انواع دیوار پوش منزل + مزایا و معایب

انواع دیوار پوش منزل + مزایا و معایب

وقتی صحبت از تزئین یک فضا به میان می آید، کف اغلب سطحی است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند، برجسته ای که تصادفی نیست. اما از تزئین دیوارها و سایر سطوح عمودی نیز نباید غافل شد. اگرچه انواع  دیوار پوش مانند کفپوش دچار ساییدگی و پارگی نمی‌شوند، یکی از قوی‌ترین عناصر در سطح زیبایی هستند. 

تزئین دیوار به رنگ آمیزی آن با جدیدترین رنگ ها محدود نمی شود و باید جلوتر رفت زیرا اگرچه بیش از یک جایگزین معتبر به عنوان پوشش دیوار است، دامنه امکانات عملا نامحدود است. برای انتخاب یک پوشش یا پوشش دیگر، یک سری ملاحظات باید در نظر گرفته شود.

از جمله باید در نظر گرفت که کدام دیوار پوش با سبک تزئینی فضا هماهنگی بیشتری دارد. و همچنین میزان نگهداری و نظافت آن نیاز دارد یا اینکه متناسب یا فراتر از بودجه موجود است.

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه کدام دیوار پوش ها بیشتر استفاده می شوند و چرا استفاده می شود صحبت کنیم. ما ویژگی ها و مزایای اصلی هر یک از آنها و همچنین توصیه های حرفه ای را عمیق تر خواهیم کرد. برخی از توصیه ها که به شما کمک می کند موادی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. آماده؟

دیوارپوش چیست؟

دیوار پوش نوعی متریال است که به منظور تزئین و محافظت از سطوح دیوار استفاده می شوند. پوششی است که بسته به نیاز و سلایق هر فرد می توان آن را در فضاهای داخلی و همچنین نماهای خارجی اجرا کرد و برای هر سلیقه ای وجود دارد. سنگ مرمر، سرامیک یا بتن میکرو تنها برخی از محبوب ترین ها هستند. بسته به ویژگی های هر یک از آنها، لازم است یک یا چند لایه اعمال شود. ناگفته نماند که مزایای اضافه شده از یک پوشش به پوشش دیگر بسیار متفاوت است. به همین دلیل ارزیابی دقیق مزایا و معایب هر دیوارپوش بسیار مهم است.

انواع دیوار پوش

پرکاربردترین دیوارپوش ها کدامند؟

انتخاب آن بستگی به نیاز هر اتاق دارد. برای حمام باید به دنبال ماده ای باشید که ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت باشد. برای یک اتاق نشیمن یا راهرو الزامات یکسان نیست.

کاشی های چینی

کاشی های چینی یکی از سنتی ترین از انواع دیوار پوش ها است و بهترین در فضاهای خانه مانند حمام و آشپزخانه به دلیل مقاومت در برابر رطوبت یا لکه می باشد.

پوششی که در طول زمان از نظر رنگ و بافت صفحات تکامل یافته اند. این نوآوری این امکان را برای همگان فراهم می کند که هر فضایی را به شیوه ای بسیار خلاقانه تزئین کنند و زیباترین و بدیع ترین فضاها را ایجاد کنند. از طرفی دو ماده ای هستند که به دلیل انباشته شدن کثیفی نیاز به نظافت و نگهداری مداوم دارند. علاوه بر این، برای نصب آنها باید کارهایی را با ماشین آلات انجام داد.

کاشی های چینی برای دیوار

کاغذ دیواری

اگر به دنبال سرعت در برنامه بدون قربانی کردن زیبایی شناسی مدرن هستید، کاغذ دیواری پوشش دیوار ایده آل است. به اندازه سبک های تزئینی رنگ و الگو وجود دارد. پیدا کردن موردی که متناسب با سبک رویایی شما باشد آسانتر نیست. بهترین چیز در مورد آن؟ غیرممکن است که از آن خسته شوید. اگر این کار را کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را حذف کرده و با یک مورد جدید جایگزین کنید. خیلی راحته، اینطور نیست؟

اگر خواستید از کاغذ دیواری به عنوان پوشش دیواری استفاده کنید، باید بدانید که انواع مختلفی دارد. از یک طرف کاغذ آستر وجود دارد که زمانی استفاده می شود که دیوار نوعی نامنظمی داشته باشد یا قبلا رنگ شده باشد و وضعیت نامناسبی داشته باشد.

کاغذ دیواری نیازی به شستشو ندارد و مقرون به صرفه ترین تبدیل است. اما از طرفی دیوار پوشی است که چندان مقاوم نیست و استفاده از آن در حمام و آشپزخانه توصیه نمی شود. این پوششی است که رطوبت را جذب می کند و در صورت لکه گیری تمیز کردن آن بسیار پیچیده است.

اما خوشحال می شوید که یک کاغذ دیواری نیز وجود دارد که قابل شستشو است. و بله، همانطور که می توانید تصور کنید، یکی از پرتقاضاترین هاست. در برابر رطوبت محیطی، خراش ها و لکه ها مقاومت می کند. مزایایی که باعث می شود این دیوار پوش نه تنها برای حمام و آشپزخانه، بلکه برای مناطق عبور و مرور بسیار توصیه شود.

و در نهایت کاغذ دیواری وینیل، پوشش دیواری بسیار بادوام تر از نمونه های قبلی خود، زیرا در برابر رطوبت و لکه بسیار مقاوم است. علاوه بر این، می توان آن را بدون مشکل توسط یک دستمال مرطوب مرطوب شستشو داد. مقاومت و سهولت در تمیز کردن. و مدل های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. با طراحی های چشم نواز خود می تواند شما را در هر جایی جذب کند.

کاغذ دیواری

دیوار پوش سنگی

یک پروژه با سنگ به عنوان روکش دیوار مترادف با شخصیت خود است. متریالی که جذابیت و هاله خاصی را به خانه های ساخته شده در گذشته و همچنین اتاق هایی که با این پوشش ترکیب شده اند به ارمغان می آورد.

این یکی از انواع  دیوار پوش‌هایی است که مانند چند مورد دیگر روکش‌های مدرن و ظریفی ارائه می‌دهد، اما به دلیل کیفیت فوق‌العاده‌اش و همچنین قابلیت عایق بودن آن برای کاهش شدت صدا یا حفظ دمای داخل اتاق، نتایج فوق‌العاده‌ای دارد.

این ماده به هیچ وجه متخلخل نیست، بنابراین می تواند به طور کامل از رطوبت و همچنین تولید مثل باکتری جلوگیری کند. دوام و خاصیت ضد حریق یکی دیگر از برجسته ترین مزایای این پوشش است که هرگز از مد نمی افتد. یک شرط طولانی مدت اما، به عنوان یک سنگ طبیعی، باید به یاد داشته باشیم که در مقایسه با سایر پوشش ها گران تر است.

یک منبع تزئینی که توانایی تغییر کامل یک اتاق تنها چند متری را دارد. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند که از این پوشش به صورت محدود استفاده کنید تا از بار بیش از حد فضا جلوگیری شود.

انواع دیوار پوش سنگی

آجر

با گذشت سالها، آجرهای اکسپوز همچنان یکی از انواع دیوار پوش بسیار شیک خواهند بود. به خصوص اگر به عنوان دیوار اصلی استفاده شود و تضاد با بقیه اتاق در صورت امکان چشمگیرتر باشد.

مزایای اصلی آجر نگهداری کم، دوام، توانایی ایجاد مانع صوتی، مقاومت در برابر حرارت و همچنین تنوع گسترده رنگ‌های موجود است.

با این حال، تعمیر آن نسبتاً دشواری است که در صورت آسیب دیدگی تعمیر شود، زیرا تعویض یک آجر بدون نیاز به برداشتن کل دیوار کار ساده ای نیست. نکته منفی که باید اضافه کنیم این است که تجمع رطوبت در طول زمان منجر به ترک خوردن می شود.

دیوار آجری

میکروسیمنت

می توان قاطعانه گفت که میکروسیمنت همه کاره ترین دیوار پوشی است که وجود دارد. هیچ دلیلی برای این گفته وجود ندارد. با عدم وجود اتصالات و آثار شروع می شود که به آن اجازه می دهد تقریباً بر روی هر ماده ای بدون ایجاد آوار و بدون نیاز به هیچ کار ساختمانی قرار گیرد. این امکان را فراهم می کند که فضایی که در آن اعمال می شود می تواند در طی فرآیندی بسیار سریعتر از سایر مواد قابل سکونت باشد.

تنها در چند روز می توانید از دیوار پوش جدید میکروسمنت لذت ببرید. یک ارزش افزوده این است که معماران و دکوراتورها از مواد برای بازسازی سایت های بزرگ مانند مراکز خرید، هتل ها و رستوران ها استفاده می کنند.

همچنین یک ماده بسیار مقاوم است که در طول زمان ترک نمی خورد، بنابراین شرط بندی روی دیوارهای میکروسیمانی تضمینی برای داشتن یک پوشش در شرایط عالی برای مدت طولانی و طولانی است. بافت ها نیز متنوع ترین هستند. بسته به نوع کاربردی که حرفه ای می خواهد انجام دهد، می تواند جلوه های بصری بسیار متفاوتی ایجاد کند، پرداخت های تزئینی مانند با اثر آب، با تسکین بیشتر یا کمتر، شبیه گچ آهکی، سیمان صیقلی و غیره.

تنوع رنگ بسیار زیاد این پوشش نیز تا حد زیادی پاسخگوی محبوبیتی است که در سال های اخیر به دست آورده است و همچنین پوشش های ضد آب ارائه شده توسط آن. دقیقا به همین دلیل در حمام و آشپزخانه استفاده می شود.

میکروسمنت

پوشش زنگ زده

پوشش زنگ زده، جدید را با قدیمی ادغام می کند. ترکیبی که به دلیل امکانات تزئینی بسیار زیاد در فضای داخلی بسیار شیک است. می توان از سبک های کلاسیک و روستیک به فضاهای صنعتی و مدرن تر دست یافت.

ظاهری طبیعی و قدیمی که به عنوان روکش دیوار به یک منبع تزئینی مورد تقاضا تبدیل شده است. نه تنها در خانه ها، بلکه در مشاغل بزرگ مانند رستوران ها و هتل ها که موفق به ایجاد یک عنصر زیبایی شناختی از پارگی می شوند که همه نگاه ها را به خود جلب می کند.

یک اثر بسیار آسان و سریع به لطف رنگ جلوه زنگ زدگی خوب. محصولی که به دیوارهای روکش شده طراحی منحصر به فرد، طبیعی و ماندگاری می بخشد. اما نه تنها در فضاهای داخلی. همچنین می توان از آن در فضای باز برای ایجاد چشمگیرترین نماها استفاده کرد.

دیوار پوش جدید

دیوار پوش گچ ونیزی

جلوه مرمری که توسط گچ ونیزی به دست آمده است همچنان یکی از پرکاربردترین پوشش های تزئینی برای زیبایی آن است. جالب‌ترین و مبتکرترین پرداخت به اتاقی که در آن اعمال می‌شود، ظرافت و پیچیدگی می‌بخشد.

به لطف بافت دست ساز و براق آن، یک پوشش تزئینی بسیار لوکس به دست می آید. اما فراتر از زیبایی شناسی آن، آنچه که گچ کاری ونیزی را به عنوان پوشش دیواری قابل احترام می کند، دوام و مقاومت آن است. به همین دلیل است که می توان از آن در اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و حتی حمام برای جسورترین افراد استفاده کرد.

دیوار با گچ ونیزی

پانل های چوبی یا چوب طبیعی

چوب یکی از محبوب ترین از انواع دیوار پوش ها است، متریالی که کاملاً با انواع متریال مطابقت دارد و اتاقی را که در آن گنجانده شده است دنج تر می کند. این پوشش گرما، هماهنگی و تعادل بین تمام عناصر را منتقل می کند.
شما می توانید انواع مختلف چوب را به عنوان پوشش دیوار انتخاب کنید. بلوط، کاج یا گردو تنها برخی از جایگزین های موجود هستند. فقط یک ایراد وجود دارد. تمام چوب های طبیعی نیاز به مراقبت ویژه با محصولات خاصی دارند که پوشش را براق و مقاوم می کند. ناگفته نماند که گران تر هستند.

دیوار پوش چوبی مدرن

به همین دلیل، تقاضا برای موادی که از چوب طبیعی تقلید می کنند در بازار سر به فلک کشیده است. روکش های لمینت به طور قابل توجهی مشابه هستند اما مزیت نگهداری آسان تر و همچنین بسیار ارزان تر را دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: