دکوراسیون مغازه + 25 مدل طراحی دکور مغازه

دکوراسیون مغازه + 25 مدل طراحی دکور مغازه

دکوراسیون مغازه که بسیاری از آن با نام دکور مغازه نیز یاد می‌کنیم در سال‌های اخیر به بخش مهمی از تبلیغات و نمای ظاهری محل فروش تبدیل شده است. نقش مهم این بخش از دکوراسیون در جلب توجه مشتریان و رونق کسب و کارهای امروزی بر کسی پوشیده نیست، تا جایی که بسیاری از فروشندگان موفق کسرس از درآمد خود را صرف انجام موفق آن می‌کنند.

اجرای دکور در هر مغازه نیازمند در نظر گرفتن ویژگی‌ها و استفاده از مصالحی است که با سایر شاخه‌های دکوراسیون داخلی تا حدی متفاوت است.

در مطالعه این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر در این مورد با هم گفتگو کنیم.

دکور مغازه چیست؟

دکوراسیون مغازه شامل مجموعه‌ای از تمهیدات و لوازمی است که برای ایجاد فضایی زیبا، کاربردی و منظم در محل کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که هدف اصلی هر مغازه فروش بیشتر و موفقیت در جلب و حفظ مشتریان است، دکور مغازه نیز در این مسیر به کار گرفته شده و طراحی و اجرای آن نیز بر همین اساس انجام می‌شود. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت دکور موفق و موثر بتواند مشتریان بیشتری را به مغازه جلب کرده و آنها را با حس رضایت از محل مورد نظر بدرقه کند. اما چنین دکوراسیونی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

طراح دکوراسیون مغازه

اصول طراحی دکوراسیون مغازه

برخلاف دکوراسیون داخلی مورد استفاده در منازل، در مغازه و فروشگاه اصلی‌ترین هدف از اجرای دکوراسیون جلب مشتری و فروش بیشتر است. به همین دلیل نیز طراحی تخصصی دکور مغازه بر این مبنا قرار داشته و توسط افراد متخصص در این زمنیه انجام می‌شود. اصول طراحی دکوراسیون مغازه عبارتند از:

بیشتر بخوانید : دکوراسیون داخلی سبک مدرن چیست؟

نورپردازی مناسب و کارآمد

نور از عوامل موثر و بسیار مفید در جلب توجه افراد است. بسته به نوع مغازه و اجناسی که در آن عرضه می‌شود، نورپردازی مناسب برای هر مغازه متفاوت است. برای مثال بوتیک‌های عرضه پوشاک با مغازه‌های فروش مواد غذایی و فروشگاه‌های عرضه کننده سایر مواد و اجناس به نورپردازی و روشنایی متفاوتی نیاز داند که به‌عنوان بخشی از دکور مغازه اجرا می‌شود.

نورپردازی مغازه
دکوراسیون مغازه نورپردازی

طراحی بر اساس میزان فضای موجود

طراحی دکوراسیون داخلی هر مغازه بر اساس مساحت آن و فضایی صورت می‌گیرد که برای عرضه کالاها در نظر گرفته شده است. بر این اساس و با در نظر گرفتن دکور مناسب، این فضا جهت قرار گرفتن و نمایش اجناس طبقه‌بندی و تقسیم می‌شود.

طراحی بر مبنای دسترسی آسان به اجناس

دسترسی آسان و ایمن به اجناس هر فروشگاه چه برای مشتریان و چه برای فروشندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌عنوان بخشی از طراحی دکوراسیون مفید و کاربردی و یکی از اصول مهم این طراحی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب رنگ‌های مناسب

رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون مغازه نقش زیادی در جلب مشتریان دارند. از رنگ‌های به‌کار رفته در تابلوی فروشگاه تا دکوراتیو و لوازم مورد استفاده در بخش نمای فروشگاه هر یک به‌نوعی در این بخش موثر واقع می‌شوند. 

رنگ‌های مناسب فروشگاه
رنگ‌های مناسب دکور مغازه

بهترین رنگ برای دکور مغازه

انتخاب بهترین رنگ برای دکور مغازه ارتباط مستقیم با نوع کالا یا خدمات عرضه شده در آن دارد. اما در مجموع رنگ‌های گرم نظیر قرمز و زرد جزو رنگ‌های تبلیغاتی بوده و برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر اغلب از آنها استفاده می‌شود. 

کاربرد رنگ‌های روشن مانند سفید برای رعایت بهتر نکات بهداشتی به‌ویژه در فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی و نیز رنگ‌های خنثی به‌دلیل قابلیت بالایی که برای انطباق با سایر رنگ‌ها دارند در مغازه‌ها از موارد معمول و متداول است.

استفاده از جاذبه‌های دکوراسیون خلاقانه

طراحی خلاقانه و به‌کارگیری ابتکار عمل در ساخت دکور مغازه از نکات مهم و کلیدی است که در دکوراسیون مدرن و امروزی فروشگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود/ استفاده مفید و کاربردی از فضا، کاربرد اکسسوری‌های جذاب و مرتبط با اجناس فروشگاه و استفاده مبتکرانه از نور و حتی موزیک را می‌توان به‌عنوان نمونه‌هایی از این جاذبه‌های دکوراتیو نام برد.

طراحی خلاقانه دکوراسیون ویترین

طراحی دکور مغازه و استفاده از المان‌های موثری نظیر نور و رنگ و در نظر گرفتن ابعاد مناسب برای این کار تاثیر زیادی در موفقیت اجرای این نوع دکوراسیون داشته و به‌طرز محسوسی بر شکوفایی کسب و کار و بالا رفتن میزان فروش موثر است.

دکوراسیون ویترین مغازه
دکور ویترین فروشگاه

دکور مغازه 12 متری

ابعاد 12 متری برای یک مغازه نشانگر یک کسب و کار متوسط یا کوچک است که می‌توان با اجرای یک دکور حرفه‌ای آن را به محلی برای فروش و عرضه موفق اجناس بدل کرد. بدیهی است در نظر داشتن ابعاد و مساحت مغازه نقش مهمی در انجام بهتر دکوراسیون در آن داشته و تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار دایر در آن دارد.

دکوراسیون مغازه پوشاک 

فروشگاه‌های پوشاک از جمله مواردی هستند که از دکوراسیون خلاقانه و امروزی تاثیر زیادی می‌گیرند. اجرای دکور مغازه پوشاک با متریال کاربردی مناسب، نورپردازی حرفه‌ای و استفاده از المان‌های جذاب برای این منظور نیز نقش مهمی در موفقیت این نوع کسب و کارها دارد.

دکوراسیون مغازه پوشاک
دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه

دکوراسیون مغازه کوچک

برای مغازه‌های کوچک اجرای دکوراسیونی متناسب با اندازه و ابعاد فروشگاه از ضروریات است. به این ترتیب می‌توان ضمن دادن جلوه و نمایی متفاوت و خاص به مغازه میزان فروش و استقبال مشتریان از آن را افزایش داد.
دکور مغازه کوچک فرصتی است تا با صرف کمترین مصالح و با داشتن ایده‌های خلاقانه میزان فروش را بالا برد.

دکور فروشگاه کوچک
دکوراسیون مغازه کوچک

دکور موبایل فروشی 

موبال از اجناس شیک و لاکچری است که همه اقشار جامعه در هر سن و موقعیت می‌توانند مشتری آن باشند. وجود دکوراسیون شیک و لاکچری با طراحی خاص و حرفه‌ای برای مغازه موبایل فروشی بسیار مهم و حیاتی بوده و سهم زیادی در موفقیت فروش و بالا رفتن سود آن دارد.

دکور موبایل فروشی
مغازه موبایل فروشی

دکور مغازه طلا فروشی 

اجرای دکور شیک و خاص برای مغازه طلافروشی از الزامات اصلی و ضروریات این نوع کسب بوده و امروزه طراحان حرفه‌ای و سرشناسی در کار طراحی و اجرای دکوراسیون این نوع فروشگاه‌ها هستند.

دکور مغازه طلا فروشی
مغازه طلا فروشی

دکوراسیون آرایشگاه 

دکوراسیون آرایشگاه ها نیز از جمله کسب و کارهایی هستند که داشتن دکوراسیون مناسب بر عرضه بهتر خدمات و بالا رفتن تعداد مشتریان انها تاثیرگذار است. همچنین دکور مغازه لوازم آرایشی از موارد مهمی است که این روزها مورد توجه ویژه قرار گرفته و نقش مهمی در جذب مشتریان بیشتر برای آنها دارد.

دکوراسیون آرایشگاه
آرایشگاه

دکوراسیون مغازه لوازم التحریر 

فروش لوازم تحریر و رضایت مشتریان این صنف نیز ارتباط نزدیکی با دکوراسیون فروشگاه عرضه کننده این کالا دارد. وجود طبقه‌های کافی و نور مناسب همراه با چیدمان حرفه‌ای برای دسترسی آسان به ملزومات و لوازم تحریر از موارد مهم در این زمینه است.

دکوراسیون مغازه لوازم التحریر
فروشگاه لوازم التحریر

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی 

فروشگاه لوزم خانگی مخاطبینی از همه اقشار جامعه داشته و بر این اساس، انتخاب دکور مناسب برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به تعداد بالا و حجم و وزن متنوع این نوع کالا، انتخاب و پیاده کردن دکوراسیون مناسب برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکوراسیون مغازه لوازم خانگی
مغازه لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه ابزار فروشی

ابزار و یراق از شاخه‌های مهم و کاربردی است که فروش لوازم آن نیازمند وجود فضایی خاص و تخصصی است. نقش دکوراسیون این مغازه در دسترسی آسان به این ابزارها توسط فروشنده و قابلیت عرضه و نمایش آسان آنها به مشتری به‌خوبی نشانگر اهمیت این موضوع است.

دکوراسیون مغازه ابزار فروشی

دکور مغازه کفش فروشی

عرضه کفش به مشتریان و فروش آن نیازمند استفاده از دکوراسیون ویژه با دارا بودن مشخصاتی است که علاوه بر تسهیل کار، امکان نگهداری و عرضه بهینه این کالا به مشتریا را فراهم می‌کند. علاوه بر ویترین جذاب و خاقانه، فروشگاه کفش به محلی مناسب با دکوراسیون حرفه‌ای برای نگهداری از کفش‌ها با حفظ کیفیت آنها نیز نیاز دارد.

مغازه کفش فروشی

دکور رستوران و کافی شاپ

رستوران و کافی شاپ از عمومی‌ترین مکان‌های کسب و کار است که همه روزه پذیرای مخاطبان و مشتریان زیادی است. بدون شک وجود دکوراسیون مناسب که بتوان ضمن رعایت اصول بهداشت و پذیرایی شایسته از مشتریان، خدمات مورد نظر را با سرعت و کیفیت بالا عرضه نمود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شرایطی که بدون وجود دکوراسیون مناسب شدنی نیست! 
 

دکور رستوران و کافی شاپ
این مطلب را به اشتراک بگذارید: