32 مدل کابینت های گلاس + معایب و مزایا

32 مدل کابینت های گلاس + معایب و مزایا

کابینت اصلی ترین قسمت در هر خانه و آشپزخانه ای است که امروزه کابینت آشپزخانه های گلاس یکی از زیباترین مدل ها برای دکوراسیون های مدرن است. میدانیم که ظاهر و چیدمان هر آشپزخانه ای تاثیر بسیاری بر کل دکوراسیون آن خانه می گذارد به همین دلیل بهتر است کابینت هایگلاس را در دکوراسیون های مدرن استفاده نمود تا علاوه بر سادگی زیبایی خاص خود را به محیط ببخشند.

کابینت های گلاس چیست؟

این مدل کابینت ها از جنس MDF تولید می شوند که روی آن ها با روکش هایی از جنس پلاستیکی و براق پوشانده می شود. روی ورق های هایگلاس یک لایه پوشش پلکسی گلاس زده می شود که باعث شفافیت و براق شدن سطح آن می شود. همین براق بودن کابینت های گلاس است که باعث شده طرفداران خاص خود را در دکوراسیون های مدرن داشته باشد.
 

عکس کابینت های پلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس

مدل کابینت های گلاس

این مدل کابینت به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارد می تواند پاسخگوی تمام سلیقه باشد. فقط کافیست طرح کابینت آشپزخانه های گلاس دلخواه خود را تصور کنید و رنگ مناسب دکوراسیون خود را انتخاب کنید. در هنگام خرید این مدل کابینت به مواد اولیه استفاده شده در آن توجه نمایی زیرا مقاومت و زیبایی آن به همین مواد اولیه و نحوه تولید و نصب آن بستگی دارد.

زیباترین مدل کابینت های گلاس
مدل کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس جدید

با توجه به اینکه امروزه افراد بسیاری به دنبال زیبایی در عین سادگی هستند کابینت آشپزخانه هایگلاس بهترین گزینه برای این افراد است. درمدل های جدید با توجه به طرح نهایی و با استفاده از نورپردازی و نماهای خاص میتوانید زیبایی خاصی را در محیط حس کنید. 

بیشتر بخوایند : کابینت ممبران
 

کابینت های گلاس جدید
کابینت آشپزخانه جدید


کابینت های گلاس براق

برخی از مدل ها با توجه به روکش آن ها نسبت به نمونه های دیگر براق تر هستن. همچنین کابینت های گلاس نور را به خوبی بازتاب می دهد و در محیط منعکس می کند به همین دلیل با برخورد نور های طبیعی و غیر طبیعی به آن ها فضا روشنتر می شود.
 

کابینت های گلاس براق
کابینت های گلاس براق

کابینت های گلاس سفید طلایی

اگر شما می خواهید کمی کابینت هایگلاس را از سادگی خارج کنید می توانید از ترکیب رنگ ها مانند سفید طلایی استفاه نمایید. اما توجه نمایید که از رنگ طلایی فقط در قسمت هایی مانند نماها یا فضای بین درب ها استفاده نمایید تا زیبایی و مدرن بودن کابینت حفظ شود.
 

کابینت های گلاس سفید طلایی
کابینت سفید طلایی

کابینت های گلاس سفید طوسی

از سری رنگ هایی که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است ترکیب رنگ سفید و طوسی است. ترکیب این دو رنگ برای کابینت آشپزخانه هایگلاس بسیار جذاب است. کابینت سفید طوسی به دلیل رنگ خنثی که دارد کاملا حس مدرن بودن و سادگی را القا می کند.
 

کابینت آشپزخانه سفید طوسی
کابینت های گلاس سفید طوسی

کابینت های گلاس اکلیلی

در برخی ورق های هایگلاس اکلیل به کار رفته است که با توجه به تنوعی که  دارد می توانید برای براقیت بیشتر کابینت هایگلاس از این مدل استفاده نمایید. 
 

کابینت های گلاس اکلیلی
کابینت آشپزخانه اکلیلی

کابینت های گلاس ابی

رنگ آبی کلاسیک و پر طرفدار است که اغلب از آن برای کابینت آشپزخانه های گلاس استفاده نمی کنند اما اگر به دنبال آشپزخانه ای خاص هستید می توانید از این رنگ برای کابینت های گلاس استفاده نمایید.
 

کابینت های گلاس آبی
کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس استخوانی

ممکن است شما به رنگ ها و مدل هایی علاقه مند باشید که فقط رنگ ها و تنوعی محدودی داشته باشند اما کابینت هایپگلاس را می توانید در رنگ هایی مانند استخوانی که اغلب در طرح های کلاسیک استفاده می شود نیز سفارش دهید.
 

کابینت استخوانی
کابینت های گلاس استخوانی

کابینت های گلاس بژ اکلیلی

رنگ بژ یک رنگ خنثی و ملیح است که در عین سادگی زیبایی خاصی را به دکوراسیون شما می دهد. اگر آشپزخانه شما محیطی بسته دارد می توانید از کابینت هایگلاس بژ و اکلیلی برای دکور آن استفاده نمایید زیرا به دلیل براقیت و انعکاس نور باعث بزرگ و باز تر دیده شدن فضا میشود.
 

کابینت های گلاس بژ اکلیلی
کابینت آشپزخانه بژ اکلیلی

کابینت های گلاس با طرح چوب

چوب همیشه نمایانگر طبیعت و زیبایی است و در همه دکوراسیون ها جایگاه خاصی دارد. ورق هایی با طرح چوب در رنگ های تیره و روشن طراحی و تولید می شود که برای کابینت آشپزخانه های گلاس بسیار کاربردی و زیبا هستند و می توانید چندین سال از طرح آن لذت ببرید.

کابینت های گلاس با طرح چوب
کابینت طرح چوب

کابینت های گلاس ال

شما متناسب با فضایی که دارید می توانید کابینت هایگلاس خود را طراحی نمایید تا از تمام فضا به درستی استفاده نمایید . در آشپزخانه های L مانند می توانید از این مدل کابینت های براق استفاده نمایی تا با یکدستی آن فضا بزرگتر به چشم آید.
 

کابینت های گلاس پله ای

در برخی منازل فضای کافی برای قرار دادن تمام لوازم درآشپزخانه نیست. با طراحی خاص و جدید کابینت آشپزخانه های گلاس به شکل پله ای می توانید با تغییر عمق کابینت های دیواری علاوه بر زیبایی بیشتر و مدرن بودن آن از قسمت های بالای کابینت استفاده بهینه نمایید.
 

کابینت های گلاس پله ای
کابینت پله ای

کابینت های گلاس بدون دستگیره

یکی از دلایل زیبایی و پر طرفدار بودن این مدل کابینت هایگلاس این است که روی درب ها دستگیره نصب نمی شود و سطح آن کاملا صاف و یکدست می شود که همین امر باعث خاص بودن آن می شود. در این مدل کابینت از دستگیره های مخفی و یا اتصالات تاچ استفاده می شود.
 

کابینت های گلاس بدون دستگیره
کابینت بدون دستگیره

کابینت های گلاس با دستگیره

با انتخاب دستگیره های ساده و متناسب با طرح و رنگ کابینت هایگلاس می توانید زبایی خاصی به آن دهید و در هنگام استفاده نیز به راحتی درب آن ها را باز و بسته نمایید. اما توجه نمایید دستگیره های بزرگ با طرح هایی شلوغ برای این سبک کابینت مناسب نیستند.
 

 

مدل ویترین کابینت های گلاس

اگر میخواهید در طرح کابینت های خود تغییری دهید بهترین گزینه ویترین است. در کابینت آشپزخانه هایگلاس میتوان در یک گوشه و یا قسمت جلویی ویترین طراحی کرد و با قرار دادن لوازم و ظروف زیبا با نورپردازی خاص طرحی زیبا به آشپزخانه بخشید.
 

مدل ویترین کابینت های گلاس
ویترین کابینت

تفاوت کابینت های گلاس با ام دی اف MDF

هر دوی این مدل ها از مغز MDF طراحی و تولید می شوند اما ام دی اف ساده آن براقیت و شفافیت کابینت هایگلاس را ندارد و ممکن است با روکش مات زده شود. 
 

مزایای کابینت های گلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ است که کاملا برای هر محیط و سلیقه ای قابل استفاده است. همچنین قیمت ورق هایگلاس بسیار مناسب است. یکی دیگر از مزایای کابینت هایگلاس این است که به دلیل لایه ی پلاستیکی و شفافی که دارد نسبت به ضربه و شکستگی مقاوم است.
 

معایب کابینت کابینت های گلاس

توجه نمایید که کابینت هایگلاس معایبی نیز دارد. یکی از معایب آن این است که اگر از ورق های با کیفیت استفاده نشود در مقابل حرارت ممکن است آسیب ببیند. همچنین به دلیل براق بودن آن ها با کشیده شدن اشیاء تیز و برنده روی آن ها خط و خش می افتد.
 

سوالات متداول

 

عواملی مانند گرما و حرارت غذا، رنگ مواد غذایی، جهت تابش نور زیاد و دیر تمیز کردن کابینت هایگلاس باعث زرد شدن آن می شود.
استفاده از دستمال مرطوب که پرز نداشته باشد بهترین راه برای تمیز کردن کابینت های گلاس است. اما در صورتی که روی کابینت شما لک و چربی غذا نسشته است می توانید با استفاده از مایع ظرفشویی حل شده در آب و یا سرکه سفید آلودگی را پاک کرده و با دستمال خشک دیگری آن را کامل تمیز کنید.
اصلی ترین راه جلوگیری از خش افتادن روی کابینت هایگلاس است. همچنین از ورق هایگلاس روی کانتر استفاده نکنید . انتخاب دستگیره مناسب می تواند از افتادن خط و خش روی درب ها جلوگیری کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید: