راهنمای خرید سرویس خواب | نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب

راهنمای خرید سرویس خواب | نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب

بستر شما بخش مهمی از زندگی شما است. ما یک سوم زندگی مان را صرف خواب می کنیم، بنابراین تعجب برانگیز نیست که زمان خواب شما می تواند تاثیر بسزایی بر زندگی و بیداری شما داشته باشد. بنابراین تخت خواب و تشک خواب های ما بر روی هر جنبه ای از زندگی ما تاثیر گذار خواهد بود.  به همین دلیل ویژگی‌های یک سرویس خواب خوب یکی از مواردی است که همه ما باید به آن توجه کنیم. سرویس خوابی که یک استراحت خوب را برای شما به همراه داشته باشد باید از ترکیب رنگ و متریال مناسبی ساخته شده باشد. در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید سرویس خواب مناسب را برای شما فراهم کنیم.

راهنمای خرید سرویس خواب

مشخصات مهم سرویس خواب

برای خرید یک سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب منزل خود باید ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیریم. این ویژگی‌ها شامل متریال ساخت سرویس خواب، رنگ، سایز و نوع پارچه به کار رفته در آن می‌شود. در این بخش از مطلب برای ارائه یک راهنمای خرید سرویس خواب مناسب برای شما مشخصات سرویس خواب‌های مختلف را شرح می‌دهیم.

انتخاب سرویس خواب

• جنس سرویس خواب

هر سرویس خوابی که مواد اولیه ساخت آن مرغوب باشد، ماندگارتر از دیگر سرویس خواب‌ها خواهد بود. استفاده از چوب نراد، راش و گردو که چوب های طبیعی هستند از زمان های قدیم تا به امروز برای ساخت سرویس خواب استفاده می شده است. امروزه اغلب سرویس خواب ها از ورق های ملامینه با مغز نئوپان یا MDF در طرح های مختلف، پارچه، فلز،چوب، یراق آلات و اتصالات مختلف تولید می شوند که قیمت سرویس خواب از جنس نئوپان بسیار مناسب است.

سرویس خواب چوبی

همچنین مواد اولیه ورق‌های ملامینه و ام‌دی‌اف خود به دو دسته هایگلاس و معمولی تقسیم می‌شوند. هایگلاس نوعی روکش براق است که با انعکاس نور در خود، جلوه بیشتری به اتاق می‌دهد. ورق‌های براق ساخته شده در هایگلاس گران‌تر از ورق‌های معمولی هستند. همچنین باید توجه شود که کالایی که به صورت ماشینی منبت‌کاری شده، ارزان‌تر از سرویس خوابی است که به صورت دستی منبت‌کاری شده است. همچنین تنوع در طرح و رنگ ورق های ملامینه به شما این امکان را می دهد که متناسب با نیاز و دکوراسیون مد نظرتان سرویس خواب خوب و مورد سلیقه خود را انتخاب نمایید.

سرویس خواب ملامینه

سرویس خواب چوبی به خاطر استحکام و دوام بالایی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد است. سرویس خواب لترون نوعی سرویس خواب است که با مواد براق‌کننده جلوه و زیبایی پیدا کرده، جنس آن از لترون است، سبک ‌وزن بوده و قیمت ارزان و مناسبی دارد. این سرویس خواب قابلیت برش‌خوری فراوانی دارد. سرویس خواب ملامینه یا لترون از جنس نئوپان یا MDF ساخته می‌شود؛ اما در صورتیکه با بهترین کیفیت طراحی، تولید و نصب شود از مقاومت بالایی برخوردار است و به دلیل تنوعی که دارد می تواند برای تمامی سلیقه ها و سبک های دکوراسیون منزل مناسب باشد.

سرویس خواب لترون

• رنگ سرویس خواب

انتخاب یک رنگ مناسب برای سرویس خواب یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شود. رنگ سرویس خواب باید متناسب با رنگ اجزای دیگر اتاق خواب باشد. برای مثال اگر یک سرویس خواب سفید رنگ را انتخاب کنید، بهتر است که آینه، کشوها و آباژور رومیزی خود را نیز سفید رنگ و با طرحی ساده و بدون نقش و نگار اضافه انتخاب کنید. همچنین رنگ خاکستری رنگی خنثی است که با اکثر رنگ‌ها ترکیب خوبی می‌سازد. این رنگ با ترکیب در کنار رنگ سفید ظاهری کاملا لوکس ایجاد می‌کند. رنگ های خنثی این امکان را به شما می دهند که سرویس خواب و اتاق خود را با اکسسوری های دیگر مانند روتختی، پرده، آباژور و لوازم دیگر در رنگ دلخواهتان تزیین نمایید.

راهنمای سرویس خواب
انتخاب سرویس خواب

• سایز سرویس خواب

ابعاد سرویس خواب یکی از مسائل مهمی است که هنگام خرید آن مورد توجه قرار می‌گیرد. اندازه استاندارد تخت خواب در کشورهای مختلف متغیر است. این تفاوت دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها تزیینات روی قاب تخت خواب و اندازه تشک است. بیشتر سرویس‌های خواب مستطیل ‌شکل هستند ولی تخت خواب‌های دایره‌ای شکل نیز به تازگی در بازار رواج یافته‌اند. اگر به دنبال راهنمای خرید سرویس خواب نوزاد هستید بهتر است سایز تخت خواب آن‌ها را بسته به سن و قد آن‌ها انتخاب کنید. اندازه استاندارد این نوع تخت، 140 سانتی‌متر طول، 60 سانتی‌متر عرض و 35 سانتی‌متر از زمین ارتفاع دارد.

راهنمای خرید سرویس خواب نوزاد

بر اساس تحقیقات انجام شده، ارتفاع تخت خواب تاثیر به‌سزایی در آرامش شما هنگام خواب دارد. برای این که خوابی آرام داشته باشید نباید از تخت خواب‌هایی که ارتفاع کمی دارند استفاده کنید. اگر سقف اتاق شما بلند است، بهتر است از تخت‌های بلندتر استفاده کنید. اگر به دنبال راهنمای خرید سرویس خواب نوجوان یا همان سرویس خواب یک ‌نفره هستید، باید بدانید که این نوع تخت خواب‌ها سایزهای متفاوتی دارند که طول همگی آن‌ها 200 سانتی‌متر و با عرض 90 ،120 و140 سانتی‌متر هستند. ارتفاع این تخت خواب‌ها نیز معمولا 35 سانتی‌متر است. تخت خواب‌هایی که 120 × 200 هستند، تخت خواب یک‌ونیم نفره حساب می‌شوند که بیشتر برای افراد قد بلند ساخته می‌شوند.

راهنمای خرید سرویس خواب نوجوان
راهنمای انتخاب سرویس خواب جوان

همچنین اگر به دنبال راهنمای خرید سرویس خواب عروس یا همان سرویس خواب دونفره هستید، باید به اندازه آن دقت کنید. یک تخت خواب استاندارد دو نفره 200 سانتی‌متر طول و 160 الی 180 سانتی‌متر عرض دارد. امروزه تخت خواب‌های دو نفره با عرض‌های مختلفی تحت عنوان کینگ (King) و کویین (Queen) به فروش می‌رسند.

راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره
راهنمای خرید سرویس خواب عروس

• نوع پارچه سرویس خواب

وجود انواع مختلف پارچه از جمله پنبه، فلانل و پلی‌استر در انتخاب سرویس خواب شما را به چالش می‌کشد. معیارهایی برای انتخاب نوع پارچه سرویس خواب وجود دارد. تراکم بیشتر پارچه، یعنی نزدیکی نخ‌ها به یکدیگر باعث دوام بیشتر آن می‌شود. وزن پارچه در کالای خواب هرچه سبک‌تر باشد، بهتر است. همچنین ضخامت پارچه باعث می‌شود تا هوای بیشتری را در خود نگه دارد.

ابعاد سرویس خواب

برای تخت خواب توجه نمایید که بدنه تخت از چه جنس و رنگی می باشد تا بتوانید متناسب با آن پارچه مناسب را انتخاب نمایید. برای تخت می توان از پارچه های مخمل در رنگبندی های متنوع استفاده نمود. برخی پارچه‌ها با تماس با لباس یا بالشت ها خیلی زود از بین می روند توجه نمایید پارچه انتخابی شما دارای مقاوت باشد و بیش از اندازه نرم و یا زبر نباشد.

سرویس خواب دو نفره

• اجزای مختلف سرویس خواب

اتاق خواب مکان استراحت شما است و باید در این مکان آرامش کافی را داشته باشید. پس بهتر است که وسایل تشکیل دهنده این اتاق کامل و مناسب باشند. همچنین باید دقت زیادی برای خرید و چیدمان این وسایل صرف کنید تا در نهایت از آن‌ها راضی باشید. یک سرویس خواب کامل باید به غیر از تخت خواب که در مطالب قبلی توضیح دادیم، شامل موارد زیر شود. اگر هریک از این موارد در سرویس خواب شما وجود نداشت، می‌توانید آن را سفارش دهید.

اجزای مختلف سرویس خواب

میز آرایش، آینه و صندلی

نکته بعدی که در مطلب راهنمای خرید سرویس خواب به آن می پردازیم میز آرایش است. برای سروسامان دادن به لوازم آرایشی بهداشتی خود و نگهداری از برخی لباس‌های خود می‌توانید از میز آرایش یا میز توالت استفاده کنید. شما می‌توانید میز آرایش مورد نظر خود را مطابق با میل خود و با طراحی خاص مدنظر خود انتخاب کنید. در برخی از میزها، آینه به میز پیچ شده است و در برخی از آن‌ها آینه و میز به صورت جداگانه هستند. همچنین در کنار میزتوالت می‌توان از یک صندلی کوچک استفاده کرد که معمولاً در هنگام خرید میز آرایش، صندلی مناسب آن نیز به شما پیشنهاد داده می شود.

میز آرایش

پاتختی و پاف

یکی از لوازم جانبی که در کنار سرویس خواب ارائه می‌شود، میز پاتختی است. پاتختی‌ها مثل میزآرایش، ابعاد مختلفی دارند و از طرح‌های متنوعی برخوردار هستند. پاتختی‌ها کاربرد بسیاری دارند و می‌توان بر روی آن‌ها ساعت، تلفن همراه یا داروهای خود را قرار دهید که موقع نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

پاف سرویس خواب یک صندلی یا یک مبل بدون پشتی است که در پایین و انتهای تخت قرار می‌گیرد. این صندلی می‌تواند به صورت یک چهارپایه معمولی برای نشستن یا به عنوان یک گنجه جادار (پاف صندوق‌دار) برای انبار کردن و چیدن وسایل اضافی استفاده شود. طول و عرض مناسبی که برای پاتختی‌ها در نظر گرفته می‌شود معمولا 40 تا 65 سانتی‌متر بسته به ارتفاع تخت است.

پاتختی سرویس خواب

کمد

وجود کمد در اتاق خواب هم از نظر تناسب با دیگر اجزای اتاق خواب اهمیت دارد و هم از این نظر که می‌توانید لباس‌های خود را به صورت منظم داخل آن قرار دهید. اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و نمی‌توانید در آن کمد قرار دهید، بهتر است تخت خواب‌هایی را خرید کنید که در زیر خود کشو و یا جک دارند. انتخاب جنس مناسب و رنگ هماهنگ با سایر اجزای اتاق، از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک کمد مناسب هستند.

کمد
انتخاب سرویس خواب

 

برای خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. اندازه اتاق خواب خود را بدانید.

اولین نکته برای خرید سرویس خواب اندازه است. مهم است که اندازه اتاق خواب خود را بدانید زیرا این امر می تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که چه چیزی نیاز دارید و مبلمان اتاق خواب شما چقدر بزرگ یا کوچک است. شما می توانید ابعاد اتاق خود را بدست آورید تا بتوانید اندازه مبلمان خود را تخمین بزنید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید چند قطعه می تواند در داخل جای بگیرد.

تخت خواب کشو دار

2. در مورد طراحی خود تصمیم بگیرید.

طراحی اتاق خواب شما یکی از مواردی است که هنگام تهیه سرویس خواب باید مورد توجه قرار گیرد. شما باید طراحی اتاق خواب خود را بدانید تا ست اتاق خواب شما در آن جا بیفتد. سعی کنید ظاهر اتاق خواب خود را به تصویر بکشید.

3. سبک زندگی خود را ارزیابی کنید.

اتاق خواب شما مکانی است که می توانید از زندگی پرمشغله خود در آن استراحت کنید. اگر می‌خواهید احساس راحتی بیشتری داشته باشید، می‌توانید تخت بزرگ‌تری داشته باشید، به‌خصوص اگر آن را با کسی به اشتراک بگذارید. مبلمان شما باید با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد، اگر مجموعه هایی برای نگهداری دارید یا وسایل ارزشمندی برای نگهداری دارید، می توانید مبلمانی تهیه کنید که بتوانید برای آن استفاده کنید. سعی کنید شخصیت خود را در ست اتاق خواب خود بگنجانید.

4. الزامات ذخیره سازی.

ممکن است به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید. اگر چنین است، می توانید نه تنها کمد، بلکه تخت هایی با فضای ذخیره سازی نیز تهیه کنید. 

نکته خرید سرویس خواب

5. جنس خود را انتخاب کنید.

جنس سرویس خواب متفاوت است. چوبی، نئوپان یا ام دی اف وجود دارد. در انتخاب مواد سعی کنید به طراحی و هزینه آن فکر کنید. همچنین باید کیفیت و استقامت آن را بسته به نحوه استفاده از آن در نظر بگیرید.

6. در مورد عناصر سرویس خواب تصمیم بگیرید.

قطعات مورد نیاز شما در اتاق خواب چیست؟ قبل از خرید در مورد این عناصر تصمیم بگیرید. لیست اتاق خواب خود را مانند تخت، میز کنارتخت، کمد و سایر موارد تکمیل کنید. در انجام این کار، فراموش نکنید که در بررسی اندازه اتاق خواب خود به نکته شماره 1 برگردید. مطمئن شوید که اتاق خواب خود را با وسایل زیاد شلوغ نکنید.

7. تم و رنگ را انتخاب کنید.

سرویس های اتاق خواب در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد. خودتان را ارزیابی کنید که واقعاً چه چیزی برای یک اتاق خواب از نظر رنگ می خواهید. رنگ های خود را به خوبی انتخاب کنید تا در اتاق خواب شما زیبا به نظر برسد. یک ست اتاق خواب تیره در یک اتاق خواب روشن به نظر می رسد در حالی که ست های رنگ روشن برای اتاق خواب های تاریک عالی هستند.

سرویس خواب مشکی

8. کیفیت مهم است.

آخرین نکته برای راهنمای خرید سرویس خواب کیفیت است. شما می توانید در مورد یک برند تحقیق کنید تا بدانید که عمر طولانی خواهد داشت یا کیفیت خوبی دارد. جدا از کیفیت، به خصوص هنگام انتخاب تخت خواب باید راحتی را نیز در نظر بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: