دکوراسیون اتاق خواب کوچک | بهترین چیدمان اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک | بهترین چیدمان اتاق خواب کوچک

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا نیازی به داشتن اتاق خواب بزرگ نیست و میتوان با توجه به نکات ساده برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک به بهترین شکل محیطی زیرا را برای خود فراهم نمایید. برای ایجاد چیدمان و طراحی اتاق خواب کوچک تنها لازم است بدانید که برای هر اتاق خوابی با توجه به ابعاد آن اتاق بتوانید تخت خواب و اکسسوری های مناسب برای چیدمان آن اتاق را انتخاب و چیدمان نمایید. شما باید بدانید چه ترفند ها و نکاتی لازم است تا علاوه بر چیدمان اتاق خواب کوچک خود بتوانید  از فضای اتاق بهترین استفاده را داشته باشید و آن را بزرگتر جلوه دهید.

 دکوراسیون اتاق خواب کوچک

طراحی اتاق خواب کوچک

اگر می خواهید دیزاین اتاق خواب کوچک خود را به بهترین شکل انجام دهید تنها کافی است که به برخی نکات ساده توجه نمایید و در هنگام انتخاب لوازم و  چیدمان کمی با حوصله و نکته بین باشید. تمامی عناصر طبیعی و مصنوعی حاکم بر قوانین چیدمان در دکوراسیون اتاق شما نقش دارند اما شما میتوانید نقش هر یک از آن ها را با قرار دادن در جای مناسب و انتخاب صحیح آن ها مشخص نمایید. در ادامه مطالب به برخی نکات که از اهمیت بالایی برخوردار هستند اشاره شده است.

چیدمان اتاق خواب کوچک

• سرویس خواب مناسب اتاق خواب کوچک

امروزه با توجه به افزایش و پیشرفت تولید انواع سرویس خواب در طرح ها ومدل های متنوع  شما می توانید بهترین و مناسب ترین سرویس خواب را برای اتاق خوابتان سفارش دهید. سرویس خواب ها اصولا دارای تخت خواب، میز آرایش، میز پاتختی، آینه و صندلی می باشند که در صورت کمبود فضا می توانید اجزاء مورد نیاز را سفارش دهید و یا در سایز آن ها توجه نمایید. مهمترین اجزاء سرویس خواب تخت آن است که بیشترین استفاده را دارد و اغلب تخت خواب ها در سایز های متنوع دارای عرض متفاوت اما یکسانی هستند که در مدل ها و طرح های مختلف تولید می شوند. بنابراین در هنگام خرید تخت خواب برای اتاق خواب کوچک به عرض تخت توجه نمایید تا فضای کمتری اشغال کند.

اتاق خواب کوچک و شیک
چیدمان اتاق خواب کوچک

• چیدمان اتاق خواب کوچک با تخت تاشو

بهترین گزینه برای اتاق خواب های کوچک تخت خواب تاشو یا کمجا است که بسیار کاربردی هستند. تخت خواب های تاشو در سایز های دو نفره و تک نفره  مناسب تمامی سنین و سلیقه ها طراحی و تولید می شوند. در تولید تخت خواب های تاشو از جک های استپ دار استفاده می شود تا شما بتوانید در مواقع مورد نیاز آن را باز کرده و در زمان هایی که به آن نیاز ندارید آن را ببندید و از فضای اتاق خواب استفاده های دیگر نمایید. همچنین می توانید در کنار و قسمت پشتی این تخت خواب، کمد، میز تحریر، میزآرایش و کلی فضا برای نگهداری و مرتب سازی لوازم خود داشته باشید.

چیدمان اتاق کوچک با تخت تاشو
دکوراسیون اتاق خواب کوچک با تخت تاشو
اتاق خواب کوچک به همراه تخت تاشو
طراحی اتاق خواب با تخت تاشو

• چیدمان اتاق خواب کوچک با تخت دو طبقه

در اتاق خواب های کوچک که دو کودک و یا نوجوان از آن استفاده می کنند بهترین انتخاب تخت خواب دو طبقه است. اگر تخت دو طبقه با خلاقیت و هوشمندی طراحی و تولید شود، علاوه بر اینکه فضای کمی از اتاقتان اشغال می کند با داشتن کشو در زیر تخت و یا ساخت پله منبری کشودار می تواند تا حد زیادی مشکل کمبود فضای شما را حل کند تا بتوانید لوازم خود را مرتب سازی نمایید.

تخت دو طبقه برای اتاق کوچک
چیدمان اتاق کوچک با تخت دو طبقه

• تأثیر رنگ دیوار در چیدمان اتاق خواب کوچک

رنگ های روشن مانند سفید، آبی روشن، سبز روشن، طوسی و رنگ های شفاف هر فضای کوچکی را بزرگ جلوه می دهند. اما توصیه می شود برای اتاق کوچک خود هرگز از کاغذ دیواری با طرح های بزرگ و رنگ های تیره استفاده نکنید. پس بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک انتخاب رنگ  روشن برای دیوار ها و لوازم مختلف است.

رنگ دیوار در چیدمان اتاق خواب کوچک
رنگ دیوار اتاق خواب کوچک
رنگ دیوار اتاق خواب کوچک

 

• دکوراسیون اتاق خواب 6 متری

اگر شما یک اتاق خواب کوچک 6 متری دارید که داخل آن پنجره قرار دارد هرگز از پرده های ضخیم استفاده نکنید تا با تابش نور اتاق خوابتان بزرگ نشان داده شود. همچنین از طبقاتی همراه با اکسسوری های ظریف برای دکور اتاق استفاده نمایید. سعی کنید دیوار را رنگ روشن بزنید و یا از یک کاغذ دیواری و یا طرح راه راه عمودی استفاده نمایید تا دیوار شما از زمین تا سقف بلندتر به نظر بیاید.  اگر شما علاقه مند به داشتن گل و گیاه در اتاق خواب خود هستید می توانید در یک گوشه اتاق گل های خود را با اکسسوری های زیبا از سقف آویزان کنید.

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری
دکوراسیون اتاق خواب 6 متری
دکوراسیون اتاق خواب 6 متری

 

• دکوراسیون اتاق خواب 4 متری

برای دکوراسیون اتاق خواب 4 متری علاوه بر مواردی که از ابتدا به آن ها اشاره شده است، بهترین گزینه تخت خواب های تاشو یا تخت خواب باکس دار است که بتوانید از فضای زیر تخت یا بالای تخت استفاده نمایید. همچنین می توانید با مشاوره با طراحان لوازم مورد نیاز و سرویس خواب خود را به صورت سفارشی خریداری نمایید تا مطابق فضای اتاق شما طراحی و تولید شوند.

دکوراسیون اتاق خواب 4 متری
چیدمان اتاق خواب 4 متری
سرویس خواب اتاق 4 متری
دکوراسیون اتاق خواب کوچک

 

• دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

اتاق خواب نوجوانان را به گونه ای طراحی نمایید که ساده و زیبا باشد و تمامی فضاهای مورد نیاز برای خواب، مطالعه و اوقات فراغت را داشته باشد. از سرویس خواب ساده با رنگ های روشن مانند سفید همراه با اکسسوری هایی با رنگ دلخواه آن ها استفاده نمایید.  همچنین با استفاده از لوازمی ساده مانند شلف دیواری، پاف کوچک، میز تحریر و میز آرایش های ساده و ظریف می توانید اتاقی به سبک خودتان داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان
چیدمان اتاق کوچک نوجوان
چیدمان اتاق خواب نوجوانان

 

• دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

برای طراحی اتاق خواب کوچک ایرانی با انعکاس نور در اتاق، انتخاب لوازم ساده با طرح خاص، انتخاب فرش با ابعاد مناسب اتاق خواب و رنگ و طرح ساده می توان اتاق را چیدمان کرد. همچنین با حذف لوازم اضافی از اتاق مانند تلویزیون و میز تلویزیون فضای بیشتری خواهید داشت. همچنین می توان قفسه و کتابخانه های دیواری و شلف ها را جایگزین کتابخانه های بزرگ نمود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی
دکوراسیون اتاق خواب با تخت خواب تاشو دو نفره
چیدمان اتاق خواب ایرانی
کتابخانه دیواری
شلف دیواری برای اتاق خواب کوچک

 

اما پیشنهاد دکوچید برای اتاق خواب های کوچک طراحی ایده های خاص است. با مشاوره و طراحی ایده ذهنی شما می توان تمام لوازم مورد نیاز شما در یک اتاق کوچک را مورد بررسی قرار داد و بعد از طراحی اولیه آن را با بهترین کیفیت و طبق سلیقه، ابعاد، رنگبندی و مواد اولیه دلخواه شما تولید و نصب نمود. با این روش شما می توانید از فضای اتاق خواب کوچک خود با هر ابعادی بهترین استفاده را داشته باشید.

سرویس خواب نوجوان سفارشی
طراحی سرویس خواب کودک و نوجوان
تخت خواب جادار برای اتاق خواب کوچک
سرویس خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره

واضح‌ترین وسیله ای که می‌خواهید در اتاق خواب در نظر بگیرید، تخت دو نفره است و ما همیشه پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال یک تخت ذخیره‌سازی باشید تا فضای خود را واقعاً به حداکثر برسانید.

چیدمان اتاق خواب کوچک دو نفره
طراحی اتاق خواب کوچک دو نفره
دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره
اتاق خواب کوچک دو نفره

چیدمان اتاق خواب کوچک بدون پنجره

چیدمان اتاق خواب کوچک بدون پنجره کاملاً مشکل ساز است زیرا الزامات و عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید. طراحی و چیدمان به اندازه و شکل اتاق، ارتفاع سقف بستگی دارد و باید به تهویه مناسب فکر کنید. انتخاب مبلمان مناسب، برنامه ریزی سیستم روشنایی، طرح رنگ و لوازم جانبی برای جبران موثر نبود پنجره و نور طبیعی خورشید بسیار مهم است. 

دیزاین اتاق کوچک بدون پنجره
چیدمان اتاق خواب کوچک بدون پنجره
طراحی اتاق خواب کوچک بدون پنجره
اتاق خواب کوچک بدون پنجره

 

چیدمان اتاق خواب کوچک پسرانه

اتاق‌های کودکی که مملو از هکتارها متراژ نیست، برای بسیاری از ما یک واقعیت است. آنها اغلب اتاق‌های جعبه‌ای یا اتاق‌های زیر شیروانی یا اتاق‌هایی با شکل نامناسب هستند و می‌توان برای استفاده حداکثری از فضای کوچک موجود کمی تفکر خلاقانه لازم داشت. در ادامه چند چیدمان اتاق خواب کوچک پسرانه را با هم می بینیم.

دیزاین اتاق خواب کوچک پسرانه
اتاق کوچک پسرانه
چیدمان اتاق خواب کوچک پسرانه
اتاق خواب کوچک پسرانه

چیدمان اتاق خواب کوچک دخترانه

شاید آنها ماه‌ها از شما می‌خواهند که اتاق خوابشان را آرایش کنید، یا شاید متوجه شده باشید که فضای فعلی آنها سبک نیست، در هر صورت، این ایده‌های اتاق خواب دخترانه به شما کمک می‌کنند تا اتاق خواب رویاهایشان را بسازید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب مشترک

طراحی اتاق خواب کوچک دخترانه
اتاق خواب کوچک دخترانه
چیدمان اتاق خواب کوچک دخترانه
دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

اتاق خواب کوچک با وسایل ساده
چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده
دکوراسیون اتاق خواب کوچک با وسایل ساده
دیزاین اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل زیاد

دکوراسیون اتاق خواب کوچک با وسایل زیاد
چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل زیاد
چیدمان اتاق خواب با وسایل زیاد

دکوراسیون اتاق خواب کوچک بدون تخت

دکوراسیون اتاق بدون تخت
دکوراسیون اتاق خواب کوچک بدون تخت
طراحی اتاق خواب کوچک بدون تخت
این مطلب را به اشتراک بگذارید: