راهنمای خرید جاکفشی + نکات خرید جاکفشی

راهنمای خرید جاکفشی + نکات خرید جاکفشی

چه از چوب ساخته شده باشد، چه با نیمکت و چه با آینه امروزه اکثر خانواده ها دارای جاکفشی هستند.آنها فضای ذخیره سازی برای کفش های ما ارائه می دهند و به مجموعه کفش های ما نظم می بخشند. در مطلب راهنمای خرید جاکفشی ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین جاکفشی را برای خود پیدا کنید. برای مثال جاکفشی با نیمکت یا آینه را مقایسه کرده ایم و مزایا و معایب آن را برای شما فهرست کرده ایم. در این راه، مایلیم تا حد امکان از شما در تصمیم گیری خرید حمایت کنیم.

معیارهای خرید و ارزیابی جاکفشی

در ادامه بحث راهنمای خرید جاکفشی به معیار ها می رسیم. با استفاده از معیارهای مختلف می‌توانید جا کفشی ها را راحت‌تر با هم مقایسه کنید و در نتیجه بدانید که برای پیدا کردن جا کفشی مناسب چه چیزی مهم است. ما به جز قیمت جاکفشی معیار های زبر را برای شما در نظر گرفته ایم.

اندازه
تعداد محفظه ها
جنس
رنگ
جابجایی آسان
سختی مونتاژ
سبک و ویژگی ها
کیفیت

1. اندازه

امروزه جاکفشی ها در سایزهای مختلف موجود است. اندازه گیری های معمول در سانتی متر برای عرض بین 49 تا 100، برای عمق بین 29 تا 39 و برای طول بین 104 تا 197 است. قبل از خرید جاکفشی جدید، باید فضایی را که قصد استفاده از آن را دارید اندازه بگیرید.

اندازه باید یکی از مهمترین پارامترهای شما باشد. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که جاکفشی واقعاً در جای مورد نظر خود قرار می گیرد و همه کفش ها می توانند جای بگیرند. 

نکات خرید جاکفشی اندازه

2. تعداد محفظه ها

یکی دیگر از معیارهای مهم در راهنمای خرید جاکفشی تعداد محفظه است. با محفظه ها می توانید نظم بیشتری را به جاکفشی خود بیاورید. محفظه ها این امکان را فراهم می کنند تا دید کلی بهتری از همه کفش ها داشته باشید. برای مثال، می‌توانید بر اساس رنگ، نوع کفش یا تعداد دفعات پوشیدن آن‌ها مرتب کنید.

بستگی به این دارد که چقدر و چه چیزی را می خواهید مرتب کنید.

بنابراین بسته به اینکه می خواهید کفش های خود را چگونه دسته بندی کنید، تعداد محفظه ها مهم است. جاکفشی هایی نیز وجود دارد که در هر محفظه یک جفت کفش وجود دارد. تعداد محفظه ها بسته به جاکفشی بسیار متفاوت است.

جاکفشی‌هایی که دارای محفظه‌های جداگانه هستند، می‌توانند تمیزتر ماندن پارچه را تضمین کنند زیرا با کفش‌های دیگر تماس پیدا نمی‌کنند. بنابراین اگر به طور خاصی نگران بهداشت هستید، به شما توصیه می کنیم که یک جاکفشی با محفظه های جداگانه انتخاب کنید.

راهنمای خرید جاکفشی تعداد محفظه

3. جنس

امروزه جاکفشی ها در مواد بسیار متنوعی در دسترس هستند. مواد همچنین وزن، قیمت و پایداری جاکفشی را تعیین می کند. بنابراین ارزش نگاه کردن را دارد. طیف مواد بسیار گسترده است، اما ما 3 ماده رایج را در زیر توضیح خواهیم داد.

چوب : اگر برای دوام و پایداری ارزش قائل هستید، یک ماده پایدار برای مثال چوب است. چوب در انواع مختلفی موجود است و یکی از مواد سنگین تر است. به عنوان مثال، بلوط به دلیل استحکام خود شناخته شده است. با این حال، با مبلمان چوبی واقعی باید به آرامی برخورد کرد و فقط به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کرد. پاک کننده های معمولی خانگی به چوب آسیب می رسانند.

جاکفشی جنس چوب

فلز : فلز گزینه ارزان‌تری است، اما پایداری کمتری دارد. با این حال، مراقبت از آن آسان تر از چوب واقعی است. در اینجا ممکن است از پاک کننده های مخصوص استفاده شود، اما باید مراقب باشید که خراش باقی نماند. بنابراین، باید از یک ماده تمیز کننده بدون ذرات ساینده استفاده شود. فلز نیز بسیار سبک تر از چوب واقعی است.

جاکفشی فلزی

نئوپان : ارزان ترین جاکفشی ها معمولاً از نئوپان ساخته می شوند. اینها از تراشه های چسبانده شده در اندازه های مختلف ساخته شده اند که به صورت لایه ای روی هم فشرده می شوند. آنها بیشتر از ضایعات چوب ساخته می شوند و از چوب های دیگر فرآیندهای نجاری استفاده می شود.

جاکفشی نئوپان

4. رنگ

امروزه جاکفشی ها در رنگ های بسیار متنوعی موجود است. به عنوان مثال، سفید یا سیاه به ویژه رایج است. مات یا براق نیز بسیار روشن است.

در ادامه راهنمای خرید جاکفشی، نکاتی را به شما می گوییم تا به شما در انتخاب رنگ مناسب کمک کند.

چرخ رنگ : ارزش دارد به چرخه رنگی که در همه جای اینترنت یافت می شود نگاهی بیندازید. در آنجا می توانید ببینید که چه رنگ هایی در اتاق وجود دارد. سپس می توانید این رنگ ها را در چرخه رنگ جستجو کنید. رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند به بهترین وجه هماهنگ می شوند.

روشنایی : درخشندگی رنگ ها نیز نقش دارد. در اتاق‌های بزرگ‌تر، رنگ‌های تیره‌تر دنج‌تر به نظر می‌رسند و در اتاق‌های کوچک‌تر باید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کرد، زیرا از نظر بصری اتاق را بزرگ‌تر می‌کنند. در چرخه رنگ، بنابراین می توانید بیشتر به سمت مرکز و بیرون بروید تا رنگ مناسبی پیدا کنید.

راهنمای خرید جاکفشی رنگ

5. جابجایی آسان

بسته به قصد استفاده، جابجایی جاکفشی نکته بسیار مهمی در راهنمای خرید جاکفشی است. بسیاری از جاکفشی ها امروزه چرخ‌دار دارند. جاکفشی سیار در ساختمان های عمومی نیز کاربردی هستند زیرا بسته به استفاده و رویداد می توان آنها را به گوشه مناسب منتقل کرد.

جاکفشی چرخدار

6. سختی مونتاژ

بسته به سطح مهارت شما، ممکن است ارزش نگاهی به مشخصات سازنده یا ساخت کمد کفش را داشته باشد. با این حال، اساساً امروزه همه قطعات اغلب شماره گذاری می شوند و از تصاویر در دستورالعمل ها استفاده می شود که مونتاژ آسان را تضمین می کند.

با این وجود، می توانید از سازنده بپرسید که آیا در توضیحات محصول ذکر نشده است که آیا سوراخکاری لازم است یا خیر. آن وقت یک قدم خود را نجات می دهید. همچنین بررسی اینکه آیا پیچ های یدکی در خانه وجود دارد یا خیر ارزش دارد.

سختی مونتاژ

7. سبک و ویژگی ها

سبک قفسه بندی کفش با توجه به فضای موجود در خانه، سبک زندگی، کفش و انتخاب شخصی شما تعیین می شود. برای خانه‌های کوچک‌تر، جاکفشی های جمع‌وجور با کشو به شما کمک می‌کند کفش‌ها و همچنین دستکش‌ها، جوراب‌ها، برس‌ها و پولیش‌ها را نگهداری کنید. اگر کفش های کتانی و کفش های بند دار یا بند دار می پوشید، می توانید جاکفشی با صندلی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند بنشینید و آنها را بپوشید. برای خانه‌های بزرگ، می‌توانید جاکفشی ها با در را انتخاب کنید و در مورد سبک و دکوراسیون در تصمیم بگیرید تا جذاب به نظر برسد. بسیاری از صاحبان خانه‌ها جاکفشی ها با درهای شیشه‌ای را دوست دارند که به آنها اجازه می‌دهد کفش‌های طراح خود را به رخ بکشند، در حالی که برخی از افراد جاکفشی ها با درهای کشویی را می‌خواهند که بدون سروصدا و کار کردن با آنها آسان باشد.

راهنمای خرید جاکفشی سبک

8. کیفیت

فراموش نکنید که کیفیت چوب را بررسی کنید. گاهی اوقات می توانید یک جاکفشی زیبا، خوش طرح و کاربردی تهیه کنید. اما ممکن است فاقد کیفیت باشد. کیفیت چوب نیز مانند سایر ویژگی ها بسیار مهم است. کیفیت پایین همیشه چوبی سبک با فضای داخلی بین ذرات چوب دارد. اگر با در دست گرفتن آن را چک می کنید، به راحتی می توانید وزن و کیفیت چوب را بدست آورید. همانطور که اگر کیفیت چوب خوب است، باید سنگین و با چوب ضخیم باشد.

نکات خرید جاکفشی کیفیت

مقایسه جاکفشی باز و بسته

وقتی به دنبال کابینت های کفش به اطراف نگاه می کنید، اغلب مدل های باز را می بینید. در ادامه مزایا و معایب جاکفشی باز و بسته را با هم مقایسه کرده ایم.

مزایا و معایب جاکفشی باز :

مزایامعایب
هوادهی بهتر کفشکفش ها در قفسه های باز فقط تا حدی از گرد و غبار و کثیفی محافظت می شوند.
دسترسی سریع به کفشبوهای ناشی از کفش ها می تواند ناخوشایند باشد
باکتری ها و میکروب ها نمی توانند به این سرعت پخش شوندکفش های ناخوشایند یا کثیف در خانه

مزایا و معایب جاکفشی دربسته :

مزایامعایب
محافظت در برابر نگاه دیگران.کفش های خیس را نباید بعد از استفاده مستقیماً داخل جاکفشی قرار داد.
بوهای نامطبوع داخل کمد کفش محبوس می شود.باید به یاد داشته باشید که کدام محفظه حاوی کدام کفش است.
کفش گرد و غبار را جمع نمی کند .باعث آشفتگی می شود زیرا محتویات دیگر قابل مشاهده نیستند

بنابراین در اینجا واضح است که هر دو گزینه مزایا و معایبی دارند. بنابراین، شما باید آگاهانه یک گزینه را بر دیگری انتخاب کنید.

فضای مناسب قرار گیری جاکفشی

معمولا ورودی های خانه فضای مناسبی برای قرار گیری جا کفشی ها هستند. در صورتی که درب ورودی منزل شما فضایی برای قرار گیری جاکفشی نباشد شما می توانید از ایده ها و طرح های متفاوت استفاده کنید تا در فضای دیگر منزل امکان استفاده از جاکفشی را داشته باشید در غیر این صورت می توانید در بیرون منزل از جاکشی مناسب استفاده کنید.

فضای مناسب قرار گیری جاکفشی
جاکفشی زیبا

در صورتی که جزء افرادی هستید که برایتان طرحی منحصر به فرد از اهمیت بالایی برخوردار است می توانید با طراحان دکوچید مشورت کرده تا طرحی متفاوت را برایتان طراحی کنند که حتی در صورتی که درب ورودی منزل فضای مناسب ندارید بتوانید داخل منزل جاکفشی زیبایی را داشته باشید. همچنین دکوچید این امکان را به شما می دهد تا ایده و طرح ذهنی خود را در رنگ و ابعاد دلخواه همراه مواد اولیه انتخابی خود سفارش دهید. همچنین شما می توانید برای اطلاع از ابعاد استاندارد جاکفشی مطلب ما را مطالعه کنید.

جاکفشی جالباسی ایستاده
جاکفشی جالباسی
انتخاب بهترین جاکفشی
جاکفشی

برخی جاکفشی ها با طراحی خلاقانه و فضای تفکیک شده تعداد زیادی کفش در خود جای می دهند و می توان از سطح رویی آن ها به عنوان نشیمن در اتاق و یا ورودی منزل استفاده نمود. تا بتوانید کفش های خود را به راحتی بپوشید.

جاکفشی داخل اتاق خواب
این مطلب را به اشتراک بگذارید: