بهترین چوب برای سرویس خواب چیست؟

بهترین چوب برای سرویس خواب چیست؟

اگر قصد خرید سرویس خواب دارید، باید به سراغ جنس چوبی بروید که تا چندین سال دوام مفید داشته باشد. اگر هم به دنبال خرید جهیزیه و تخت خواب دو نفره هستید، اهمیت آشنایی با بهترین جنس چوب برای شما چندین برابر است. در نتیجه این سؤال به وجود می‌آید که بهترین چوب برای سرویس خواب چیست؟ در این مطلب با بررسی ویژگی‌های تعدادی از بهترین و رایج‌ترین چوب‌های تخت خواب به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بهترین چوب برای تخت خواب

در مجموع سازندگان از چوب‌های مختلفی برای ساخت تخت خواب استفاده می‌کنند. این مسئله موجب ایجاد اجناس گوناگون و کیفیت‌های مختلف شده است. شما می‌توانید گزینه مناسب خود را با آشنایی با این انواع بهترین چوب برای سرویس خواب انتخاب کنید. به طور کلی ام دی اف، نئوپان، چوب درخت گردو، چوب افرا و چوب درخت بلوط بهترین موارد به حساب می‌آیند. ویژگی‌های هر یک را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نئوپان

در حال حاضر می‌توانیم با در نظر گرفتن ویژگی‌های مهم یک جنس باکیفیت، نئوپان را بهترین چوب برای سرویس خواب معرفی کنیم. این جنس از طریق ترکیب خرده‌های چوب و رزین به دست می‌آید. به این ترتیب در مقایسه با اجناس دیگر وزن کمتری دارد. البته وزن کمتر آن به معنای استحکام پایین نیست. بلکه از اجناس مقاوم در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت، حشرات و حتی ضربه است.

تنوع بالا در رنگ و طرح آن هم موجب سهولت در خرید برای افراد با سلایق مختلف است. البته با وجود چنین ویژگی‌ها و مزایای مهمی دارای قیمت به‌صرفه و مناسبی است که خرید جهیزیه و سرویس خواب را آسان‌تر می‌کند. تعدادی از خصوصیات مهم نئوپان شامل این موارد هستند:

آلرژی‌زا نبودن : برخلاف بعضی از ترکیبات و اجناس دیگر که موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی و چشمی برای افراد می‌شوند، این چوب آلرژی‌زا نیست. در واقع در تولید آن رزین کمتری استفاده می‌شود. بالطبع برای همه افراد مناسب است.

سبک بودن : نئوپان از اجناس سبک برای سرویس خواب است. از این رو می‌توانید آن را به‌آسانی جابه‌جا کنید.

سازگاری با طبیعت : استفاده از رزین کمتر در تهیه این جنس باعث شده است که با طبیعت سازگاری بیشتری در مقایسه با سایر اجناس داشته باشد.

ام دی اف (MDF)

ام دی اف را می‌توان معروف‌ترین جنس برای ساخت انواعی از محصولات چوبی نظیر تخت خواب یک نفره، کابینت، کمد و مبل معرفی کرد. حتی برای مدتی از محبوبیت زیادی برخوردار شد و بسیاری از افراد لوازم منزل خود را با محصولات ام دی اف جایگزین کردند. اما امروزه با عرضه اجناس سبک‌تر و مقاوم‌تر در مقایسه با ام دی اف محبوبیت این جنس کاهش یافته است. با این وجود همچنان می‌توانیم آن را در لیست بهترین چوب برای سرویس خواب معرفی کنیم که از این ویژگی‌ها هم برخوردار است:

قیمت به‌صرفه : این جنس برای افرادی که به دنبال سرویس خواب قیمت مناسب هستند، انتخاب مطلوبی است.

مقاومت کم : ام دی اف در برابر حشرات موذی و رطوبت مقاومت کمی دارد و به‌راحتی آسیب می‌بیند.

وزن نسبتاً زیاد : این جنس در مقایسه با بعضی از اجناس و چوب‌ها دارای وزن به نسبت زیادی است.

تنوع : تخت خواب ام دی اف دارای تنوع رنگی بالایی است.

ام دی اف برای سرویس خواب

چوب درخت گردو

به طور کلی چوب درخت گردو از بهترین چوب سرویس خواب به شمار می‌رود. بسیاری از سازندگان برای ساخت محصولات چوبی و به‌ویژه تخت خواب از این چوب استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد نمونه‌هایی از آن را در تعدادی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. به طور معمول دارای رنگ قهوه‌ای یا گاهی زرد است و رنگ کلاسیکی دارد. با این وجود یکی از گران‌ترین نمونه‌ها به حساب می‌آید و این مسئله موجب محدودیت به‌کارگیری آن شده است. مختصراً ویژگی‌های چوب درخت گردو برای ساخت سرویس خواب را می‌توانیم به این شکل شرح دهیم:

وزن متوسط : این چوب در مقایسه با ام دی اف وزن کمتری دارد و در مقایسه با نئوپان کمی سنگین‌تر است.

مقاومت مناسب : چوب درخت گردو از چوب‌های مستحکم به شمار می‌رود. همین مسئله ماندگاری بالای آن را در برابر عوامل محیطی مختلف همچون ضربه به دنبال دارد.

رنگ‌های رایج : اگرچه تنوع رنگی خاصی در تخت خواب‌های چوب درخت گردو وجود ندارد، اما دو رنگ زرد و قهوه‌ای به‌عنوان رنگ‌های رایج سرویس چوب محسوب می‌شوند. گاهی محصولات سفید هم توسط آن تولید می‌شوند.

آسیب‌پذیری در برابر حشرات : با وجود اینکه این جنس دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه است، در برابر حشرات آسیب‌پذیری زیادی دارد.

بهترین چوب برای سرویس خواب چوب درخت گردو

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ برای سرویس خواب

چوب افرا

چوب افرا از دیگر موارد بهترین چوب تخت خواب است. این چوب دارای وزن تقریباً کمی بوده و استحکام مناسبی دارد. همچنین در طیف رنگی کرم و سفید یافت می‌شود. به این ترتیب برای افرادی که به این رنگ‌ها برای سرویس خواب علاقه دارند، مناسب است. دیگر خصوصیات آن به این شرح هستند:

قیمت مناسب : این چوب در مقایسه با بعضی موارد دیگر از جمله چوب درخت گردو قیمت کمتری دارد.

آسیب‌پذیری در برابر رطوبت : رطوبت می‌تواند به‌آسانی موجب تغییر شکل ظاهری چوب افرا شود.

نفوذ حشرات : در اغلب موارد حشرات موذی و حتی موریانه‌ها می‌توانند به چوب افرا نفوذ کنند.

سرویس خواب با چوب افرا

بیشتر بخوانید : تفاوت ام دی اف و نئوپان

چوب درخت بلوط

چوب درخت بلوط آخرین مورد از اجناس مناسب تخت خواب است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. این چوب در تنوع رنگی بالایی عرضه می‌شود چراکه رنگ‌پذیری زیادی دارد. همچنین در مقایسه با چوب افرا دارای مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و حشرات است. در نتیجه باعث به وجود آمدن چنین خصوصیاتی شده است:

قیمت بالا : در اکثر موارد تخت خواب تولیدشده با چوب درخت بلوط قیمت بالایی دارد.

دوام طولانی مدت : مقاومت بالای این جنس به دوام طولانی مدت آن منتهی شده است.

وزن نسبتاً زیاد : این چوب در مقایسه با سایر موارد بهترین چوب سرویس خواب و از جمله نئوپان وزن زیادی دارد.

سرویس خواب با چوب بلوط

نتیجه‌گیری

در نهایت با بررسی نمونه‌های رایج بهترین چوب سرویس خواب می‌توان گفت که جنس نئوپان انتخاب عاقلانه‌تری به حساب می‌آید. برخلاف بسیاری از نمونه‌ها، این جنس مقاومت زیادی دارد و در عین حال سنگین و گران قیمت نیست. در نتیجه خرید تخت خواب نئوپان را پیشنهاد می‌کنیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: