20 مدل کابینت شیشه ای جدید

20 مدل کابینت شیشه ای جدید

استفاده از کابینت شیشه‌ ای در آشپزخانه یا بخشی از فضاهای مرده خانه یک ایده جالب و مدرن است. ایده‌ای که با مدرن شدن خانه‌های امروزی به شدت در حال رواج است. استفاده از کابینت‌های شیشه‌ای در خانه‌های مدرن به یکی از ایده‌های جدید تبدیل شده است. کابینت آشپزخانه شیشه‌ای جایگزین خوبی برای کابینت‌های چوبی است. البته استفاده از شیشه در تمام کابینت‌های آشپزخانه ایده چندان جالبی نیست. اما استفاده از شیشه در بخشی از آشپزخانه می‌تواند میراث خانوادگی یا ظروف گران قیمت شما را به رخ بکشد. این نوع کابینت‌ ها مزایا و معایبی به همراه دارند که بهتر است قبل از طراحی کابینت آشپزخانه‌تان از آن‌ها مطلع شوید.

انواع کابینت شیشه‌ ای

زمانی که در مورد کابینت شیشه‌ای صحبت می‌کنیم شاید فکر کنید تنها از شیشه‌های ساده می‌توان در طراحی آن‌ها استفاده کرد. استفاده از شیشه‌های مختلف می‌تواند کابینت‌های شیشه‌ای را حتی جذاب‌تر از قبل جلوه دهد. متریال کابینت‌های شیشه‌ای بسته به طراحی فضای آشپزخانه قابل تغییر است. رایج‌ترین نوع کابینت شیشه‌ای، مدل ساده و شفاف آن است. کابینت‌های شیاردار هم مدل رایج و جذابی هستند که در طراحی آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌شوند. کابینت‌های شیشه‌ای رنگی هم منحصر به فردترین نوع کابینت هستند.

انواع کابینت شیشه‌ ای
انواع کابینت

 

بیشتر بخوایند : ساخت کابینت در تهران

کابینت شیشه‌ ای هایگلاس

هایگلاس نوعی ام دی اف رایج است که در طراحی آشپزخانه‌های امروزه کاربرد زیادی دارد. روکش مورد استفاده در این نوع کابینت‌ها ممکن است شیشه‌ای، پلاستیکی یا متریال‌های براق دیگر باشد.این کابینت‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و سطح صافی دارند. یکی از انتخاب‌های مناسب برای طراحی کابینت با درب‌های شیشه‌ای، استفاده از متریال های گلاس است.

کابینت آشپزخانه هایگلاس
کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت شیشه‌ ای مدرن

کابینت‌های شیشه‌ای مدرن ظاهر ساده‌ای دارند. بخش قاب‌بندی و چوبی این کابینت‌ها معمولا به رنگ‌های ساده‌ای مانند سفید، کرم، سبز کاهویی و موارد مشابه است که ظاهر مدرن آشپزخانه را حفظ می‌کند کابینت‌های شیشه‌ای مدرن خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند در این نوع کابینت‌ها بهتر است از شیشه‌های شفاف و ساده استفاده شود. استفاده از شیشه گلدار یا طرحدار در کابینت‌های مدرن چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

کابینت شیشه‌ ای مدرن
کابینت مدرن با شیشه

 

بیشتر بخوانید : کابینت انزو

کابینت شیشه‌ ای شفاف

ساده‌ترین و محبوب‌ترین نوع کابینت شیشه‌ای، مدل شفاف آن است. با توجه به اینکه سبک مدرن تاکید زیادی روی سادگی دارد، می‌توان از کابینت‌های شیشه‌ای ساده در آشپزخانه‌های مدرن استفاده کرد. کابینت‌های شیشه‌ای شفاف در کنار انواع مختلفی از کابینت‌های چوبی استفاده می‌شود. اگر دوست دارید از نور پردازی در داخل کابینت شیشه‌ای استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع کابینت را انتخاب کنید. زیرا نور در انواع دیگر کابینت شیشه‌ای آشپزخانه شکسته می‌شود اما در این نوع کابینت‌های شیشه‌ای شفاف و درخشان دیده می‌شود.

کابینت شیشه‌ ای شفاف
کابینت آشپزخانه با شیشه شفاف

کابینت شیشه‌ ای مات

این نوع کابینت‌ها هم برای آشپزخانه‌هایی که به سبک مدرن و مینیمالیست طراحی شده‌اند، عالی است. شیشه‌های مات ظاهر جذاب و خیره‌کننده‌ای دارند. با وجود اینکه ظرف و ظروف داخل کابینت شیشه‌ای مات به وضوح دیده نمی‌شوند، اما بخشی از آن‌ها از دور نمایان می‌شود و این تنوع برای تغییر ظاهر بکنواخت آشپزخانه عالی است.

کابینت شیشه‌ ای مات
کابینت مات

کابینت شیشه‌ای رنگی

کابینت‌های شیشه‌ای رنگی همیشه کاربرد ندارند. شما می‌توانید از رنگ‌های متناسب با رنگ چوب کابینت استفاده کنید. کابینت‌های شیشه‌ای رنگی همیشه رنگ یکنواختی ندارند. می‌توان از طرح‌های رنگی هم استفاده کرد که جذابیت کابینت شیشه‌ای را چندین برابر می‌کند. با یک طراحی منحصر به فرد در کابینت‌های شیشه‌ای رنگی، آشپزخانه شما به خاص‌ترین آشپزخانه‌ای تبدیل می‌شود که تا کنون دیده‌اید. استفاده از این کابینت‌ها در آشپزخانه‌های مدرن و مینیمالیست چندان رواج ندارد.

کابینت آشپزخانه رنگی
کابینت شیشه‌ای رنگی

کابینت شیشه‌ ای مشکی

خاص‌ترین انتخاب در مورد کابینت شیشه‌ای، کابینت شیشه‌ای مشکی است. این کابینت شیشه‌ای برای آشپزخانه‌های بزرگ با کابینت‌های مشکی رنگ مدرن یا کلاسیک و یا حتی نئو کلاسیک معجزه می‌کند.

کابینت شیشه‌ ای مشکی
کابینت آشپزخانه با شیشه مشکی

کابینت شیشه‌ ای دودی

کابینت‌های دودی بیشتر برای آشپزخانه‌های مدرن یا سبک نئوکلاسیک مناسب هستند. رنگ‌های مات کابینت چوبی در اطراف کابینت‌های شیشه‌ای دودی بهترین انتخاب ممکن هستند. این کابینت‌ها را می‌توان در بخش‌های مختلفی از آشپزخانه نظیر دکور بیرونی آشپزخانه یا بالای سینک ظرفشویی استفاده کرد.

کابینت شیشه‌ ای مشکی
کابینت آشپزخانه با شیشه مشکی

مزایای کابینت شیشه‌ ای

کابینت‌ها مهم‌ترین بخش یک آشپزخانه هستند. به کمک کابینت‌ها می‌توانید به فضای خود نظم دهید و ظرف و ظروف و بی‌نظمی را از دید مهمانان سرزده پنهان کنید. کابینت شیشه‌ای یک نوع کابینت مدرن است که به تازگی وارد دنیای طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این کابینت‌ها چه در فضای آشپزخانه و چه در فضای پذیرایی تغیرات مثبت ایجاد می‌کنند. بعضی از مهم‌ترین مزایای کابینت شیشه‌ای عبارتند از:

روشنایی

یکی از مزایای بزرگ استفاده از کابینت‌های شیشه‌ای، ایجاد روشنایی و دلباز کردن محیط است. با کمک این کابینت‌ها می‌توان فضا را بزرگ‌تر نشان داد. استفاده از نورپردازی مناسب در داخل کابینت‌های شیشه‌ای هم در اینجا به کمک شما می‌آید و فضای آشپزخانه را گرم و دلپذیر می‌کند. در صورتی که می‌خواهید فضا را جذاب‌تر و پرنورتر نشان دهید، می‌توانید از یک آینه در پشت کابینت شیشه‌ای استفاده کنید تا نور را منعکس کند. اگر آشپزخانه شما کوچک است و می‌خواهید یک تغییر بزرگ در فضای آن ایجاد کنید، استفاده از کابینت شیشه‌ای بهترین ایده است.

مزایای کابینت شیشه‌ ای روشنایی

نمایش ظروف

با طراحی کابینت شیشه‌ای، شما می‌توانید یک بوفه مدرن داشته باشید که در مکان مناسب با نورپردازی مناسب، ظروفتان را نمایش دهد. شما می‌توانید چیدمان داخلی این کابینت‌ها را در مناسبت‌های مختلف تزئین کنید. استفاده از لامپ‌های ال ای دی هم به روشن شدن و جذاب شدن فضا کمک می‌کنند. این نوع کابینت در آشپزخانه برای نمایش ظروف عتیقه یا حتی کلکسیون کوچک بسیار مناسب است.

از بین بردن یکنواختی

یکنواختی همیشه خسته‌کننده است. ایده‌های خلاقانه زیادی برای از بین بردن یکنواختی آشپزخانه پیشنهاد می‌شوند اما بهترین و جالب‌ترین ایده که بیشتر در آشپزخانه‌های مدرن به چشم می‌آید، استفاده از کابینت شیشه‌ای است. این کابینت‌ها به فضا نور و جذابیت می‌بخشند و یک تحول بصری در آشپزخانه پدید می‌آورند که همیشه خوشایند است. این کابینت‌ها معمولا در سطح بالایی کابینت‌ها طراحی می‌شوند یا اینکه به صورت ستونی از بالا به پایین اجرا می‌شوند.

تنوع انتخاب

کابینت‌های شیشه‌ای تنها در یک نوع تولید نمی‌شوند. بنابراین در زمان طراحی و انتخاب با انواع مختلفی از کابینت‌های شیشه‌ای مواجه خواهید شد. این کابینت‌ها به انواع ساده، گلدار، شیشه رنگی و مات تقسیم می‌شوند. برای هماهنگی بیشتر کابینت با محیط آشپزخانه، می‌توانید نوعی از آن را انتخاب کنید که با پنجره‌های آشپزخانه و کابینت‌های اطرافش متناسب باشد.

تمیز کردن راحت

بر خلاف چوب، شیشه روغن را جذب نمی‌کند. به همین دلیل، تمیز کردن کابینت شیشه‌ای هم سخت و هم راحت است! چرا که با تمیز کردن شیشه‌ها به وسیله یک شیشه پاک کن قوی، کابینت‌ها کاملا نو به نظر می‌رسند. اما از آنجایی که شیشه همه چیز را آشکار می‌کند، باید آن را زود به زود تمیز کنید. چرا که با گذشت زمان، مات و کثیف می‌شود و کثیفی شیشه خیلی زودتر از چوب به چشم می‌آید.

تمیز کردن راحت کابینت شیشه ای

معایب کابینت شیشه‌ای

در مورد کابینت‌های شیشه‌ای هرگز نمی‌توان تنها از مزایا استفاده کرد. چرا که این نوع کابینت مانند هر وسیله دیگری معایبی هم دارد. بعضی از معایب استفاده از این نوع کابینت در آشپزخانه به صورت زیر است:

مستعد شکستن

شیشه‌ها مستعد شکستن هستند. شما نمی‌توانید آن‌ها را مستقیم بالای اجاق گاز قرار دهید. چرا که به سرعت کثیف می‌شوند و در برابر حرارت ضعیف هستند. البته شیشه کابینت‌های شیشه‌ای را می‌توان از نوع مقاوم یا سکوریت نازک انتخاب کرد که تا حد بالایی در برابر عوامل خارجی مقاوم هستند. به هر حال، خطر شکستن و ضربه دیدن این کابینت‌ها بالا است و در مورد آن‌ها باید با احتیاط رفتار کنید.

کابینت‌های به هم ریخته

استفاده از شیشه در طراحی این کابینت‌ها باعث می‌شود فضای داخل کابینت‌ها به طور کامل نمایان شود. بنابراین اگر داخل کابینت‌ها به هم ریخته باشد، آشپزخانه شما بی‌نظم دیده می‌شود. برای نظم دادن به آشپزخانه با کابینت شیشه‌ای می‌توانید چند ظرف متناسب با ابعاد کابینت انتخاب کنید یا از لیوان‌های متنوع استفاده کنید و یک کلکسیون کوچک لیوان داشته باشید. بهتر است فضای داخل کابینت شیشه‌ای آشپزخانه را زیاد شلوغ نکنید. تنها چند ظرف بلند باارزش داخل آن قرار دهید تا جلوه خوبی داشته باشد.

معایب کابینت آشپزخانه شیشه ای

محدودیت فضا

اگر فضای آشپزخانه خیلی کوچک باشد، نمی‌توان از کابینت‌ شیشه‌ای آشپزخانه استفاده کرد. چرا که کابینت‌های چوبی برای گنجاندن ظرف‌های زیاد روی هم یا با کمک استند مناسب‌تر هستند. در مورد کابینت‌های شیشه‌ای تنها می‌توان از ظروف مناسب استفاده کرد که محدودیت فضا ایجاد می‌کنند.

جمع‌بندی

کابینت شیشه‌ای یک ایده جالب است که می‌توانید در آشپزخانه‌تان عملی کنید. متریال مورداستفاده در طراحی این کابینت، شیشه سکوریت و چوب ام دی اف است. البته تنوع زیادی برای بخش چوبی کابینت‌های شیشه‌ای وجود دارد این کابینت‌ها را می‌توان در بخش بالایی کابینت‌های آشپزخانه، به صورت ستونی در دکور خارجی آشپزخانه کنار پذیرایی یا حتی به شکل متقارن در دو بخش آشپزخانه طراحی کرد. کابینت شیشه‌ای آشپزخانه به انواع کابینت شیشه‌ای مات، کابینت شیشه‌ای رنگی، کابینت شیشه‌ای دودی و شفاف تقسیم می‌شود. کابینت‌های شیشه‌ای مستعد شکستن هستند اما به راحتی تمیز می‌شوند و آشپزخانه را از یکنواختی دور می‌کنند. با توجه به اینکه درون کابینت‌های ش

این مطلب را به اشتراک بگذارید: