32 مدل کابینت نئوکلاسیک جدید، سفید، سبز و دو رنگ

32 مدل کابینت نئوکلاسیک جدید، سفید، سبز و دو رنگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های منازل که دکوراسیون آن تأثیر به سزایی در زیبایی و ارزش خانه دارد، آشپزخانه است. به همین سبب هم لوازم به‌کاررفته در قسمت‌های مختلف این بخش از خانه باید شیک، زیبا و مدرن باشد. کابینت‌ آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنا نیست. کابینت‌ها مدل‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی دارند. به‌گونه‌ای که هر شخصی با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌تواند مدل موردپسند خود را از میان هزاران مدل موجود آن برگزیند. یکی از مدل‌های کابینت که این اواخر بسیار محبوب و پرفروش شده است کابینت نئوکلاسیک است. ما در این مقاله قصد داریم شما را کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. لذا در صورت تمایل تا پایان با ما همراه باشید.

کابینت نئوکلاسیک چیست
کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک چیست؟


نام کابینت نئوکلاسیک از سبک معماری نئوکلاسیک اتخاذ شده و در عین مدرن و جدید بودن، کلاسیک هم است. در حقیقت می‌توان چنین گفت که طراحان کابینت‌های نئوکلاسیک با تلفیق سبک مدرن و کلاسیک نوعی از کابینت را طراحی کرده‌اند که علاوه بر قدیمی و کلاسیک بودن، ساده، مدرن و شیک نیز است. لذا افراد علاقه‌مند به این سبک از معماری و دکوراسیون می‌توانند از این کابینت‌های برای دکور کردن منزل خود استفاده نمایند.

کابینت‌های نئوکلاسیک ازجمله ساده‌ترین مدل‌های کابینت است و در تمامی جزئیات آن تقارن وجود دارد. این مدل از کابینت معمولاً تا سقف آشپزخانه طراحی می‌شود و درب‌های شیشه‌ای تحت عنوان ویترین در ساختار بخش‌های مختلف آن تعبیه شده است.

این کابینت‌ها هرچند دیگر شبیه کابینت‌های کلاسیک پر از منبت‌کاری نیستند اما ساختار آن به‌گونه‌ای هم نیست که تنها یک درب برای آن تعبیه شده باشد، بلکه خطوطی صاف و گاهی دایره‌ای شکل با ظرافت بسیار بر روی بخش‌های مختلف آن طراحی شده است و ظاهر آن را زیبا و جذاب کرده است.

در طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک از متریال‌های مختلفی همچون چوب، روکش چوب، ممبران، پلی‌اورتان و انزو استفاده می‌شود. همین متریال‌ها هم سبب می‌شود تا قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک تغییر کند و هرکس با هر بودجه و سلیقه‌ای بتواند این مدل از کابینت را برای دکور کردن آشپزخانه منزل خود خریداری نماید.

به‌علاوه رنگ این کابینت‌ها نیز تنوع بالایی دارد و هر فرد می‌تواند رنگ موردپسند و مطلوب خود را برگزیند؛ اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک چه رنگی است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به پاسخ سؤال دست‌یابید.

طراحی کابینت نئوکلاسیک
کابینت آشپزخانه طرح نئوکلاسیک

بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک

هرچند انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک بسته به سلیقه، وسایل و دکوراسیون هر فردی با دیگری تفاوت دارد؛ اما به‌طورکلی کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های ملایم، سرد و خنثی طراحی می‌شوند. هرچند می‌توان این کابینت‌ها را در رنگ‌های دیگر نیز سفارش داد اما بهترین رنگ برای این نوع کابینت سفید، کرم و شیری است. ما در ادامه شما را با طیف‌های رنگی محبوب و مرسوم این مدل کابینت‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

بهترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک
بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

بیشتر بخوانید : کابینت کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

همان‌طور که از نامش مشخص است در این کابینت‌ها از دو رنگ مختلف استفاده می‌شود و در طراحی آن معمولاً رنگ‌های شاد و روشن در کنار رنگ‌های سرد و خنثی نظیر سفید و یا طوسی قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها با طراحی فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد آشپزخانه و منزل شما را زیباتر می‌کنند و انتخابی هوشمندانه برای آشپزخانه‌های پرنور و بزرگ هستند.

کابینت آشپزخانه دو رنگ
کابینت نئوکلاسیک دو رنگ

کابینت نئوکلاسیک نسکافه‌ای

کابینت نئوکلاسیک نسکافه‌ای با داشتن رنگ خاص و زیبا انتخابی مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است. این رنگ فضا را دنج کرده و فرد احساس می‌کند در فضای بزرگی قرار دارد. از طرفی کاربرد این رنگ در طراحی کابینت در روشن‌تر شدن فضا هم بی‌تأثیر نخواهد بود. لذا افراد علاقه‌مند به رنگ نسکافه‌ای می‌توانند با خیال راحت این رنگ را برای کابینت خود پسندیده و آشپزخانه منزل خود را زیباتر نمایند.

کابینت نئوکلاسیک نسکافه‌ای

کابینت نئوکلاسیک سبز

همان‌طور که می‌دانید سبز رنگ صلح و آرامش است. به کار بردن این رنگ در طراحی کابینت نئوکلاسیک ضمن ایجاد زیبایی فوق‌العاده، حس آرامش را به اطرافیان القا می‌کند.

کابینت آشپزخانه سبز
کابینت نئوکلاسیک سبز

کابینت نئوکلاسیک سفید

کابینت نئوکلاسیک سفید یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انتخاب‌ها در میان علاقه‌مندان به این مدل از کابینت است. کابینت‌های نئوکلاسیک سفید با داشتن ظاهری شیک و جذاب فضای آشپزخانه را زیباتر کرده و سبب می‌شود که این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

همچنین این رنگ را می‌توان به‌سادگی با هر وسیله و تزئیناتی ست کرد؛ بنابراین اگر در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه خود هنوز دودل هستید، ما رنگ سفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کابینت نئوکلاسیک سفید
کابینت آشپزخانه سفید

کابینت نئوکلاسیک سفید مات

کابینت نئوکلاسیک سفید مات
کابینت آشپزخانه سفید مات

 

کابینت نئوکلاسیک سفید چوب

کابینت نئوکلاسیک سفید چوب
کابینت آشپزخانه سفید چوب

بیشتر بخوانید : کابینت ایکیا

کابینت نئوکلاسیک طوسی

این رنگ ضمن خنثی بودن، به‌راحتی با تمامی رنگ‌هاست می‌شود. ضمناً بسیار ساده، شیک و رسمی نیز است.
افراد دوستدار این رنگ می‌توانند در صورت تمایل کابینت نئوکلاسیک طوسی را به‌صورت دو رنگ و در کنار سایر رنگ‌ها سفارش دهند و خیالشان راحت باشد که این رنگ به‌سادگی با سایر وسایل موجود در آشپزخانه منزل آن‌هاست می‌گردد.

کابینت نئوکلاسیک طوسی
کابینت طوسی نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سفید طوسی

کابینت نئوکلاسیک سفید- طوسی نوعی کابینت دو رنگ است که ترکیب فوق‌العاده جذابی برای آشپزخانه‌ها محسوب می‌گردد و فضا ضمن زیبا، جذاب و مدرن کردن فضا سبب می‌شود آشپزخانه بزرگ‌تر و پرنورتر به نظر برسد.

کابینت نئوکلاسیک سفید طوسی

کابینت نئوکلاسیک کرم

کابینت نئوکلاسیک کرم
کابینت آشپزخانه کرم

کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت نئوکلاسیک براق هرچند طیف رنگی خاصی را شامل نمی‌شود و در تمامی رنگ‌ها قابل‌اجرا است، اما بیشتر طراحان این نوع کابینت را در رنگ‌های سفید، طوسی و خنثی طراحی می‌کنند تا فضا بزرگ‌تر، روشن‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد. در حقیقت کابینت براق همانند سایر مدل‌های کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک است و تنها تفاوتی که دارد در سطح براق و صیقل داده شده آن است. همین عامل هم آشپزخانه را بیش‌ازپیش زیباتر و روشن‌تر می‌کند.

نام دیگر این کابینت‌ها انزو است و در ظاهر فرد گمان می‌کند سطح کابینت توسط شیشه‌ای براق پوشانده شده است و هیچ زدگی و فرورفتگی در سطح آن وجود ندارد. باید خاطرنشان کرد این نوع از کابینت‌های نئوکلاسیک در برابر ضربه، آسیب، رطوبت و آب نیز بسیار مقاوم هستند.

کابینت نئوکلاسیک براق

کابینت نئوکلاسیک با جزیره

این اواخر دکور کردن آشپزخانه به شکل جزیره بسیار باب شده است. افراد علاقه‌مند به سبک نئوکلاسیک نیز با استفاده از کابینت‌های نئوکلاسیک، شیرهای مدرن و سینک‌های کلاسیک آشپزخانهٔ منزل خود را به شکل جزیره دکور می‌نمایند.
باوجود بیان مطالب بالا، ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد گردد که بهترین مدل کابینت نئوکلاسیک چه مدلی است و بهتر است کدام مدل را برای دکور آشپزخانه خود برگزینم؟ در قسمت بعد به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

کابینت با جزیره نئوکلاسیک
کابینت نئوکلاسیک با جزیره

کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان

مزیت این نوع کابینت داشتن یک لایه پوشش رنگ پلی اورتان روی ام دی اف قرار می گیرد تا صفحه چوب محکم تر شود و مقاومت بیشتری داشته باشد.

کابینت نئوکلاسیک پلی اورتان
کابینت آشپزخانه پلی اورتان

بهترین مدل کابینت نئوکلاسیک

برای اینکه بتوانید بهترین مدل کابینت نئوکلاسیک را انتخاب کنید و از انتخاب خود نهایت رضایت را داشته باشید باید به‌خوبی در مورد متریال‌های به‌کاررفته در ساختار آن اطلاعات کسب نمایید و درنهایت بسته به بودجه، سلیقه و نظر خود بهترین مدل را انتخاب کنید.
 

بهترین کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک
بهترین مدل کابینت نئوکلاسیک
بهترین کابینت آشپزخانه مدل نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک جدید

کابینت نئوکلاسیک جدید
کابینت آشپزخانه جدید

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک بسیار شبیه به یکدیگر هستند و در میان آن‌ها تفاوت‌های کوچکی وجود دارد. این تفاوت‌ها شامل مواردی نظیر قیمت مناسب‌تر، طراحی ساده‌تر، مراقبت آسان‌تر و مدرن‌تر بودن کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت کلاسیک است.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

در مورد تفاوت‌های موجود بین کابینت نئوکلاسیک و ممبران می‌توان به گران‌قیمت‌تر و مقاوم‌تر بودن  نوع نئوکلاسیک در قیاس با ممبران اشاره کرد. همچنین طیف رنگی نئوکلاسیک وسیع‌تر و متنوع‌تر است. به‌علاوه باید خاطرنشان کرد که امکان بازسازی و تعمیر کابینت ممبران وجود ندارد، درحالی‌که نوع  نئوکلاسیک را می‌توان در صورت لزوم تعمیر و بازسازی کرد.
به‌عنوان مهم‌ترین تفاوت هم باید بیان کرد که کابینت ممبران نوعی کابینت کلاسیک محسوب می‌شود و برای چنین منازلی کاربرد دارد، اما نوع نئوکلاسیک برای دکور کردن هر خانه و آشپزخانه‌ای اعم از مدرن و کلاسیک قابل‌استفاده است.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و پولیشی

کابینت انزو و یا پولیشی یکی از مدل‌های کابینتآشپزخانه  نئوکلاسیک است و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. تنها تفاوت موجود در میان آن‌ها ناشی از پولیش وکیوم شده بر روی سطح کابینت است که سبب می‌شود کابینت براق‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد. همین عامل هم سبب شده تا تنوع رنگ کابینت پولیشی از نئوکلاسیک کمتر باشد و این کابینت‌ها زودتر کثیف شوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: