16 مدل کابینت آشپزخانه کوچک + بهترین رنگ و نورپردازی

16 مدل کابینت آشپزخانه کوچک + بهترین رنگ و نورپردازی

خانه های کوچک فضای کمی برای کابینت دارند اما اگر خلاقانه و هوشمندانه طراحی شوند کابینت آشپزخانه کوچک شما زیبا و جادار خواهد بود. ازآنجایی که کابینت آشپزخانه روی دکوراسیون و چیدمان داخلی شما تأثیرگذار است نگران انتخاب کابینت آشپزخانه برای خانه خود نباشید و سعی نمایید با توجه به نکاتی ساده بهترین مدل را انتخاب نمایید.

جدید ترین مدل آشپزخانه کوچک

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

قبل از سفارش کابینت آشپزخانه کوچک به سبک و مدل آن بسیار توجه نمایید. کابینت مدرن و مینیمال برای خانه هایی که فضای کوچکی برای آشپزخانه دارند بسیار مناسب است. این مدل کابینت ها به دلیل سادگی و زیبایی که دارند فضای شما را در عین کوچکی باز و جادار نشان می دهند و چون طرح آن ها شلوغ نیست و یکدست و ساده است دکوراسیون خاصی را به همراه می آورند.

کابینت کوچک مدرن

مدل کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک

اغلب افراد بر این باور هستند که کابینت آشپزخانه کوچک نمی تواند جادار باشد اما باید بدانند اگر کابینت آشپزخانه به درستی طراحی شود و تمام فضاها به صورت خلاقانه و هوشمندانه تفکیک شوند می توانید یک کابینت کوچک اما جادار داشته باشید تا هر وسیله را به صورت مرتب در جای خود قرار دهید و به راحتی نیز به آن ها دسترسی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از فضای داخل کابینت به درستی استفاده نمایید می توانید از اکسسوری های مختلف مانند سوپر ادویه، شلف لیوان، جای قاشق و چنگال استفاده نمایید و آن ها را در جای درست خود قرار دهید.

کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک
کابینت جادار

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

در این مدل آشپزخانه ممکن است فضای شما به قدری محدود باشد که فقط یک راهرو در بین کابینت ها برای رفت و آمد داشته باشید و باید کابینت آشپزخانه کوچک خود را به گونه ای انتخاب نمایید که ابعاد آن مناسب باشد. ممکن است بگویید کابینت مستطیلی زیبا و جادار نیست اما باید بدانید اگر طراحی آن به درستی انجام شود و فضاهای لازم برای قرار دادن وسایل مختلف تعبیه شود کابینت کوچک و مستطیلی شما بسیار زیبا و جذاب خواهد شد.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

بیشتر بخوانید : مدل کابینت سفید طوسی

مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار

داشتن پنجره در آشپزخانه باعث می شود نور طبیعی به داخل تابیده شود و فضای شما را زیباتر نماید. اما در اطراف پنجره ممکن است نتوان کابینت های مورد نیاز و خوبی را طراحی نمود. شما می توانید برای کابینت آشپزخانه کوچک خود که در آن پنجره دارد از شلف هایی که کنار و بالای سینک و جلوی پنجره قرار میگیرند استفاده نمایید تا لوازم خود را روی آن قرار دهید. به این نکته توجه نمایید که برای پنجره آشپزخانه کوچک از پرده های ساده مانند زبرا استفاده نمایید که فضای بیشتری را اشغال نکند و به راحتی باز و بسته شود.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک پنجره دار
آشپزخانه پنجره دار

مدل کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

برای کابینت آشپزخانه کوچک طراحی اپن ممکن است زیبایی خاصی به آن ندهد و جلوی راحتی رفت و آمد شما به درون آشپزخانه را بگیرد. بهتر است عمق کابینت ها را به درستی انتخاب نمایید و اگر فضایی دارید از یک میز کوچک در جلوی آشپزخانه به عنوان کانتر استفاده کنید و در غیر اینصورت برای جلوگیری از کوچک تر نشان داده شدن کابینت و آشپزخانه خود از قرار دادن اپن و میز صرف نظر کنید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن
کابینت کوچک بدون اپن

مدل کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه کوچک بهتر است از مواد اولیه و ورق هایی استفاده شود که به بزرگ تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه شما کمک کند. جنس هایگلاس به صورتی است که براق است و در برخی مدل های آن از اکلیل استفاده شده که برق بیشتری دارد. کابینت هایگلاس نور محیط آشپزخانه را به خوبی منعکس می کند و بهتر است رنگ روشن آن را برای کابینت انتخاب نمایید تا باعث بزرگ نشان داده آشپزخانه شما شود. همچنین می توانید کابینت هایگلاس را بدون دستگیره سفارش دهید تا سطح یکدست کابینت باعث باز تر شدن فضای شما شود.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

 

بیشتر بخوانید : انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

 

طرح کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی

برای داشتن یک کابینت کوچک برای خانه خود بهتر است با یک طراح ماهر مشورت نمایید تا شما را در انتخاب طرح، مواد اولیه و جزییات راهنمایی کند تا بتوانید طبق سبک، چیدمان، فضای خانه و طرح دلخواهتان کابینت مناسب را انتخاب نمایید. میتوانید یک مدل کابینت مدرن برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید و اگر مایل هستید برای زیبایی و راحتی بیشتر در باز و بسته شدن درب ها از دستگیره های ساده استفاده نمایید.

طرح کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی
کابینت کوچک ایرانی

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه و خانه های کوچک سعی نمایید از رنگ های روشن برای لوازم استفاده نمایید. رنگ های روشن نور محیط را به خوبی منعکس می کنند و باعث روشنایی و بزرگ دیده شدن فضا می شوند. برای کابینت آشپزخانه کوچک خود می توانید از رنگ های روشن مانند سفید یا کرم و یا رنگ های خنثی مانند طوسی روشن استفاده نمایید تا فضای آشپزخانه شما بزرگتر به چشم آید. امروزه رنگ های پاستلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و می توانید از این رنگ های صورتی، آبی و پاستلی برای دیوار بین کابینت ها و جزییات استفاده نمایید.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک
رنگ کابینت

 

نور پردازی در آشپزخانه کوچک

وجود نور کافی در هر فضایی باعث زیبایی آن فضا می شود. اما به دلیل اینکه در آشپزخانه نیاز به مشاهده رنگ و ابزار و لوازم مختلف می باشد باید نور کافی در محیط باشد. در کابینت آشپزخانه کوچک از هالوژن های زیبا روی سقف استفاده نمایید. همچنین می توانید از لوستر های ساده و کمی بلند برای نور کلی محیط استفاده نمایید. برای داشتن نور بیشتر می توانید در قسمت زیرین کابینت های بالایی و زمینی ریسه های نور قرار دهید تا در هنگام روشن شدن نور کافی منتشر شده و زیبایی محیط را دو برابر کنند.

نورپردازی در آشپزخانه کوچک
نورپردازی آشپزخانه
این مطلب را به اشتراک بگذارید: