43 مدل کتابخانه | کتابخانه چوبی ساده، کلاسیک و فانتزی

43 مدل کتابخانه | کتابخانه چوبی ساده، کلاسیک و فانتزی

کتابخانه عموما فضایی برای قرار دادن کتاب می باشد که در کتابخانه ها، مدارس، دانشگاه و بسیاری از مکان های مختلف برای نظم دهی و نگهداری صحیح کتاب ها، مجلات و ... مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در بسیاری از منازل و ادارات کتابخانه به عنوان  اجزاء طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد تا علاوه بر کاربردی که دارد بتواند به محیط زیبایی بخشد. عموما برای افرادی که به کتاب و کتابخانه خود علاقه مند هستن مدل کتابخانه بسیار مهم است. طرح کتابخانه خانگی را می توان بر اساس محل قرارگیری، تعداد کتاب، سبک منزل، رنگ و ... انتخاب شود تا مطابق با سلیقه و نیاز شما باشد. برای خرید کتابخانه کلیک کنید.

مدل کتابخانه

در ادامه به برخی نکات در مورد مدل های کتابخانه اشاره می شود.

مکان قرار دادن کتابخانه های خانگی

کتابخانه ها بر اساس سایز، طرح و نیاز شما می توانند در مکان های مختلف مانند اتاق نشیمن، فضای زیر پله، گوشه ای از آشپزخانه، اتاق خواب، روی استند و یا در یک اتاق جداگانه در خانه قرار گیرند تا در حین انجام کار های مختلف بتوانید مطالعه کنید. می توان از یک کتابخانه چوبی کوچک در کنار مبلمان منزل استفاده نمود تا در حین استراحت بتوانید به کتابهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.


نمونه هایی از بهترین دکوراسیون کتابخانه منزل


مدل کتابخانه فانتزی
کتابخانه ساده

در برخی منازل به دلیل طراحی آن فضاهایی وجود دارد که بلا استفاده است مانند زیر پله ها و یا کنج دیوار هایی که بخش ناقصی را در محیط ایجاد کرده اند .شما می توانید با طراحی یک کتایخانه دیواری در کنج نقص دیوار را پوشانده و از آن به بهترین نحو استفاده نمایید. همچنین می توان با انتخاب مدل کتابخانه دیواری کلاسیک در زیر پله ها کتابخانه جاداری را در اختیار داشت.

مدل کتابخانه زیرپله
کتابخانه MDF

هماهنگی دکوراسیون با مدل کتابخانه

در استفاده از کتابخانه در دکوراسیون منزل خود مواردی را مورد بررسی قرار دهید . شما باید بدانید که چه می خواهید و به چه چیزهایی نیاز دارید. سعی کنید نیازهای سایر اعضای خانواده را از مدل کتابخانه خانگی خود جویا شوید. مهم است بدانید که کتابخانه شما در چه فضایی قرار میگیرد و چیدمان مابقی لوازم موجود در دکوراسیون خود به چه صورتی تغییر می کند. برای کتابخانه خود از رنگی استفاده نمایید که متناسب با خانه شما باشد و بسته به آن از اکسسوری ها و لوازم دکوری مختلف در کنار کتاب های خود استفاده نمایید.

برخی افراد مدل کتابخانه ساده را برای طراحی و استفاده در دکوراسیون منزل خود می پسندند تا در عین سادگی با چیدمان کتاب های خود رنگ و زیبایی آن را کامل نمایند.

هماهنگی دکوراسیون با مدل کتابخانه
کتابخانه سفید

 تناسب طرح کتابخانه خانگی با اندازه اتاق

می توانید یک اتاق را به عنوان کتابخانه خود اختصاص دهید و کتابخانه خانگی داشته باشید و مدل کتابخانه خود را بسته به سلیقه خود طراحی کنید و تعداد زیادی قفسه داشته باشید و با استفاده از مبلمان فضایی آرام و دلنشین برای مطالعه و استراحت خود داشته باشید. می توان از مدل کتابخانه های فانتزی برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان استفاده نمود و متناسب با علاقه آن ها با رنگ و طرح های دلخواهشان کتابخانه را برایشان جذاب کرد.

مدل کتابخانه خانگی
کتابخانه خاص

همچنین مدل کتابخانه کلاسیک به دلیل سادگی و زیبایی و جادار بودن آن برای تمامی اتاق ها مانند اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق نشیمن و فضاهای اداری بسایر پر کاربرد می باشد

کتابخانه کلاسیک

ایده های شیک برای طراحی کتابخانه خانگی با چوب

.کتابخانه چوبی از زمان های گذشته تا امروز مورد پسند بسیاری از سلیقه ها قرار گرفته است. امروزه با استفاده از چوب و ترکیب آن با فلزات دیگر مدل کتابخانه ها بسیار زیبا و مدرن شده است. مدل کتابخانه های چوبی بسیار متنوع است و می تواند با مبلمان و دکوراسیون منزل شما فضایی خاص و دلنشین را به وجود آورد.

طرح کتابخانه با چوب

عکس هایی از مدل کتابخانه مدرن خانگی

کتابخانه مدرن جدید
مدل کتابخانه مدرن ام دی اف
کتابخانه مدرن چوبی
کتابخانه مدرن و شیک
کتابخانه مدرن خانگی
مدل کتابخانه مدرن
کتابخانه مشکی
مدل کتابخانه جادار
کتابخانه مدرن
طرح کتابخانه زیر پله

کتابخانه اغلب نقطه کانونی در اتاق خواب نوجوان است. شخصیت و سبک زندگی و بسیاری موارد دیگر را میتوان در ساختار یک کتابخانه شخصی تحلیل و جستجو کرد. کتابخانه ها فقط به عنوان محلی برای قرار دادن کتاب نیستند بلکه از آنها میتوان به عنوان محلی برای نمایش عکسها، هدایای شخصی، دکور و بسیاری مسائل دیگر استفاده کرد. طراحی و تولید یک کتابخانه به رنگ، سایز و خلاقیت نیاز دارد. ایده های شما باعث میشود تا در کشف مدل ها و طراحی شکلها بتوان به کتابخانه ای شیک، ساده و زیبا دست یافت. در این مقاله به بررسی مدلهای مختلف از تولید کتابخانه و شلف خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما باشید.

شخصی سازی

قرار دادن عکسهای شخصی و خانوادگی در کتابخانه باعث ایجاد گرمی و شخصیت بخشیدن به قفسه های کتابخانه خواهد شد. عکسهای خود را در طبقات پائین قرار دهید تا میهمانان شما بتوانند به راحتی آنها را مشاهده کنند.

کتابخانه سفارشی

دکور خود را بسازید

کتابخانه های شخصی برای نمایش وسایل مورد علاقه شما در سراسر این کتابخانه فرصت بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد. در صورت امکان وسائل را به هم بچسبانید. مانند روشی که در کتابخانه داخل تصویر بالا مشاهده میکنید.

دکوری و کتابخانه

 

قفسه های پله ای شناور

یک دیوار در بالای میز تحریر جدید خود در نظر بگیرید. این قفسه های کتاب را بصورت پله ای سازماندهی کرده و روی دیوار بچسبانید. در این صورت، یک چیدمان زیبا در این قفسه ها خواهید داشت.

قفسه های پله ای شناور

 

کتابخانه مکعبی

در این مدل کتابخانه با طبقات مربعی یکسان، یک کتابخانه مربعی زیبا را بوجود بیاورید. در طبقه های پائینی آن میتوانید از سبدهای زیبا برای پوشش آن استفاده کنید.

کتابخانه مکعبی

 

کتابخانه درختی

در این مدل، کتابها بصورت لایه هایی در پوشش یک دیوار قرار می گیرند. این پوشش به سمت بالا بوده و راه خود را تا بالای دیوار پیدا خواهد کرد.

کتابخانه درختی

کتابخانه با تصویر زمینه

در این مدل کتابخانه، با رنگ تصویری زمینه که به شکل گل طراحی شده است، یک کتابخانه زیبا بوجود آمده است. در پس زمینه کتابها میتوان یک تصویر زیبا را مشاهده کرد.

کتابخانه با تصویر زمینه

 

کتابخانه گرد جذاب

این کتابخانه با قفسه های منحصربفرد باعث میشود تا در انتخاب و مطابقت دادن دیگر وسائل در کنار آن دقت نظر داشته باشید.

مدل کتابخانه گرد

 

کتابخانه کودک

کتابخانه کودکانه را سعی کنید بدون رنگ نگه دارید تا ظاهر طبیعی تری داشته باشد. ارتفاع این کتابخانه بهتر است که از سطح زمین کم باشد. در اینصورت استفاده از این کتابخانه برای کودکان آسان تر خواهد شد. در زیر چند مدل کتابخانه را که بصورت های مختلف طراحی و تزئین شده اند را مشاهده خواهید کرد.

کتابخانه برای بچه
کتابخانه کودک
مدل کتابخانه کودک
کتابخانه کودک فضایی

مدل کتابخانه دخترانه

بچه ها ممکن است وقتی کوچک هستند خیلی منظم نباشند، اما با بزرگ شدن این موضوع تغییر می کند. در سن 5 تا 6 سالگی، دختران معمولاً منظم تر هستند و از چیدمان همه چیز در اتاق خود لذت می برند. و برای اینکه بتواند همه کارها را انجام دهد به یک کتابخانه دخترانه خوب در اتاقش نیاز دارند.1

عکس کتابخانه دخترانه
کتابخانه دخترانه
کتابخانه برای دختران
مدل کتابخانه دخترانه

مدل کتابخانه کوچک و شیک

سازماندهی و تزئین فضاهای کوچک ممکن است سخت باشد. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، سازمان شما ممکن است مجبور شود دکور شما را دو چندان کند. اگر اتاق‌های کوچک خاصی را برای اهداف خاصی تجهیز می‌کنید، یافتن چیزهایی که در داخل فضا کار می‌کنند بدون اینکه احساس بزرگی یا نابجایی داشته باشید، به تلاش نیاز دارد. ما این کار را برای شما راحت کرده ایم و در ادامه می توانید با انواع مدل کتابخانه کوچک و شیک آشنا شوید.

کتابخانه کوچک و شیک
عکس کتابخانه شیک
مدل کتابخانه کوچک و شیک
عکس کتابخانه کوچک و شیک

مدل کتابخانه ایستاده

مدل کتابخانه کودک
کتابخانه ایستاده
مدل کتابخانه گردویی

شرکت دکـــوچـــید تلاش دارد کتابخانه های زیبا، جادار و کـــاربـــــردی را برای محــیط های خانه و کار فراهم نماید. محصولات سفارشی نیز یکی از اقلامی است که با توجه به ایده و نظر مشتریان محترم، طراحی و تولید میشود. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: