تعداد کشوها را نیز می‌توانید با توجه به مقدار فضایی که برای قرار دادن وسایل خود به آن نیاز دارید، انتخاب کنید. دراورهای لباس در انواع سه کشو، چهار کشو، پنج کشو و هفت کشو وجود دارند. دراورهای 7 کشو به صورت ایستاده و بلند هستند و در عین حال که فضای جاسازی زیادی به شما ارائه می‌دهند، فضای کمی از اتاق را اشغال می‌کنند. در مقابل آن، دراورهای 3 کشو، 4 کشو و 5 کشو از طراحی زیباتر و عریض‌تری برخوردارند و ابعاد آن‌ها برای اتاق‌های بزرگ‌تر یا اتاق کودکان مناسب‌تر است.

اندازه دراور

2. وزن دراور

وزن کشو یکی دیگر از نکات مورد توجه در راهنمای خرید دراور است. سعی کنید در زمان خرید دراور چوبی، مدلی را انتخاب کنید که وزن متعادلی داشته باشد. نه خیلی سنگین که جابجایی آن در زمان تغییر دکوراسیون مشکل باشد. نه خیلی سبک که هنگام باز کردن کشوها، دراور مدام تکان بخورد یا به زمین بیفتد.

وزن دراور

3. رنگ دراور

رنگ کشو از نکات مهم دیگری است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. زیرا نقش مهمی در دکوراسیون فضای اتاق شما ایفا می‌کند.

مطابق راهنمای خرید دراور، سعی کنید رنگ کشوی لباس را با سرویس تخت خواب یا سایر مبلمان اتاق خوابتان ست کنید. با این کار، محیط اتاق به یک فضای دنج و آرامش‌بخش تبدیل می‌شود. اگر رنگ ست وسایل اتاقتان را نمی‌توانید پیدا کنید؛ از رنگ‌های ساده و مینیمال که برای هر دکوراسیونی مناسب‌اند، استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از چرخه رنگ، ترکیب رنگ‌های زیادی را برای وسایل اتاق خوابتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد باعث جذابیت بیشتر فضای اتاق می‌شوند.

نکته قابل توجه این که اگر اتاق کوچکی دارید؛ سعی کنید از دراور با رنگ‌های روشن یا پاستلی که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، استفاده کنید.

رنگ دراور

4. سبک طراحی

سبک طراحی از عوامل مهمی است که قبل از خرید باید آن را در نظر بگیرید تا سرویس تخت، کمد لباس و سایر مبلمان داخل اتاق شما یک شکل و زیبا به نظر برسند.

معمولا سبک‌های مینیمال که طراحی ساده‌ای دارند و نه بیش از حد مدرن و کلاسیک هستند، با هر فضای اتاقی هماهنگ می‌شوند.

سبک دراور مدرن نیز طراحی شیک و ساده‌ای دارد و برای دکوراسیون مدرن مناسب است. این سبک دراورها اغلب بدون دستگیره هستند و از مکانیسم فشاری برای باز شدن کشوی آن‌ها استفاده می‌شود.

از طرف دیگر، دراورها در هر سبکی که باشند، ممکن است به صورت پایه‌دار یا بدون پایه عرضه شوند. مدل‌های پایه‌دار در اشکال مختلفی مانند پایه ساده، مربعی یا مخروطی وجود دارند.

سبک طراحی دراور

5. جنس دراور

دراورها اغلب از جنس چوب طبیعی، نئوپان، mdf و پلای وود ساخته می‌شوند. با این حال مدل‌های فلزی نیز وجود دارند که از گزینه‌های اقتصادی به حساب می‌آیند.

مطابق راهنمای خرید دراور، جنس چوب طبیعی به دلیل دوام و استحکام بیشتر از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین، جنس نئوپان به دلیل زیبایی و مقاومت آن در برابر رطوبت در مقایسه با خرید دراور ام دی اف بهتر است. چرا که mdf اغلب در ساخت قطعات داخلی کشو و کمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس دراور

6. قیمت دراور

قیمت دراور با توجه به عوامل مختلفی مانند برند تولیدکننده، سبک طراحی، ابعاد و جنس آن متفاوت است. نکته‌ای که در راهنمای خرید دراور باید به آن توجه کنید؛ این است که متناسب با بودجه خود، انتخاب‌هایتان را محدود کنید؛ اما به هیچ عنوان به دنبال خرید دراور ارزان قیمت نباشید. زیرا در تولید این اجناس اغلب از متریال نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌شود و احتمال رنگ‌رفتگی و شکستگی پایه آن‌ها وجود دارد. این امر در آینده نیز شما را با هزینه‌های تعمیرات مواجه می‌کند.

جمع‌بندی

دراور از وسایل ضروری اتاق خواب است و به شما فضای کافی برای نگهداری لباس‌ها و سایر وسایل شخصی‌تان می‌دهد. ما در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید دراور را به شما ارائه کنیم و نکات خرید دراور شامل ابعاد، وزن، رنگ، سبک طراحی و جنس دراور را برای شما بیان کنیم.

مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از بین مدل‌های مختلف کشوی لباس، مدلی را که برای شما و فضای اتاقتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: